Sezon 2010

..dla miłośników rajdowania w kółko i "bezpośrednich " starć ;)

Moderator: SebaSTI

Postprzez Karol » poniedziałek, 24 maja 2010, 13:13

Ja słyszałem ciekawe ogólnie historie ;) Escorta miał na podzespołach Sierry, z którego znowu powstał Focus. Niech się ktoś wypowie dokładniej na ten temat, ale mi sie coś takiego przypomina.

Ogólnie w polskim rallycrossie widze dziwną tendencję, niby mamy kryzys a dochodzą nam profi auta budowane za setki tysięcy PLN. Tylko z kim się ścigać? :)
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków


Postprzez MatiWrc » poniedziałek, 24 maja 2010, 13:36

Karol napisał(a):Ogólnie w polskim rallycrossie widze dziwną tendencję, niby mamy kryzys a dochodzą nam profi auta budowane za setki tysięcy PLN. Tylko z kim się ścigać? :)


Tylko ile jest takich aut? Bo ja widzę dwa, Wicika i Dyjaka, moze jeszcze BMW Zolla, ale to już mniejszy budżet. Poza tym kompletna padaka. Wiec wyżej wymienieni ścigają sie chyba już tylko dla funu, glownie z samym sobą :wink:
Avatar użytkownika
MatiWrc
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): wtorek, 28 mar 2006, 18:40

Postprzez Karol » poniedziałek, 24 maja 2010, 21:16

Właśnie o to mi chodziło, raz na jakiś czas wyskoczy nam ktoś taki jak Wicik czy Dyjak i buduję potwora za ciężkie pieniądze, którym nie ma się gdzie ścigać tak de facto. Szkoda wielka rallycrossu bo dyscyplina ta wdzięczna jest do nagłaśniania, bardzo łatwo jest przygotować relacje z zawodów do prasy, telewizji. Mimo to popularności nie zdobyła a szkoda. Teraz podejrzewam będzie tylko odcinanie kuponów, w praktyce coś takiego jak MPRC nie istnieje. Większość klas istnieje tylko dzięki zagranicznym zawodnikom. Przykre.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez kamyk 95 » poniedziałek, 24 maja 2010, 22:01

Żeby tak piękny sport ( wg. mnie ciekawszy niż F1 :P ) zniszczyć...

Pozdrawiam wszystkich fanów ;)
http://www.youtube.com/user/kamykRBR
Avatar użytkownika
kamyk 95
N2
 
Posty: 105
Dołączył(a): środa, 22 kwi 2009, 11:14

Postprzez kremer » wtorek, 25 maja 2010, 10:48

No nie wiem gdzie te auta za setki tysięcy. Dyjak takie auta buduje, ze non stop jak jezdzi Lancerem to mu sie cos psuje. On dosłonie nic nie wygrał nigdy w powaznych zawodach. Wicik to hmmm... To samo. Niby ma fieste rwd i 4x4 ale to do Fiesty Erikssona ma sie nijak. Podejrzewam, ze te Fiesty to sa dwa razy tansze od dobrego Lancera enkowego :) Ludwiczak to jest temat rzeka. On jak kupił swojego pierwszego focusa T16 4x4 to rzeczywiscie był szybki i gromił wszsytkich. Takie auto wymaga co chwila przegladow u tunera i wymiany czesci regularnie. Ciezko tego bylo sie spodziewac po Ludwisiu i po 2-3 latach ten focus byl po prostu trupem :) Reszte rzeczy jakie budowal Ludwis to hehehe no comments :)
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Postprzez Mad Max » wtorek, 25 maja 2010, 10:59

z tą resztą to się nie zgodzę - chyba zapomniałeś już czasy kiedy Ptaszek, Polak senior (obaj Celici oraz Ludwiś w Escorcie urządzali sobie na torze istne zapasy w stylu wolnym podczas finałów - niestety czasy to bardzo prehistoryczne ale pamiętam do dziś z jakim zniecierpliwieniem czekało się na to - tak szczerze to wydaje mi się że ten stary Escort Ludwika był szybszy od jego Focusa
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3752
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Postprzez kremer » wtorek, 25 maja 2010, 21:40

Hehe - zapomniałem bo wtedy nie wiedziałem co to Rallycross. Tak powaznie jeszcze w 2003 roku Polak młody naciskał na Ludwisia jak Tim Silvia na Pudziana, pozniej jakos Ludwiczak obnizyl loty. Co prawda Gacek w leciwej Gt4 :) troche gonił Ptaka w Corolli, ale przeciez nie mogl go wyprzedzic :)
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Postprzez voytec » czwartek, 3 cze 2010, 06:08

Mad Max napisał(a): tak szczerze to wydaje mi się że ten stary Escort Ludwika był szybszy od jego Focusa


To zależy, o jakim Ludwisiowym Focusie myślisz. Ten pierwsiejszy był nieznacznie szybszy, to była sztuka po Sterkensie, nota bene 2300ccm, która została sukcesywnie zadrutowana i w takim stanie odsprzedana bodaj Wicikowi, który technicznie przywrócił to do życia i dostosowując do zmian w przepisach puścił do ludzi via Belgia (głowy nie daję, ale tak mi coś po zwojach mózgowych kołacze). Druga Foka to już własna produkcja garażowa (ktoś kiedyś zaklinał się, że nadwozie kupione od Kuligów po śmierci Janusza, który faktycznie miał takowe), na dodatek kilkukrotnie poddana konkretnej próbie ogniowej.

@kremer: Jasne, Eriksson buduje auta topowe za morze kasy, ale uwierz, że Fiesty Wicika dotknięte są ręką Pauwelsa, Sterkensa + drobne rzeczy od innych magików z Belgii, więc jeżeli coś Ci te nazwiska mówią, to już wiesz, że niskobudżetowe to to z pewnością nie jest.
Dyjak - a widujesz gdzieś EVO w czubie na poważnych rangą zawodach? Pewnie nie zdajesz sobie sprawy (bo w końcu nie musisz), ile trzeba się "nagimnastykować", aby taką 9tkę dostosować do RC, wszak nawet centraly transfer musi być typu mechanicznego (od E7 jest przecież ACD, a seryjny z E8 US spec jest za slaby). Nie wiem, dlaczego uparł się na takie rozwiązanie sprzętowe, może został ortodoksyjnym wielbicielem Miśków ;-) , ale tanio również mu to nie wychodzi.
Poza sprzętem nie zapominajcie też o "sportowej wkładce".

@Karol: W RC takie hybrydy były i po częsci nadal są na porządku dziennym - teraz jest już mniej liberalnie, ale nadal wymogiem podstawowym jest nadowzie z ważna homologacją, a reszta to już bez mała odpowiednik wyścigowego H/E1.
Ale dodam Ci faktów - Ludwiś dla syna zrobił Escorta Coswortha, który tak naprawdę był wymodzoną Sierra w plastikach Esca :-) i przechodziło to BK , aż ktoś uprzejmie doniósł o tym komisarzom.
Jednak Bodek nie był osamotniony w takich działaniach, bo np. Maniek Stec swego czasu też zasuwał w RC "Lancerem", który urodził się Galantem i przeszedł operacje plastyczą jako własność Kalitowicza..;-) Też było wykluczenie z zawodów i mała obraza Steców na RC na jakis czas.

Macie rację - rallycross na poziomie to naprawdę atrakcyjna do oglądania dyscyplina, a i do uprawiania także oraz przyjazna do ogarnięcia w realizacji telewizyjnej, jednak "PL to dziwna kraj i naroda", a poza tym w realiach wolnorynkowych nic samo z siebie kręcić się nie będzie i potrzeba przemyślanych działań i elastyczności, aby utrzymać jako taki stan i przetrwać bessę, a nie dobrego samopoczucia i bajecznych wizji niczym n-ty Napoleon w szpitalu psychiatrycznym.. Efekt mamy. Rysiek Granica i Krzysiek Godowod muszą mieć smutne lica tam gdzieś w zaświatach, bo im w dużej mierze zawdzięczamy sprowadzenie RC na nasz grunt. Na nikłe pocieszenie pozostaję, że nie tylko u nas zrobiło się chudo, chociaż chyba nie aż tak.

Pozdr.
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez Mad Max » środa, 9 cze 2010, 14:40

No ja pisałem o tej pierwszej wersji - ładnie to śmigało przez pierwsze 3 eliminacje a później tak jak to opisałeś auto zostało zadrutowane i zrujnowane, drugi Focus to w ogólę jakaś porażka skoro młody Tyszkiewicz objeżdżał je przednionapędową Astrą. Za to Escort przez tyle lat co pamiętał trzymał swój rallycrossowy poziom i nieźle nim Bodzio latał, a co do stwierdzenia że Escort był zbudowany na "Scierze" to gruba przesada - od Sierry to miał tylko tylne zawieszenie na Barbarze 2000 (o ile się nie mylę) bo to które było nie wytrzymało

w następny weekend pierwsza wizyta w Słomce - ktoś się wybiera ??
http://cez.rallycross.pl/ - mogła by się jakaś lista zgłoszeń pojawić tak nawiasem mówiąc
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3752
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Postprzez Jar555 » środa, 9 cze 2010, 16:09

Ja się wybieram. Ciekaw jestem co zaprezentują nasi w tych nowych urządzeniach Div1
Avatar użytkownika
Jar555
N2
 
Posty: 102
Dołączył(a): wtorek, 3 kwi 2007, 15:05
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Mad Max » poniedziałek, 14 cze 2010, 14:30

Jar555 napisał(a):Ja się wybieram. Ciekaw jestem co zaprezentują nasi w tych nowych urządzeniach Div1

jedzie tylko Wicik z Dyjakiem więc różnie to może być ale cudów bym się nie spodziewał
pojawiła się lista zgłoszeń na której widnieje ponad 70 nazwisk, jak wszyscy się pojawią to może być ciekawie
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3752
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Postprzez MatiWrc » poniedziałek, 14 cze 2010, 15:59

Coś tam się pojawiło: http://www.ak-rzemieslnik.pl/upload/slo ... entry1.htm

Widzę że klan Tyszkiewiczów powraca, szkoda że bez seniora :)

Ogolnie chyba w normie, czyli jak zwykle bez szału. Litwini z Kazimierasem na czele pewnie znowu dadzą czadu - szczególnie polecam "LT Junior 1400", w którym ścigaj się młodzież - i naprawdę idzie na zabój (przynajmniej rok temu tak było) :)
Avatar użytkownika
MatiWrc
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): wtorek, 28 mar 2006, 18:40

Postprzez Jar555 » poniedziałek, 14 cze 2010, 20:14

Litewscy juniorzy to rok temu mieli przegruby finał ;D . Raczej możemy się spodziewać po nich w tym roku podobnego show :)
Avatar użytkownika
Jar555
N2
 
Posty: 102
Dołączył(a): wtorek, 3 kwi 2007, 15:05
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Mateusz85 » środa, 16 cze 2010, 18:20

a co z Picanto?
http://www.fotosik.pl Obrazek
Avatar użytkownika
Mateusz85
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): wtorek, 7 lut 2006, 19:51
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Jar555 » środa, 23 cze 2010, 13:38

Co tu taka cisza w temacie? Odbyły się całkiem ciekawe zawody i nikt nic nie napisze? :) Pogoda nieco namieszała w wynikach niektórych dywizji, Karasiński mocno rolował seja, którego kupił 3 tygodnie wcześniej. Troszkę się działo.
Avatar użytkownika
Jar555
N2
 
Posty: 102
Dołączył(a): wtorek, 3 kwi 2007, 15:05
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Rallycross

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości