Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » sobota, 17 cze 2017, 14:48

Witcher1990 napisał(a):
kostek45 napisał(a):https://www.facebook.com/WRCNewsOfficial/videos/1533849476635982
Taki profil drogi, że go tak "znowikowało" po hopie?

https://www.youtube.com/watch?v=bAofj6slRGo Pierwowzór. :twisted:


hmm jak popatrzymy na testy Polówki 2017 w Finaldnii to WV podobnie unosiło przód samochodu... To chyba wynika z tego, że przed hopą nie dociążył przodu wurca lekko hamując. Poszedł na pełnym gazie.

Chyba wszystkie nowe WRC maja ta przypadlosc ;). Na pewno wplyw ma hamowanie/dodawanie gazu przez kierowce przed wyskokiem, profil hopy, no i sam pakiet areo. Wyglada to tak, jakby tylne skrzydlo w polaczeniu z dyfuzorem (choc ten drugi element "dziala" raczej tylko wtedy, kiedy samochod jest na ziemi) generowalo wiecej docisku, niz caly pakiet przedni. W starszej generacji nie widac bylo takiego zachowania. W nowej przy dlugich lotach, samochody "siadaja" najpierw tylem. Widac to bardzo dobrze na tym nagraniu, gdzie Evans przemierza Fiesta duze odleglosci w powietrzu i pomimo tego, ze dosc mocno hamuje przed rozpoczeciem lotu, "spada najpierw tylem". Byc moze chodzi o sam profil tego wzniesienia, ale mam wrazenie, ze tak wlasnie zachowuja sie wszystkie nowe modele, a w szczegolnosci C3:
https://www.youtube.com/watch?v=s4vZGIeofds

karluum napisał(a):Kto tam został z pionu inżynierskiego? Tego nie wiemy. Czy jest odpowiednia kasa i budżet? Tego też nie wiemy. Być może wiedzą, że samochód jest do dupy ale niestety nikt do tego się nie przyzna. Passonen opowiadał jak wyglądała praca w Skodzie. On swoje a zespól swoje - mówił to w wywiadzie do WRC. Jaka jest pewność, że nie ma tak w Citroenie?

Podobno auto jest dzielem nowego pionu technicznego - tak mowil Matton przed sezonem. Nowi ludzie, nowe wizje. Przeplyw osob musi byc plynny, jak w kazdej duzej firmie, wiec na pewno nie ma mowy o powierzeniu w 100% pracy niedoswiadczonym. Ciekawym bedzie zobaczyc jakie wyniki bedzie notowac teraz C3. Meeke ostatnio wypadal, ale kiedy w Meksyku wygrywali, mowili, ze auto jest swietne i problemow z poczatku sezonu nie ma. Jednak cos sie wtedy dzialo i byc moze przedwczesnie oglosili ich rozwiazanie. Z drugiej strony Breen, wzglednie mlody i niedoswiadczony kierowca, ktory zalicza pierwszy sezon WRC ( co w rajdach ma ogromne znaczenie ), jest bardzo szybki i systematyczny. Jednym slowem, da sie:) Mam tylko nadzieje, ze Mikkelsen szybciej sie dogada z cytrynka, niz Ogier z Fiesta. Ale jesli to sie nie stanie juz w Polsce, to czy bedzie to oznaczalo, ze auto jest slabe? Fiesta tez nie notowala rewelacyjnych wynikow w pierwszym kwartale sezonu i tez byly glosy, ze skoro Mistrz Swiata nie wygrywa, to ten pojazd nie jest tak dobry, jak chociazby Hyundai. Teraz, przy lepszym rozumieniu Fiesty przez Francuza, swietnej postawie Tanaka i predkosci jaka pokuzuje niekiedy Evans, ciezko powiedziec powtarzac tamte glosy sprzed kilku miesiecy. Kierowcy i ich postawa chyba robia roznice :)

Ciekawy artykul na autosport.com, odnosnie przyszlosci M-sportu. Autor mowi, ze przy powrocie Forda, maja praktycznie pewne sukcesy przez nastepne 3-4 lata i dominacje w cyklu WRC. Pewna inwestycja (zdaniem autora rzedu 30 mln ) za prace, ktora wykonal ktos inny, ale nikt o tym nie wspomni i Ford praktycznie w calosci bedzie mogl zebrac jej owoce. Zapewne sam M-sport rowniez nie bedzie na ewentualny zastrzyk gotowki narzekac. Interesujacy rowniez oddzwiek wypowiedzi Ogiera, ktory przy ew powrocie blekitnego owalu, bylby sklonny podpisac dlugoletni kontrakt :).
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 592
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw


Re: Świat WRC

Postprzez Yrtat » wtorek, 20 cze 2017, 15:32

Armin Kremer pojedzie Rajd Niemiec Fiestą 2017 z ekipą M-Sportu.
Avatar użytkownika
Yrtat
A5
 
Posty: 551
Dołączył(a): wtorek, 30 kwi 2013, 17:31
Lokalizacja: Żywiec

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » środa, 28 cze 2017, 10:27

Ciekawe jak spisze się Andreas w poprawionym aucie na rajdzie Polski bo na Sardynii było bardzo słabo. Chciałbym żeby na koniec rajdu nie stracił więcej niż minutę do zwycięzcy.
Seraf
N2
 
Posty: 140
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Płock

Re: Świat WRC

Postprzez madman » czwartek, 29 cze 2017, 00:20

Mikkelsen w C3 WRC w Rajdzie Niemiec 8)
"To że trzeba hamować poznawałem po tym, że wszyscy kibice zaczynali uciekać." - K. Hołowczyc
Avatar użytkownika
madman
N3
 
Posty: 285
Dołączył(a): sobota, 10 maja 2014, 09:59
Lokalizacja: Pomorze

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » niedziela, 2 lip 2017, 00:36

Lefebvre ma wreszcie godnego siebie rywala :D
Avatar użytkownika
Loeb1987
A6
 
Posty: 1075
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » poniedziałek, 3 lip 2017, 13:25

Niestety na polskim Mikkelsen też się zbytnio nie popisał. Lefebvre najlepszy z zespołu Citroena.
Natomiast pozytywnie zaskoczył Teemu Suninen.
grzesiek811
N1
 
Posty: 88
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez MPSport » poniedziałek, 3 lip 2017, 15:24

Stało się

http://rajdy.autoklub.pl/news/rewolucja ... enie,77653

Czyli Mikkelsen był papierkiem lakmusowym, który miał wskazać jak złe jest auto. Ciekawe na ile problem jest duży, możliwe, że skoro "Priorytetetem jest teraz przygotowanie się na 2018" to auto musi być całkowicie przeprojektowane.

Szkoda, że Lefebvre'a odsuwają akurat w momencie w którym się wreszcie dogadał z autem, myślę, że w Finlandii mógłby powtórzyć dobrą jazdę z Polski.
Avatar użytkownika
MPSport
 
Posty: 23
Dołączył(a): poniedziałek, 13 lut 2017, 14:23
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » poniedziałek, 3 lip 2017, 17:58

To znaczy, że odpuszczają ten sezon i szykują się na następny. Citroen miał mieć najlepszy samochód w tym roku, a wyszło chyba trochę inaczej.

A tak z trochę innej beczki. Chyba niedługo powinny zacząć się ruchy transferowe w WRC, bo już połowa roku i większość sezonu WRC za nami. Citroen nie chce zrobić błędu sprzed roku tym razem i już sprawdza Mikkelsena. Ogier ma kontrakt do końca roku i nie ukrywa, że już szuka opcji na nowy sezon, a raczej na kilka przyszłych lat w stabilnym zespole. Jeżeli Ford nie wróci do WRC jako zespół fabryczny, albo M-Sport nie znajdzie bogatego sponsora tytularnego to raczej nie utrzymają Ogiera i ten będzie szukał miejsca w Toyocie lub Citroenie. A Toyota i Citroen potrzebują wzmocnień, żeby nawiązać walkę z czołówką. Myślę, że Toyota będzie chciała w przyszłym roku powalczyć o mistrzostwo, bo samochód ma potencjał. M-Sport chce natomiast zachować obecny skład kierowców.
grzesiek811
N1
 
Posty: 88
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » poniedziałek, 3 lip 2017, 18:07

Na pewno samochod nie jest latwy w zrozumieniu, skoro po dwoch rajdach i przyzwoitej dlugosci testow kierowca pokroju Mikkelsena nie pokazuje rewelacyjnego tempa za kierownica C3 WRC w rajdzie, w ktorym juz w 2009 roku notowal swietne czasy za kierwonica Fabii ( https://www.youtube.com/watch?v=6933QfkUQoU ) i ktory prawdopodobnie lubi. Okaze sie jeszcze, ze Meeke, ktory kiedy wypadal byl zawsze w czolowce, robil cuda za kierownica tego auta ;). Tak czy siak przykro patrzec na zespol majacy taka historie i zdecydowanie najwiecej czasu na przygotowanie do tego sezonu, jak wlecze sie za teamami debiutujacymi w cyklu czy majacymi o wiele mniejsze budzety (M-sport). Mam nadzieje, ze uda sie jeszcze wygrac jeden czy dwa rajdy w tym sezonie. Potencjal na pewno jest, poniewaz Breen i Meeke potrafili jezdzic szybko. Mam nadzieje, ze Andreas tez poczuje sie jak w domu :).
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 592
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez MPSport » wtorek, 4 lip 2017, 13:46

grzesiek811 napisał(a): Jeżeli Ford nie wróci do WRC jako zespół fabryczny, albo M-Sport nie znajdzie bogatego sponsora tytularnego to raczej nie utrzymają Ogiera i ten będzie szukał miejsca w Toyocie lub Citroenie.


Jest jeszcze taka opcja, że to Ford zostanie sponsorem strategicznym bez oficjalnego wchodzenia do WRC. Możliwe, że w 2018 powstanie np. zespół Ecoboost World Rally Team. Fordowi na rękę jest ta separacja, jak wygrywa auto M-sportu to i tak jest to reklama dla Forda i ich nowego modelu Fiesty, w razie blamażu (jak w przypadku Citroena w tym roku) zawsze można zwalić winę na M-sport i nie obciążałoby to wizerunkowo Forda.
Avatar użytkownika
MPSport
 
Posty: 23
Dołączył(a): poniedziałek, 13 lut 2017, 14:23
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » wtorek, 4 lip 2017, 15:04

Czy taki manewr jak mówisz coś im da. W sumie to teraz jest podobnie. Na samochodzie są loga forda i ecoboost, jest też wsparcie techniczne, ale w ograniczonym zakresie.
Chodzi o pieniądze i wsparcie techniczne dające stabilizację oraz rozwój samochodu. Nawet chyba Neuville powiedział, że w drugiej części sezonu M-Sport może mieć gorzej, bo fabryki wprowadzą dużo poprawek. Nie wiadomo jak z fiestą ale wygląda, że na tyle nie mogą liczyć.
Jak Ford nie wróci, to nie wiadomo też jak będzie z rozwojem fiesty na przyszłe lata i M-Sport może zostać z tyłu.
grzesiek811
N1
 
Posty: 88
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez MPSport » wtorek, 4 lip 2017, 16:37

Chodzi mi o to, że przy sukcesie Ogiera i M-sportu w 2017 (przez sukces rozumiem zwycięstwo w przynajmniej jednej klasyfikacji, tyle razy byli w przeszłości drudzy, że dla centrali forda wicemistrzostwo nie byłoby satysfakcjonujące), Ford jest w stanie zwiększyć znacząco techniczne i finansowe wsparcie, ale może nie chcieć tego robić oficjalnie. Co Fordowi daje nazwanie zespołu Ford? Nic. A przy braku sukcesów mogą stracić wizerunkowo. Nie wiadomo też czy oficjalne wejście nie kłóciłoby się też z polityką marki (ekologia itd.).
Avatar użytkownika
MPSport
 
Posty: 23
Dołączył(a): poniedziałek, 13 lut 2017, 14:23
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » wtorek, 4 lip 2017, 20:26

Ale takie wsparcie jak mówisz jest teraz. Dopóki nie będzie fabrycznego teamu, to nie będzie żadnej stabilizacji i gwarancji wsparcia na kilka lat. Ford nie właduje tyle kasy w zespół WRC jeżeli nie będzie nawet jego loga, to przecież bez sensu. Reklamy toyoty są wszędzie, w folderach WRC, w Miastach gdzie są rajdy itp. Ja uważam, że nawet drugie miejsce będzie sukcesem jak na team prywatny czy pół-fabryczny.
Na razie są liderami w obu klasyfikacjach, a ostatnio mistrzem kierowców na fordzie był Ari Vatanen w 1981r, paradoksalnie też w prywatnym zespole.
Zobaczymy czy utrzymają Ogiera, ale wątpię. Bez tego M-Sport wróci do tego co było kilka lat temu.
grzesiek811
N1
 
Posty: 88
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » środa, 12 lip 2017, 10:08

Ech, co ten Mads? http://rajdy.autoklub.pl/news/stberg-fi ... zech,77820
W Citroenie często był pierwszy za VW, więc w tym sezonie w konkurencyjnym aucie zaliczyłby kilka razy pudło, zamiast tego odpuszczanie startów, mało testów, braki w częściach i przesiadka do R5. Wszystko na własne życzenie.
Edit:
Na dokładkę zmiana pilota http://rajdy.autoklub.pl/news/stberg-ro ... -ene,77863
Ciekawe czy w przyszłym roku będzie sezon w WRC.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A5
 
Posty: 911
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » piątek, 14 lip 2017, 09:53

Z Madsem jest już od jakiegoś czasu dziwna sytuacja, nie tak dawno temu wspominał że nie ma ochoty jeździć w prywatnym teamie, trafił do fabrycznych zespołów, po czym znowu wylądował w teamie prywatnym (i to chyba zresztą na własne życzenie), teraz zmiana pilota z którym za długo nie jeździł, mówiło się że będzie jechał Rzeszowski w R5 a tu się okazuje że i Niemcy, choć powód trochę dziwny - mógł przecież skorzystać z Fiesty16 która jest na stanie jego zespołu - jedyna rzecz na plus którą u niego widzę to że po narodzinach dziecka jakby odżył i sprawia wrażenie że jazda sprawia mu dużą frajdę, widać to szczególnie po dużych hopach gdzie ostatnio zrobił się z niego niezły lotnik (Szwecja, Portugalia, Polska)

Pojawiło się też info że niby Toyota zainteresowana Tanakiem
http://rajdy.autoklub.pl/news/toyota-za ... kiem,77862
z tym że ja się do końca nie zgodzę z tym artykułem ponieważ jeśli Ford nie zaangażuje się w pełni jako zespół fabryczny to Ogier zmieni team bez względu na to jaką kasę mu Malcolm zaproponuje - niestety ale Wilson nie będzie mógł przeznaczyć taki środków jak reszta fabrycznych zespołów i niestety Fiesta zacznie odstawać od reszty - dlatego w Toyocie zamiast Hanninena widzę właśnie Ogiera, a w MSporcie razem z Tanakiem będzie jeździł Suninen który moim zdaniem od dawna zasługuje na auto WRC - chyba ze Ford wróci wtedy obecny skład + Suninen jako trzeci
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3727
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron