Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » poniedziałek, 4 cze 2018, 12:49

iceman150 napisał(a):Mocno gdybając. To jeśli Ogier przejdzie do Citroena to M-Sport będzie musiał kombinować. Ja jeszcze widzę szanse na przejście Suninena do Toyoty w zamian za Latvalę.
I co w tedy zrobią? Ja uważam że jako lider wróci Latvala i do tego sięgną po jakiegoś młodego i zdolnego np. Pontusa. Ale to już takie głębokie gdybanie.

Trochę popłynąłeś chyba. Latvala w Citroenie? Przecież Makinenowi zależało bardziej na Jarrim niż na Sebie. To dzięki Finowi to auto tak jeździ i pozwolenie na odejście takiego zawodnika to jak strzał w kolano. Owszem Suninen bywa szybki ale jeszcze mu brakuje doświadczenia. Fakt Latvala nie popisał się na ostatnich rajdach dobrymi wynikami ale i tak Toyota nie jest taka naiwna, żeby wymienić go na jakiegoś młodzika.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1028
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź


Re: Świat WRC

Postprzez iceman150 » poniedziałek, 4 cze 2018, 20:04

Nie ja powiedziałem że w m-sporcie.
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 369
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » wtorek, 5 cze 2018, 08:13

Citroen dokończy sezon z Breenem i Ostbergiem.
Reszta zespołów również dokończy sezon z obecnym składem to raczej pewne.
Kris już raczej po karierze w WRC i nikt go nie zatrudni. Zresztą kwestia tego jakie ma zapisy w kontrakcie bo pewnie nie może w tym roku dla nikogo jeździć.

W 2019 Citroen już raczej dogada się z Ogierem i zapewne wróci na szczyt.

W tym roku Hyundai powinien zdobyć wreszcie tytuł producentów. Chyba, że nagle Toyota się ogarnie lub Ogier zacznie szaleć ;)
Co do tytułu kierowców to Ogier i Tanak są szybsi od Neuville tylko popełniają błędy i mają awarie.
Walka rozegra się raczej tylko między Ogierem a Neuvillem. Tanak ma zbyt dużą stratę choć chciałbym żeby włączył się do walki.

W przyszłym roku zapewne zabraknie Paddona w WRC.
Dziwi mnie trochę jazda Mikkelsena, spodziewałem się lepszych wyników.
Seraf
N2
 
Posty: 176
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Płock

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 5 cze 2018, 13:38

iceman150 napisał(a):Nie ja powiedziałem że w m-sporcie.

Najpierw Citroen musiałby stanąć na głowie, żeby zdobyć Ogiera, a potem Toyota upaść na głowę, żeby wypuścić Latvalę.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1028
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez anonim » wtorek, 5 cze 2018, 20:52

Seraf napisał(a):Citroen dokończy sezon z Breenem i Ostbergiem.
Reszta zespołów również dokończy sezon z obecnym składem to raczej pewne.
Kris już raczej po karierze w WRC i nikt go nie zatrudni. Zresztą kwestia tego jakie ma zapisy w kontrakcie bo pewnie nie może w tym roku dla nikogo jeździć.

W 2019 Citroen już raczej dogada się z Ogierem i zapewne wróci na szczyt.

W tym roku Hyundai powinien zdobyć wreszcie tytuł producentów. Chyba, że nagle Toyota się ogarnie lub Ogier zacznie szaleć ;)
Co do tytułu kierowców to Ogier i Tanak są szybsi od Neuville tylko popełniają błędy i mają awarie.
Walka rozegra się raczej tylko między Ogierem a Neuvillem. Tanak ma zbyt dużą stratę choć chciałbym żeby włączył się do walki.

W przyszłym roku zapewne zabraknie Paddona w WRC.
Dziwi mnie trochę jazda Mikkelsena, spodziewałem się lepszych wyników.


Nie jestem pewien czy citroenowi tak prosto będzie pozyskać Ogiera, bo niby po co tam miałby iść?
Realniejsze jest opcja taka, że Paddon albo Sordo albo oboje odejdą z Hyundaya bo oboje pewnie chcą pełny program.
Druga możliwość dla Citroena to ciągle pewnie Mikkelsen, właśnie pewnie z tego powodu, że z autem się nie dogaduje,
do tego w citroenie byłby liderem.

Meeke też nie skreślałbym, jeśli z Hyundaya odejdzie i Paddon i Sordo, to ponieważ ten team jakoś nie jest zainteresowany wychowaniem młodego kierowcy, będą chcieli kogoś co może wygrywać, mają w miarę regularnych Neuville'a i Mikkelsena, jakby od czasu do czasu wygrał jeszcze trzeci kierowca, to mają dodatkowe punkty w klasyfikacji producenckiej, Meeke idealnie nadawałby się do tego. Bo albo wygra czyli punkty,
albo wydzwoni spektakularnie, czyli efekt marketingowy jest(wiem że to brzmi brutalnie, ale tak jest).

W jakieś roszady w toyocie wątpie, bo po co? Mają 3 kierowców zdolnych wygrywać rajdy, w tym jednego młodego.
Kto miałby w tym interes? Dla samej toyoty to dobry układ, mają 3 różnych kierowców, dobrych w różnych aspektach tego sportu(
Ott może sięgnąć po tytuł, Jarri dobrze rozwija samochód, przy dobrych wiatrach tytuł też może wyjeździć, Esapekka jest perspektywiczny).
Jak wygląda sytuacja od strony kierowców? Po co chciałby odchodzić Ott czy Esapekka? Jarri trochę bardziej, on słabo sobie radzi z wewnętrzną konkurencją, ale z drugiej strony musi wiedzieć, że w citroenie nie będą go szanować. Teraz jest w zespole w którym pewnie mówi się po fińsku i
angielsku. W citroenie inzynierowie to pewnie głównie francuzi, zapewne pomiędzy sobą rozmawiają w ojczystym języku, to wszystko utrudnia komunikację. Do tego Jarri po raz pierwszy w karierze ma mentora(Makinena), wcześniej raczej nie miał w zespole lidera, kierowcy od któgo mógłby się coś nauczyć.
Czyli przewiduje, że ani team ani pojedyńczy kierowcy toyoty nie mają specjalnie ochoty na zmiany.

Pozostaje pytanie co z Fordem, opcja odejścia Ogiera jakaś jest, ale raczej wątpliwa. Sunninen? Dla niego to ryzyko.
Evans, no jak Ford nie będzie go chciał to będzie wolny na rynku, tylko czy to kierowca potrzebny Citroenowi?

Czyli Citroenowi zostaje ktoś z Hyundaya, ew. zaryzykuja(ale korporacyjni managerowie, a takich ma Citroen, bardzo nie lubią tego) i zatrudnią ktoś młodego, szybkiego, tylko wtedy muszą być cierpliwi(potrafią?) i liczyć się z powrotem na szczyt w 2-3 lata.
anonim
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela, 12 lut 2017, 10:58

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » środa, 6 cze 2018, 08:57

@Anonim
W większości spraw masz rację, bardzo dobry post. Jednak nie uważam, żeby Paddon był dobrym materiałem do Citroena. Doświadczenia dużego nie ma, po dobrym sezonie w 2016 przyszedł słabszy w 2017 i teraz raczej nie rokuje na lepsze wyniki. Chyba ta sama klasa co Breen czy Evans. Niczego do zespołu nie wniesie. Co do Sordo, to pamiętaj, że Citroen sam go wyrzucił.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1028
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » środa, 6 cze 2018, 09:53

Hyundai w 2019 zostawi Neuville, Mikkelsena i Sordo.
Paddon raczej wyleci i wątpię żeby Citroen go chciał bo drugi rok słabych wyników.
Już chyba wolałbym Meeke bo w zasadzie marketingowo jest super bo albo wygrywa albo spektakularnie się rozbija tak jak napisał @Anonim.
Meek jest idealny na 3 kierowcę.
Seraf
N2
 
Posty: 176
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Płock

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » środa, 6 cze 2018, 10:00

anonim napisał(a):Ott może sięgnąć po tytuł, Jarri dobrze rozwija samochód, przy dobrych wiatrach tytuł też może wyjeździć, Esapekka jest perspektywiczny).

Tanak też nie jest amatorem jeśli chodzi o prace rozwojowe. W M-Sport potrafił lepiej wyczuć auto niż sam Ogier. Przed sezonem wielu sugerowało, w Toyocie będzie inaczej, bo będzie nowy więc trzeba dać mutrochę czasu by wczuł się w Yarisa. A na razie jest tak, że to on wyciska z Yarisa najwięcej, a Latvala narzeka, że auto jest kruche. :roll:

Seraf napisał(a):Już chyba wolałbym Meeke bo w zasadzie marketingowo jest super bo albo wygrywa albo spektakularnie się rozbija tak jak napisał

Tylko ten marketing srogo ich kosztował. I nie chodzi o pensję Meeke'a a o ewentualne koszty naprawy/złomowania rajdówki wartej około milion Euro.

W Citroenie potrzebują kierowcy "numer 1". Meeke w tej roli się nie sprawdził, więc mu podziękowali. Dlatego chcieli rozmawiać z Loebem a teraz z Ogierem. A Paddon póki co nie może się odnaleźć w roli kierowcy nr 2 mającego przywozić regularnie punkty dla zespołu.
wanderer
A6
 
Posty: 1164
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez anonim » środa, 6 cze 2018, 22:01

ZbyszekChaosu napisał(a):@Anonim
W większości spraw masz rację, bardzo dobry post. Jednak nie uważam, żeby Paddon był dobrym materiałem do Citroena. Doświadczenia dużego nie ma, po dobrym sezonie w 2016 przyszedł słabszy w 2017 i teraz raczej nie rokuje na lepsze wyniki. Chyba ta sama klasa co Breen czy Evans. Niczego do zespołu nie wniesie. Co do Sordo, to pamiętaj, że Citroen sam go wyrzucił.


Nie twierdze, że Paddon byłby dobrym materiałem, staram się wytypować kierowców potencjalnie chcących przejść do Citroena
od przyszłego sezonu(takich którzy mają doświadczenie z WRC) i Paddon jest takim kierowcą.
Tak samo Sordo, co prawda Citroen go wyrzucił, ale teraz mógłby go chcieć z powrotem. Wybrzydzać to oni specjalnie nie mogą.
Pytanie czy Sordo by chciał? To inna sprawa, ale jakby miał wybierać pełny program w cytrynie czy okrojony w hyundayu?
anonim
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela, 12 lut 2017, 10:58

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » czwartek, 7 cze 2018, 10:13

anonim napisał(a):
ZbyszekChaosu napisał(a):@Anonim
W większości spraw masz rację, bardzo dobry post. Jednak nie uważam, żeby Paddon był dobrym materiałem do Citroena. Doświadczenia dużego nie ma, po dobrym sezonie w 2016 przyszedł słabszy w 2017 i teraz raczej nie rokuje na lepsze wyniki. Chyba ta sama klasa co Breen czy Evans. Niczego do zespołu nie wniesie. Co do Sordo, to pamiętaj, że Citroen sam go wyrzucił.


Nie twierdze, że Paddon byłby dobrym materiałem, staram się wytypować kierowców potencjalnie chcących przejść do Citroena
od przyszłego sezonu(takich którzy mają doświadczenie z WRC) i Paddon jest takim kierowcą.
Tak samo Sordo, co prawda Citroen go wyrzucił, ale teraz mógłby go chcieć z powrotem. Wybrzydzać to oni specjalnie nie mogą.
Pytanie czy Sordo by chciał? To inna sprawa, ale jakby miał wybierać pełny program w cytrynie czy okrojony w hyundayu?


Wyobrazam sobie, ze Sordo dostanie pelny program na przyszly sezon. W tym roku spisuje sie znacznie powyzej oczekiwan, zdobywa wiecej punktow niz Mikkelsen i generalnie praktycznie rajd w rajd jest gwarantem mocnych punktow do klasyfikacji producentow. Paddon niestety dotychczas nie pokazal zupelnie nic, co mogloby sklonic Nandana do tego, by to jego wybrali, dlatego uwazam, ze Hayden niestety nie znajdzie sie w WRC w przyszlym roku, o ile Citroen po niego nie siegnie. Po latach 2015-16 kiedy co poniektorzy obwieszczali koniec Neuville'a i mowili, ze to Paddon bedzie wkrotce liderem zespolu i materialem na mistrza, Paddon nagle kompletnie stracil blysk.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2400
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » czwartek, 7 cze 2018, 13:07

Paddon jest dość szybki, może w 2016 miał dobry sezon, trochę jak Kris gdy wygrywał w Finlandii i innych rundach.

Problem z Paddonem może być taki jak już pisaliśmy- zbyt duża presja na młodego kierowce po kilku dobrych wynikach skutkuje znacznym obniżeniem formy przez ciagłe dzwony. Taki kierowca koduje sobie, że skoro jechał tak dobrze to teraz też musi i wychodzi trochę brak doświadczenia w samochodzie WRC.

Druga rzecz to Hayden niekoniecznie rokuje na poprawę wyników. Poza przebłyskami w niektórych rajdach wcale nie musi być szybki co widać na asfalcie. Niestety dla niego (dobrze dla kibiców) ma styl jazdy jaki ma (mocne boki, poślizgi, niszczy opony) ale to nie przekłada się na prędkość, co pośrednio wychodzi na asfalcie (tu oczywiście jest zupełnie inna technika jazdy).

A Paddon raczej nie zmienia stylu jazdy więc raczej wiele więcej nie zwojuje
Witcher1990
A6
 
Posty: 1304
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez speedyzxz » czwartek, 7 cze 2018, 13:27

Hayden miał przykry początek sezonu w 2017. Czegoś brakuje w jego jeździe od tego czasu. Niestety, ten sezon nie wróży wiele dobrego, ale to jeszcze nie moment żeby Paddon kończył karierę. Więc jak Hyu się wypnie, to liczę że ktoś go przygarnie
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2829
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » czwartek, 7 cze 2018, 16:59

Citroen oficjalnie potwierdził, że kolejny rok celuje w pozyskanie Ogiera: http://rajdy.autoklub.pl/news/citroen-zostanie-w-wrc-na-minimum-dwa-lata,85449
Ciekawe czy zainteresowany odniesie się do tych słów po rajdzie.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1028
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » czwartek, 7 cze 2018, 17:51

Ciekawie by było jakby Ogier wrócił do Citroena. Miałby szansę na tytuł w trzecim samochodzie
grzesiek811
N2
 
Posty: 128
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez Kruk » piątek, 8 cze 2018, 07:12

Pewnie właśnie tak będzie tłumaczona przesiadka z Forda do Citroena :wink: .
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.
Kruk
A6
 
Posty: 1750
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości