Rajd Korsyki

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rajd Korsyki

Postprzez mwieczor » poniedziałek, 5 paź 2015, 09:29

Thomas napisał(a):ale nigdy nie było takiego, który wygrywał OSy w WRC w prywatnym, wyeksploatowanym skwarku,


Bez przesady, Fiesta jest "brand new" - więc to jak jest wyeksploatowana zależy tylko od RK.
To też była jego decyzja, żeby rozstać się z MSportem i próbować wymyślać koło na nowo - jak to się skończy, było do przewidzenia, niestety, nie da się w parę tygodni zorganizować firmy mogącej konkurować z najlepszymi. RK chce być człowiekiem-orkiestrą, szefem zespołu, inżynierem, kierowcą i jeszcze nadzorcą budżetu.
To, że tanie rozwiązania się nie sprawdzają, można było się nauczyć na błędach MK z 2013 r. - wynalazkowe auto z włoską obsługą (czy próba z A-Style nie jest podobna), wynalazkowe opony (OK, Pirelli to lepsza marka niż DMACK, ale tak samo ich nie wybrała żadna fabryka). Life is brutal - żeby były wyniki w skali sezonu, musi być fabryczny fotel. Prywaciarz może osiągnąć dobry wynik w paru rajdach, szczególnie jeśli z daną lokalizacją ma coś wspólnego - jak Bouffier w MC, czy na Korsyce albo w PL, ale logistyka i organizacja 13 występów to coś innego.
RK ze swoim "pakietem" mógłby zrobić fajny wynik w kilku wybranych rajdach - mogąc się do nich lepiej przygotować przy posiadanych zasobach - ludzi, sprzętu i budżetu.
mwieczor
N2
 
Posty: 137
Dołączył(a): środa, 16 sty 2013, 19:50


Re: Rajd Korsyki

Postprzez wanderer » poniedziałek, 5 paź 2015, 13:04

Wiadomo, że wsadzanie we wszystko swojego nosa nie jest dobrym pomysłem na zarządzanie własnym zespołem. Dlatego Kubica zatrudnił trochę ludzi. Jeśli chciał zostać na ten sezon w rajdach, to de facto nie miał innego wyjścia. A że budżet jest jaki jest i że trzeba było wszystko organizować na szybko, to wyszły takie kwiatki.

Mnie jednak cieszy, że pomimo pewnych przeciwności Kubicy udało się pokazać w tym roku pewne postępy. Mam nadzieje, że jeśli w Lotosie tego nie zauważą i nie sypną większą kasą, to może jakaś fabryka (np Hyundai) da trzecie, czwarte auto.
wanderer
A6
 
Posty: 1087
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Rajd Korsyki

Postprzez luks » poniedziałek, 5 paź 2015, 15:33

http://www.sport.pl/Rajd/1,131932,18967 ... xSportLink

czy ktoś czytał ten przegląd sportowy, albowiem wszystkie gazetowe klikacze lubią podkręcać klimat nawet gdy nie ma z czego..
rajdy
rajdy
rajdy
Avatar użytkownika
luks
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 22 mar 2003, 22:13
Lokalizacja: 71

Re: Rajd Korsyki

Postprzez tomson » poniedziałek, 5 paź 2015, 16:49

A ja tam jestem spokojny o Roberta i jego rajdy. W przyszłym roku będzie fabryka, ale nie pełny sezon. Facet jest mega szybki, co by nie było, rozwija się. Każdy dzwonił i miał inne przygody, Ogier, Latvala. Hirvonen to z początku w Focusie dzwonił aż mu Malcolm podziękował... Przykładów można mnożyć. Kwestia tego, aby mieć czystą głowę do prowadzenia fury a nie zajmować się zespołem. Jak to kiedyś przeczytałem, pilot jest od skrupulatnej pracy a kierowca od prowadzenia i udzielania wywiadów. I jeśli tyle Robert będzie miał, to jeszcze w rajdach sporo osiągnie. A jest jedyną osobą która potrafi być szybsza od Ogiera w znacznie słabszym aucie. I kiedy poznaje się solidnego drivera, nie po tym co potrafi zrobić z dobrym autem, tylko takiego co potrafi zrobić czas tym słabszym, nawet sam Robert tak podobnie się kiedyś wypowiadał ale apropo F1. A fabryki to widzą i o tym wiedzą, liczy się szybkość, ile jeździ w rajdach a potrafi się podpiąć pod czołówkę tylko nie zawsze ma pakiet która na to pozwala i ciśnie. Mi na Korsyce podobało się tempo Roberta w trudnych warunkach. Ogiera pewnie po pierwszym oesie zastanawiał się gdzie popełnił błąd a żadnego nie zrobił, Robert jest po prostu dobrym szoferem, gdyby siedział w VW to pewnie byłby nokaut jak na MC. Tyle, trzymać kciuki i kibicować a nie wylewać jad dookoła, peace :)
Avatar użytkownika
tomson
N2
 
Posty: 192
Dołączył(a): wtorek, 7 lip 2009, 09:07

Re: Rajd Korsyki

Postprzez jacko » poniedziałek, 5 paź 2015, 21:41

ustalmy kilka faktów, bo widze że cały czas powielane są pewne nieścisłości, pierwsza opona ktora sie rozpadla była nowa, przez pierwsze 5 km tego feralnego OSu w nic konkretnego nie przyrżnął, wystarczy przejrzec onboard, trudno go winić dlaczeg nie wzial drugiego zapasu skoro jechali tylko jeden OS i serwis, "nowy" silnik od m-sportu gubi olej i walił na biało.

a teraz teorie spiskowe,
Czy Robert Kubica wpadł w pułapkę M-Sportu?
http://motorsport-opinie.autokult.pl/26 ... e-m-sportu

Kiedy zakończył karierę opisał na swoim blogu szczegóły współpracy z M-Sportem zdradzając jak bardzo innym samochodem był jego Focus WRC od samochodów fabrycznych. I nawet nie chodziło o to, że nie dostał samochodu w najwyższej specyfikacji, bo takiego nie miał prawa dostać, ale wielokrotnie jechał po prostu wadliwym samochodem


czy ktoś jeszcze kojarzy tego kierowce Antony Warmbold ?
jacko
A5
 
Posty: 546
Dołączył(a): czwartek, 11 kwi 2013, 11:51

Re: Rajd Korsyki

Postprzez DonCorrado » poniedziałek, 5 paź 2015, 22:19

Robert zawsze wiedział, ze aby walczyć o najwyższe cele musi być dobre team, możliwości jednak były jakie byly, w tym roku zdecydował, ze skoro ma płacić za burdel w M-Sport woli sam ciągnąć swój burdel, wychodzi może na tym jak wychodzi, ale w M-Sport wcale by lepiej być nie mogło. Wielokrotnie mówil, ze wszystko zostało w ostatniej chwili ukręcone na prętce, przy okazji pojawiły się fochy Włochów itp, pewnych rzeczy nie przwidzi lub po prostu nie miał czasu na dopracowanie. Jak On wie i My opcji za duzo nie ma, przypuszczam, że zdaje sobie sprawe, że jakaś fabryka była by mu w stanie podstawić auto na wybrane rajdy, być może Hyundai nawet tak jak ktoś pisal 3 czy 4 auto, czemu nie? Generalnie możemy sobie gdybać ... Citroen byłby idealny, ale co z nim będzie to sami pewnie jeszcze zbierają za i przeciw WRC czy WTCC choć chyba więcej wskazuje na WRC. Robert może w tej chwili wiedzieć o przyszłym roku tyle co i My
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1001
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Rajd Korsyki

Postprzez viper » poniedziałek, 5 paź 2015, 22:28

Nie zapominajcie o tym ze jezeli kubica mialby przejsc do innego zespolu jakiego kolwiek. To musialby zrezygnowac ze wspolpracy z lotosem. Pytanie czy go na to stać. Kazdy zespol fabryczny ma umowe z potentanem olejowym.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajd Korsyki

Postprzez ryjas » poniedziałek, 5 paź 2015, 23:05

Kubicy kończy się kontrakt. Jest wolnym agentem. Przy sukcesach Kajta nie wiem czy LOTOS będzie się starał zatrzymać RK u siebie. Można przyjąć, że RK będzie jednak liczył na angaż w WRC przy jednoczesnych startach na torach. Trudno to połączyć, ale właśnie np. Citroen, VW czy nawet MSport mogliby mu to zagwarantować. Pytanie czy będą skłonni i czy RK przystanie na warunki.
ryjas
N3
 
Posty: 372
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: Rajd Korsyki

Postprzez viper » poniedziałek, 5 paź 2015, 23:26

ryjas napisał(a):Kubicy kończy się kontrakt. Jest wolnym agentem. Przy sukcesach Kajta nie wiem czy LOTOS będzie się starał zatrzymać RK u siebie. Można przyjąć, że RK będzie jednak liczył na angaż w WRC przy jednoczesnych startach na torach. Trudno to połączyć, ale właśnie np. Citroen, VW czy nawet MSport mogliby mu to zagwarantować. Pytanie czy będą skłonni i czy RK przystanie na warunki.

Trudnoscia nie bedzie polaczenie tego tylko czy kubice bedzie na to stac, bo nie wierze zeby go przyjeli bez walizki gotowki. Tym bardziej ze citroen ma Loeba a wiec parcia na kubice nie ma. Kubica Teraz ledwo wiaze koniec z koncem a tutaj bezpodstawnie chyba padaja opcje ktore sa duzo drozsze niz obecnie. Jak nie ma na jeden cykl to jakim cudem bedzie mial na dwa. To tak jak by cie stac bylo na fiata a rozmyslalbys jak kupic mercedesa. W dtm mercedes da kubicy walizke ale nie wierze zeby sie zgodzil na reprezentowanie innej fabryki w rajdach. Tu bedzie albo woz albo prżewoz o ryzyku nie wspomne. Natomiast fakt ciekawe co zrobi lotos z kajetanowiczem. Byc moze puszcza go sezon w wrc2,mchoc wiekowo to on czasu za duzo tez nie ma.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajd Korsyki

Postprzez Mic_123 » wtorek, 6 paź 2015, 08:46

Gdyby nie polski komentator na ESport, nie wiedzialbym ze ktos taki jak Robert Kubica jedzie na Korsyce, parodia normalna, chlopak walczy z fabrykami a nic nie pokazuja go!!!!!
Widac stad ze "fabryki" to super hermetyczne srodowisko i nawet walczac z nimi jesli nie jestes od nich to nie zaslugujesz na uwage. Tak wiem czas antenowy i nie mozna pokazywac "nieswojego" :D .

Z drugiej strony mysle ze fabryki widza wyczyny RK i ze moze byc szybki w fabrycznej furze. Kwestia gdzie pojdzie i kto mu co zaproponuje. VW raczej nie, Ford to chyba teraz taki pol-fabryczny a wspolpraca raczej taka srednia (malzenstwo z rozsadku), Citroen skoro ma oglosic dopiero w grudniu swoj sklad (zaden z kierowcow chyba jeszcze nie jest zakontraktowany na 2016) to moze tam, Hyundai tez byc moze (byl juz chyba przed sezonem zainteresowany Robertem).
W 2006r byla mowa ze aby Dani Sordo dostal sie do fabryki (wtedy to chyba byl ten pol-Kronos, pol-Citroen :lol: krzyzowka taka) musi wniesc 1.5mln EUR. Wiadomo ze 10 lat minelo wiec teraz ta kwota, aby sie dostac, jest wyzsza plus Sordo jako debiutant po JWRC mial chyba wiekszy kredyt zaufania jako kierowca 23letni ktory jeszcze sie uczy.

Wynajecie prywatnej Fiesty WRC na MS to okolo 120tys EUR (tak gdzies przeczytalem, nie pamietam gdzie, chyba nawet gdzies na autoklubie bylo) to 120 tys EUR x 13 eliminacji to daje 1 mln 560tys EUR plus transport, katering, i inna logistyka zespolu to nawet niech to bedzie 2.5mln EUR.
Wnoszac taka kwote z pewnoscia na 3 fure starczy, ale jako prywaciarz mniejsza presja (z kolei wiecej spraw okolo rajdowych na glowie).

jacko napisał(a):czy ktoś jeszcze kojarzy tego kierowce Antony Warmbold ?

Antoś Warmbold to kierowca ktory startowal w latach 2000-2005, poczatkowo w ME a pozniej MS. Zaczynal Corolla WRC - pozniej byl to pol-prywatny albo pol-fabryczny nie wiem ktora nazwa lepsza - Ford Focus WRC. Ma nawet start w Rajdzie Polski gdzie "lali go lancerami" a on stwierdzil ze nie sadzil ze jeszcze w jakims kraju tak jest rozpowszechniony serwis po krzakach w rajdzie rangi ME (widac debiutant na Polskiej ziemi :D ). Od 2006r juz nie startuje. Chlopak od razu wsiadl do WRC wiec, albo za szybko to bylo, albo talent nie taki jak ojca bylego czolowego rajdowca lat 70tych w Europie.
Mic_123
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): piątek, 12 kwi 2013, 15:07

Re: Rajd Korsyki

Postprzez ryjas » wtorek, 6 paź 2015, 10:05

viper napisał(a):
ryjas napisał(a):Kubicy kończy się kontrakt. Jest wolnym agentem. Przy sukcesach Kajta nie wiem czy LOTOS będzie się starał zatrzymać RK u siebie. Można przyjąć, że RK będzie jednak liczył na angaż w WRC przy jednoczesnych startach na torach. Trudno to połączyć, ale właśnie np. Citroen, VW czy nawet MSport mogliby mu to zagwarantować. Pytanie czy będą skłonni i czy RK przystanie na warunki.

Trudnoscia nie bedzie polaczenie tego tylko czy kubice bedzie na to stac, bo nie wierze zeby go przyjeli bez walizki gotowki. Tym bardziej ze citroen ma Loeba a wiec parcia na kubice nie ma. Kubica Teraz ledwo wiaze koniec z koncem a tutaj bezpodstawnie chyba padaja opcje ktore sa duzo drozsze niz obecnie. Jak nie ma na jeden cykl to jakim cudem bedzie mial na dwa. To tak jak by cie stac bylo na fiata a rozmyslalbys jak kupic mercedesa. W dtm mercedes da kubicy walizke ale nie wierze zeby sie zgodzil na reprezentowanie innej fabryki w rajdach. Tu bedzie albo woz albo prżewoz o ryzyku nie wspomne. Natomiast fakt ciekawe co zrobi lotos z kajetanowiczem. Byc moze puszcza go sezon w wrc2,mchoc wiekowo to on czasu za duzo tez nie ma.


Zakładam, że starty na torze będą sposobem na zarobek, a w WRC na wydanie tych pieniędzy;)
Prawda jest taka, ze Kubicy potrzebne sa zwycięstwa. Na torze mysle ze to nie jest problem. Różnice sprzętowe sa tam mniejsze, bo zwykle auta, które startują są mocno do siebie podobne. W WRC różnica w sprzęcie to połowa sukcesu. Aby wgrać z Ogierem czy w ogóle z VW a nawet resztą fabrycznej stawki to trzeba się zdecydowanie bardziej postarać. Czasami dobry wynik jest zwyczajnie niemożliwy.
Stad pewnie pomysł na powrót na tor.

Co do ekip fabrycznych. Najbardziej głodny sukcesu jest Hyundai. To oni będą zabiegać o najlepszych kierowców. Neuville się nie sprawdził moim zdaniem. Paddon z kolei dobrze rokuje, ale to jeszcze żółtodziób. Abring także. Taki Kubica myślę, ze by im się przydał. Ma prędkość wiec mógłby pokazać na ile stać ich auto. Trzecie auto byłoby całkiem możliwe i opłacalne dla Hyundaia w wymiarze nie tylko marketingowym ale i sportowym. Gorzej, że nie jeżdzą w jakiś znaczących seriach wyścigowych. Ale za to jest KIA Lotos Race;) Ten sam koncern, Lotos jako sponsor. Wszystko się zgadza;)
Citroen swoje już osiągnął, mają teraz jeszcze WTCC a w koncernie PSA promocja odbywa się także w rajdach cross country. WRC zejdzie na dalszy plan coś czuję. WTCC Kubicy tez jakoś nie jara.
Można jeszcze przewidywać , że agresywnym graczem na rynku będzie Toyota. Tutaj coś dla Kubicy by się znalazło. Pytanie który team Toyoty w końcu wystartuje w WRC;)
ryjas
N3
 
Posty: 372
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: Rajd Korsyki

Postprzez speedyzxz » wtorek, 6 paź 2015, 10:58

Może Robert mógł budżet którym dysponuje od razu przeznaczyć na mniej rund ale w lepiej przygotowanym Fordzie. Smutny sezon w sumie.
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2795
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Rajd Korsyki

Postprzez mwieczor » wtorek, 6 paź 2015, 12:27

Mic_123 napisał(a):Z drugiej strony mysle ze fabryki widza wyczyny RK i ze moze byc szybki w fabrycznej furze.


Tylko popatrz na to z punktu widzenia szefa zespołu fabrycznego:

- czy jest to materiał na MŚ kierowców - wygra z Ogierem ? Raczej nie, może osiągnąć dobry wynik, może i wygrać jakiś rajd, ale z Ogierem czy Latvalą w skali sezonu wygrać ma małe szanse,
- czy jest to materiał na MŚ konstruktorów - przywiezie z każdego rajdu solidne punkty ? Raczej nie, bo nikt go nie utrzyma na smyczy - zawsze się z niej zerwie i będzie chciał wygrać kolejny OS. Niestety, często skończy się to dzwonem - "kto idzie grubo, j.... musi".
Collin był jedyny - nie ma po nim w historii WRC szybkich dzwonników, którzy by mieli fotel fabryczny.

Mic_123 napisał(a):Wynajecie prywatnej Fiesty WRC na MS to okolo 120tys EUR (tak gdzies przeczytalem, nie pamietam gdzie, chyba nawet gdzies na autoklubie bylo) to 120 tys EUR x 13 eliminacji to daje 1 mln 560tys EUR plus transport, katering, i inna logistyka zespolu to nawet niech to bedzie 2.5mln EUR.
Wnoszac taka kwote z pewnoscia na 3 fure starczy, ale jako prywaciarz mniejsza presja (z kolei wiecej spraw okolo rajdowych na glowie).


Kto pójdzie na taki układ ?
VW ? mimo dieselgate nawet nie sprzedają starych Polo WRC i nie wystawiają aut dla prywaciarzy, więc $$ mają,
Hyundai ? - ich pawilon serwisowy dużo mówi o tym, czy sprzedadzą fotel fabryczny za "drobne" 2,5 mln EUR
Może Citroen - ale te 2,5 mln EUR RK musiałby wyjąć ze swojej kieszeni, bo jeśli chciałby je wyjąć z kieszeni Lotosu, to Lotos chciałby mieć potwierdzającą to naklejkę na aucie, a z tym będzie problem.
Więc pozostaje M-Sport - a jak wyglądała i wygląda współpraca z M-Sportem widać, więc sprawdza się powiedzenie, że przejawem obłędu jest oczekiwanie odmiennych rezultatów tych samych działań.

Najbardziej rozsądną opcją był program WRC + WTCC w Citroenie. RK pracą w WTCC by niejako zapłacił za wystawienie mu auta w WRC. Może nawet by mogli dzielić samochody z Loeb'em ??
mwieczor
N2
 
Posty: 137
Dołączył(a): środa, 16 sty 2013, 19:50

Re: Rajd Korsyki

Postprzez Altarir » wtorek, 6 paź 2015, 13:03

mwieczor napisał(a):Collin był jedyny - nie ma po nim w historii WRC szybkich dzwonników, którzy by mieli fotel fabryczny.


Kris Meeke

Jak dla mnie najbardziej realną opcja jest to, że zwyczajnie odejdzie z WRC do wyścigów - po co skazywać się na kolejny sezon niepowodzeń? Osobiście podjerzewałbym nawet WEC - seria popularna, auta równie (jak nie bardziej) zaawansowane jak F1, a w kokpicie miejsca więcej, więc nie miałby może problemów z ręką. No i jest możliwość startu w LeMans 24h, co też miałoby pewno dla RK jakiś plus.
Altarir
N1
 
Posty: 69
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 15:47

Re: Rajd Korsyki

Postprzez wanderer » wtorek, 6 paź 2015, 13:44

mwieczor napisał(a):Tylko popatrz na to z punktu widzenia szefa zespołu fabrycznego:
- czy jest to materiał na MŚ kierowców - wygra z Ogierem ? Raczej nie, może osiągnąć dobry wynik, może i wygrać jakiś rajd, ale z Ogierem czy Latvalą w skali sezonu wygrać ma małe szanse,
- czy jest to materiał na MŚ konstruktorów - przywiezie z każdego rajdu solidne punkty ? Raczej nie, bo nikt go nie utrzyma na smyczy - zawsze się z niej zerwie i będzie chciał wygrać kolejny OS. Niestety, często skończy się to dzwonem - "kto idzie grubo, j.... musi".
Collin był jedyny - nie ma po nim w historii WRC szybkich dzwonników, którzy by mieli fotel fabryczny.

Bez przesady, Kubica przez te trzy lata czegoś się nauczył i już tak nie dzwoni. A niektóre odpadnięcia w tym roku, to bardziej wina kiepskiego auta albo pecha niż jazdy na przypał. Będąc szefem zespołu chętnie wpisałbym takiego kierowcę na swoją listę, szczególnie po tym co pokazał na Korsyce.
wanderer
A6
 
Posty: 1087
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość