Markowy "tani" puchar w RPP?

Puchar Polskiego Związku Motorowego

Moderator: SebaSTI

Postprzez KOTLIN » poniedziałek, 17 sty 2011, 20:03

Ja 50 dych dam za auto przygotowane do rajdow i nowe.
Wypruje się finansowo ale dam.
Pamietajcie ze jak idziesz do sponsora z oferta i mowisz mu bede jezdził podstarzałym sejem wyglada się gorzej niż proszę pana bedzie to puchar markowy nowych aut takich srakich

http://www.streetfire.net/video/dacia-l ... 181645.htm tu mamy przykładowy puchar.
Nawet fajnie sie to prowadzi widze
KOTLIN
 
Posty: 20
Dołączył(a): piątek, 12 lut 2010, 12:18


Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 17 sty 2011, 20:45

Jedni chcą taki inni chcą takie. Czemu? Prosta sprawa. Nie każdy zarabia 5-10 i więcej tyś na miesiąc żeby sobie pozwolić. Jedynym sensownym wyjściem są dwa "puchary" . Ciekawe który będzie lepszy i szybciej się rozwinie.

Kotlin znam już kilka takich przypadków co się wypruli na auto bo oni chcieli takie a owakie, z tym i tamtym i nie pojechali nic bo kasy brakło. Duża chmura i mało deszczu.
....A sponsor się na mnie dziwnie patrzy i sobie myśli, czym on ma jeździć? Co to jest? O co chodzi?

Przykład klasy N3 -> da się a nie jeżdżą najnowszymi furami
BMW challenge ->da się różne różniste (choć to nie w RPP)
Astra -> da się
i da się z innymi też, nie mówię, że nie da się z nowymi.

Przydałoby się, ustalić w końcu czy mowa jest o RSMP czy o RPP który jest w temacie.

Jeszcze raz przypominam, że największy problem przy tym wszystkim to brak obecności mediów na rajdach w PL.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Zoe » poniedziałek, 17 sty 2011, 20:56

KOTLIN napisał(a):Ja 50 dych dam za auto przygotowane do rajdow i nowe.
Wypruje się finansowo ale dam.
Pamietajcie ze jak idziesz do sponsora z oferta i mowisz mu bede jezdził podstarzałym sejem wyglada się gorzej niż proszę pana bedzie to puchar markowy nowych aut takich srakich


Prosta, słuszna racja. Poza tym - sponsorzy mają często chrapkę na codrive'y, albo, żeby postawić przed firmą rajdówkę ładnie oklejoną i ładną gdy ma do siediby przyjechać strategiczny partner... Seja postawisz popucharowego? Nie bałdzo...

Poza tym - jak już mówiłem - myślicie, że start SC w RPP to >tania< zabawa? Już kiedyś pisałem, że nocleg (hostel), wpisowe, paliwo do rajdówki (98), busa lawetowego (ON), wozu zapoznawczego (ON), jedzenie (hotdogi na statoil cały czas) i brak serwisu - wyszło 4,5-5 tysiąca. A weźcie pod uwagę - nie było serwisu, jechaliśmy 3LRD bez pomiaru, bez napinki! Ogólnie cały rajd - pakiet bieda, ba! Mega bieda! Uwierzcie - w ten sposób nie da się rajdować i myśleć o zrobieniu wyniku... Żeby przejechać godnie rajd samochodem typu SC trzeba mieć jakieś 7-8 tysięcy... Trochę sporo jak na jazdę wątpiwej już konstrukcji i jakości samochodem? Dodajcie do tego fakt, że gdyby nawet się zebrała klasa - różnice w mocy, wadze itp byłyby znaczne i całą ideę możliwie najbardziej wyrównanej walki - szlag trafia... Poza tym - widzieliście rynek wtórny SC lub CC? Wszystko zagonione w sprintach i KJS, więc dla większości zawodników, którzy rzeczywiście chcą jeździć zostaje opcja budowania auta od podstaw...

Nie mówię, że klasa markowa czy nawet jakiś puchar to zły pomysł (pilotowałem w SC i mam wrażenie, że w żadnym aucie się tyle nie dzieje!), ale on odbiega od zamysłu "czystej karty" i zaczynania od zera, która ma umożliwić równy start wszystkim zawodnikom - niezależnie od grubości portfela sponsora/taty/mamy/swojego czy innych. Sami dobrze wiecie, że jak się chce to można N kowego seja dopaść konkretnie, ale... za konkretną kasę!

KOTLIN napisał(a):http://www.streetfire.net/video/dacia-l ... 181645.htm tu mamy przykładowy puchar.
Nawet fajnie sie to prowadzi widze


Było już omawiane. Dacia ma temat w nosie :(
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 627
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Postprzez MisiekClio » poniedziałek, 17 sty 2011, 21:12

Zamykajac temat Dacii:
1. Renault Polska ma to w nosie
2. Realny koszt gotowego auta wynosil 65kPLN w 2007 (teraz byloby to pewnie 72-75)
3. Silnik 1.6 nie spelnia normy Euro 5 i nie jest juz produkowany (w Logan jest tylko 1.2 75KM)
4. Dacia juz zarzucila ten projekt

Fabrycznie nowa rajdowka za 50tys. to niespelnialna utopia przy obecnych cenach aut, a przede wszystkim mozliwosciach rabatowych na ktore skladaja sie:
- rosnace koszty produkcji
- kurs euro
- koszt Euro 5

Chyba, ze:
- jest wsparcie importera (tu kolko sie zamyka)
lub ma silnik od kosiarki.
Z tym silnikiem to nie problem. Pewnie wielu osobom by nie przeszkadzalo, ze maja stado 50 koni pod noga.
Poszukajmy w takich wynalazkach. Picanto, Panda, co jeszcze?
Avatar użytkownika
MisiekClio
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): wtorek, 22 lis 2005, 16:42
Lokalizacja: Zakopane

Postprzez irbis » poniedziałek, 17 sty 2011, 21:49

może nowego sparka
szału mocą nie robi ale jest względnie tani
może puchar historyczny?
proponuje starego dobrego FSO 125p w specyfikacji nazywanej bartosiami.na silniku 1.5 moc ok 90 KM bez kłowej skrzyni która kosztuje majątek.było by przynajmiej widowiskowo :twisted:
irbis
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota, 19 gru 2009, 15:05
Lokalizacja: żagań

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 17 sty 2011, 21:55

Już widzę pod firma która ma miesięczny obrót ok 100tyś zł jak nie więcej Logana, Pande, czy Picanto.
Może i się da ale prędzej tam widzę Clio2-3, C2 albo Lancera.
A za start to by dali 250zł bo to już dużo jest a reklama na całym aucie i na czole załogi.
Z czymś takim się spotkałem :shock: :lol: niestety :cry:

Ok więc Logan odpada. Panda też już odpadła chyba, żeby spróbować na tym najsłabszym.
Co jeszcze można?
Sej odpada więc jutro panowie seje idą pod siekier młotek itp.
Jeszcze raz mówimy w końcu o RPP czy RSMP ?
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Sebekrally » poniedziałek, 17 sty 2011, 22:43

MSG Racing napisał(a):
Przykład klasy N3 -> da się a nie jeżdżą najnowszymi furami
BMW challenge ->da się różne różniste (choć to nie w RPP)
Astra -> da się

Z tych przykładów wniosek jest jeden: ma sens tylko porozumienie się między zawodnikami i drakońskie ograniczenia odnośnie specyfikacji auta.
Myślę że sens miało by A0/N0 z dużą obniżką wpisowego, bez szpery, slicków wykluczenie VK.
Podobnie powinno być w Pucharze Astry bo takie wynalazki http://allegro.pl/rajdowy-opel-astra-gr ... 74946.html w TANIEJ markowej klasie to zgięcie pały!!!
BMW jest dla hobbystów
Sebekrally
A5
 
Posty: 504
Dołączył(a): wtorek, 30 cze 2009, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez KOTLIN » poniedziałek, 17 sty 2011, 23:36

Ja na razie buduje Astre OPC w ubogiej a grupie- poprostu pancerne auto z dobrym fabrycznym hamulcem i skrzynia -leciwe auto ale mi się podoba:)
Na dwa starty rocznie zakladająć po 5k na elimke wyrobie sam.
Natomiast ja by się pojawiła okazja polatania wRPP za rozsadne pieniazki na taniej gumie to z chęcią się pisze na takie rozwiązanie
KOTLIN
 
Posty: 20
Dołączył(a): piątek, 12 lut 2010, 12:18

Postprzez MSG Racing » wtorek, 18 sty 2011, 15:54

Tak Astra Kosińskiego jest fajna ale to lekka przesada. Astre właśnie stworzyli zawodnicy, miał być tam tez Kadett i jakieś ograniczenia itp ale tu akurat PZM nie do końca poszedł na rękę. Chyba, że o czymś nie wiem.
Minusem Astry i Kadetta jest nie najlepszy seryjny hamulec a homologacja nie przewiduje lepszych hamulców z większych Opli. Jedynie wyczynowe.
Tu lepsza jest Astra OPC.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez loocky » wtorek, 18 sty 2011, 16:48

Mamy tu kilka kwestii

1. Co znaczy tani?
2. Jaki producent będzie zainteresowany markowaniem pucharu w drugiej lidze? Chyba ze ma pozycje juz w 1 lidze to moglby rozszerzyc pole dzialania. Czyli tylko ew cytryna ale ich auta nie sa tanie. chociaz patrz pkt1.
3. Ewentualny sponsor mialby sie szczycic tekstem "dzieki nam szkola sie nowi kierowcy rajdowi" sorki ale to samobojstwo w naszym zajebiaszczym spoleczenstwie. We francji czy skandynawi byliby krolami a u nas niestety.
loocky
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): wtorek, 23 maja 2006, 19:22
Lokalizacja: Silesia & AKŚ

Postprzez Bad-i » wtorek, 18 sty 2011, 23:44

Zoe napisał(a): A weźcie pod uwagę - nie było serwisu, jechaliśmy 3LRD bez pomiaru, bez napinki! Ogólnie cały rajd - pakiet bieda, ba! Mega bieda! Uwierzcie - w ten sposób nie da się rajdować i myśleć o zrobieniu wyniku... Żeby przejechać godnie rajd samochodem typu SC trzeba mieć jakieś 7-8 tysięcy... :(


Z całym szacunkiem ale musisz zatrudnić kogoś odpowiedzialnego za finanse, przejechałem 7 rajdów w 2010 (autem troche droższym w utrzymaniu od SC) i ani razu nie wydałem 7-8 tyś. Dodam że zawsze sypialiśmy w hotelach, mielismy serwis itd.....
Bad-i
N3
 
Posty: 308
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Postprzez Zoe » środa, 19 sty 2011, 00:16

Bad-i napisał(a):
Zoe napisał(a): A weźcie pod uwagę - nie było serwisu, jechaliśmy 3LRD bez pomiaru, bez napinki! Ogólnie cały rajd - pakiet bieda, ba! Mega bieda! Uwierzcie - w ten sposób nie da się rajdować i myśleć o zrobieniu wyniku... Żeby przejechać godnie rajd samochodem typu SC trzeba mieć jakieś 7-8 tysięcy... :(


Z całym szacunkiem ale musisz zatrudnić kogoś odpowiedzialnego za finanse, przejechałem 7 rajdów w 2010 (autem troche droższym w utrzymaniu od SC) i ani razu nie wydałem 7-8 tyś. Dodam że zawsze sypialiśmy w hotelach, mielismy serwis itd.....


Co w to kalkulujesz? Bo ja liczę wydatki od momentu wyjazdu z domu do powrotu do domu. Jedzenie, wodę mineralną, batonika, sratonika, siku za 1pln itp. (EDIT: 7-8 to przesadziłem, ale 6-7 to tak spokojnie).



Dla zwolenników taniego pucharu ciekawostka:
http://otomoto.pl/peugeot-106-rajdowa-1 ... 49817.html

xD
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 627
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Postprzez sumo » środa, 19 sty 2011, 00:58

Zoe napisał(a):Żeby przejechać godnie rajd samochodem typu SC trzeba mieć jakieś 7-8 tysięcy... Trochę sporo jak na jazdę wątpiwej już konstrukcji i jakości samochodem?


Skąd takie sumy bierzesz?? Hot-dogi, woda mineralna, nocleg i brak serwisu.... hmmmm policzmy:
wpisowe - 1200
paliwo na rajd + zapoznanie - 600-800 zł (?)
nocleg dla dwóch osób (bo serwisu brak) - max 200 zł

2.200 zł i śmigamy.. a jakby HOT-DOG'a zastąpić jakimś lepszym obiadem to z 2,500 wyjdzie ;)

Jechałem eliminację RPP w SC - i chociaż o koszta nie pytałem dokładnie, to 2k na pewno nie przekroczyło... aha, nie było hot-dogów...
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56

Postprzez skandal » środa, 19 sty 2011, 01:16

zgadzam się z przedmówcami :)

u mnie wygląda to mniej więcej tak, dodam że serwisantów mam za koszty :

1. wpisowe 1200 zł
2. noclegi - 2os + 2os serwis x 3-4 noce jakieś 300-500zł [raczej tanie kwatery]
3. jedzenie - zazwyczaj 3 poważne posiłki po 30 zł /os (4os) - 360zł
4. śniadania i jakieś dodatkowy hotdog i napoje - 200zł
5. paliwo - serwisówka + zapoznanie + rajdówka - zazwyczaj 800-900zł (z Warszawy)
6. czasem wynajmuje jakąś lawetę [max.3-4dni] ok 200-300zł
lub autolawetę [max.3-4dni] ok 700-800zł

więc zazwyczaj licząc wszystkie koszty dla 4 osób = 3060 zł
max opcja ok 4000 zł i raczej nikt głodny nigdy nie chodził !

Fakt że na serwis mam kumpli co jadą za free, za spanie i jedzenie :) Fanatycy :)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skandal
N3
 
Posty: 357
Dołączył(a): czwartek, 25 maja 2006, 01:02

Postprzez toydols » środa, 19 sty 2011, 01:59

Ja jeżdżąc swiftem najwięcej wydałem na rzeszowski bo daleko... może 4500 zł maksymalnie - w tym było wpisowe, dojazd i zapoznanie, noclegi (wynajęliśmy duże, dobrze wyposażone i wygodne mieszkanie w centrum Rzeszowa na 3 dni), jedzenie dla całej ekipy (duże zakupy na początku, żeby było na śniadania i kolacje + codziennie knajpa na ciepły posiłek) ...i napoje chłodzące ;). Standardowo mieściliśmy się w budżecie 3000-3500 zł. W pewnym momencie trzeba było szukać oszczędności, a że przy okazji zebrała się ekipa niesamowitych ludzi, którzy robili nam serwis za jedzenie i spanie, to na rajd szło 2500-3000 zł.
toydols
N2
 
Posty: 115
Dołączył(a): czwartek, 18 cze 2009, 14:23

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Puchar PZM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 1 gość