Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez piotrg » środa, 13 wrz 2017, 17:05

Loebowi wystarczy z 6 startów by przywieźć więcej punktów w skali sezonu od Breena czy Lefebra :)
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa


Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » środa, 13 wrz 2017, 19:54

Chętnie zobaczę znów Loeba. I znów w jednym zespole, zapowiada się ciekawie. Szkoda, że nie na pełen sezon.
grzesiek811
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » czwartek, 14 wrz 2017, 10:43

Też mi super team w Citroenie. Kris słabo jeździ, a do tego nie lubi Ogiera, Ogier jeździ super ale nic nie podpisał i nie wiadomo czy podpisze bo nie lubi Loeba którego forma jest dla nas wszystkich zagadką. Tymczasem pod ręką mają Breena, który daje jakieś nadzieje, wypuścili dobrego Mikkelsena i mogli by jeszcze sięgnąć po jakiegoś zdolnego Skandynawa, pokroju Tidemanda czy Suninena.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A5
 
Posty: 918
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » czwartek, 14 wrz 2017, 11:14

Matthias Schmidt napisał(a):Jestem zaskoczony, uwazam, ze zdecydowanie zamiast niego w Citroenie powinien znalezc sie Breen. Nie rozumiem troche ostatnich decyzji Mattona. Zaskoczony tez jestem, ze jest coraz bardziej prawdopodobne, ze Loeb wroci na kilka rajdow. Po takiej przerwie, w nowym samochodzie, mam watpliwosc czy bedzie w stanie notowac szczegolnie dobre wyniki.

Ich decyzje kadrowe w przeciągu ostatnich kilku lat były tak nietrafione, że Matton potrzebuje cudu i stąd pomysł na Superteam.

Bo z tego co wiemy dziś, to:
Że inżynierowie Citroena nie ufali Krisowi Meeke na tyle, by posłuchać sugestii, że z autem jest coś nie tak, woleli obwiniać lidera zespołu. Ostatecznie zmienili zdanie dopiero gdy sięgnęli po Mikkelsena. Wtedy zrozumieli, że nawet wicemistrz musiałby jechać grubo ponad limit, jak Meeke w Meksyku, by w ogóle liczył się w walce o podium.

Dodatkowym błędem jest to, że mając Loeba w grupie PSA sięgnęli po niego dopiero teraz, gdy mają nóż na gardle.

Breen, który zapowiada się na co najmniej świetnego drugiego kierowcę do zbierania regularnych punktów dla zespołu, zamiast zbierać kolejne cenne doświadczenia, jest odstawiany na boczny tor, bo ważniejsze jest podstawienie auta Francuzowi z koneksjami, którego powinni karnie zdegradować do poziomu WRC2.

Swoją drogą, nie wiem, na ile pewny jest zapis w kontrakcie Krisa Meeke na wszystkie rajdy w sezonie 2018, skoro w tym sezonie tego zapisu nie wypełnili. Przez takie ruchy, każdy niefrancuski szybki kierowca jak Ott Tanak czy inny, dobrze zapowiadający się młody talent, trzy razy się zastanowi, czy brać pod uwagę francuski zespół.

W Peugeocie do spraw kadrowych podchodzili mniej "nacjonalistycznie" i dzięki temu, że zaufali komuś, kto wcale dobrze się nie zapowiadał zgarnęli trochę tytułów. A gdy zaczęli tam rządzić francuscy inżynierowie, dobra passa się skończyła, a zespół ostatecznie zrezygnował z wystawiania własnego zespołu i nie potrafi nawet zbudować dobrego auta klienckiego klasy R5.
wanderer
A6
 
Posty: 1087
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 14 wrz 2017, 11:49

Słusznie, dlatego właśnie powrót Loeba nawet na kilka rund może nie dojść do skutku.
Jeżeli nie będą w stanie ogarnąć C3 na tyle, żeby zagwarantować Loebowi szanse na wygrane, to Loeb może po prostu podziękować.
Jaki byłby sens startować i zajmować 5 miejsca? Nawet w kilku startach. W przypadku Lefebrve czy Breena to by miało sens, jednak Loeb to zupełnie wyjątkowy przypadek.
Ciekawe czy Ogier będzie zainteresowany. Tegoroczne starty pokazują że Fiesta raczej jest znacznie szybsza od C3. Czy w przyszłym roku nagle M-Sport zacznie odstawać? Nie sądzę żeby tak z miesiąca na miesiąc nagle zostali z tyłu (chyba że stracą Ogiera i Tanaka, ale to nie z winy auta). Na miejscu Ogiera to bardziej bym się martwił o to czy Citroen będzie szybki niż o to czy Fiesta nie złapie zadyszki.
A jak chodzi o szefów zespołów to w Wilson chyba ma najlepszy łeb na karku (w porównaniu do Mattona i Nandana), albo po prostu ma większe możliwości podejmowania decyzji. Bo szefowie Citorena i Hyundaia mieli zbyt dużą bezwładność w podejmowaniu decyzji personalnych. Mikkelsen trafił do konkurencji w połowie sezonu zamiast na jego starcie. I prawdopodobnie ta zdolność Wilsona przypieczętuje obydwa tytuły dla M-Sportu. Wielkie brawa!!
Fakt faktem że ostatnie wozy z francji to już nie to do czego byliśmy przyzwyczajeni. 208 R5, DS3 R5 i C3 WRC to praktycznie najsłabsze auta w klasach. Do niedawna nie do pomyślenia.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 858
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » czwartek, 14 wrz 2017, 12:18

Sylwek_GSi napisał(a):Ciekawe czy Ogier będzie zainteresowany. Tegoroczne starty pokazują że Fiesta raczej jest znacznie szybsza od C3. Czy w przyszłym roku nagle M-Sport zacznie odstawać? Nie sądzę żeby tak z miesiąca na miesiąc nagle zostali z tyłu (chyba że stracą Ogiera i Tanaka, ale to nie z winy auta). Na miejscu Ogiera to bardziej bym się martwił o to czy Citroen będzie szybki niż o to czy Fiesta nie złapie zadyszki.
A jak chodzi o szefów zespołów to w Wilson chyba ma najlepszy łeb na karku (w porównaniu do Mattona i Nandana), albo po prostu ma większe możliwości podejmowania decyzji. Bo szefowie Citorena i Hyundaia mieli zbyt dużą bezwładność w podejmowaniu decyzji personalnych. Mikkelsen trafił do konkurencji w połowie sezonu zamiast na jego starcie. I prawdopodobnie ta zdolność Wilsona przypieczętuje obydwa tytuły dla M-Sportu. Wielkie brawa!!

Ogier będzie zainteresowany jeśli kilka ważnych czynników będzie mu zapewnione, a na razie nie ma się co dziwić, że wspomniał o emeryturze.
Malcolm nie ma nad sobą szefa i w razie potrzeby potrafił zorganizować większy budżet by móc ściągnąć Ogiera. W krótkoterminowym okresie to procentuje. Ale w długoterminowym... Widać, że po roku świetny zespół może się rozpaść. I tu widać, jak bardzo słabe jest WRC, bo prywatny zespół z niepełnym wsparciem producenta zbudował uniwersalną rajdówkę, którą może wjechać na podium nie tylko mistrz świata, ale też kilku innych kierowców. Po czymś takim, do M-Sportu zgłosiłby się niejeden duży sponsor. A tymczasem okazuje się, że tak bogaty sponsor jak Redbull postanowił przyoszczędzić.
wanderer
A6
 
Posty: 1087
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez Kajtofan » czwartek, 14 wrz 2017, 17:46

Fajnie by było gdyby Malcolm ściągnął Redbulla, Ogier został i utworzyli Redbull M-Sport Rally Team.

Matton dalej byłby w czarnej d. I bardzo dobrze, bo to wykątkowy gbur. Po pierwszej porażce ze względu na auto Loeb też pewnie by podziękował.
Kajtofan
N3
 
Posty: 272
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Świat WRC

Postprzez Voo » piątek, 15 wrz 2017, 15:19

Nie przesądzajmy z tym Loebem, kilka sezonów spędził w WTCC, rallycrossie i rajdach terenowych gdzie nie grał pierwszych skrzypiec i jakoś z tym żyje. Skoro może być czwartym-piątym zawodnikiem w stawce WRX to czemu miałby strzelać focha gdyby przyszło walczyć o podobne miejsce w WRC? Nie ma nic do udowadniania, może się bawić startami.

Ja od początku stawiam na jego powrót w pełnym zakresie - mam wrażenie, że przez te kilka lat nie znalazł niczego, co dawałoby mu zbliżoną satysfakcję co klasyczne rajdy.
Avatar użytkownika
Voo
N2
 
Posty: 173
Dołączył(a): niedziela, 4 sty 2015, 23:23

Re: Świat WRC

Postprzez karluum » piątek, 15 wrz 2017, 16:40

Z WTCC wycofał się bo odszedł Citroen, w Rallycrossie ma zdecydowanie słabsze auto. Do wygrania pozostaje Dakar i myślę, że zrobi to z Peugeotem. A dodatkową motywacją do powrotu do rajdów są nowe WRC, które dają znacznie więcej frajdy z jazdy niż stare samochody.
Loeb jest nadal szybki i myślę, że napsuje wiele krwi pozostałym...
karluum
A5
 
Posty: 612
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » piątek, 15 wrz 2017, 17:41

Zawsze dobrze będzie zobaczyć Loeba. Nawet jak się gościnnie pojawiał np. w Monte Carlo to był w czołówce. Na pewno nie zapomniał jak się jeździ i napsuje nie jednemu trochę krwi.
grzesiek811
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez Rules » sobota, 16 wrz 2017, 15:39

Z jednej strony bardzo bym chciał zobaczyć Loeba, ale z drugiej chyba wole, żeby pozostał żywą legendą, uber driverem niż zaliczył powrót jak Schumacher w Mercedesie.
Avatar użytkownika
Rules
N2
 
Posty: 172
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 17 wrz 2017, 10:17

Loeb nie wróci na pełny cykl MŚ bo sam kiedyś powiedział, że po takiej przerwie mogłoby to wyglądać jak u Schumachera. Ale kilka rajdów? Czemu nie, sam tego nie wykluczał. A przy 5-6 startach to dla niego bardziej fan, ogromna atrakcja dla kibiców, promocja dla WRC a gdyby tak jeszcze okazało się, że jest w stanie walczyć o P1... No nawet jeśli przyjedzie w pierwszej 5tce z rozsądną stratą to moim zdaniem to będą bardzo dobre wyniki po takim przestawieniu się z WTCC, Dakar, RX. Nie musi nic udowadniać.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1240
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » poniedziałek, 18 wrz 2017, 17:32

"Wcześniejszy uznano za zbyt konserwatywny i może samochód nie będzie wyposażony w tylne skrzydło podobne do tego w Yarisach WRC, ale różnica ma być zauważalna."
Ciekawe czy wykorzystają lusterka jak japończycy. Koniec końców, tylne skrzydło też skopiuja. Osobiście wolałbym jednak, żeby FIA trochę ograniczyła jego rozbudowę.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 598
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » poniedziałek, 18 wrz 2017, 19:13

Voo napisał(a):Nie przesądzajmy z tym Loebem, kilka sezonów spędził w WTCC, rallycrossie i rajdach terenowych gdzie nie grał pierwszych skrzypiec i jakoś z tym żyje. Skoro może być czwartym-piątym zawodnikiem w stawce WRX to czemu miałby strzelać focha gdyby przyszło walczyć o podobne miejsce w WRC? Nie ma nic do udowadniania, może się bawić startami.

Czemu? Może dlatego ze jest 9 krotnym mistrzem świata w WRC i w zasadzie osiągnął wszystko w tym sporcie. 5 miejsce to trochę krok wstecz i dla kogoś kto seryjnie wygrywał rajdy raczej nie jest powodem do zadowolenia. Chociaż obstawiam że gdyby Loeb dostał konkurencyjne auto to nadal wygrywalby rajdy jak kiedys:) jednak obecna forma Citroena nie wróży niczego dobrego! No chyba ze się ogarną. W WTCC, WRX czy Dakarze jest lub był dopiero na początku drogi. 5 miejsce to efekt nauki i zbierania doświadczenia.
A pakiet hyundai z tego co widziałem gdzieś na fotkach to raczej kosmetyczny niż rewolucyjny.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 858
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » poniedziałek, 18 wrz 2017, 19:41

Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 858
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości