auta klasy R5

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: auta klasy R5

Postprzez voytec » sobota, 13 wrz 2014, 22:45

Sylwek_GSi napisał(a):R5+ to jest pomysł Wilsona? gdzie to w ogóle startuje - domyślam się że na wyspach i nie ma to chyba homologacji FIA?


Jak już parę postów wcześniej wspomniałem, nie ma ten wariant homo FIA i faktycznie jest to pomysł M-Sportu (dość sensowny z resztą, bo stanowiący jedynie pakiet konwertujący z typowego R5, umożliwiający łatwą i szybką przebudowę w obie strony). Owszem, wszystkie 3 sztuki, które już jako R5+ wyjechały z Dovenby Hall, startują na Wyspach, ale w ramach dogodnych zapisów regulaminowych taki sprzęt mógłby zasilać stawkę także innych mistrzostw krajowych. Np. u nas wpisuje się w wytyczne grupy OPEN (jednak "szczegół" w postaci nieklasyfikowania w generalce skutecznie rozbija sensowność). Także w krajach Benelux'u były przymiarki do wprowadzenia takiego speca (m.in. Team Floral). Na podobnej zasadzie zaistniał rozszerzony poza homologacje FIA, wzmocniony spec. Fiesty R2, czyli R200.
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp


Re: auta klasy R5

Postprzez maciek127 » wtorek, 23 wrz 2014, 20:24

http://rajdy.autoklub.pl/news/wystapili ... acje,57387

Czyli mamy
dobre
Fiesta R5
Zawodne
Peugeot 208 T16
Citroen DS3 R5
Nie wiadomo
Skoda Fabia R5
Mitsubishi Mirage/Space Strar R5
Ktoś jeszcze będzie chciał dojść do klubu R5 ;) ?
Fiat, Renault, wiadomo coś o tym ?
Zapraszam http://www.test.auto.pl/category/motorsport/
maciek127
N2
 
Posty: 188
Dołączył(a): wtorek, 8 paź 2013, 16:33

Re: auta klasy R5

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 23 wrz 2014, 20:36

Nie wiem czy ta Fiesta taka dobra, może już nie jest tak awaryjna jak na początku ale Peugeot pokazał o ile szersze możliwości daje regulamin tej klasy.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A5
 
Posty: 918
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: auta klasy R5

Postprzez karluum » wtorek, 23 wrz 2014, 22:37

O Skodę bym się nie martwił, S2000 też długo testowali i jest to do tej pory konkurencyjne auto. Co do Peugeota - zauważcie, że 208 T16 nie ma problemów z niezawodnością na przykład we Włoszech - Paolo Andreucci na 7 startów w tym sezonie CIR wygrał 3 rajdy, dwa razy był 3 ci, raz odpadł z powodu przegrzewającego się silnika a podczas Rally Adriatico popełnił błąd i uszkodził skrzynię. Więc czemu Breenowi psuje się na potęgę? Nie wiem...
karluum
A5
 
Posty: 612
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: auta klasy R5

Postprzez maciek127 » wtorek, 23 wrz 2014, 22:51

widocznie chłodzenie nie wytrzymuje dłuższych odcinków
Zapraszam http://www.test.auto.pl/category/motorsport/
maciek127
N2
 
Posty: 188
Dołączył(a): wtorek, 8 paź 2013, 16:33

Re: auta klasy R5

Postprzez Mad Max » środa, 24 wrz 2014, 10:31

a może to kwestia "umiejętności korzystania" z tego samochodu i tego jak kierowca go traktuje :?:
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3752
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: auta klasy R5

Postprzez andrew88 » środa, 24 wrz 2014, 19:59

Trochę trudno podejrzewać kierowcę, który brał czynny udział w tworzeniu samochodu o nieumiejętność jego właściwego używania. Nie jest też tak, że 208 T16 został "skrojony" pod kątem stylu jazdy Breena?
Avatar użytkownika
andrew88
A5
 
Posty: 604
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: auta klasy R5

Postprzez martin.h » środa, 24 wrz 2014, 21:39

Samochód rajdowy powinno się używać zero-jedynkowo, tym bardziej jeśli jest to prawdziwa A-grupa. To nie eNka gdzie czasem jadąc jak taksówkarz można dalej zajechać ;)
Peugeot ma problem i to duży, i wcale bym się nie zdziwił gdyby był to problem związany z chłodzeniem, bo nawet chyba z tego powodu przeciągnęła się homologacja ;)
Beskidy na rowerze -> https://plus.google.com/u/0/photos/118155666108479221380/albums
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Re: auta klasy R5

Postprzez gregortest » czwartek, 25 wrz 2014, 08:58

a może to kwestia "umiejętności korzystania" z tego samochodu i tego jak kierowca go traktuje

No właśnie.

Samochód rajdowy powinno się używać zero-jedynkowo, tym bardziej jeśli jest to prawdziwa A-grupa. To nie eNka gdzie czasem jadąc jak taksówkarz można dalej zajechać

No to nie jest tak do końca w przypadku R5.
W N-ce masz pewien limit, przy max temp pow 30 stopni. Tzn wiadomo, że jak jest ponad 30 C i dłuższy OS, niż 15 km ,to po kolei przegrzewa się - hamulec, olej, woda, turbo i musisz ,albo zmienić program na niższe ciśnienie, albo ryzykujesz przegrzanie silnika. Po prostu zaczynasz jechać ciut wolniej.
W WRC tego nie ma, choć na OS pow 35 km ,komp sam obcina delikatnie ciś doładowania ,bo np w australii na najdłuższym OS-ie Nambucca, FORD ostatnie 10 km jechał wolniej niż pierwsze 20 km. Z resztą wszyscy jechali wolniej. Ale z forda miałem okazję widzieć dane co do silnika, skrzyni i dyfrów. Skrzynia miała ponad 150 C. Gdzie normalnie nie przekracza 100-110 C. Olej w silniku ponad 130 C. Co do dyfrów, to podobno najlepiej schładza je Hultay. Widocznie tak wynika z przepływu pow pod autem.
Co do R5 to zupełnie jest inna bajka. Popytajcie Kajtka, jak było na cyprze. Wbrew pozorom ten model fiesty i nie tylko co było widać, pracuje najlepiej w danym zakresie temp.
Jeżeli temp pow przekracza te magiczne 30 C, to następuje szereg zdarzeń technicznych, na które ma wpływ kierowca, który po prostu musi zwolnić, albo zmienić nastawy silnika. Wogóle samochody R5 to wcale nie jest taka bajka, jak się wydaje. Te cholery są delikatne i muszą być specjalnie traktowane. Nie można iść denkiem, cały czas. Poza tym specyfika tych aut oraz ich użytkowanie to zmora kierowców. Kiedyś w A-grupę, jak wsiadł szybki kierowca, to od startu do mety był ogień. teraz tego nie ma. Bo komp albo wyłączy ci podtrzymanie, albo wywali kontrolkę awaria silnika i tryb dojazdowy.
Ta granica pomiędzy pełną mocą a "przegrzaniem" jest bardzo mała.
Na krótkich os T16 nie ma problemów. Ale na długich to piramida usterek, gdyż systemy po prostu po kolei wyłaczają wszystkie dobrodziejstwa.
Już lepiej jest z S2000. Tam idziesz ogniem cały czas i nic się nie dzieje.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: auta klasy R5

Postprzez ryjas » czwartek, 25 wrz 2014, 10:39

R5 ma w sobie dużo części seryjnych co może tłumaczyć ich delikatność. Mnie zastanawia, że Breen jechał cały czas w trybie drogowym i narzekał na wszystko (choć tempo względem Kajta miał momentami podobne) a B Maghales w ogóle nie narzekał (chyba raz mu się coś przegrzało, czyli norma), co najwyżej na brak wiedzy jak to auto ustawić i dojechał do mety na trzecim miejscu w ERC. Zdobył 25 punktów co trzeba uznać za bardzo dobry wynik.

Z wielką niecierpliwością czekam na testy Mitsubishi R5. Silnik to niby zdownsajzowany silnik z Mitsu Evo. Fajnie że robi się konkurencja
ryjas
N3
 
Posty: 372
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: auta klasy R5

Postprzez andrew88 » środa, 11 lut 2015, 08:56

We wczorajszym podsumowaniu z Rajdu Liepaja dyrektor Opel Motorsport powiedział, że Corsa R5 ma zadebiutować na odcinkach specjalnych pod koniec roku 2016. Samochód ma bazować na modelu nowej generacji.
Avatar użytkownika
andrew88
A5
 
Posty: 604
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: auta klasy R5

Postprzez speedyzxz » środa, 11 lut 2015, 10:24

Do tego czasu to FIA coś pokombinuje i R5 będzie wymierać :D
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2795
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: auta klasy R5

Postprzez Mad Max » środa, 11 lut 2015, 10:56

speedyzxz napisał(a):Do tego czasu to FIA coś pokombinuje i R5 będzie wymierać :D
Oj pchasz się w gips...
http://rajdy.autoklub.pl/news/corsa-r5- ... roku,59609 - potwierdzenie tego o czym pisał andrew88
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3752
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: auta klasy R5

Postprzez qbus » środa, 11 lut 2015, 11:01

I na Liepaji po serwisie chodzily plotki ze Skoda Motosport jedzie Irlandie.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2754
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Re: auta klasy R5

Postprzez speedyzxz » środa, 11 lut 2015, 11:44

Mad Max napisał(a):
speedyzxz napisał(a):Do tego czasu to FIA coś pokombinuje i R5 będzie wymierać :D
Oj pchasz się w gips...
http://rajdy.autoklub.pl/news/corsa-r5- ... roku,59609 - potwierdzenie tego o czym pisał andrew88

Ostatnio brakuje długoletniej ciągłości klas, osobiście mam nadzieję na najbliższe 10 lat czeka nas wyłącznie kosmetyka, a nie rewolucje :)
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2795
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Taurus i 1 gość