Rajd Szwecji 2015

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez karluum » poniedziałek, 16 lut 2015, 12:01

Poczekajmy na Meksyk jak się sprawdzą nowe przepisy, ale jeżeli tak mają wyglądać rajdy to ja jestem za :) Piękna walka i należy odszczekać opinie co do formy Hyundaia bo Thierry pokazał, że tym samochodem się da. Zeszłym roku panowie pokończyli z urwanymi kołami, a teraz piękna walka do końca. Nawet jeżeli pomogła im taktyka. Szkoda Mikkelsena (albo i nie) bo wygrana dodałaby mu ogromnego kopa, a kolejny pewny facet w VW to dla innych producentów byłoby dramat :)
Ogier od zmian przepisów zawsze narzekał na pozycję startową, ale uważam, że jeśli uważa się za mistrza powinien jechać w każdych warunkach. Ma taką przewagę sprzętową nad resztą stawki, że nawet starta tych kilkudziesięciu sekund nie powinna być przeszkodą do wygrania rajdów.
Największym rozczarowaniem jest Ostberg. Facet prawie dekadę siedzi w WRC, czwarty sezon w fabryce i nie ma podejścia do najszybszych. Być może zostanie ciułaczem punktów ale mistrzem to on nie będzie.
Bardzo dobrze młodzież Hyundaia i panowie z M-Sportu.
Co do naszych. Zasługują wszyscy na pochwałę. Kubica za znakomite tempo, biorąc pod uwagę jego doświadczenie na śniegu, dwa w sumie nie do końca zawinione błędy. Spojrzałem na statystykę Loeba z jego drugiego startu w Szwecji w aucie WRC w 2003 (w sumie trzeci raz jechał) i był on znacznie wolniejszy na tym etapie doświadczenia. I jak słusznie zauważył lukawskim - facet wygrał oes kręciołkowy co z jego ograniczeniami jest ogromnie ważne! Martwi natomiast forma jego zespołu, bo w sumie obyło się bez Rally2 ale wtopa z overboostem jest ewidentnie ich winą (polecam obejrzeć MKTV - tam Kwiatkowski dokładnie tłumaczy na czym ten błąd polegał). Mam nadzieję, że od Portugalii będzie lepiej. Powiem to bez ogródek - Kubica jest już kierowcą czołówki, bo regularnie walczy z chłopakami z M-Sportu, którzy tak naprawdę są punktem odniesienia w tym roku.
Sołowow w sobotę naprawdę imponował mi czasami biorąc pod uwagę wiek, ilość startów w sezonie i doświadczenie w aucie WRC. Szkoda, że się skończyło tak jak się skończyło, bo naprawdę zasłużył na ten wynik.
Podobnie jak Jarosław Kołtun - patrząc na to co się działo na Łotwie to postęp był i to naprawdę niezły - starta do Ketommy na niektórych odcinkach nie przekraczała 1,4 sek/km co jest naprawdę dobrym wynikiem.
Generalnie piękny rajd trzymający w napięciu! Byle do Meksyku.
karluum
A5
 
Posty: 612
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22


Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez BartekRally » poniedziałek, 16 lut 2015, 12:06

Takich rajdów trzeba więcej żeby do ostatniego oesu trzymały w napięciu. Jak widać nie trzeba pomysłow Capito o ostatnim odcinku i tym iż on zdecyduje kto wygra bo tegoroczna Szwecja pokazała że na ostatnim odcinku 3 gości walczy o zwycięstwo a kolejna 3-4 o 4 miejsce. Aha no i najważniejsze, Ogier pokazał że jaja to ma chyba ze stali ;)
BartekRally
A5
 
Posty: 913
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 22:36

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Hubertos » poniedziałek, 16 lut 2015, 12:19

Ostberg miał bardzo udany sezon 2012, gdzie udało mu się po dyskwalifikacji Hirvonena wygrać Portugalię. Późniejsze lata jakoś średnio udane, w tym roku w Szwecji powinien błyszczeć i spokojnie walczyć o zwycięstwo, a tu znowu jakieś przygody i tempo nie najlepsze. Ciekawe, czy się jakoś na szutrach przełamie.
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1714
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno/Katowice

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez ZbyszekChaosu » poniedziałek, 16 lut 2015, 12:33

Hubertos napisał(a):Ostberg miał bardzo udany sezon 2012, gdzie udało mu się po dyskwalifikacji Hirvonena wygrać Portugalię. Późniejsze lata jakoś średnio udane, w tym roku w Szwecji powinien błyszczeć i spokojnie walczyć o zwycięstwo, a tu znowu jakieś przygody i tempo nie najlepsze. Ciekawe, czy się jakoś na szutrach przełamie.

W ubiegłym roku walczył z Ogierem o wygraną w Meksyku dopóki nie wyleciał. Wydaje mi się, że w tym sezonie różnica sprzętowa jest mniejsza niż ubiegłym. Zobaczymy czy Mads coś pokaże.
Kubica zrobił wielki postęp od ubiegłego roku. Mam tylko nadzieje, że prywatny zespół też się poprawi i auto będzie mniej awaryjne. Może dać to wówczas upragniony sukces.
Tymczasem Ogier może pochwalić się już, że jest na śniegu lepszy od Loeba :)
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A5
 
Posty: 918
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez mihu123 » poniedziałek, 16 lut 2015, 12:35

ale wtopa z overboostem jest ewidentnie ich winą (polecam obejrzeć MKTV - tam Kwiatkowski dokładnie tłumaczy na czym ten błąd polegał).

Ciekawe, bo FIA i organizatorzy rajdu temu przeczą.

"Ekipa RK WRT podkreśla, że nie ma sposobu na kontrolowanie ciśnienia ładowania, bo mapowanie silnika jest dostarczane przez M-Sport. Kiedy zorientowano się w problemie (w piątek), M-Sport dostarczył nowe oprogramowanie na sobotę, ale na ostatnim odcinku dnia ciśnienie znów zostało przekroczone. Po ponownym zgłoszeniu problemu do M-Sport, RK WRT czeka na rozwiązanie na niedzielę.
Sędziowie potwierdzili, że zespół ma ograniczone możliwości usunięcia takiego problemu, ale jednocześnie w myśl przepisów odpowiada za zgodność samochodu z regulaminem. Dlatego zamiast wykluczenia, nałożono karę czasową 5 minut."
mihu123
N1
 
Posty: 86
Dołączył(a): czwartek, 14 sie 2014, 21:15

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Thomas » poniedziałek, 16 lut 2015, 12:44

to o czym mówił Kwiatkowski to opinia Steca, a nie jego :wink:
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 656
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez karluum » poniedziałek, 16 lut 2015, 12:51

Thomas napisał(a):to o czym mówił Kwiatkowski to opinia Steca, a nie jego :wink:

Ale chyba Stec wie o czym mówi.
karluum
A5
 
Posty: 612
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Kit_Car » poniedziałek, 16 lut 2015, 12:55

Stec jedno, FIA drugie. Nawet Malcolm Wilson coś się o tym wypowiadał, że zespół Kubicy nic nie mogł z tym zrobić. Tu mnie MW zaskoczył, bo ewidentnie dał do zrozumienia, że to nie RK wina i nawet powiedział, że nie było to celowe :D
Szanuję Pana Steca ale jednak w fabryce m-sportu nie pracuje i może się mylić.
Avatar użytkownika
Kit_Car
N2
 
Posty: 151
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2014, 16:31

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Thomas » poniedziałek, 16 lut 2015, 13:00

no sorry karluum, ale chyba MW czy sędziowie będący na miejscu wiedzą lepiej o czym mówią aniżeli Stec :wink: tym bardziej, że jest potwierdzenie na piśmie, że to nie wina RK team. A jak wynika z faktów, zespół raportował do Msportu problemy, których Msport nie ogarnął...
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 656
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez ZbyszekChaosu » poniedziałek, 16 lut 2015, 13:02

Prawda jest taka, że jak wychodzi taka nagła awaria to szuka się winnego a nie przyczyny ;) Wilson wziął to na klatę (kara i tak nie była dla niego a klient ma zawsze rację) ale chyba jednak nie zawinił skoro problem się powtórzył. Będą teraz po rajdzie dochodzić co tam się stało, może coś wycieknie na ten temat.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A5
 
Posty: 918
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez adamlen » poniedziałek, 16 lut 2015, 13:30

Hubertos napisał(a):Ostberg miał bardzo udany sezon 2012, gdzie udało mu się po dyskwalifikacji Hirvonena wygrać Portugalię. Późniejsze lata jakoś średnio udane, w tym roku w Szwecji powinien błyszczeć i spokojnie walczyć o zwycięstwo, a tu znowu jakieś przygody i tempo nie najlepsze. Ciekawe, czy się jakoś na szutrach przełamie.


Ostberg twierdził po ostatnim oesie, że auto nie pracowało przez cały weekend tak jak powinno. Ile w tym prawdy i co miał na myśli nie chciał powiedzieć. Niby dopiero ostatniego dnia miał w pełni sprawne.

Latvala coś podobnie twierdził w połowie rajdu, że odkrył jakąś tajemnicę nowego auta, dzięki czemu może jechać szybciej,ale nie może jej zdradzić. Z tym, że On już tak kilka razy mówił, z tego co pamiętam od przesiadki z Forda na Polo. :)

Mikkelsen miał tu dużą szansę, ale plus dla niego i tak mimo błędu pokazał w końcu charakter.

Ogier-owi nie specjalnie kibicuję, ale i głosy mówiące o jego egoizmie też brałem z przymrużeniem oka, natomiast bardzo mnie zraziła jego reakcja po ostatnim oesie gdy dowiedział się, że Mikkelsen się obrócił i wpadł w zaspę. Mam nadzieję, że Latvala, Mikkelsen i Neuville trochę mu tych zwycięstw odbiorą w tym roku.
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1120
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez karluum » poniedziałek, 16 lut 2015, 13:43

Ale MW komu to powiedział? Czyż nie jakiemu CG? Była gdzieś oficjalna wypowiedź?
Nie wiem jak wygląda plombowanie turbo i kiedy plombę można ściągnąć ale wyobrażam sobie, że po jej założeniu zespół miał ograniczone możliwości zmiany nastaw.
karluum
A5
 
Posty: 612
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez mihu123 » poniedziałek, 16 lut 2015, 14:12

Nawet jak tego nie powiedział w co wątpię, to co to zmienia? Zespół kłamie? FIA kłamie? Czy panowie z MKTV mają racje? Odpowiedź jest chyba prosta.
mihu123
N1
 
Posty: 86
Dołączył(a): czwartek, 14 sie 2014, 21:15

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez karluum » poniedziałek, 16 lut 2015, 14:29

@mihu123: nic nie zmienia, chodzi o to, że po plombowaniu zespół nie będzie mieć możliwości zmiany nastaw. Ja nie chcę winić tu M-Sportu czy RK, ale taka teoria przedstawiona przez panów z MKTV cytująca człowieka, który trochę w życiu tych samochodów z turbo przygotował trzyma się kupy.
karluum
A5
 
Posty: 612
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Thomas » poniedziałek, 16 lut 2015, 14:41

no dobra karluum, ale....co RK team miał zrobić, skoro ECU jest zaplombowane, a oni zgłaszali problem? ;) ja rozumiem, gdyby to oni odpowiadali za mapy => ewidentna wina zespołu, ale tak nie jest. Problem był zgłaszany, więc swoją rolę spełnili: problem zgłosili. Co innego gdyby nie podjęli żadnych działań. Może niech Stec zasugeruje konkretnie co powinni zrobić, skoro turbo nie trzymało parametrów, zerwać plombę?

P.S. nie wydaje Wam się, że jednak Msportowe Fiest inaczej brzmią, inny wydech? może tu tkwił problem, mamy zrobione pod inny wydech- taka tam teoria :wink:
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 656
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości