Rajd Polski A.D. 2014

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez Mad Max » wtorek, 22 lip 2014, 10:03

Garść ciekawostek:
Na Monte wszystko jasne... pół roku wcześniej... jak się chce to można
http://rajdy.autoklub.pl/news/rmc-2015- ... mnic,56298

Pierwszy onboard który udało mi się znaleźć - Mikkelsen testowy
https://www.youtube.com/watch?v=rnn_K0hhD-E
dla kontrastu Loeb testowy 2009
https://www.youtube.com/watch?v=D7MiZuZqVww
szczerze to nie jestem w stanie jednoznacznie stwierdzić czy w 09 było więcej kibiców na testowym niż w tym roku.

Dzwon Kruudy inne ujęcie
https://www.youtube.com/watch?v=dAkuJqJiaf0

Dzwon DeMevius po którym przerwano drugie Wieliczki
https://www.youtube.com/watch?v=mnZSfwfKu4M
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3752
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa


Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez Jarek Płock » wtorek, 22 lip 2014, 10:46

Marcin z Mtl napisał(a):Dlatego rajdy raczej nie wygrają z największym objazdowym cyrkiem świata zwanym Formułą 1 i jej niższymi ligami


Uważam , że dużo łatwiej zafascynować się rajdami niż F1. Rajdy są nieporównanie bardziej widowiskowe (przynajmniej dla okazjonalnych kibiców) łatwiejsze do zrozumienia i przede wszystkim dostępne. Większość ludzi ma prawo jazdy, auto, każdy może znaleźć sobie pilota, wpłacić wpisowe i wystartować w jakimś KJS-ie czy sprincie, poczuć się jak kierowca rajdowy, a potem obserwując najlepszych zrozumieć jak wiele trzeba, żeby jeździć tak jak oni. Ale ani wiek i umiejętności nie stanowią tu żadnej przeszkody. Przy okazji wielu imprez można też przejechać się z kierowcami na fotelu pilota, dotknąć rajdówki, porozmawiać. Kto ma okazję na coś podobnego w przypadku F1? Nie wspominając o kosztach, bo żeby wybrać się na najbliższe nawet Grand Prix, czyli do Niemiec, albo na Węgry trzeba ceny rally passów z Polskiego pomnożyć co najmniej przez 10.

Śmiechol napisał(a):Moim zdaniem po prostu - rajdy trzeba zrozumieć, żeby się nimi ekscytować.


To dotyczy każdego sportu. Byłem niedawno ze znajomymi na meczu futbolu amerykańskiego. Fajne widowisko, ale brak zrozumienia reguł gry spowodował, że się trochę wynudziliśmy. Zapalony kibic futbolu pewnie by się teraz obraził, ale z całego spotkania najbardziej zapamiętaliśmy cheerleaderki.

Rajdom brakuje tej otoczki z F1, znanych twarzy, tego show, niech będzie, że może i cyrku. Ale taki cyrk ściąga zainteresowanie tv, sponsorów i wreszcie przypadkowych kibiców, w których jest szansa zaszczepić rajdowego bakcyla na dłużej.

żółtodziób napisał(a): "skoro ta gwiazda, którą uwielbiam lubi rajdy to może warto się tym zainteresować".


Tak to działa. Trzeba oczywiście uważać, żeby nie zrobić z Rajdu Polski 2015 festiwalu gwiazd w Międzyzdrojach, ale efekty uboczne w postaci pewnej ilości fanów biegających za swoimi idolami zamiast na OS-y można by chyba przeżyć.
JaroMotoBlog.pl
Avatar użytkownika
Jarek Płock
 
Posty: 10
Dołączył(a): wtorek, 1 lip 2014, 21:49

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez maestro » wtorek, 22 lip 2014, 11:17

Panowie to jeden z wielu filmików z Rajdu Nadwiślańskiego 2013 Puławy

http://youtu.be/zIn-asTAKSY

Tylu było kibiców na tym punkcie, a to drugi filmik z drugiego przejazdu z innego punktu. Przejazd przy wale bardziej to szutrowy kawałek niż asfaltowy i też garstka kibiców, a rajd był nie biletowany.

http://youtu.be/FKqtjeCdRmw

W miniony weekend oglądałem F1 z braku innej ciekawej imprezy i komentatorzy powtarzali, że strasznie mało kibiców było na trybunach, a wyścig był w Niemczech. Tam usprawiedliwiali się, że organizator przed meczem z Brazylią obiecał za każdy gol 10€ zniżki na bilecie ale nie przewidział takiego wyniku i powstał kwas i niby kibice z tego powodu nie przybyli ale czy tak było zobaczymy za rok.

Ja jestem ciekaw jak w tym roku będzie wykupiona impreza vervy na Narodowym bo to będzie pokazywało czy cena biletów ma role. Bilet najtańszy normalny kosztuje 109 zł na 3h impreze, a VIP bilet już 399 zł tylko tu jedzenie dochodzi, a na Rajdzie Polski dla VIP nie było nic takiego jeszcze plusem jest pierwsze 15 tyś biletów z darmowym wejściem na Pit Party.

Teraz dlaczego o tym piszę ponieważ na przykładzie vervy widać, że organizator przygotował coś więcej dla ludzi po za samą imprezą główna czyli pit party oglądanie aut, rozmowy z kierowcami, zdjęcia, autografy itp. Jak dobrze pamiętam czegoś takiego nie było na Rajdzie Polski bo był 2 rodzaje barierek i dobra kasa za wejście za barierki.


Gwiazdy mogą być kto chce to niech gania za nimi ale to nie będzie tak duże przełożenie na decyzje o wizycie na rajdzie. Co innego jak Robert Kubica będzie gryzł czołówkę bo przekaz medialny z walenia dzwonów i rozbijania aut przejdzie w walkę o Mistrzostwo Świata WRC wtedy hejci przepadną, a tv zaczną się tym mocniej interesować. Wystarczy to i promocja będzie inna niż obecnie.

Tak było w 2013

http://youtu.be/j--CbpcO7P0

Wystarczy Małysz i miejsce siedzące pod dachem i zbierze się ponad 50 tyś ludzi.

http://youtu.be/WvnI4tnsW8M
maestro
N1
 
Posty: 81
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2014, 14:30

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez szirer205xs » wtorek, 22 lip 2014, 17:17

Co do spadku frekwencji na wyścigach F1 to organizatorzy każdego kolejnego wyścigu na to narzekają. I tu akurat głównym powodem jest dźwięk nowych samochodów. Ja sam na F1 jeździłem tylko po to żeby posłuchać tych silników i poczuć ciary na plecach bo jedynym plusem oglądania wyścigu na żywo na torze jest możliwość pochwalenia się tym znajomym ;) no chyba że siedzimy gdzieś na trybunie przy telebimie.
jaskiniatrolla.eu
Avatar użytkownika
szirer205xs
A5
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 12:28
Lokalizacja: Skoczów

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez daryush » środa, 23 lip 2014, 14:14

http://rajdy.autoklub.pl/news/rewolucja-w-wrc,56329

Chyba czytają nasze forum, ktoś ostatnio tutaj pisał o wymiarach samochodów :-D
daryush
N2
 
Posty: 191
Dołączył(a): poniedziałek, 28 sie 2006, 20:50
Lokalizacja: Wisła/Gliwice

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez Jarek Płock » środa, 23 lip 2014, 15:15

"Według informatora Autosportu, przewidywane są znaczące zmiany zarówno w wymiarach samochodów - przypuszczalnie segment D zastąpi obecny segment B"


Passat WRC kontra Mondeo i Hyundai i40 ??? Albo się ktoś pomylił, albo idzie rewolucja.
JaroMotoBlog.pl
Avatar użytkownika
Jarek Płock
 
Posty: 10
Dołączył(a): wtorek, 1 lip 2014, 21:49

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez kremer » środa, 23 lip 2014, 16:49

SKODA SUPERB R5 :))))))))))))))))))))))
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez Yrtat » środa, 23 lip 2014, 17:40

ktos napisal: juz widze jak hjundaj robi 3 razy nawrot na rajdzie niemiec :D wg mnie segment c byłby idealny a nie jakies ciezkie krowy..
Avatar użytkownika
Yrtat
A5
 
Posty: 556
Dołączył(a): wtorek, 30 kwi 2013, 17:31
Lokalizacja: Żywiec

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez viniwrc » środa, 23 lip 2014, 19:33

Niech każdy team wystawia 3 auta i każdy musi być w innym rodzaju nadwozia (kombi, chatchback i sedan) ;) Losowanie przed każdym rajdem który kierowca teamu jedzie kombi ;)
viniwrc
N1
 
Posty: 79
Dołączył(a): czwartek, 12 lis 2009, 17:42

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez @luki rally@ » niedziela, 27 lip 2014, 11:54

Tak w wolnej chwili ułożyłem sobie jak dla mnie najlepszą opcje na trasę Rajdu Polski.

Czwartek: SSS + Baranowo
Piątek: X2 Kruklanki,Babki,Gołdap
Sobota: X2 Paprotki (ok.30km),Milki (wydłużyć do 20 kilka km),Stare Juchy (tez ponad 20 km,w drugą stronę co teraz) , Wieliczki i zjazd na serwis.
Niedziela: SSS, Baranowo i Power Stage Chmielewo,moim zdanie krótko ale widowiskowo pod transmisję live.

Spokojnie 350 km Os można zrobić i dużo bardziej kompaktowo.

Jakie wasze zdanie na ten temat??
Avatar użytkownika
@luki rally@
N3
 
Posty: 246
Dołączył(a): poniedziałek, 11 cze 2007, 19:26

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez żółtodziób » niedziela, 27 lip 2014, 12:32

@luki rally@ napisał(a):Tak w wolnej chwili ułożyłem sobie jak dla mnie najlepszą opcje na trasę Rajdu Polski.

Czwartek: SSS + Baranowo
Piątek: X2 Kruklanki,Babki,Gołdap
Sobota: X2 Paprotki (ok.30km),Milki (wydłużyć do 20 kilka km),Stare Juchy (tez ponad 20 km,w drugą stronę co teraz) , Wieliczki i zjazd na serwis.
Niedziela: SSS, Baranowo i Power Stage Chmielewo,moim zdanie krótko ale widowiskowo pod transmisję live.

Spokojnie 350 km Os można zrobić i dużo bardziej kompaktowo.

Jakie wasze zdanie na ten temat??


Moje zdaniejest takie, że możemy mieć nalepsze pomysły i organizattor moze je uwzględnić, ale potem swoje 0,03 PLN do tego wrzuci po pierwsze FIA a po drugie promotor, który z tego co wiem ma wpływ na ostateczny kształt odcinków, choć moim zdaniem mieć absolutnie nie powinien. Powinien się zajmować tym co do niego należy, czyli oprawą medialną. przebieg trasy powinien leżeć wyłącznie w gestii organizatora, bo organizator najlepiej zna specyfikę tras i możliwosci logistyczne jakie one oferują. FIa powinna moim zdaniem dokonywać jedynie odbioru technicznego, to zanczy przypilnować czy tasa nie jest zbyt niebezpieczna i jest dobrze przygotowana, żeby się z tego nie zrobił rajd terenowy jak w zeszłym roku, albo w tym roku na Litwie. Sytuacja jest taka,że mamy kucharek sześć, a jak mówi przysłowie, gdzie kucharek sześśc, tam cycków dwanaście. No i jest jak jest.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez @luki rally@ » niedziela, 27 lip 2014, 13:27

żółtodziób napisał(a):
@luki rally@ napisał(a):Tak w wolnej chwili ułożyłem sobie jak dla mnie najlepszą opcje na trasę Rajdu Polski.

Czwartek: SSS + Baranowo
Piątek: X2 Kruklanki,Babki,Gołdap
Sobota: X2 Paprotki (ok.30km),Milki (wydłużyć do 20 kilka km),Stare Juchy (tez ponad 20 km,w drugą stronę co teraz) , Wieliczki i zjazd na serwis.
Niedziela: SSS, Baranowo i Power Stage Chmielewo,moim zdanie krótko ale widowiskowo pod transmisję live.

Spokojnie 350 km Os można zrobić i dużo bardziej kompaktowo.

Jakie wasze zdanie na ten temat??


Moje zdaniejest takie, że możemy mieć nalepsze pomysły i organizattor moze je uwzględnić, ale potem swoje 0,03 PLN do tego wrzuci po pierwsze FIA a po drugie promotor, który z tego co wiem ma wpływ na ostateczny kształt odcinków, choć moim zdaniem mieć absolutnie nie powinien. Powinien się zajmować tym co do niego należy, czyli oprawą medialną. przebieg trasy powinien leżeć wyłącznie w gestii organizatora, bo organizator najlepiej zna specyfikę tras i możliwosci logistyczne jakie one oferują. FIa powinna moim zdaniem dokonywać jedynie odbioru technicznego, to zanczy przypilnować czy tasa nie jest zbyt niebezpieczna i jest dobrze przygotowana, żeby się z tego nie zrobił rajd terenowy jak w zeszłym roku, albo w tym roku na Litwie. Sytuacja jest taka,że mamy kucharek sześć, a jak mówi przysłowie, gdzie kucharek sześśc, tam cycków dwanaście. No i jest jak jest.


Ja to rozumiem dokładnie,tylko pytam jak ty byłbyś np. dyrektorem i decydował,to czy brałbyś pod uwagę taką trasę.
Avatar użytkownika
@luki rally@
N3
 
Posty: 246
Dołączył(a): poniedziałek, 11 cze 2007, 19:26

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez kremer » niedziela, 27 lip 2014, 14:12

Bardzo ciekawy wywiad jest w nowym WRC z K.Hołowczycem. Hołek mówi parę rzeczy nt. Pani Mutonki i oesów litewskich. Może tak obejść przepisy i zrobić wyjątek. Niech taki Hołek przejedzie te oesy raz na jesień i zaopiniuje. Nawet jak startuje w tym rajdzie to wiele mu to nie da w stosunku do czołówki :)
FIA swoje, fabryki a raczej Capito swoje :)
Nie ma problemu z dopięciem trasy nawet 500km. Kwestia pozwoleń itp. Na pewno po tym roku mniej muszą naprawiać niż po 2009. Co do np Starych Juch to po zachodniej stronie jeziora jest już asfalt :)
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez maestro » niedziela, 27 lip 2014, 17:12

Do kiedy mają być zgłoszone trasy na przyszły rok? Czy to będzie w najbliższym czasie 1-2 miesiące czy raczej w okresie zimowym?

Co do kibiców w 2009 to warto zobaczyć, że przed 2009 rokiem mieliśmy boom i PKB kraju wynosiło 5,6,7% i dopiero spadło w 2009 ale ludzie mieli zapasy kasy z lat poprzednich. W obecnym okresie jest inaczej ponieważ gospodarka wyłazi z dołka i nawet te 2-3% PKB to bardzo mało przy wzroście cen towarów.
maestro
N1
 
Posty: 81
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2014, 14:30

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez żółtodziób » niedziela, 27 lip 2014, 17:50

@luki rally@ napisał(a):
żółtodziób napisał(a):
@luki rally@ napisał(a):Tak w wolnej chwili ułożyłem sobie jak dla mnie najlepszą opcje na trasę Rajdu Polski.

Czwartek: SSS + Baranowo
Piątek: X2 Kruklanki,Babki,Gołdap
Sobota: X2 Paprotki (ok.30km),Milki (wydłużyć do 20 kilka km),Stare Juchy (tez ponad 20 km,w drugą stronę co teraz) , Wieliczki i zjazd na serwis.
Niedziela: SSS, Baranowo i Power Stage Chmielewo,moim zdanie krótko ale widowiskowo pod transmisję live.

Spokojnie 350 km Os można zrobić i dużo bardziej kompaktowo.

Jakie wasze zdanie na ten temat??


Moje zdaniejest takie, że możemy mieć nalepsze pomysły i organizattor moze je uwzględnić, ale potem swoje 0,03 PLN do tego wrzuci po pierwsze FIA a po drugie promotor, który z tego co wiem ma wpływ na ostateczny kształt odcinków, choć moim zdaniem mieć absolutnie nie powinien. Powinien się zajmować tym co do niego należy, czyli oprawą medialną. przebieg trasy powinien leżeć wyłącznie w gestii organizatora, bo organizator najlepiej zna specyfikę tras i możliwosci logistyczne jakie one oferują. FIa powinna moim zdaniem dokonywać jedynie odbioru technicznego, to zanczy przypilnować czy tasa nie jest zbyt niebezpieczna i jest dobrze przygotowana, żeby się z tego nie zrobił rajd terenowy jak w zeszłym roku, albo w tym roku na Litwie. Sytuacja jest taka,że mamy kucharek sześć, a jak mówi przysłowie, gdzie kucharek sześśc, tam cycków dwanaście. No i jest jak jest.


Ja to rozumiem dokładnie,tylko pytam jak ty byłbyś np. dyrektorem i decydował,to czy brałbyś pod uwagę taką trasę.


Cokolwiek wziąłbym pod uwagę ci "więksi" i tak by to zmienili. Na pewno brałvym pod uwagę każdy pomysł, który móglby poskutkować ukompaktowieniem rajdu, ale trudno powiedzieć, czy by to przeszło przez "wyższe instancje".
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości