FIA WRX

..dla miłośników rajdowania w kółko i "bezpośrednich " starć ;)

Moderator: SebaSTI

Re: FIA WRX

Postprzez Mad Max » czwartek, 16 sie 2018, 14:22

Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4075
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa


Re: FIA WRX

Postprzez bzinek » czwartek, 16 sie 2018, 23:10

ta bo trzeba zrobić procedury badań technicznych, procedury wypadkowe,szkolenia SEPowskie.trochę to potrwa i dobrze 8)
Leszek Kuzaj - Powrót Króla Młynarzy
Avatar użytkownika
bzinek
N3
 
Posty: 333
Dołączył(a): poniedziałek, 16 lip 2007, 11:34
Lokalizacja: Ck\NMnP

Re: FIA WRX

Postprzez Mad Max » niedziela, 21 paź 2018, 01:00

Biorąc pod uwagę że Peugeot też dał sobie siana z rallycrossem a mówiło się że potrzebne są 4 fabryki zainteresowane elektrykami śmiem twierdzić że elektryfikacja w RX jeszcze długo nie nastąpi
Po info o odejściu Audi kolejna kiepska wiadomość o wycofaniu Peugeota... czytając tą "pakę" PiJarową rozumiem że Pug myśli o Formule E
http://rallycross.autoklub.pl/news/peug ... d-rx,88609
i jeszcze ten bełkot - w sumie jak VW wydaje dwa razy więcej na rozwój i starty siana to co się dziwić
http://rallycross.autoklub.pl/news/odej ... ikow,88658
kolejny temat - jak na to się zapatrujecie ?? - czy będzie to dobra alternatywa dla ERX które niczym Puchar PZM jeździ na doczepkę z wyższą ligą
http://rallycross.autoklub.pl/news/rusz ... rope,88612
może tak jakaś runda u nas :wink:
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4075
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: FIA WRX

Postprzez Sherman » niedziela, 21 paź 2018, 08:56

Raczej za dużej frekwencji tam nie będzie, szkoda że tylko 2 klasy... Ciekawe jak "Titans" będzie szybsza od Supercarów przy niższych kosztach :roll:
Ciekawe jak z BOP będą robić żeby wyrównać takiego supercara z S1600 np.
Rallycross Challenge Europe też miało być alternatywą - ERX bardzo ładnie się obronił ;)
Avatar użytkownika
Sherman
N2
 
Posty: 195
Dołączył(a): piątek, 20 lip 2012, 22:28

Re: FIA WRX

Postprzez Zabolxp » niedziela, 21 paź 2018, 10:39

Projekt może wypalić, bo transmisje będą w Eurosporcie. Właśnie dzięki temu dealowi kiedyś IRC zabiło, a raczej wchłonęło ERC. Tym razem może tak nie będzie, ale z takim zasięgiem medialnym powinno to być interesujące dla wielu teamów. Jest też już dokładny kalendarz:
https://wrc.net.pl/jest-odpowiedz-na-el ... o-partnera
Avatar użytkownika
Zabolxp
N1
 
Posty: 96
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lut 2006, 10:46

Re: FIA WRX

Postprzez miszczu140000 » niedziela, 21 paź 2018, 12:50

Mad Max napisał(a):Biorąc pod uwagę że Peugeot też dał sobie siana z rallycrossem a mówiło się że potrzebne są 4 fabryki zainteresowane elektrykami śmiem twierdzić że elektryfikacja w RX jeszcze długo nie nastąpi
Po info o odejściu Audi kolejna kiepska wiadomość o wycofaniu Peugeota... czytając tą "pakę" PiJarową rozumiem że Pug myśli o Formule E
http://rallycross.autoklub.pl/news/peug ... d-rx,88609
i jeszcze ten bełkot - w sumie jak VW wydaje dwa razy więcej na rozwój i starty siana to co się dziwić
http://rallycross.autoklub.pl/news/odej ... ikow,88658
kolejny temat - jak na to się zapatrujecie ?? - czy będzie to dobra alternatywa dla ERX które niczym Puchar PZM jeździ na doczepkę z wyższą ligą
http://rallycross.autoklub.pl/news/rusz ... rope,88612
może tak jakaś runda u nas :wink:

Nope Pug prawdopodobnie myśli o LMP1
A w FE mamy DSa więc raczej nie wejdą
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 422
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: FIA WRX

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 21 paź 2018, 14:30

Troche nam sie posypal rallycross. Jeszcze dwa lata temu wydawalo sie, ze przed mistrzostwami wielkie perspektywy, bo zainteresowanie producentow, bo seria widowiskowa i medialna. Pamietam glosy, ze wkrotce WRC moze czuc sie zagrozone. A tu nie ma juz Forda, zwija sie Audi i Peugeot i zostaje sam VW, ktory zreszta dominuje jak chce. Troche przykro sie na to patrzy, bo rallycross mial ogromny potencjal i moze sie okazac, ze znow stanie sie duzo bardziej niszowy. Mozliwe, ze pomysl elektryfikacji byl zbyt szybki.

A koncept Global Rallycross Europe jakos do mnie nie przemawia i watpie, by stanowil jakiekolwiek zagrozenie dla WRX.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: FIA WRX

Postprzez bzinek » poniedziałek, 22 paź 2018, 11:21

prawda jest taka, że szmelcwagen podnosi poziom jednocześnie zabijając konkurencje.myślę, że wrx przeżyje

co do grc europe jeśli za bardzo tego nie skomplikują przepisami też będzie dobrze.już eurosport promował erc i było dobrze
Leszek Kuzaj - Powrót Króla Młynarzy
Avatar użytkownika
bzinek
N3
 
Posty: 333
Dołączył(a): poniedziałek, 16 lip 2007, 11:34
Lokalizacja: Ck\NMnP

Re: FIA WRX

Postprzez Carloz » poniedziałek, 22 paź 2018, 16:13

Paradoksalnie, jeśli fabryk będzie mniej i zostanie utrzymana ranga, mistrzostwa na tym zyskają. Bezsensownym stało się pakowanie w to niewiadomo ilu pieniędzy, co odstraszyło fabryki, bo Kristoffersson wygrywa wszystko. Szczerze mówiąc lepiej jest, żeby było 6-7 semifabrycznych teamów jak np. Olsbergs czy Hyundai Gronholma, niż żeby były 3 fabryki, których nikt nie może dogonić. Dla kibiców ważniejsze i ciekawsze jest to, żeby wyścigi były nieprzewidywalne, niż żeby auta jeździły o pół sekundy szybciej na kółku. I fajniej byłoby częściej na podium zobaczyć szybkich gości jak Doran, Baumanis czy Larsson. Przy takich pieniądzach zaangażowanych przez Audi, VW i Peugeota, które dają im te pół sekundy na kółku, szansa na dobre wyniki dla gości z gorszych teamów, maleje praktycznie do zera.

Jak zrobić, żeby auta były szybsze i tańsze? Zlikwidować limit wagi, który w rallycrossie jest bardzo wysoki. Nie jest problemem zrobić supercara, żeby ważył 1000kg, a w WRX auta ważą ponad 1200kg. Teraz chłopy robią kosmiczne wszystko i kładą balast na podłodze, bo tak się finalnie opłaca, auto lepiej jeździ i skręca. Dać standardowy napęd, skrzynię, ECU.

Myślę, że przyszłością WRX są bardziej zespoły typu GCK czy Olsbergs. Nie zdziwiłbym się, gdyby do elektrycznego RX się zgłosił się 1 zespół do marca 2019 i znów przesuną to o kolejne 2 lata. Tak by było chyba z korzyścią dla wszystkich.
Karol Moździerz

http://www.PowrotRoberta.pl - Wyniki Rajdowe i Powrót Roberta Kubicy do Formuły 1 - Wszystko związane z RK i jego aktywnością sportową
Carloz
N2
 
Posty: 186
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 15:50
Lokalizacja: z internetów

Re: FIA WRX

Postprzez bzinek » poniedziałek, 22 paź 2018, 22:13

no jak to ma być tak jak tu i brzmieć jak mikser irobot lub coś z gwiezdnych wojen to ja wychodzę

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 0hnbnmaf50
Leszek Kuzaj - Powrót Króla Młynarzy
Avatar użytkownika
bzinek
N3
 
Posty: 333
Dołączył(a): poniedziałek, 16 lip 2007, 11:34
Lokalizacja: Ck\NMnP

Re: FIA WRX

Postprzez Mad Max » środa, 24 paź 2018, 00:32

Carloz napisał(a):Paradoksalnie, jeśli fabryk będzie mniej i zostanie utrzymana ranga, mistrzostwa na tym zyskają. Bezsensownym stało się pakowanie w to niewiadomo ilu pieniędzy, co odstraszyło fabryki, bo Kristoffersson wygrywa wszystko. Szczerze mówiąc lepiej jest, żeby było 6-7 semifabrycznych teamów jak np. Olsbergs czy Hyundai Gronholma, niż żeby były 3 fabryki, których nikt nie może dogonić. Dla kibiców ważniejsze i ciekawsze jest to, żeby wyścigi były nieprzewidywalne, niż żeby auta jeździły o pół sekundy szybciej na kółku. I fajniej byłoby częściej na podium zobaczyć szybkich gości jak Doran, Baumanis czy Larsson. Przy takich pieniądzach zaangażowanych przez Audi, VW i Peugeota, które dają im te pół sekundy na kółku, szansa na dobre wyniki dla gości z gorszych teamów, maleje praktycznie do zera.
I dokładnie w taki sposób funkcjonowały ERX zanim powstało WRX - problem polega na tym że w momencie kiedy to są Mistrzostwa Świata zawsze znajdzie się nowy producent który wejdzie w to pełną parą (czyt. $$$$$)
Carloz napisał(a):Jak zrobić, żeby auta były szybsze i tańsze? Zlikwidować limit wagi, który w rallycrossie jest bardzo wysoki. Nie jest problemem zrobić supercara, żeby ważył 1000kg, a w WRX auta ważą ponad 1200kg. Teraz chłopy robią kosmiczne wszystko i kładą balast na podłodze, bo tak się finalnie opłaca, auto lepiej jeździ i skręca. Dać standardowy napęd, skrzynię, ECU.
Z tym się nie zgodzę, jeśli utniesz limit wagi to zacznie się wojna kto zbuduje lżejsze auto, a to za sobą pociągnie kolejne nakłady finansowe i używanie coraz lżejszych i droższych materiałów.
Carloz napisał(a):Myślę, że przyszłością WRX są bardziej zespoły typu GCK czy Olsbergs. Nie zdziwiłbym się, gdyby do elektrycznego RX się zgłosił się 1 zespół do marca 2019 i znów przesuną to o kolejne 2 lata. Tak by było chyba z korzyścią dla wszystkich.
Od samego początku mówiło się że żeby powstały SuperCarsy elektryczne muszą się zgłosić do tego projektu cztery fabryki dlatego mnie tym bardziej dziwi że Peugeot się z tego biznesu wycofał, choć z drugiej strony jeśli ma to wyglądać tak jak przedstawił to Q_B_A dwie strony wcześniej, gdzie każdy dostaje jeden szkielet/konstrukcję i ma sobie to obudować w "swoją blachę" to się nie dziwię że to nie wypaliło.
bzinek napisał(a):no jak to ma być tak jak tu i brzmieć jak mikser irobot lub coś z gwiezdnych wojen to ja wychodzę
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 0hnbnmaf50
No wyścigi ścigaczy z Gwiezdnych Wojen jak nic... dziękuję ja też postoję...
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4075
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: FIA WRX

Postprzez Carloz » czwartek, 25 paź 2018, 13:06

Max, to inaczej funkcjonuje. Masz kasę = masz możliwości rozwoju i wszystko robisz kosmicznie lekkie i wytrzymałe z Nieosiągalium (unobtainium po angielsku). Więc i tak najlepsze auta bez balastu będą ważyły w cholerę mniej, bo balast sobie położysz tam, gdzie on będzie najbardziej przydatny, a nie tam, gdzie coś jest ciężkie, bo oszczędności to wymusiły. Więc trzeba by po prostu ograniczyć liczbę materiałów możliwych do użycia i wprowadzić limit wagi realistyczny, taki żeby jak najmniej w autach było balastu.

A Olsbergs się wypiął i nie będą startować w przyszłym roku. Wszystkim je*ane elektro bokiem wychodzi... Nic nie wniosło poza zwiększeniem kosztów. Kibice tego nie chcą, producenci się wpędzają w spiralę kosztów i przestaje to być dla nich też opłacalne.
Karol Moździerz

http://www.PowrotRoberta.pl - Wyniki Rajdowe i Powrót Roberta Kubicy do Formuły 1 - Wszystko związane z RK i jego aktywnością sportową
Carloz
N2
 
Posty: 186
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 15:50
Lokalizacja: z internetów

Poprzednia strona

Powrót do Rallycross

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość