ORLEN 74. Rajd Polski 2017

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: ORLEN 74. Rajd Polski 2017

Postprzez karluum » niedziela, 27 sie 2017, 12:35

Rajd Polski wrócił do WRC na fali popularności Kubicy. Kubicy już nie ma, Lotosu już nie ma a w 2017 zapchali dziurę po Chinach. Są teraz inni, mogący więcej zapłacić więc RP już nie jest potrzebny.
Kupowanie eliminacji WRC doprowadzi do patologii takiej jak w F1 - zawody w jakiś zakątkach globu w krajach bez tradycji rajdowych. Znakomity organizacyjnie i sportowo rajd Nowej Zelandii nie ma szans na bycie w kalendarzu bo niby za daleko a na siłę będziemy wciskać Chiny czy Turcję, które są bez mrugnięcia oka spełnić wymagania promotora.
Marzenie FIA? Rajd bez kibiców, dla VIPów w helikopterach a cała transmisja w płatnej TV.
Potem będzie lament i płacz, że popularność WRC spada.
A kasy brakuje. Bo jak masz zapłacić 1mln euro za goszczenie rundy WRC to musisz mieć jeszcze drugie 1 - 1.5 mln na organizację. A 10 mln PLN to już spora kasa na organizację jednych zawodów.
karluum
A5
 
Posty: 612
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22


Re: ORLEN 74. Rajd Polski 2017

Postprzez jarexcc » piątek, 22 wrz 2017, 07:57

Witam
Ok już wiemy Rajd Polski 2018r nie będzie w WRC, ale co w zamian ERC, chyba nie, bo mamy Rzeszów i przypuszczam że umowę na kilka lat. Więc co? Tylko RSMP czy powstanie jakiś szutrowy cykl mistrzostw Polski.
Avatar użytkownika
jarexcc
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): poniedziałek, 31 sty 2005, 10:10
Lokalizacja: Cieszyn/Kostkowice

Re: ORLEN 74. Rajd Polski 2017

Postprzez andrew88 » piątek, 22 wrz 2017, 08:31

Wygląda na to, że Rzeszów niestety straci ERC, bo Noworól wspomina o organizacji na Mazurach imprezy o międzynarodowym statusie.
Avatar użytkownika
andrew88
A5
 
Posty: 603
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: ORLEN 74. Rajd Polski 2017

Postprzez GSPrt » piątek, 22 wrz 2017, 09:06

Jesli Rzeszow wypadnie z ERC na rzecz Polskiego to rozku..wie wszystkie osoby, ktore sie do tego przyczynia. Pisze serio
GSPrt
 
Posty: 13
Dołączył(a): wtorek, 2 sie 2016, 13:43

Re: ORLEN 74. Rajd Polski 2017

Postprzez jarexcc » piątek, 22 wrz 2017, 09:24

GSPrt napisał(a):Jesli Rzeszow wypadnie z ERC na rzecz Polskiego to rozku..wie wszystkie osoby, ktore sie do tego przyczynia. Pisze serio



czyli chcesz powiedzieć, że nie musimy się martwić że w końcu ktoś zrobi porządek w PZM. a tak na poważnie szkoda Rzeszowskiego, zwłaszcza pracy ludzi na rzecz tego rajdu oraz przychylności władz i mieszkańców.
Avatar użytkownika
jarexcc
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): poniedziałek, 31 sty 2005, 10:10
Lokalizacja: Cieszyn/Kostkowice

Re: ORLEN 74. Rajd Polski 2017

Postprzez ZbyszekChaosu » piątek, 22 wrz 2017, 09:36

Może ten drugi europejski cykl. TER czy jal to się nazywało.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A5
 
Posty: 917
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: ORLEN 74. Rajd Polski 2017

Postprzez Mad Max » piątek, 22 wrz 2017, 10:26

GSPrt napisał(a):Jesli Rzeszow wypadnie z ERC na rzecz Polskiego to rozku..wie wszystkie osoby, ktore sie do tego przyczynia. Pisze serio
Chłopie zastanów się co piszesz... bardzo długa ta lista będzie... FIA, PZM, organizatorzy Polskiego, kibice...

ZbyszekChaosu napisał(a):Może ten drugi europejski cykl. TER czy jal to się nazywało.
A czym jest TER w porównaniu z ERC ?? TER to cykl bardziej dla hobbystów który tak naprawdę niczego nie dający i niestety ale skończy tak samo jak IRC. J.Noworól wyraźnie mówił po rajdzie że jak nie będzie WRC to zrobią rajd w ERC - Rzeszowski wszedł do ERC niejako na zastępstwo za Polski więc powrót Polskiego do ERC nie powinien dziwić, tym bardziej że Polski to flagowa impreza PZM, poza tym czy ktoś wyobraża sobie ten rajd jako tylko eliminacje RSMP ?? no raczej nie.

Z tej wypowiedzi pozytywnym aspektem jest to że nie odpuszczają dalszych starań o WRC, będą poszukiwać nowych sponsorów (osoba która za to jest odpowiedzialna już dawno powinna stracić robotę bo nowych sponsorów praktycznie nie ma), oraz przychylności władzy (proponuję pogadać z Chorwatami, u nich tam jest zaangażowanych sporo instytucji rządowych) zamierzają też zmienić formę organizacji dot. bezpieczeństwa - tylko akurat z tego to się nie wiem czy cieszyć czy bać, blokad będzie więcej, vipy pewnie droższe itd. itd.
http://rajdy.autoklub.pl/news/noworol-p ... ezen,79540

a tu kolejna ciekawostka... oby nie skończyło się jak z Chinami
http://wrc.net.pl/mikolajki-za-burta

Tak patrząc na wszystkie aspekty razem wzięte stwierdzam że ten rajd nie miał prawa ani się udać ani utrzymać w WRC.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3752
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: ORLEN 74. Rajd Polski 2017

Postprzez ZbyszekChaosu » piątek, 22 wrz 2017, 14:15

Mad Max, Pisząc o TER miałem raczej na myśli Rzeszowski, pisałem w pośpiechu i stąd niedopowiedzenie. Szkoda by było tracić zagranicznych kierowców na tym rajdzie.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A5
 
Posty: 917
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: ORLEN 74. Rajd Polski 2017

Postprzez Hubertos » piątek, 22 wrz 2017, 21:47

W TER to startuje chyba 5 kierowców...Nie ma za bardzo interesującego cyklu międzynarodowego poza WRC i ERC. Węgrów, czy Czechów raczej do Rzeszowa nie sciągniemy. PZM sam jest sobie winny, bo szedł w zaparte ze swoimi metodami bezpieczeństwa, sprzedaży karnetów, czy komunikacji z kibicami. Jestem pewien, że blokady były głównym powodem mniejszej ilości kibiców ze Skandynawii, czy Europy Zachodniej. Wystarczy sobie poczytać zagraniczne fora rajdowe.
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1712
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno/Katowice

Re: ORLEN 74. Rajd Polski 2017

Postprzez żółtodziób » sobota, 23 wrz 2017, 11:26

Czekałem aż ktoś z kibiców się uderzy we własne piersi i... nie doczekałem się. Dużo można złego gadać o PZM i o automobilklubach, ale kwestia wylotu Polaka z WRC jest akurat prosta i ma zupełnie inne podłoże niż niedociągnięcia organizacyjne. One oczywiście mają miejsce, ale nie tylko u nas i nie koniecznie u ns były one największe. Oficjalnie tłumaczą się niesfornym zachowaniem kibiców - nie przyjmuję tego tłumaczenia bezkrytycznie, chociaż niewątpliwie oglądanie na dziko dostarczyło wspaniałego pretekstu przeciwko RP. Tak naprawdę IMO jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Było świetnie jak były tłumy i płaciły za bilety/karnety, tyle że jak ktoś słusznie zauważył - przyjechali "na Kubicę", widać było po nich w każdym razie, że na rajdzie jakimkolwiek są po raz pierwszy w życiu i nie wiedzą jak się zachować. Ów "prawdziwy polski Kibic" mający wszystkich innych za Januszów i Grażyny nie płaci za wstęp, on będzie przedzierał się przez chaszcze i przytoczy 50 milionów argumentów za tym, że organizator żądając takich a nie innych opłat zachowuje się nieuczciwie i czymś zupełnie normalnym jest takie cwaniaczenie jakiesam odwala za każdym razem w PL i co ciekawe prawie nigdy nie ćwiczy tego za granicą. Tak naprawdę powoduje, że w kasie organizatora jest bieda, a w odróżnieniu od np. Mexów nie mamy opcji na sponsora, który wszystko zapewni z własnej kieszeni. Tak naprawdę Turcy nas zwyczajnie przelicytowali tak jak my w pewnym momencie przelicytowaliśmy Greków (co nie było specjalnie trudne zważywszy jaki mieli kryzys). Wtedy nie miało znaczenia, że organizacyjnie leżeliśmy mieliśmy więcej hajsu niż następni w kolejce no i dostaliśmy rundę pomimo ze edycja 2013 była kompletną katastrofą organizacyjną. Skończyła się jednak państwowa kasa, nie ma w to miejsce żadnej innej no i nie ma RP jako rundy WRC. Bo Polak zawsze będzie mądrzejszy, sprytniejszy i nie zapłaci. Wejdzie na dziko i jeszcze chwali się publicznie jaki z niego cwaniak. Nie przewiduje, ze po pierwsze uszczupla budżet organizatora, a po drugie łażąc poza wyznaczonymi strefami dostarczyli doskonałej wymówki panu Ciesli i jego kumplom.

Naturalnie nie jest tak,że nie dostrzegam winy po stronie PZM. To, że po zakręceniu kurka z państwową i co tu dużo gadać rozrzucaną wcześniej nieracjonalnie kasą nastała totalna bieda jest zasługą dziesiątek lat zaniedbań PZM. Oczywiście znów na pewno znajdzie się masa krótkowzrocznych kolegów, którzy będą przerzucali całą winę na "dobrą zmianę". Już kiedyś o tym pisałem - oczywiście że można mieć bardzo dużo przeciwko obecnej władzy i mam (nie będę się o tym rozpisywał, bo to nie forum polityczne), ale co jest faktem potwierdzonym przez liczby to skutecznie uszczelnienie tyleż budżetu co SSP. I taka jest niestety rola każdej władzy, żeby pilnować hajsu aby zyski SSP nie były przewalane w jakiś nieracjonalny sposób. Sponsoring motorsportu padł dlatego że jak to się mówi - gdzie drwa rąbią tam wióry lecą. Jakkolwiek dla mnie osobiście jest to smutne, to moje pytanie w tym momencie brzmi dlaczego nie znaleźli się inni sponsorzy, którzy by albo podstawili furę Kubicy, żeby przyciągnął zainteresowanie, albo rzucili by kasę promotorowi, żeby był zadowolony? Bo promotorowi tak naprawdę nie zależy na widowni, zależy mu tylko żeby jego własny hajs się zgadzał. No i dlaczego się nie znalazł? Bo rajdy w Polsce od jakichś 15 lat to już jest stan śpiączki pod respiratorem i kroplówką. Wystarczy spojrzeć jakie jaja były z Arłamowem. PZM na to patrzy od dawna, nie robi nic i nadal jest z siebie zadowolony. I w tym miejscu jak najbardziej dostrzegam ich winę. Co więcej - dostrzegam też winę w FIA. Zdychają nie tylko rajdy w Polsce, ale nawet globalnie to jest już tylko cień tego co było 15 lat temu. Ale to nie oznacza, że kibice są święci. Wręcz przeciwnie. To czego nie wykończył PZM wykańczają oni sami swoim "wielepiejstwem" cwaniactwem i relatywizmem moralnym. Trzeba w końcu zrozumieć, że nie można mieć oczekiwań jeśli się za coś nie płaci. Miałeś chamie złoty róg...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ORLEN 74. Rajd Polski 2017

Postprzez trebor » sobota, 23 wrz 2017, 16:35

Eee...Żółtodziób, przesadzasz z rolą kibiców w tym odwołaniu. Moim zdaniem decydują dwa czynniki - kasa i stosunki - :wink: jak to w życiu.
Z kasą wiadomo jak jest, a stosunki - po odejściu p. Bartosia chyba znaczymy mniej. I tyle.
Kibice - zawsze będą tacy, co kombinują. Nic nie poradzisz. Ja kupuje karnety, kupuje różne materiały rajdowe. Kwestia zainteresowań :D Tak sobie myślę, że forum rajdowe jest dobrym miejscem, żeby propagować dobre rajdowe zachowania. Proces długi, ale warto wielu pewne rzeczy uswiadomić, chociażby o sposobie parkowania na drodze przed oesem. Kiedyś to była norma, dziś z reguły ....
Kalendarz bez Mikołajek - mówi się trudno, w pobliżu Finlandia czy Niemcy, a jako ERC też można zobaczyć. Ale nie kosztem Rzeszowa!!!!
Pozdrawiam i czas ruszać na Nadwiślański!
P.S. Ciekaw jestem, kto wpadł na pomysł przeniesienia bazy do Lublina. Dramat jakiś - niech Lublin reaktywuje Rajd Lubelski!
trebor
N1
 
Posty: 64
Dołączył(a): niedziela, 7 sie 2016, 17:02
Lokalizacja: Radom

Re: ORLEN 74. Rajd Polski 2017

Postprzez żółtodziób » niedziela, 24 wrz 2017, 00:38

Na odwołanie złożyło się oczywiście wiele czynników. Wszystkie one sprowadzają się do tego,ze nie było hajsu na haracz dla WRC Promoter. To ile znaczymy nie ma myślę żadnego znaczenia, zresztą nigdy raczej wiele nie znaczyliśmy. Ale od pewnego czasu nie ma znaczenia kto ile znaczy, były przecież pomysły, żeby powywalać naprawdę klasyczne imprezy z kalendarza, a wrzuca się takie cuda-wianki jak wspomniany Meksyk, gdzie ludzie nie tyle nie interesują się imprezą, ale są wręcz do niej wrogo nastawieni. Trzeba być ślepym, żeby nie widzieć,że chodzi wyłączne o szmal, miejsca w kalendarzu się kupuje drogą licytacji, pozycja danego państwa w świecie rajdów nie gra tu żadnej roli. Jak był szmal to nie przeszkadzały oczywiste wtopy, takie jak te nieszczęsne odcinki na Litwie, które trzeba było odwoływać. Jak nie ma hajsu to do widzenia. Hajsu nie ma oczywiście przede wszystkim dlatego,że polskie rajdy to obraz nędzy i rozpaczy i zwyczajnie nikt się nie pali, żeby cokolwiek rzucić na stół, ale również dlatego,że większość z tych , co przyjeżdźają oglądać nie płaci za wstęp.No niestety tak jak mówię - większość. Wszędzie się znajdują jacyś cwaniacy, ale u nas to cecha narodowa, jeszcze potrafią pisać całe elaboraty uzasadniające że robią dobrze. Do tego pajace na quadach, którzy niszczą pola. Przecież trzeba później bulić za to odszkodowania. To,że Ciesla powołał się na to, że kibice są u nas niefrasobliwi to już tylko pretekst był. Ale pretekst pokazujący jak łatwo można nas zrobić na cacy, nawet nie trzeba wymyślać żadnych karkołomnych uzasadnień, bo takowych dostarczyli ci sami kibice, którym szkoda wydać 200 złotych raz na rok. Nie potrafię powiedzieć, czy gdyby odsetek uczciwie płacących za wstęp był taki jak w cywilizowanych krajach to organizator miał by wystarczająco dużo kasy,żeby utrzymać imprezę w kalendarzu, ale rozwala mnie teraz, że wszyscy mają używanie na organizatorze, mają wiele do powiedzenia na temat tego co mógł zrobić organizator a nie zrobił, a nie widzą problemu w zachowaniu większości ludzi z własnego środowiska.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ORLEN 74. Rajd Polski 2017

Postprzez ToKu » niedziela, 24 wrz 2017, 11:51

U mnie, o czym już pisałem zasadniczą część rajdowego gnoju robili okarnetowani kibice z zagranicy. Czy mogę się zapytać z czego wnioskujesz, że źle się zachowywali kibice bez karnetów?
Pogłoski jakobym to ja podrzucał kłody na trasie Kormorana 2002 uważam za grubo przesadzone
Avatar użytkownika
ToKu
N3
 
Posty: 336
Dołączył(a): niedziela, 16 kwi 2006, 17:03
Lokalizacja: Olsztyn

Re: ORLEN 74. Rajd Polski 2017

Postprzez Gąsior » poniedziałek, 25 wrz 2017, 08:04

Znowu się zaczyna :D
żółtodziób pisze o tym, że połowa ludków wcięła się na tzw. krzywy ryj zamiast płacić za karnet dorabiając do tego wyższe pobudki ideologiczne. Kto robił chlew a kto nie to już sprawa wtórna - jakby była wysoka sprzedaż karnetów to byłaby kasa, byłaby kasa to kibice mogliby stać na środku drogi - zapłacilibyśmy więcej niż Turcy i mielibyśmy edycję 2018. Jedyną nadzieją, że będzie u nich jak w przypadku poprzednich podejść i F1 - po prostu mało kto będzie na odcinkach (choć bazę mają taką, że najtańszym all-inclusive z polskiego biura będzie można dość tanio pojechać na ten rajd).
Avatar użytkownika
Gąsior
N3
 
Posty: 330
Dołączył(a): środa, 14 lip 2004, 00:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: ORLEN 74. Rajd Polski 2017

Postprzez DonCorrado » poniedziałek, 25 wrz 2017, 21:52

Wątpie, żeby świadomy kibic celowo kopał dołki pod rajdem Polski, jeżeli kopał dołki to pod PZMot i nie ma mu się co dziwić. Kojarząc rajdy, inne dyscypliny sportowe czy nawet wiejskie "płatne" festyny, to Ci co nie płacą a oglądają mają większą radochę z tego, że wydymali organizatora i tych co zapłacili aniżeli mają radość z "głownego" gwoździa programu czyli rajdówek czy gwiazd estrady ów festynu. Niestety sam takich znam, co dzień po rozpływali się nie nad atrakcją, ale nad tym, że Oni oglądali za darmo.

PZMot był organizatorem tylko dlatego, że naruchali kase z SSP. Naruchali, nie naruchali, raczej kwestia polityczna, z SSP to mi się kojarzy tak, że zawsze jest przepłacone, nawet podziękowania i nagrody od organizatorów są już zapłacone przez sponsora czyli SSP - czyli podziękowania dla prezesa, prezydent jest patronem itp, itd.
SSP jest nasz wszystkich, przepłacają za organizację, a potem jeszcze MY mamy przepłacić drugi raz, to jak z WOŚP, upierdalają z wypłaty 1/3 pensji na różne rzeczy, a potem i tak trzeba iść prywatnie, żeby zdrowię się nie pogorszyło lub wrzucać do puszek na jakąś aparaturę, którą ONI i tak mają obowiązek kupić.


Atakujesz zwykłego kibica o to, że napędza chorą karuzelę, bo ja osobiście uważa,ze nie ma po co przepłacać. Na prawdę uważam, że ten rajd w tej formie jest nie potrzebny, zysk mają tylko leśne dziadki tak naprawdę. Kiedyś to wszystko ..., i pozostanie pasjonowanie się prawdziwymi lokalnymi rajdami, a za udział to promotor będzie musiał płacić, a nie kraj, albo będzie jeszcze gorzej, rajdy będą komputerowe, z relacjami live, już nawet rallycross na torach się im nie będzie opłacał.

Non stop nagonka na kibiców, czy to zima, czy lato, co chwila wrzutki o zachowaniu bezpieczeństwa itp.
Non stop to kibic ma płacić najwięcej. W innych europejskich rundach płaci się 10 euro?, polak 40zł, a czemu nie 10zł? - owszem, nikt nikogo nie zmusza, ale cena jest nienormalna wg mnie, zresztą jak i w innych gałęziach handlu.
Rolnicy stratni - dobra dobra jakoś to będzie, zapłacimy za szkody, po rajdzie to już wiadomo jak to jest, ilu roników uda się wydymać na kasę to ona zostanie ̶P̶Z̶M̶ Nam
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1000
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości