N4/30 w RPP

Puchar Polskiego Związku Motorowego

Moderator: SebaSTI

N4/30 w RPP

Postprzez allelisiorr1 » czwartek, 31 gru 2009, 20:26

Co sądzicie o nowo wprowadzanym przepisie dopuszczajacym start autem klasy N4 w RPP. Wady, zalety, prawdopodobne koszty itp.
http://rajdy.autoklub.pl/news/w-pucharze-wraca-n4,27641
Ostatnio edytowano piątek, 1 sty 2010, 16:20 przez allelisiorr1, łącznie edytowano 1 raz
"...dodaję gazu, bo za szczytem może być prosta..." -Janusz Kulig [*]

Kubicuje!!!
Avatar użytkownika
allelisiorr1
N3
 
Posty: 240
Dołączył(a): sobota, 11 kwi 2009, 19:48
Lokalizacja: Mielec


Postprzez evo » czwartek, 31 gru 2009, 22:29

Decyzja dotycząca startów samochodów N4 w RPP z pewnością ma swoich zwolenników i przeciwników. Jedni powiedzą że RPP dla osiek ,bo tam każdy ma możliwość triumfowania w generalce rajdu (przykład Tutaj) czy nawet 3 miejsce Leszka Kapłan Rajdzie Karkonoski a kiedy pojawią się na odcinkach czterołapy to ośkom na pudło w generalce będzie się ciężko dostać .
Z drugiej strony ten zabieg (mam taką nadzieje)ma na celu przyciągniecie większej liczby kibiców do RPP a co sie z tym łączy to uatrakcyjnienie RSMP większą ilością N4.
A co do zwężki ,pewnie mniejsza bezawaryjność jednostki napędowej :?:
http://www.martins.ubf.pl
Avatar użytkownika
evo
N2
 
Posty: 130
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 22:38
Lokalizacja: London/Myslenice

Postprzez ŁukaszŁuniewski » piątek, 1 sty 2010, 02:42

evo napisał(a):Jedni powiedzą że RPP dla osiek ,bo tam każdy ma możliwość triumfowania w generalce rajdu (przykład Tutaj) czy nawet 3 miejsce Leszka Kapłan Rajdzie Karkonoski a kiedy pojawią się na odcinkach czterołapy to ośkom na pudło w generalce będzie się ciężko dostać .


10.3. Zawodnicy klasy N4/30 klasyfikowani są wyłącznie w swojej klasie.
Avatar użytkownika
ŁukaszŁuniewski
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 17 kwi 2008, 11:50
Lokalizacja: Rościszów

Postprzez gabrally » piątek, 1 sty 2010, 05:10

Wg. mnie to pomysł bardzo na plus. Więcej rund, mniejsze koszty niż w rsmp to tak na prawdę szansa dla tych, którzy mają budżet na starsze auto, a chcą się pobawić i powalczyć z równymi (jeśli chodzi o auta) sobie. Cieszę się, że Puchar powoli staje się już takim lepszym klonem RSMP, co prawda bez czterołapów (co powinna poprawić klasa N4/30) ale z ogromną zaletą bardzo dużej ilości załóg i walki w każdej klasie.

Jeśli coś nie kumato napisałem, to dajcie znać, jest 4 rano i nie zapowiada się już dzisiaj na poprawienie mojego stanu myślenia...
Coraz częściej zastanawiam się, czemu zamiast rajdów nie wybrałem szachów. Na przykład. ;)
gabrally
N4
 
Posty: 2347
Dołączył(a): czwartek, 20 lip 2006, 12:20

Postprzez menson » piątek, 1 sty 2010, 12:18

Witam, moim zdaniem to dobrze że dopuszczają N4 do RPP bo jak ktoś wcześniej powiedział dużo jest w Polsce starszych ewolucji Misków i Subaryn i ich właścicieli nie stać na starty w MP. Przykładem może byc p.Szymański który jechał nawet jedną rundę rpp swoim Legacy (ten dźwięk) ale chyba wtedy jechał bez turbo czy coś takiego. A co do kosztów to niech nikt nie mówi że będą dużo większe bo się myli. Koszty będę porównywalne do Type-r ów i innych mocnych osiek. Dobrym przykładem może być ogłoszenie Pawła Dytki o sprzedaży jednej EVO X za chyba o ile się nie mylę 38 tys EURO czyli około 150 tys złotych czyli porównywalnie z Civiciem a frajda większa;-)

Szczęśliwego Rajdowego Nowego Roku !!!
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 543
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez Albert(Zambrów) » piątek, 1 sty 2010, 14:15

Jak dla mnie pomysł trafiony. Raz z racji prawdopodobnej wiekszej frekwencji, dwa z racji widowiskowosci, jednak czterołapy są bardziej widowiskowe niz ośki. Może to przyciągnac wiecej kibiców, czyli wieksze grono odbiorców reklam na samochodach potencjalnych sponsorów.

Trzy jest takie, ze fajnie ze oddzielna klasyfikacja dla 4wd, czyli nie krzywdzi to kierowców osiek.

PS Szczęśliwego Nowego Roku, obfitego w szybkich kierowców, zorganizowanych pilotów, zręcznych mechaników, hojnych prezesów, wstrzemięźliwej policji i kaca bez bólu głowy 8)
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Siadły » piątek, 1 sty 2010, 16:09

Fajny pomysl, moze faktycznie bedziemy mogli znowu zobaczyc na trasach starsze ewolucje Subu i Miśków. Martwi mnie tylko jedna rzecz: nie klasyfikowanie w generalce. Zgadzam się z tym zapisem i jest on logiczny, ale oby nie było tak jak z Open w RSMP...
Avatar użytkownika
Siadły
N2
 
Posty: 184
Dołączył(a): niedziela, 24 wrz 2006, 21:31

Postprzez ŁukaszWRC » piątek, 1 sty 2010, 18:42

Być może się nie doczytałem, ale czy 30-milimetrowa zwężka to jedyne ograniczenie konieczne by startować w Pucharze autem klasy N4? Jeżeli pod nóż nie pójdą duże hamulce, kłowe skrzynie, super wypasione dyfry i sportowe paliwo to nie ma co liczyć na niskie koszty.
Avatar użytkownika
ŁukaszWRC
A5
 
Posty: 976
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 22:47
Lokalizacja: RKR

Postprzez AndreWRC » piątek, 1 sty 2010, 19:09

Ale z drugiej strony, ważne że coś robią, jest to zawsze jakiś krok w tym kierunku.
KAJTO OGNIA !!
Avatar użytkownika
AndreWRC
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): czwartek, 26 lip 2007, 15:47
Lokalizacja: Kraków N-H

Postprzez speedyzxz » piątek, 1 sty 2010, 20:12

Wydaje mi się ze PZM nie chodziło o to by wróciły stare Evo i Subaraki ale ktoś kto zaczyna jazdę w RPP, jakiś nadziany to już w RPP może testować swoje EvoX i N15. A mniejsza zwężka to dla ich bezpieczeństwa
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2795
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Postprzez evo » piątek, 1 sty 2010, 22:18

Podobny pomysł był w tamtym roku z klasą N4- w RSMP i jakoś nic z tego nie wyszło a jeżeli klasa N4/30 nie będzie liczona do generalki to nie wiem czy znajda się chętni .
http://www.martins.ubf.pl
Avatar użytkownika
evo
N2
 
Posty: 130
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 22:38
Lokalizacja: London/Myslenice

Postprzez vfts » piątek, 1 sty 2010, 22:24

Mam nadzieję, że frekwencja dopisze i zobaczymy na odcinkach jakies stare 4wd typu Cosworth, Legacy, Celica, Mazda GT-R, Sunny GTi-R, itp. Choć ograniczenie mogłoby być co do stosowania drogich skrzyń albo np. paliwa itp, a nie bezsensownej 30mm zwężki, dla której i tak trzeba będzie programować sterowniki silnika co już na starcie podnosi koszty :/
Avatar użytkownika
vfts
 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek, 8 paź 2004, 13:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Pancin » sobota, 2 sty 2010, 00:36

Myślę, że niestety nie pojawią się na starcie starsze ciekawe 4wd, bo sama zwężka to żadne cięcie kosztów, więc wyścig zbrojeń też może być. Jedyni, którym to pomoże, to chcący zrobić licencję do RSMP, np. z innych dyscyplin (patrz Marek Nyga z GSMP) bez konieczności przesiadania się na 1 sezon do ośki. Zakłada zwężkę do swojej Nki z Gór i śmiga sobie po punkty do licencji. Pewnie jeszcze kilku z zasobniejszymi portfelami się trafi i klasa będzie.
Pancin

http://www.scyzzor.com]www.scyzzor.com
http://www.superoes.pl]www.superoes.pl
Avatar użytkownika
Pancin
N3
 
Posty: 227
Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2005, 01:30
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Beret » sobota, 2 sty 2010, 03:08

to fakt, zwezka to troche malo, to powinny byc rzeczywiscie autana poziomie n4-
natomiast co do kosztow: owszem, rpp bedzie i tak duzo tanszy. dlaczego? odejda bardzo duze koszty logistyczne a dla kilku biznesmenow tez latwiej zaczac rajd w czwartek niz wtorek :) ja na pomysl klasy jestem na tak :)
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1231
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez irbis » sobota, 2 sty 2010, 13:22

pomysł może i fajny ale myslę że to ustępstwo w kierunku konkretnych zawodników(zawodnika?)koszty startów i tak będą wysokie nawet w porównaniu do topowych osiek :?
irbis
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota, 19 gru 2009, 15:05
Lokalizacja: żagań

Następna strona

Powrót do Puchar PZM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości