Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » wtorek, 9 paź 2018, 02:53

@Voo - kasa na cały team czy "przyłożenie palca" to dla takiej korporacji jak FMC to pryszcz. Kilkadziesiąt baniek to dla nich naprawdę nic takiego. Tutaj masz przykładzik jaką oni kasą obracają i jaką zarabiają: https://media.ford.com/content/dam/ford ... ancial.pdf . Brak zainteresowania cyklem WRC to wynik spadającej popularności WRC. Czy kibic ma prawo to uznać za głupie? Nie. Kibic powinien zrozumieć, że świat się wkoło niego nie kręci, a tym bardziej nie kręci się wkoło pustaków z FIA. Ford to nie jest instytucja charytatywna i finansuje takie projekty tylko do momentu kiedy przekłada się to na sprzedaż. Okrutne? Owszem, ale taki lajf, tak działa biznes, nie ma nic za darmo. Nawet jak wspierają jakieś akcje charytatywne to tylko po to, żeby trąbić o tym na 4 strony świata jacy są super i w ogóle. Duże przedsiębiorstwa nie kochają nikogo i jedyne co je motywuje to zysk, jeśli coś się na zysk nie przekłada to się tym przestają interesować. Dlatego przenoszą fabryki do Chin, bo tam taki Foxconn nie beknie za to ze wśród pracowników ma falę samobójstw, dlatego olewają WRC, bo nie wdzą w tym żadnych korzyści. Nie ważne co mówią, ważne co robią i pod tym względem wszystkie koncerny są takie same. WRC dla Forda przestało być istotne, bo jak już zostało powiedziane, w Europie tak sobie sprzedają się ich wozy, ich główny rynek to teraz USA. Mówiąc prościej WRC nie daje im odpowiedniego zasięgu, dlatego wolą pakować hajs w co innego. Nie jest to wina słabnącej pozycji Forda na rynku, bo od dawna nie jest ona taka mocna jak VAGa czy Toyoty i mimo pewnych zawirowań związanych z ostatnim kryzysem tak naprawdę nic w tej materii się nie zmieniło od kilkudziesięciu lat. To co się zmieniło to że cykl WRC jest karykaturą samego siebie sprzed 20 lat. Nie tylko nie brakowało zespołów, ale zupełnie inny hajs był płacony kierowcom, były to kwoty rzędu dziesiątek milionów, a nie jak teraz kilku, w porywach do kilkunastu. Same wozy były napakowane elektroniką pod sam dach i były znacznie kosztowniejsze niż obecne. Mimo to jeździła wurcami cała masa prywaciarzy, a teraz żeby przykryć fakt totalnej posuchy wprowadzono idiotyczny przepis, że tylko fabryczni mogą jeździć wozami WRC. Kompletny absurd. I to jest prawdziwy adresat wszelkich pretensji, nie producent, który stracił zainteresowanie pakowaniem hajsu w coś co mu się nie zwróci , ale organizacja, której celem istnienia jest promocja motorsportu i która nie daje rady, bo zamiast dbać o dobro sportu dba tylko o to,żeby hajs się zgadzał. Ford nie postąpił głupio w żadnym momencie, postąpił pragmatycznie. Poza tym M-Sport jest tylko tunerem, nigdzie nie jest napisane, że musi świadczyć usługi na rzecz Forda. W wyścigach GT wystawił Bentleya, własność koncernu VAG. Mógł się Wilson równie dobrze dogadać z każdym innym producentem, jest przecież ich ładnych paru i jakoś nie ustawiła się kolejka zainteresowanych. Dlaczego? Dlatego, że nie dostrzegają w tym sensu, widzą zjadanie własnego ogona, z którego może paru producentów jeszcze coś dla siebie w sensie marketingowym jest w stanie wyciągnąć, ale już nie każdy tak jak miało to miejsce kiedyś.

Co do Hyundaia i Toyoty i ich małego udziału w Europejskim rynku - tyle suche dane, ale przynajmniej Hyundai z Kią prowadzą ofensywę i w sposób widoczny zwiększają swój udział. Cel jakim jest zdobycie rynku UE jest w trakcie realizacji, tymczasem Ford ma już raczej ugruntowaną pozycję i nie ma pomysłu/możliwości na jej wzmocnienie od co najmniej 30 lat. Co do Toyoty to akurat ciężko zgadywać w co grają, ale być moze mają jakąś nadzieję na to samo co Koreańce, a moze po prostu chodzi im o "odgrzybienie" wizerunku marki, która od dłuższego czasu przestała się kojarzyć z czymkolwiek ciekawym. Faktem jest też, że w na innych polach, lepiej kojarzonych w USA niż WRC Ford pozostaje w miarę aktywny, pomijając Nascar, to przecież z oficjalnym wsparciem Forda Chip Ganassi wystawił GT-ki w WEC. Przycebulili by parę baniek dla Malcolma gdyby widzieli w tym sens? Jakoś mi się nie wydaje...

@Loeb1987 - Ford nigdy nie był najlepiej sprzedającą się marką w Europie, a w USA Japończycy największy łomot zrobili 50 lat temu. Od tego czasu amerykańskim producentom na ich lokalnym rynku powodzi się raz lepiej a raz gorzej, ale generalnie układ sił pozostaje "w normie".
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5333
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » wtorek, 9 paź 2018, 18:00

Voo - kasa na cały team czy "przyłożenie palca" to dla takiej korporacji jak FMC to pryszcz. Kilkadziesiąt baniek to dla nich naprawdę nic takiego. Tutaj masz przykładzik jaką oni kasą obracają i jaką zarabiają: https://media.ford.com/content/dam/ford ... ancial.pdf . Brak zainteresowania cyklem WRC to wynik spadającej popularności WRC. Czy kibic ma prawo to uznać za głupie? Nie. Kibic powinien zrozumieć, że świat się wkoło niego nie kręci, a tym bardziej nie kręci się wkoło pustaków z FIA.

Błąd-ten sport jak i każdy inny kręci się wokół kibiców. Nie będzie kibiców, nie będzie reklamy i sprzedaży samochodów. Sam to napisałeś "Brak zainteresowania cyklem WRC to wynik spadającej popularności WRC."

Ford to nie jest instytucja charytatywna i finansuje takie projekty tylko do momentu kiedy przekłada się to na sprzedaż. Okrutne? Owszem, ale taki lajf, tak działa biznes, nie ma nic za darmo. Nawet jak wspierają jakieś akcje charytatywne to tylko po to, żeby trąbić o tym na 4 strony świata jacy są super i w ogóle.

No nie do końca jest tak, że tylko zysk się liczy. Jest cała masa działań, które firmy podejmują nie ze względu na bezpośredni zysk ale np.żeby kojarzyć się jako przyjazna marka, poprawić swój wizerunek, określić grupę docelową, być liderem w czymś. To oczywiście może ale nie musi w dłuższej perspektywie czasu przełożyć się na sprzedaż. I to również napisałeś "a moze po prostu chodzi im o "odgrzybienie" wizerunku marki, która od dłuższego czasu przestała się kojarzyć z czymkolwiek ciekawym". No i pamiętajmy, że nawet jeśli kilka mln $$$$ to nie jest duża suma to te firmy są w miejscu, w którym są również dzięki zarządzaniu. Tu milion oszczędności, tam dwa miliony i z tego zbiera się jakaś sumka.
Same wozy były napakowane elektroniką pod sam dach i były znacznie kosztowniejsze niż obecne. Mimo to jeździła wurcami cała masa prywaciarzy, a teraz żeby przykryć fakt totalnej posuchy wprowadzono idiotyczny przepis, że tylko fabryczni mogą jeździć wozami WRC. Kompletny absurd. I to jest prawdziwy adresat wszelkich pretensji, nie producent, który stracił zainteresowanie pakowaniem hajsu w coś co mu się nie zwróci , ale organizacja, której celem istnienia jest promocja motorsportu i która nie daje rady, bo zamiast dbać o dobro sportu dba tylko o to,żeby hajs się zgadzał. Ford nie postąpił głupio w żadnym momencie, postąpił pragmatycznie. Poza tym M-Sport jest tylko tunerem, nigdzie nie jest napisane, że musi świadczyć usługi na rzecz Forda. W wyścigach GT wystawił Bentleya, własność koncernu VAG. Mógł się Wilson równie dobrze dogadać z każdym innym producentem, jest przecież ich ładnych paru i jakoś nie ustawiła się kolejka zainteresowanych. Dlaczego? Dlatego, że nie dostrzegają w tym sensu, widzą zjadanie własnego ogona, z którego może paru producentów jeszcze coś dla siebie w sensie marketingowym jest w stanie wyciągnąć, ale już nie każdy tak jak miało to miejsce kiedyś.

Tak problemy pewnie są grubsze niż nam się wydaje i bardziej złożone. Był też przecież taki czas że WRC musiało radzić sobie w dobie światowego kryzysu a teraz mając 4 producentów i 3 z szansami na tytuł dwa rundy przed końcem sezonu coś jednak drgnęło. Ale racja, związki mogą ten sport zabić co dokładnie stało się w Polsce.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1348
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » środa, 10 paź 2018, 11:54

Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » środa, 10 paź 2018, 12:55

Myślę że to jest jeszcze ciekawszy news - Meeke (chyba) w Toyocie
http://rajdy.autoklub.pl/news/motorspor ... -wie,88404
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4116
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » środa, 10 paź 2018, 13:14

Kris w Toyocie to były plotki już z 1-2 miesiące temu ;)
A WRC to nie F1 i tu plotki są bardziej wiarygodne ;)
Ja wielokrotnie pisałem że Meeke to idealny kierowca nr 3 , albo mocny wynik albo wypadek :D
Czyli Lappi idzie do Citroena to dopiero ciekawe ;)

Co do Mitsubishi to pisałem kilka postów wcześniej że oni wejdą szybciej niż subaru bo maja auta pasujące pod WRC;)
Oby trzy diamenty znowu pojawiły się w WRC to będzie ciekawie.
Najlepiej jakby dogadali się z M-Sport i od razu mieliby konkurencyjne auto ;)
Seraf
N3
 
Posty: 233
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » środa, 10 paź 2018, 14:40

No właśnie dlaczego Mitsu nie mogłoby zgadać się z Wilsonem? To fajny pomysł.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1348
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » środa, 10 paź 2018, 15:09

Witcher1990 napisał(a):No właśnie dlaczego Mitsu nie mogłoby zgadać się z Wilsonem? To fajny pomysł.
Bo Mitsu za takie pomysły bierze się same.
O Wilsona się nie bójcie, on wie jak ten interes ciągnąć dalej.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4116
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » środa, 10 paź 2018, 16:20

Można trochę podsumować:
Toyota
1. Tanak,
2. Latvala,
3. Meeke.

Citroen
1. Ogier,
2. Lappi,
3. Breen/Loeb/Ostberg.

Hyundai
1. Neuville,
2. Mikkelsen,
3. Sordo/Paddon.

M-Sport
1. Sunninen,
2. Evans
3. wynajem komu popadnie ;)

Co do tytułu kierowców to albo Tanak albo Ogier, bo Neuville podobnie jak cały Hyundai cieniuje ;)
Jeszcze może być tak, że o dużej stracie pkt przez Neuville zadecyduje piątek w Australii.
W każdym razie do ostatniego odcinka w Australii będą emocje i jeszcze może być tak że PS zadecyduje o tytule :D

Co do tytułu producentów to raczej Toyota wygra bo Hyundai dostał mega zadyszki.
Seraf
N3
 
Posty: 233
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » środa, 10 paź 2018, 16:31

Witcher1990 napisał(a):No właśnie dlaczego Mitsu nie mogłoby zgadać się z Wilsonem? To fajny pomysł.

Ja tam bym wolał żeby Msport był dalej powiązany z Fordem, a wkoncu to i tak jeden więcej producent, no chyba że msprt nie dałby rady
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez slivex » czwartek, 11 paź 2018, 01:58

Nadal żadne plotki nie łączą tidemanda z WRC? Kolejny sezon będzie zimował w R5?
Avatar użytkownika
slivex
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): niedziela, 19 paź 2014, 14:32
Lokalizacja: warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » czwartek, 11 paź 2018, 10:54

Rovanpera jest lepszym kąskiem niż Tidemand.
Dziwi mnie czemu Tidemand nie startuje w Hiszpanii Polo R5.
Chyba jedyna opcja to M-Sport, albo kolejny sezon w WRC2.
Seraf
N3
 
Posty: 233
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » czwartek, 11 paź 2018, 13:02

Witcher1990 napisał(a):
Voo - kasa na cały team czy "przyłożenie palca" to dla takiej korporacji jak FMC to pryszcz. Kilkadziesiąt baniek to dla nich naprawdę nic takiego. Tutaj masz przykładzik jaką oni kasą obracają i jaką zarabiają: https://media.ford.com/content/dam/ford ... ancial.pdf . Brak zainteresowania cyklem WRC to wynik spadającej popularności WRC. Czy kibic ma prawo to uznać za głupie? Nie. Kibic powinien zrozumieć, że świat się wkoło niego nie kręci, a tym bardziej nie kręci się wkoło pustaków z FIA.

Błąd-ten sport jak i każdy inny kręci się wokół kibiców. Nie będzie kibiców, nie będzie reklamy i sprzedaży samochodów. Sam to napisałeś "Brak zainteresowania cyklem WRC to wynik spadającej popularności WRC."



Nie do końca o to mi chodziło. Sport oczywiście kręci się wokół kibiców - nie ma kibiców, nie ma dyscypliny, czyli dokładnie jak piszesz. Ale z punktu widzenia korporacji kibic jest po prostu odbiorcą pewnego przekazu, a nie kimś, kogo należy uszczęśliwić. Nikt nie będzie pakował pieniędzy ani w Ogiera ani nawet Loeba odmłodzonego po 15 lat jeśli nie będzie im się to opłacało. Kibic to nic innego jak potencjalny klient, ktoś kto finalnie ma im zostawić swoją kasę, a nie jakaś wyrocznia, która ma oceniać słuszność działań firmy. Za to jak najbardziej ma prawo oceniać destrukcyjne działania włodarzy tego sportu, bo to ich klientem właśnie jest. To FIA odpowiada za to, żeby zapewnić kibicowi to co chce obejrzeć na takich warunkach jakie jest skłonny zaakceptować. Czytaj zapewnić odpowiednią obecność w mediach. Jeśli popularność rajdów spada żądanie od kibiców opłat za dostęp do relacji jest jakimś ciężkim absurdem, bo to właśnie popularność napędza zainteresowanie ze strony producentów i sponsorów.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5333
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Zabolxp » czwartek, 11 paź 2018, 21:30

Są przecieki z obrad komisji WRC. Jutro ma zostać ogłoszony kalendarz WRC 2019. Korsyka się utrzymała. Nikt nie wypada, a dochodzą Chile i Japonia.

https://twitter.com/MarcinZabolski/stat ... 5233655809
Avatar użytkownika
Zabolxp
N1
 
Posty: 96
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lut 2006, 10:46

Re: Świat WRC

Postprzez pawelll1987 » piątek, 12 paź 2018, 08:46

Seraf napisał(a):Rovanpera jest lepszym kąskiem niż Tidemand.

Ostatnio w WRC AL mówili, że Kalle jest już "klepnięty" dla Toyoty na 2020 bo do wtedy ma kontrakt ze Skodą.
pawelll1987
N1
 
Posty: 88
Dołączył(a): sobota, 11 lis 2017, 12:07

Re: Świat WRC

Postprzez Rules » piątek, 12 paź 2018, 11:45

No i ładnie się to układa. W 2019 Meek:), a 2020 zobaczymy, Rovenpara za Meeka, albo Latvale.
Avatar użytkownika
Rules
N2
 
Posty: 192
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: trebor i 2 gości