ADAC Rallye Deutschland

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Voo » niedziela, 20 sie 2017, 11:58

Matthias Schmidt napisał(a):Kto wie czy zachecony zwyzka formy, do Citroena nie pojdzie Ogier.


Kto wie czy zachęcony wysokością kontraktu, do Citroena nie pójdzie Ogier ;) Ba, może się tam nawet spotka z Loebem, zaliczającym wybrane rundy? :D

Wracając do rajdu to widać, że Ogier jak należało się spodziewać chce dowieźć trzecie miejsce. Niestety Andreasowi nie w głowie ściganie Tanaka tylko dowiezienie drugiego miejsca. W efekcie żaden z pierwszej trójki nie będzie niczego ryzykował na PS. To dobra sytuacja dla Thierry'ego, żeby uratować parę punktów.
Avatar użytkownika
Voo
N2
 
Posty: 173
Dołączył(a): niedziela, 4 sty 2015, 23:23


Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Altarir » niedziela, 20 sie 2017, 12:34

Tu jest stream (po francusku, ale mozna sobie wyciszyć i wrc radio w drugiej karcie odpalić ;) ): http://www.streaming-hub.com/lequipe-21-live/
Altarir
N1
 
Posty: 69
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 15:47

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez deiman » niedziela, 20 sie 2017, 13:39

Przyznam, ze na suchym spodziewalem sie mocniejszych C3. W piatek, kiedy Mikkelsen jechal na brudnej drodze, jego czasy robily wrazenie. Fakt, ze na druga petle dobral dobrze ogumienie a reszta niekoniecznie, ale z wczesniejszych sugestii wynikalo, ze samochod na mokrym nie jest tak dobry, wiec sugerowalo mi to wiecej potencjalu u czerwonych strzal. Z drugiej strony Andreas nie jezdzil za wiele w tym sezonie, a jak pokazuje przyklad Ogiera, poznanie auta i dopasowanie go pod siebie nie musi byc proste. Tak czy siak to swietny wystep dla Andreasa i byc moze szansa na wystep w jego ulubionym rajdzie, a wiec Hiszpani. Licze tez na jego pelny angaz w 2018.

In plus zaskoczyl mnie M-sport. Odpadly dwa mocne Hyunadaie, ale drugi dzien w wykonaniu Tanaka byl niesamowicie mocny. Przed rajdem kierowcy mowili, ze sobota jest dla nich niezrozumiala poniewaz sklada sie z dlugich prostych, mocnych dohamowan i ostrych zakretow, promujacych raczej mocne samochody anizeli umijetnosci kierowcow. Oczywiscie auto samo nie jedzie, ale wyniki Fiest oznaczaja, ze pakiet po raz kolejny jest bardzo konkurencyjny. Ciesze, ze moje obawy o utracie tempa wraz z uplywem sezonu sie nie sprawdzaja. Jednoczesnie jestem pelen podziwu jak dobrze i rowno jezdza Fiesty w tym roku. Sklad wydaje sie byc bardzo dobry. Evans przed Finlandia nie pojezdzil w ogole, a dojechal 3 rozkrecajac sie z dnia na dzien. Tutaj rowniez radzi sobie przyzwoicie. Jest tez wciaz mlody i nie widze powodow, dla ktorych za rok nie mialby poczynic postepow. Tak wiec Panie Wilson, szybko prosze o duzych sponsorow, utrzymanie skladu oraz uczycneinie Fiesty mistrzowskim samochodem :) Po tylu latach bycia drugim z Fodrem (procz tytulu z MG), nastepnie wiazania konca z koncem jako team prywatny, nalezy sie Wam :).

Toyota nie tak dobra jak w Finlandii, ale postep chyba odnotowany. Hanninen wygrywa odcinki, a JML byl dosc blisko czolowki dopoki nie mial awarii. Moga sie okazac bardzo mocnym graczem w przyszlym sezonie, szczegolnie jesli uda sie uzyskac jeszcze jednego mocnego kierowce.

Hyundaia ciezko ocenic. Sordo mowil o drobnych problemach na mokrym, ale dopoki jechal z Neuvillem byli bardzo mocni. Szkoda tych wypadkow, bo uciekla potencjalnie dobra walka o czolowe lokaty.

Dla Ogiera i Neuvilla jeszcze wazne beda pkt na PS. Rajd skonczy sie po przejechaniu linii mety. Lider po Niemczech pojedzie w Hiszpani jako pierwszy, co na nocnych oesach niekoniecznie bedzie niepomocne. Pozniej GB gdzie o tempie otwierajacego trase zadecyduje deszcz lub jego brak. Nastepnie Australia, gdzie lider bedzie bardzo duzo tracic. Wszystko jest jesszcze otwarte.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 598
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez speedyzxz » niedziela, 20 sie 2017, 13:53

Tanak będzie walczyć o majstra, podoba mi się ta pewność siebie :D

Co do rajdu, Tanak i Haninnen największe plusy!
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2795
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 20 sie 2017, 14:17

Podoba mi sie postawa Tanaka, ciesze sie, ze jest pierwszym, ktory 'stawia sie' Ogierowi i nie zamierza mu pomagac tylko dlatego, ze jest czterokrotnym mistrzem swiata. Bardzo dobry rajd w wykonaniu Estonczyka, chyba udowodnil, ze jest teraz w stanie wygrywac wszedzie. Szkoda, ze Ogier w dalszym ciagu jest kierowca majacym najwiecej szczescia i popelniajacym najmniej bledow, bo jednak patrzac na sama szybkosc, jest przynajmniej dwoch mocniejszych kierowcow od niego w tym roku, w tym jeden w takim samym samochodzie. Osobiscie uwazam po dzisiejszym rajdzie, ze mistrzostwa juz sa blizej rozstrzygniecia, watpie by Ogier wypuscil ta przewage, ale podoba mi sie, ze Neuville i Tanak nie zamierzaja odpuszczac. Latvala na miejscu Neuville'a (nie mowiac o Tanaku) powiedzialby 'jest juz po mistrzostwach'. Bedzie emocjonujaco, ale mistrzem bedzie Ogier :P

Voo napisał(a):Kto wie czy zachęcony wysokością kontraktu, do Citroena nie pójdzie Ogier ;) Ba, może się tam nawet spotka z Loebem, zaliczającym wybrane rundy? :D


To jest inna sprawa, co jedynie moze wzmacniac pozycje Citroena do negocjacji ;) kto wie czy Citroen nie pozbedzie sie Meeke i Lefebvre (np dadza mu DS3) na rzecz Ogiera i Mikkelsena, a to bylby znakomity sklad i szansa na powrot Citroena do scislego topu.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2369
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez marrcus » niedziela, 20 sie 2017, 15:17

Na Canal+ Sport była transmisja z Power Stage. No a wyniki rajdów są nie do przewidzenia
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 475
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 20 sie 2017, 15:36

Matthias Schmidt napisał(a):Podoba mi sie postawa Tanaka, ciesze sie, ze jest pierwszym, ktory 'stawia sie' Ogierowi i nie zamierza mu pomagac tylko dlatego, ze jest czterokrotnym mistrzem swiata

Tanak jakiś czas temu powiedział, że jeśli będą team orders to pomoże Ogierowi. Jak więc rozumiem póki ich nie ma to ciśnie ile się da. Czy to dobrze taką walkę w teamie robić gdzie przez to każdy z nich może wypaść? To już Wilson powinien ustalić, dla kibiców brak poleceń jest lepszy :)
Tanak ze swojego punktu widzenia ma rację- jeśli wygra jedną rundę, a Ogier w jednej odpadnie to praktycznie zrównają się w punktacji. No i patrząc na jego postawę to mimo, że ma mniej punktów jak TN to moim zdaniem właśnie Ott ma większe szanse na tytuł. W Hiszpanii nie spodziewam się świetnych wyników Hyundaia. Obstawiam, że trudno będzie im przejść między dwoma różnymi ustawieniami, zwłaszcza, że TN coś ma problem z nastawami samochodu pierwszego dnia.
w WB różnie Thierremu szło, Ogier już z kolei doszedł tam do perfekcji, Tanak zawsze był tam szybki więc patrząc na dyspozycję z tego sezonu będzie walczył o 1wsze. Malcolm nie ma łatwej decyzji, a Ogier nie ma w tej chwili komfortowej sytuacji nawet w stosunku do zespołowego kolegi :)
Witcher1990
A6
 
Posty: 1238
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 20 sie 2017, 15:53

Tak czy siak to swietny wystep dla Andreasa i byc moze szansa na wystep w jego ulubionym rajdzie, a wiec Hiszpani. Licze tez na jego pelny angaz w 2018.

Meeke po serii błędów w tym sezonie, wypadkiem na SSS w Niemczech moim zdaniem podpisał swój wylot z zespołu. MIkkelsen drugim miejscem i tymi czasami gdzie jechał na końcu stawki w błocie pokazał, że jest jak najlepszym kandydatem na lidera zespołu.

Jednocześnie jestem pelen podziwu jak dobrze i rowno jezdza Fiesty w tym roku. Sklad wydaje sie byc bardzo dobry. Evans przed Finlandia nie pojezdzil w ogole, a dojechal 3 rozkrecajac sie z dnia na dzien.

Dojechał drugi :) Ale faktycznie Fiesty bardzo równo- po początkowych bolączkach, tak jak Wilson powiedział wyeliminowali wszystko i teraz nic im się nie psuje. Niestety na początku kolejnego sezonu obstawiam znowu kilka awarii, a w przypadku braku wsparcia sponsora- powolne odstawanie od czołówki. Ratunkiem jest zamrożenie homologacji ale przy nowych konstrukcjach to mogłoby nie spodobać się innym zespołom, które chciałyby coś zmienić.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1238
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez wanderer » niedziela, 20 sie 2017, 17:50

speedyzxz napisał(a):Tanak będzie walczyć o majstra, podoba mi się ta pewność siebie :D

Co do rajdu, Tanak i Haninnen największe plusy!

Szczególnie temu drugiemu trzeba oddać, że wraca jakby do dawnej formy. A niektórzy jeszcze niedawno zwalniali go argumentując, źe jest stary i popełnia błędy. Tylko kto by ich nie popełniał mając tak dużą przerwę w regularnych startach? Makinen może mieć spory orzech do zgryzienia, czy zostawić Hanninena w zespole na kolejny sezon.
wanderer
A6
 
Posty: 1086
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez kuba.es » niedziela, 20 sie 2017, 20:09

Dla mnie najbardziej beznadziejny rajd w obecnym sezonie, nuda jak flaki z olejem.
W zasadzie już w połowie jazda na sępa i dotarcie do mety za wszelką cenę, oesy zdecydowanie bardziej nudne niż w poprzednich latach. Człowiek odświeżał tylko te wyniki co oes w nadziei na jakikolwiek ruch w klasyfikacji top10 ale tych jak na lekarstwo już od soboty.
Największy pozytyw w ten weekend to dla mnie super jazda Mikkelsena, kolejny solidny występ Breena i ogólne przebudzenie Citroena. W przyszłym roku najlepszy skład dla nich to chyba właśnie ci dwaj kierowcy.
Hyundai zaliczył weekend do zapomnienia, a patrząc na taktykę Ogiera który kompletnie nie podejmuje ryzyka, Neuville prawdopodobnie właśnie przegrał tytuł, choć tego mu nie życzę. Zespół liczył na minimum jeden tytuł a na tą chwilę będzie im ciężko o którykolwiek.
Toyota zadbała by tradycji stało się zadość i Latvala zaliczył trzeci nieudany rajd nie z własnej winy, choć powinien walczyć w tym momencie o mistrza. Hanninen walczy o przetrwanie w teamie i tym razem wyszło mu to naprawdę nieźle. Lappi poćwiczy i będzie wymiatał.
M-sport, choć dowiózł dwa auta na pudło, wzbudził we mnie kibicowski niedosyt/niesmak. Ogier otwarcie deklarujący jazdę na sępa i otwarte team orders w razie potrzeby, by był on zadowolony i usiadł z Malcolmem przy stoliku i rozpoczął rozmowy o startach w sezonie 2018. Ja wiem że tak może trzeba, to profesjonalne itp itd. Ale niekoniecznie wszyscy kibice to lubią, i ja się do nich zaliczam.
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty - dla szybkich kierowców." - Colin McRae
Avatar użytkownika
kuba.es
N3
 
Posty: 397
Dołączył(a): czwartek, 27 sty 2011, 12:07

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez adamlen » niedziela, 20 sie 2017, 20:48

Team orders nigdy nie są dobre dla sportu, z drugiej strony gdyby w ostatnim rajdzie sezonu przepuszczenie Ogiera przez Tanaka decydowało o tytule dla tego pierwszego to poparłbym w pełni decyzję Malcolma. W końcu to on za to wszystko płaci, bezpośrednio lub pośrednio od sponsorów to już bez znaczenia. Wilson jest zdeterminowany, bo jak sam przyznał w wywiadzie to prawdopodobnie ostatnia szansa na tytuł wśród kierowców. W przyszłym roku budżet M-Sport nie ogarnie gaży dla Seba oraz ulepszania samochodu aby był ciągle konkurencyjny.
A Ford na początku sezonu dawał jakieś sygnały, że może pojawi się z wsparciem, ale póki co cisza w temacie i skoro sam Malcolm mówi, że nie ma co liczyć na lepszy budżet w 2018 to raczej z głębszej współpracy nic nie wyjdzie.
Ogier mimo, że jest liderem mistrzostw z obecnie dużą szansą na kolejny tytuł to odnoszę wrażenie, że nie jest do końca zadowolony z auta i zespołu. Z pewnością w VW przywykł do innych standardów. W tej sytuacji może mocno rozglądać się za miejscem na kolejny sezon w pełnej fabryce.

W Rajdzie Niemiec nawet ciężko wskazać, który zespół wydawał się najszybszy. Hyundai nawet nie miał szans powalczyć, Toyota się psuła lub kierowcy popełniali drobne błędy a Citroen jechał na dojechanie. Pod względem szybkości bardzo wyrównany rajd, ale w rywalizacji o najmniejszą liczbę przygód najlepszy był Tanak. To do niego zupełnie nie podobne, ale w tym sezonie jest zupełnie odmieniony. Zbudował auto, które mu pasuje i z tego korzysta. Ogrywanie Ogiera na odcinkach i w całych rajdach również musiało pozytywnie wpłynąć na jego psychikę.

A Breen po raz szósty jest piąty 8) I w tym sezonie nie miał ani jednej przygody, która by go kosztowała dużą stratę czasową lub odpadnięcie :)
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1119
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez kij » niedziela, 20 sie 2017, 20:59

Hyundai jakąś zadyszkę złapał. TN jakby przestraszył się możliwości zdobycia mistrzostwa i zaczął jak noga jeździć. U nas wygrał, by później we Finlandii cieniować, a u Niemców cieniował (jak na to co w latach poprzednich pokazywał) i jeszcze żadnych punktów nie zdobył.
Z drugiej strony, patrząc jak sezon wygląda, wszystko w następnym rajdzie może się odwrócić nawet o "360" stopni.

Ogi w Niemczech zwykle dobrze jeździł, więc był pewnikiem do podium. Otta w życiu bym nie typował, więc tym bardziej cieszy mnie że chłop wygrał. Szkoda tylko, że u nas nie zdołał wygrać. Przez dwa lata był jedynym, który w nie najlepszym aucie na równi z HW się gonił, by będąc w tym roku pewnym kandydatem, przesadził i wypakował.

Toyota też jakoś sprawiała wrażenie, że nie będzie pasować do tego asfaltu, a tu JML do awarii w czubie, Haninnen kończy czwarty... Fura jak ulep wygląda, ale daje radę w praktycznie we wszystkich warunkach.

Cytryna wypadła no to co powinna od początku sezonu pokazywać, tyle że kończynami Norwega o dziwo, no i standardowo Breen. Jedynie Kris już za wiele nie pokaże. Sam sporo napsuł, a na koniec jeszcze Matton go zepsuł do końca. Szkoda chłopa, bo po zeszłym roku wydawało się że będzie to zestaw mocny, Kris + C3.

Na dzień dzisiejszy chyba nie odważyłbym się typować kto na koniec sezonu będzie pierwszy.
Życzyłbym sobie i chyba każdemu, żeby do ostatniego odcinka na antypodach ważyły się losy mistrzostwa, co nie jest takie niemożliwe do spełnienia.
Do czasu kiedy goniąc się ze sobą, Ott z Ogim, nie zrobią sobie i zespołowi krzywdy Malcolm raczej nie będzie tym dyrygować.
Chyba przez cały obecny sezon nie było sytuacji, by byli na styku, tak by możliwe było pomóc Ogiemu przesuwając Otta. Teraz Malcolmowi powinno być obojętne który wygra, ważne żeby jeden z jego. Konstruktora raczej już nie oddadzą.
Avatar użytkownika
kij
N3
 
Posty: 301
Dołączył(a): piątek, 22 mar 2013, 21:24

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Voo » niedziela, 20 sie 2017, 21:05

Dzisiaj jest święto narodowe w Estonii - 20 sierpnia – Dzień Przywrócenia Niepodległości. Ładnie je uczcił Tanak :)

Tak poza tym to Pontus został mistrzem WRC2 ale co dalej z tym kierowcą? Nie widzę dla niego specjalnych perspektyw.
Avatar użytkownika
Voo
N2
 
Posty: 173
Dołączył(a): niedziela, 4 sty 2015, 23:23

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 20 sie 2017, 21:51

Chyba trudno stwierdzic, ze Neuville i Hyundai zlapali zadyszke. Do momentu wypadniecia Thierry byl trzeci i walczyl o najnizszy stopien podium z Ogierem, wiec wcale niezle. Natomiast jezeli tytul ma trafic do ktoregos z kierowcow M- Sportu, wolalbym, zeby byl to Tanak. Stare jak swiat jest powiedzenie, ze zwyciezcy sa na mecie, a Ogier popelnia najmniej bledow i zebral na razie najwiecej punktow, ale jego dyspozycja w tym roku jest...nudna. Bardziej bym sie cieszyl z tytulu Neuville'a lub Tanaka :P
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2369
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez grzesiek811 » poniedziałek, 21 sie 2017, 08:10

Dobrze, że na razie nie ma team orders w M-sport, to mamy sytuację, że dwóch kierowców M-sportu ma szansę na tytuł.
Mikkelsen w końcu zaczyna się wjeżdżać w auto i pokazują się wyniki. Przy pięciu startach ma więcej punktów niż Meeke przy dziewięciu, a w Monte Carlo punktował w Skodzie R5. Może uda się złapać angaż na 2018 w Citroenie.
Poza tym lato się kończy, sezon WRC też, może niedługo zaczną się ruchy transferowe.
grzesiek811
N1
 
Posty: 96
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości