auta klasy R5

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: auta klasy R5

Postprzez miszczu140000 » poniedziałek, 1 lut 2016, 22:14

Wie ktoś czy Pugi i Cytryny r5 mają w tym sezonie nową ewolucje tak jak Ford
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 383
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22


Re: auta klasy R5

Postprzez adamlen » wtorek, 2 lut 2016, 10:06

voytec napisał(a):
gregortest napisał(a):Już nie mogę się doczekać nowej Skody :)
Po rozmowie z chłopakami z Czech, - sa pod dużym wrażeniem.


Po rozmowie z chłopakami z Austrii - są pod dużym wrażeniem.
Co więcej, "skrytożercy" nawet tam własne porównanie z R5 konkurencyjnej marki zrobili (ten sam odcinek, opony, zbieżne warunki, "sportowa wkładka"). Padły konkretne liczby, ale teraz już mniejsza o to. Skoro ma być.. grubo to niech będzie - zobaczymy.


Z perspektywy czasu można ocenić po wypowiedziach kierowców, że Fabia R5 była szybsza od konkurencji. Np Habaj zrobił lepszy czas pierwszy raz wsiadając
do Skody niż Fiestą, a więc auto ma potencjał. Natomiast w tym sezonie M-Sport zrobił znaczące poprawki i powinna być wyrównana walka.Evans w Monte Carlo może nie jest reprezentatywny bo i kierowca dobry i auto fabrycznie pewnie lepiej jechało niż to co dostaną klienci, ale fakt jest, że ma być mocniejsze.
Peugeot i Citroen zostają trochę w cieniu, chociaż u nich większy problem był z awaryjnością niż z osiągami bo silnik powinni mieć całkiem mocny.
W tym sezonie dojdzie również Hyundai więc zrobiła się całkiem fajna grupa za połowę kosztów WRC.
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1119
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: auta klasy R5

Postprzez miszczu140000 » wtorek, 2 lut 2016, 17:33

Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 383
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: auta klasy R5

Postprzez Śmiechol » środa, 3 lut 2016, 00:56

@adamlen

Tylko że Fabia nie jest tak "przyjazna dla użytkownika", co Fiesta. Wielu kierowców o tym mówiło, Nivette nawet sam mi o tym mówił i dlatego myślę że RSMP pojedzie Fiestą. Tu już taki mój domysł, że: co innego jest walnąć lepszy czas na krótkim odcinku, a co innego ustawić auto na cały rajd aby dojechać równym, dobrym tempem. Oczywiście tu mogę być w błędzie, ale jako kierowca wybrałbym rozsądniejszą opcję :) Do tego kierowcy na pewno lepiej znają konstrukcję Forda i tu może być cały trik.
Avatar użytkownika
Śmiechol
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): sobota, 8 mar 2014, 11:09
Lokalizacja: Ruciane-Nida, Mazury

Re: auta klasy R5

Postprzez Kit_Car » środa, 3 lut 2016, 08:52

Trik może być jeszcze taki, że Fiesta evo będzie tańsza, zwłaszcza że w przypadku większości zawodników wystarczy kupić kit. A że będzie poprawiona, to i od Skody jakoś już diametralnie odstawać nie będzie, więc po co przepłacać. Ale to w przypadku takiego Habaja czy Colina. Ciekaw jestem właśnie co zrobią Grzyb i Nivette, mimo że chciałbym wyrównanej walki na oesach to fajnie by było jakby ze 2 fabie były, zawsze to jakaś odmiana na oesie.
Avatar użytkownika
Kit_Car
N2
 
Posty: 151
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2014, 16:31

Re: auta klasy R5

Postprzez adamlen » środa, 3 lut 2016, 08:53

No tak, a najlepiej zrobić tak jak Grzegorz Grzyb planuje w tym sezonie czyli mieć do wyboru 2 auta i wybierać sobie ten który będzie lepszy na dany rajd. :)
Jeśli Fiesta dostanie poprawki dla kierowców prywatnych, nie będzie już potrzeby zmiany auta. Dobrze jeśli w RSMP pojawi się zarówno Fiesta jak i Fabia. A najlepiej jeszcze 208, który uważam za najładniejszy R5 a jakoś się w Polsce nie przyjął.
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1119
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: auta klasy R5

Postprzez kostek45 » środa, 3 lut 2016, 09:24

Podczas niedawnych testów jeden z naszych eksportowych kierowców wspominał, że +30KM dla nowego kitu do Fiesty to pic na wodę i dobry PR.
Ponoć różnica ma być znacznie mniejsza i owy pakiet nie pozwoli zbliżyć się mocowo Fieście do Fabii, która nadal zostanie kroczek z przodu.
Avatar użytkownika
kostek45
A5
 
Posty: 757
Dołączył(a): wtorek, 28 wrz 2010, 08:23
Lokalizacja: Świdnica

Re: auta klasy R5

Postprzez voytec » czwartek, 4 lut 2016, 21:00

kostek45 napisał(a):Podczas niedawnych testów jeden z naszych eksportowych kierowców wspominał, że +30KM dla nowego kitu do Fiesty to pic na wodę i dobry PR.


Nie spotkałem się z tym, aby rzeczony PR odnosił się w ten sposób do wzrostu wartości mocy maksymalnej (co z resztą jest sprawą dość intuicyjną, jeśli weźmie się pod uwagę najbardziej istotne czynniki przekładające się na możliwą poprawę osiągów tak skonfigurowanej jednostki napędowej, tj. przede wszystkim utrzymaną śr. wewn. zwężki (sprawność napełniania) oraz resztę regulaminowych restrykcji tech. - jasne, szczególnie w ramach pierwszego wykorzystania "jokerów" zawsze jest co zmodyfikować/dopracować i to przełoży się na wymierną poprawę parametrów (np. termika ładunku atmo, dynamika przepływu i uwarstwienie mieszanki itd.), ale i to ma swoje granice).
I tak, wg danych testowych M-Sportu, przyrost wartości mocy w funkcji prędkości obr. dla peak'u dotychczasowego speca (~5550) to "jedynie" 2-3KM. Poprawki przesunęły moc maksymalną nieznacznie w górę zakresu pr. obr. - przy 5700 przyrost ma osiągać wartości 4-5KM, by dalej aż po rev limiter oscylować w granicach +6-7KM (konsekwentnie vs "stary" spec i korelacja obrotów). Upowszechnione "+30KM" wyraźnie odnosiło się do największego z uzyskanych przyrostu mocy w całym zakresie pr.obr., ale nie do wartości maksymalnej (odpowiednio 31KM/~4450).
A żeby wszystko powyższe miało jeszcze sensowne odniesienie to moc maksymalna sprawnej, klienckiej wersji Fiesty R5 (nie EVO) to ~290KM (co najmniej w jednym przypadku określona pomiarem niezależnym).

Zapewne prędzej, czy później zostaną podjęte próby zweryfikowania świeżych deklaracji tunera już bezpośrednio przez nabywców, co w przypadku dotychczasowego speca wyszło M-Sportowi raczej na dobre, niemniej takie badanie hamowniane na rolkach wcale też nie musi być bezwzględnie miarodajne w przypadku "aptekarskiego" porównania wyników (estymacja faktycznych wartości mierzalnych na kole zamachowym) z uzyskanymi w "laboratoryjnych" warunkach działu silnikowego. Całej reszcie wystarczy to, co najważniejsze, czyli czasy na oesach i wynik na mecie.

A propos Toyoty (Yarisa) R5 - mając na uwadze, że pracując równolegle nad prototypem WRC, dział R&D w TMG zaczął również zajmować się projektowaniem rajdówki pod R5-kę, mógłby Big Mak już tak nieobligatoryjnie forsować swoje (abstrahując od tematu WuRCa) i już bez "nie jest wykluczone" konkretniej zaczerpnąć z tego, co już było/jest wypracowane i co wspólnie dobrego można jeszcze zrobić..
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Re: auta klasy R5

Postprzez Mariusz » piątek, 5 lut 2016, 02:44

miszczu140000 napisał(a):Wie ktoś czy Pugi i Cytryny r5 mają w tym sezonie nową ewolucje tak jak Ford

Podobno już w marcu.
Mariusz
Mariusz
N3
 
Posty: 373
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 07:54

Re: auta klasy R5

Postprzez piotrg » piątek, 13 sty 2017, 00:42

http://rajdy.autoklub.pl/news/m-sport-p ... evo2,73363 - Ręce składają się do oklasków !

A PSA ze swoimi bliźniakami w czarnej d.... :), to chyba jest ich największa porażka porównywalna z kabrioletem 307 wrc z czwórkową skrzynką :)
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 353
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: auta klasy R5

Postprzez miszczu140000 » środa, 22 lut 2017, 23:38

Nowy C3 r5 na monte :D i nie tylko bo jeszcze R2T i R3T, ale niech lepiej ogarną swoje WRC i wie ktoś co z Pugiem r5 w tym wypadku i czy może zrobią z DS r5 niby jako marka DS( chociaż nawet o tym nie maże)
http://rajdy.autoklub.pl/news/termin-de ... 3-r5,74193
i jeszcze jedno Skoda r5 podczas testów coś dziwnie brzmi podobno może są to elementy do VW r5 a może ........ :wink:
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 383
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Poprzednia strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Rules i 3 gości