Rajd Korsyki

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rajd Korsyki

Postprzez adamlen » wtorek, 6 paź 2015, 13:53

Gdzieś czytałem wypowiedź Kubicy, że wyścigi typu LeMans kompletnie go nie interesują. Jeśli już wyścigi to tylko DTM, szybkie auta, rozwinięte technicznie z dobrym zapleczem finansowym dla kierowców.
Jedyna opcja, żeby się zgodził na WTCC to program od Citroena np 8 rund WRC i sezon WTCC bez płacenia z żadnej ze stron. Tylko tutaj wątpię, żeby Citroen był zainteresowany taką współpracą, mają w WTCC Loeba, Mullera i Lopeza. Ze zwycięstwami nie mają problemów, więc po co im kolejna gwiazda.

Całkowitą rezygnacjię z rajdów Kubica wykluczył, więc może lepiej 8 rund w np. fabrycznym DS3 niż 11 rund w Fieście tak jak w tym roku.

Tylko, że to temat Rajdu Korsyki 8)
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1119
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw


Re: Rajd Korsyki

Postprzez TomMaz » wtorek, 6 paź 2015, 14:07

adamlen napisał(a):Gdzieś czytałem wypowiedź Kubicy, że wyścigi typu LeMans kompletnie go nie interesują. Jeśli już wyścigi to tylko DTM, szybkie auta, rozwinięte technicznie z dobrym zapleczem finansowym dla kierowców.


Akurat ten opis bardziej pasuje do WEC w LMP1 ;) Prototypy są raczej sporo szybsze od tego czym dysponują kierowcy w DTM np. na SPA w kwalifikacjach czołówka w LMP1 była tylko ok 2-3 sek. wolniejsza od Manora F1. DTM od F1 w Austrii gdzie jest krótki tor (F1 robi czasy w graniach 1.08) odstaje od najwolniejszego Manora ponad 10s ...

Dla mnie najfajniejszą opcją byłyby łączone starty w WTCC i WRC , fajnie byłoby ocenić co Kubica może pokazać w fabryce w rajdach , a czy będzie WTCC czy DTM to już mała różnica, żadne mnie specjalnie nie interesuje...
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Rajd Korsyki

Postprzez Mad Max » wtorek, 6 paź 2015, 14:16

TomMaz napisał(a):
adamlen napisał(a):Gdzieś czytałem wypowiedź Kubicy, że wyścigi typu LeMans kompletnie go nie interesują. Jeśli już wyścigi to tylko DTM, szybkie auta, rozwinięte technicznie z dobrym zapleczem finansowym dla kierowców.
Akurat ten opis bardziej pasuje do WEC w LMP1 ;) Prototypy są raczej sporo szybsze od tego czym dysponują kierowcy w DTM np. na SPA w kwalifikacjach czołówka w LMP1 była tylko ok 2-3 sek. wolniejsza od Manora F1. DTM od F1 w Austrii gdzie jest krótki tor (F1 robi czasy w graniach 1.08) odstaje od najwolniejszego Manora ponad 10s ...
A ja przeczytałem na poprzedniej stronie że że interesują go wszystkie kategorie wyścigowe - byle było to na profesjonalnym poziomie.
Odnośnie LMP1 to goście którzy mieli przyjemność jeździć również w F1 (o i le się nie mylę to Mark Webber tak mówił) twierdzą że LMP1 ze względu na bardziej rozwiniętą aerodynamikę na zakrętach potrafi być szybsze od F1, F1 przed wszystkim nadrabia przyspieszeniem (mam nadzieję że niczego nie przekręciłem).
A może by tak Toyota ?? WEC i WRC - tylko przypadku takiej kompilacji w rajdach znowu byłby skazany na Fiestę.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3752
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Rajd Korsyki

Postprzez adamlen » wtorek, 6 paź 2015, 16:49

TomMaz napisał(a):
adamlen napisał(a):Gdzieś czytałem wypowiedź Kubicy, że wyścigi typu LeMans kompletnie go nie interesują. Jeśli już wyścigi to tylko DTM, szybkie auta, rozwinięte technicznie z dobrym zapleczem finansowym dla kierowców.


Akurat ten opis bardziej pasuje do WEC w LMP1 ;) Prototypy są raczej sporo szybsze od tego czym dysponują kierowcy w DTM np. na SPA w kwalifikacjach czołówka w LMP1 była tylko ok 2-3 sek. wolniejsza od Manora F1. DTM od F1 w Austrii gdzie jest krótki tor (F1 robi czasy w graniach 1.08) odstaje od najwolniejszego Manora ponad 10s ...

Dla mnie najfajniejszą opcją byłyby łączone starty w WTCC i WRC , fajnie byłoby ocenić co Kubica może pokazać w fabryce w rajdach , a czy będzie WTCC czy DTM to już mała różnica, żadne mnie specjalnie nie interesuje...


Tak, wiem LMP1 to znacznie szybsze auta i jak dla mnie to właśnie F1 powinno iść w kierunku takich nadwozi, ale LMP1 odrzuciłem, z pierwszego powodu, że Kubica nie che jeździć w wyścigach długodystansowych, tak czytałem już dawno temu no i w LMP1 musiałby się dzielić autem więc to już sport bardziej drużynowy :wink:
Natomiast z całej reszty GT, WTCC, itp. to DTM się najlepiej prezentuje. WTCC było by fajne jakby jeździło więcej fabrycznych zespołów.
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1119
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Rajd Korsyki

Postprzez Thomas » wtorek, 6 paź 2015, 19:36

jacko napisał(a):ustalmy kilka faktów, bo widze że cały czas powielane są pewne nieścisłości, pierwsza opona ktora sie rozpadla była nowa, przez pierwsze 5 km tego feralnego OSu w nic konkretnego nie przyrżnął, wystarczy przejrzec onboard, trudno go winić dlaczeg nie wzial drugiego zapasu skoro jechali tylko jeden OS i serwis, "nowy" silnik od m-sportu gubi olej i walił na biało.

a teraz teorie spiskowe,
Czy Robert Kubica wpadł w pułapkę M-Sportu?
http://motorsport-opinie.autokult.pl/26 ... e-m-sportu

Kiedy zakończył karierę opisał na swoim blogu szczegóły współpracy z M-Sportem zdradzając jak bardzo innym samochodem był jego Focus WRC od samochodów fabrycznych. I nawet nie chodziło o to, że nie dostał samochodu w najwyższej specyfikacji, bo takiego nie miał prawa dostać, ale wielokrotnie jechał po prostu wadliwym samochodem


czy ktoś jeszcze kojarzy tego kierowce Antony Warmbold ?

owszem:
http://wrcbehindthestages.blogspot.co.u ... s-and.html
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 656
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ

Re: Rajd Korsyki

Postprzez stachniak14 » wtorek, 6 paź 2015, 20:47

Po obejrzeniu on boardu z PS z Korsyki wiem jedno. Odejście Roberta z WRC będzie dla mnie wyjątkowo przykrym przeżyciem bo takiej prędkości i determinacji nie spotkałem wcześniej w polskich kierowcach. Każdy weekend z WRC jest nowym, bardzo wyjątkowym przeżyciem.

Niezależnie od wyników powinniśmy kibicować, wspierać i doceniać naszych, chociażby z tego powodu, że doczekaliśmy się naszych w NASZYM sporcie...

https://www.facebook.com/kubicaonboard/ ... =2&theater
Paweł Stachniuk
stachniak14
A6
 
Posty: 1212
Dołączył(a): czwartek, 24 mar 2005, 13:19
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Rajd Korsyki

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 6 paź 2015, 22:55

Szybkosc to nie wszystko. Auta DTM na pewno sa wolniejsze od F1 czy samochodow LMP1, ale jednak wyscigi DTM sa naprawde bardzo ekscytujace, dodatkowo seria stoi na wysokim poziomie, a fabryczne zespoly etc. Dodatkowo sezon sklada sie z 9-10 weekendow po dwa wyscigi, wiec jest sporo scigania w stosunkowo krotkim czasie (tak to nazwijmy), co umozliwialoby Kubicy startowac np w 6-7 rajdach, albo dodatkowo w jakichs duzych wyscigach GT3, typu Spa 24h, Nurburgring 24h etc, tym bardziej, ze kazdy z producentow DTM ma swoje teamy w wyscigach GT. Osobiscie bardzo chetnie zobaczylbym Roberta w DTM.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2369
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Rajd Korsyki

Postprzez żółtodziób » wtorek, 6 paź 2015, 23:11

adamlen napisał(a):
Tak, wiem LMP1 to znacznie szybsze auta i jak dla mnie to właśnie F1 powinno iść w kierunku takich nadwozi, ale LMP1 odrzuciłem, z pierwszego powodu, że Kubica nie che jeździć w wyścigach długodystansowych, tak czytałem już dawno temu no i w LMP1 musiałby się dzielić autem więc to już sport bardziej drużynowy :wink:


Niewiele bardziej drużynowy niż F1 czy WRC. Śmiem twierdzić,że nie bardziej niż WRC. Tu i tu wynik zależy od pracy całego teamu, konieczność zaś dzielenia auta nie oznacza, że w zespole nie ma jaśniejszych i ciemniejszych gwiazd. Zgodzę się,ze większa chwała spada na zespół niż na kierowcę, ale koniec końców taki Kristensen też jest postacią rozpoznawalną. Bardzej możliwe, że nie pasuje mu w ogóle charakter tych wyścigów. Zawsze uchodził za kierowcę agresywnego, a w WEC nie bardzo jest miejsce na taką jazdę. Owszem dochodzi do bezpośredniej walki, ale w pierwszej kolejności trzeba myśleć o tym jak nie uszkodzić wozu a w drugiej jak oszczędzać paliwo i opony. W takim LM to w zasadzie wystarczy tylko o tym myśleć, bo w wielu przypadkach zwycięzca to po prostu ten, któremu nic sie w samochodzie nie skisi. A nawet jeśli jest takich więcej to z reguły i tak nie za wiele. Jakieś szukanie ułamków sekund, perfekcyjne przejeżdżanie każdego zakrętu - to nie ta bajka. Raczej bym obstawiał, że to mu nie pasi w tych wyścigach, a nie że trzeba współdzielić auto.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rajd Korsyki

Postprzez TomMaz » środa, 7 paź 2015, 08:34

żółtodziób napisał(a):
adamlen napisał(a):
Tak, wiem LMP1 to znacznie szybsze auta i jak dla mnie to właśnie F1 powinno iść w kierunku takich nadwozi, ale LMP1 odrzuciłem, z pierwszego powodu, że Kubica nie che jeździć w wyścigach długodystansowych, tak czytałem już dawno temu no i w LMP1 musiałby się dzielić autem więc to już sport bardziej drużynowy :wink:


Niewiele bardziej drużynowy niż F1 czy WRC. Śmiem twierdzić,że nie bardziej niż WRC. Tu i tu wynik zależy od pracy całego teamu, konieczność zaś dzielenia auta nie oznacza, że w zespole nie ma jaśniejszych i ciemniejszych gwiazd. Zgodzę się,ze większa chwała spada na zespół niż na kierowcę, ale koniec końców taki Kristensen też jest postacią rozpoznawalną. Bardzej możliwe, że nie pasuje mu w ogóle charakter tych wyścigów. Zawsze uchodził za kierowcę agresywnego, a w WEC nie bardzo jest miejsce na taką jazdę. Owszem dochodzi do bezpośredniej walki, ale w pierwszej kolejności trzeba myśleć o tym jak nie uszkodzić wozu a w drugiej jak oszczędzać paliwo i opony. W takim LM to w zasadzie wystarczy tylko o tym myśleć, bo w wielu przypadkach zwycięzca to po prostu ten, któremu nic sie w samochodzie nie skisi. A nawet jeśli jest takich więcej to z reguły i tak nie za wiele. Jakieś szukanie ułamków sekund, perfekcyjne przejeżdżanie każdego zakrętu - to nie ta bajka. Raczej bym obstawiał, że to mu nie pasi w tych wyścigach, a nie że trzeba współdzielić auto.


No tak tylko że obecna F1 poza okrążeniem kwalifikacyjnym też głównie do tego się obecnie sprowadza , oszczędzanie opon, oszczędzanie paliwa ... LMP zasadniczo jest podobne tylko rozwleka się w dużo dłuższy dystans ale jakby na ostatnich 10 okrążeniach LeMans 2 pierwsze miejsca dzieliło kilka sekund to zapewne też byłaby walka , pomijając oczywiście polecenia zespołowe... Wiadomo że DTM czy WTCC ma zupełnie inną charakterystykę i można cisnąć , a nie rozmyślać nad oszczędzaniem. I tak myślę że pod względem prędkościowym WTCC jest dla Kubicy zupełnie nie atrakcyjne, ale gdyby dołożyć do tego program w fabryce w WRC obraz może być zupełnie inny. Z jego wypowiedzi wynika że najbardziej brakuje mu walki konkurencyjnym sprzętem gdzie mógłby znowu coś wygrywać , to z kolei może działać na korzyść DTM bo biorąc pod uwagę koneksje z Toto Wolffem można być niemal pewnym że dostanie top samochód. Zakładam że skoro w DTM Mercedes ma 3 zespoły to też nie każdy jest równo traktowany i bez protekcji odpowiednich osób też można trafić na nieco gorszy samochód. Za to WTCC to obecnie wyścigi jednego producenta - raczej się nie zanosi żeby ktoś miał podejście do Cytryny więc nie wiem czy taka zabawa pod względem sportowym miała by sens dla Kubicy i ściganie się w zasadzie tylko z Lopezem...

Wracając do Korsyki zespoły bardzo słabo oceniły rajd pod względem organizacyjnym więc pewnie jest kandydat do odstrzelenia w zamian za Chiny , biorąc pod uwagę że zespoły nie chcą 14 rajdów.
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Rajd Korsyki

Postprzez HenriS12B » środa, 7 paź 2015, 12:30

@TomMaz myślę, że nie ma takiej możliwości, żeby Francja nie miała rundy WRC...
Avatar użytkownika
HenriS12B
N2
 
Posty: 174
Dołączył(a): wtorek, 26 lut 2013, 10:37
Lokalizacja: na łuku za szczytem

Re: Rajd Korsyki

Postprzez Mad Max » środa, 7 paź 2015, 12:43

HenriS12B napisał(a):@TomMaz myślę, że nie ma takiej możliwości, żeby Francja nie miała rundy WRC...
Przecież Francja ma rundę co roku - Monte Carlo się nazywa... i ja od kilku lat nie rozumiem dlaczego jako jedyni mają tak naprawdę dwie rundy w roku.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3752
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Rajd Korsyki

Postprzez karluum » środa, 7 paź 2015, 12:49

Przebiegająca na podobnych drogach i też niepewna pod względem pogody :)
karluum
A5
 
Posty: 612
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Rajd Korsyki

Postprzez Altarir » środa, 7 paź 2015, 13:13

I nadal 1000 razy ciekawsza od większości szutrowej nudy, gdzie przez dwa dni jest zrzędzenie o czyszczeniu trasy i kurzu, a trzeciego różnice na tyle duże, że i tak nie ma co oglądać.
Altarir
N1
 
Posty: 69
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 15:47

Re: Rajd Korsyki

Postprzez HenriS12B » środa, 7 paź 2015, 15:24

Mad Max napisał(a):
HenriS12B napisał(a):@TomMaz myślę, że nie ma takiej możliwości, żeby Francja nie miała rundy WRC...
Przecież Francja ma rundę co roku - Monte Carlo się nazywa... i ja od kilku lat nie rozumiem dlaczego jako jedyni mają tak naprawdę dwie rundy w roku.

Nie chcę być złośliwy, ale Francja ma trzy rundy WRC, zapomniałeś o Rajdzie Sardynii. Tam Francuzi też mają całkiem niedaleko, a to że przy nazwie rajdu stoi włoska flaga, nie ma większego znaczenia... A! Zapomniałem o Katalonii jeszcze;)
A tak na poważnie, to Tour de Corse organizuje Fédération Française du Sport
Automobile, a RMC Automobile Club de Monaco i Monako jest autonomicznym państwem tak gwoli ścisłości
Avatar użytkownika
HenriS12B
N2
 
Posty: 174
Dołączył(a): wtorek, 26 lut 2013, 10:37
Lokalizacja: na łuku za szczytem

Re: Rajd Korsyki

Postprzez Mad Max » środa, 7 paź 2015, 15:37

HenriS12B napisał(a):
Mad Max napisał(a):
HenriS12B napisał(a):@TomMaz myślę, że nie ma takiej możliwości, żeby Francja nie miała rundy WRC...
Przecież Francja ma rundę co roku - Monte Carlo się nazywa... i ja od kilku lat nie rozumiem dlaczego jako jedyni mają tak naprawdę dwie rundy w roku.

Nie chcę być złośliwy, ale Francja ma trzy rundy WRC, zapomniałeś o Rajdzie Sardynii. Tam Francuzi też mają całkiem niedaleko, a to że przy nazwie rajdu stoi włoska flaga, nie ma większego znaczenia... A! Zapomniałem o Katalonii jeszcze;)
A tak na poważnie, to Tour de Corse organizuje Fédération Française du Sport
Automobile, a RMC Automobile Club de Monaco i Monako jest autonomicznym państwem tak gwoli ścisłości
Tylko że w przeciwieństwie do wymienionych przez Ciebie rajdów (oraz wszystkich innych w kalendarzu) 99% odcinków Monte Carlo rozgrywanych jest na terenie Francji - a co do tego kto je organizuje to każdy sobie z tego zdaje sprawę. Biorąc pod uwagę że aktualnie rajdy robi ten kto ma kase i kto wyłoży większą kasę dla promotora to czysto teoretycznie w niedalekiej przyszłości może się okazać że jakiś automobilklub z Andory albo Luksemburga postanowi zorganizować rajd, też zrobi to na terenie Francji i też nikt nie będzie widział w tym nic złego.
Osobiście nie przypadła mi jakoś Korsyka specjalnie do gustu i masa trasy jest bardzo podobna do siebie (chyba nawet raz nie przeszła mi przez głowę myśl o "oglądarce"), i wcale bym nie płakał jak by Korsyki w przyszłym roku nie było, a jeszcze bardziej bym się cieszył jakby rajd Włoch wrócił do San Remo bo strasznie brakuje mi tego rajdu w kalendarzu.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3752
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość