Nowe ERC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Nowe ERC

Postprzez Matthias Schmidt » poniedziałek, 13 sie 2012, 21:51

Postanowilem zalozyc ten temat poniewaz teoretycznie jest coraz blizej połączenia IRC z ERC. Wprawdzie dział nazywa się Mistrzostwa Świata, ale nie miałem gdzie tego wcisnąć ;).

Co sądzicie o pomysle i na ile oceniacie go jako realny? Sama idea jest jak dla mnie fantastyczna. WRC bedzie mialo promotora, Mistrzostwa Europy odzyskałyby swoja renome a przy okazji tez mialyby swojego promotora. Trzy serie podczas gdy ta teoretycznie najważniejsza (WRC) chyli sie ku upadkowi, druga (ERC) zapadla sie kompletnie, a trzecia (IRC) to takie ni w pięć ni w dziewięć, ni to Europa, ni to świat. Pomysl pozwoliłby uporzadkowac ten balagan, tworzac dwie ligi.

Martin Holmes twierdzi jednak, ze do tego nie dojdzie. Mylił sie on juz kilka razy, wiec nie powiedziane ze faktycznie bedzie tak jak on oglosil. Tym bardziej, ze sprawa jest sporna i duzo sie na ten temat plotkuje. Moim zdaniem zrezygnowanie z pomyslu byloby wielkim bledem.

A Wy jak oceniacie cala ta idee?
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy


Re: Nowe ERC

Postprzez Hubertos » wtorek, 14 sie 2012, 00:00

Połączenie IRC i ERC jest niezbędne, za dużo jest tych wszystkich mistrzostw. Potem w SWRC, czy PWRC jedzie 7-15 załóg.
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1714
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno/Katowice

Re: Nowe ERC

Postprzez Jarek55511 » wtorek, 14 sie 2012, 06:31

No tak ale FIA chce Red Bulla na promotora WRC a nie Eurosport i tu jest konflikt interesów. A z drugiej strony jak Eurosport nie połączy się z ERC to też lipnie wyjdzie,ponieważ coraz mniej startuje załóg w IRC bo tytuł ten nic nie wnosi,a mistrza Europy już tak. Przykład Hanninen.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Nowe ERC

Postprzez PsoR » wtorek, 14 sie 2012, 10:20

Według mnie z tymi promotorami nie ma problemu. WRC-RedBull, ERC-Eurosport.
Marketing RedBulla jest bardzo solidny i przez to kojarzą się z dobrą marką. Efekt? WRC powinno wstać do pełni sprawności w 2-3 sezony.
Myślę, że FIA nie odrzuciła kompletnie Eurosportu. Zdaje mi się , że po prostu się dogadali tak by ERC też miało "grubego" promotora, który ma wielkie doświadczenie z IRC :)
Avatar użytkownika
PsoR
N1
 
Posty: 69
Dołączył(a): czwartek, 26 sty 2012, 10:05
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Nowe ERC

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 14 sie 2012, 15:21

PsoR napisał(a):Według mnie z tymi promotorami nie ma problemu. WRC-RedBull, ERC-Eurosport.


Wedlug mnie tez ;). Tez wydawaloby mi sie ze to jest wrecz super pomysl - jedna liga z Red Bullem, druga z Eurosportem. Dwie poważne ligi, kazda ze swoim poważnym promotorem i jest naprawde gut. Tylko wyglada na to, ze dla nich samych jest inaczej. Plotka ktora puscil Holmes rozeszla sie juz wszedzie. Pytanie teraz czy jest to prawdziwa informacja czy nie. Tak jak juz pisalem - Holmes mylil sie juz, wiec liczmy na to ze faktycznie teraz tez.

Mistrzostwa Europy upadly kompletnie i tak naprawde nie ma tam juz sie po co scigac. Hanninen demoluje stawke, a wiceliderem jest gosc ktory do czolowki podejscia nie ma. Obrazuje to dramat sytuacji. IRC tez troszeczke podupada, a caly szal z tym cyklem zwiazany juz minal. Co z tego, ze Eurosport odwala naprawde dobra robote komercyjna, skoro w miare regularnie sciga sie trzech kierowcow?? Powoli prowadzenie tylu cykli (wlaczam w to jeszcze SWRC, PWRC, etc) traci sens. WRC, IRC, ERC, PWRC, SWRC... Wskazcie mi choc jedna serie z tych, ktora dobrze sie trzyma. Bo moim zdaniem zadna z tych. Sytuacja w WRC byla juz omawiana przez nas wszystkich wieelokrotnie, o IRC i ERC tez juz wspominalismy. W SWRC i PWRC rozowo takze nie jest, bo liczba kierowcow oscyluje wokol liczby dziesiec. Co wiecej, umowmy sie szczerze - wiekszosc z nich to nie sa wybitni zawodnicy.

Dlatego robi sie powoli niesmacznie. WRC promotora juz ma (miejmy nadzieje) - Red Bull Media House. Znajac ich, to beda mogli wykonac naprawde dobra robote. Citroen raczej zostanie, Ford pewnie nie, ale jeszcze jest Volkswagen, Toyota(?) i moze cos wykluje sie z Mini. Bedzie dobrze.
Ale co dalej? Sposobem na odzycie IRC i ERC jest tylko polaczenie obu serii. Umowmy sie, ze tytul "mistrza IRC" nie brzmi tak dobrze jak tytul mistrza Europy, prawda? Zrobienie z tego Mistrzostw Europy, ze wsparciem Eurosportu byloby dobre. ERC samo w sobie jest juz nie do uratowania, to jakby stan smierci klinicznej. Zabawa w niejakie Interkontynentalne zawody tez powoli traci sens.

FIA, obudzcie sie!
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Nowe ERC

Postprzez speedyzxz » wtorek, 14 sie 2012, 17:34

WRC, ERC i coś tam dla osiek i rajdy będą miały tyle serii ile powinny bo zbytnio na więcej miejsca nie widze
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2796
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Nowe ERC

Postprzez Karol » wtorek, 14 sie 2012, 22:05

Połączenie IRC z ERC nic nie da, poza tym, że dwa upadające rajdowe cykle zamienią się w jeden upadający cykl. W jaki sposób 'nowe' ERC miałoby się stać atrakcyjne dla startujących? Sam fakt promocji ze strony eurosportu nie wystarczy. Prawdopodobnie mielibyśmy ponownie kilkanaście rund, niektóre bez większego uzasadnienia i poziomu organizacji. Posiadanie tytułu mistrza europy nie jest atrakcyjne, tak jak parę lat wcześniej, chociaż jak wiadomo i dawniej różnie z tym bywało. Na pewno nigdy nie było tak biednie jak obecnie. Innym problemem jest brak samochodów jakimi możnaby rywalizować. Klasa Super 2000 powoli odchodzi do lamusa, samochody grupy N to już przeszłość, próby wprowadzenia aut R4, czy zapowiadanej klasy R5 jak dla mnie mijają się z potrzebami obecnej sytuacji w rajdach. Ogólny kryzys rajdów ma bardzo wiele składowych, niestety. Zakładam, ze w najbliższych latach będziemy mieli potęgujący kryzys rajdów lokalnych. Wycofanie aut WRC z mistrzostw europy, jak i w większości mistrzostw krajowych co prawda zmniejszyło koszty rywalizacji, ale z drugiej strony ograniczyło pewną magiczną otoczkę wokół tych samochodów, inna sprawa, że kierowcy nie mogąc jeździć tymi pojazdami na podwórku krajowym zwyczajnie nieco wypadali z wprawy w dosiadaniu tak szybkich samochodów. Możemy to zaobserwować teraz na przykładzie IRC, Hanninen czy Mikkelsen są szybkimi facetami, ale w S2000, ich tempo w autach wrc jest pewną niewiadomą, a na pewno brak im doświadczenia za kierownicą takich pojazdów. Niestety koszty startów są horrendalnie wysokie, rynki samochodowe są w zapaści, producenci nie mają środków na rozwijanie działów sportu i finansowaniu startów. Mistrzostwa świata pod batem Red Bulla mogą liczyć na renesans, szczególnie medialny, co może przyciągnąć producentów. Tutaj mamy pomysł na działanie przejrzysty, formuła aut WRC jest znana i wątpię by nastąpiła jakaś rewolucja jeśli chodzi o auta używane na najwyższym szczeblu. Dalej jednak widzę duże zaniedbania, i brak pomysłu jak tym wszystkim pokierować. Klasa N4 jest w zasadzie martwa, Mitsubishi ma pomysł na rewolucje rynku autami elektrycznymi, Subaru też mocno odeszło od pierwotnego wizerunku Imprezy, niestety. Nowych chętnych do klasy brak. Moim zdaniem FIA powinna już uprzednio zareagować na tą sytuację, opierając mistrzostwa świata samochodów produkcyjnych na samochodach turbodoładowanych z napędem na jedną oś, dopuszczając być może możliwość dołożenia tylnego napędu w rajdówce, nawet jeśli nie występował on w samochodzie cywilnym. Takich aut nie brakuje, są w ofercie Forda, Renault, Volkswagena czy Opla. Klasa Super 2000 na początku jej istnienia wydawała się klasą obiecującą i rozwojową, aut parę powstało: Abarth, Peugeot, Skoda, Proton, MG, były też VW, Opel, Toyota. Teraz formuła tej klasy nieco się wyczerpała, i też raczej odchodzi do lamusa. Postęp motoryzacji, rozwój bezpieczeństwa spowodował że auta sporo puchną i stają się cięższe. Brak lekkich aut klasy GTi, które po przygotowaniu do sportu i włożeniu klatki byłyby dość konkurencyjne. Auta klasy R nie chwyciły, dla mistrzostw krajowych poza niewieloma przypadkami okazały się za drogie, i trudno dostępne. Brak też tym auto czynniku wizualnego, jak w S1600 chociażby, o Kit Carach nie mówię bo to były przednionapędowe wrc. Jakimś ratunkiem może być schemat wzięty z ameryki południowej, auta budowanego przez jedną stajnię a różniące się tylko zewnętrznymi plastikami. Jest to chyba najlepsza opcja w obecnej sytuacji, ale może być rożnie ze zgodą na to producentów, wszak poziom zaawansowania własnej konstrukcji zawsze stanowiły spory atut w rywalizacji... Żeby ERC wróciło na jako taki poziom, musi mieć 'coś' do zaoferowania, sam tytuł mistrzowski nie wystarczy. Liczba rajdów nie większa niż 8,9 i powiedzmy na to 6 liczonych wyników wydają się optymalne. Większe urozmaicenie nawierzchni, sensowny kalendarz, dobra promocja i sensowne samochody do ścigania.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: Nowe ERC

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 14 sie 2012, 22:38

Oczywiscie, nie sposób sie z Toba nie zgodzic. Jasne, ze samo polaczenie niczego jeszcze nie uratuje. Rzeklbym, ze to jest podstawa do rozpoczecia procesu naprawiania (o Boze drogi jak to zabrzmialo :D). Jak maja cos zaczac naprawiac, to niech bedzie to jeden sensowny cykl - European Rally Championship. Wiadomo o co chodzi? Ano tak. Formula IRC sie juz wyczerpala. Nie widze sensu w tworzeniu serialu Interkontynentalnego, bo interkontynentalne sa Mistrzostwa Swiata. Dodajmy jeszcze jedna rzecz - z naszego interkontynentalnego cyklu pozostala nazwa, bo rajdy odbywaja sie tylko w Europie. Niektore rundy prowadzone sa wspolnie z ERC... Wszystko jest strasznie zagmatwane i umowmy sie szczerze - po prostu bezsensowne. Wiec jaki w ogole cel przyswiecal organizatorom IRC? Wciaz sie zastanawiam. O ile byl czas gdy IRC kwitlo, tak sielanka sie skonczyla i powoli staje sie zenujace prowadzenie dwoch de facto identycznych wymarlych serii, ktore roznia sie tylko zdobytym tytulem. Bo tam jestes najlepszy w Europie, a tam najlepszy w... IRC.

I chyba lepiej, zeby dwa upadajace cykle zamienily sie w jeden upadajacy cykl. Bo latwiej cokolwiek ratowac i wszystko bedzie mialo sens. Teraz sama FIA moze sie w tym pogubic. Jakie kroki czynic zeby naprawic IRC? Co zrobic z teoretycznie wazniejszym, praktycznie zapomnianym ERC? Kompletna miazga. W ktorym kierunku isc??

Masz racje, ze dochodzi do tego jeden podstawowy czynnik. Ciezko znalezc droge, ktora moga podazac producenci chcacy zaangazowac sie w owe ERC czy IRC. Super 2000 na poczatku bylo szalem. Abarth, Volkswagen, Skoda, Peugeot, Dacia(plany), Lada(plany), MG, Proton, Opel, Ford. Tylko ze nagle S2000 zaczelo podupadac.
N4 umarlo. R4 okazalo sie tylko nie wnoszaca nic do sprawy blazenada ktora umowmy sie szczerze - nie wypalila. Planowane R5 mogloby zastapic S2000, ale nie chce za duzo tu na ten temat pisac, bo szczerze mowiac nie orientuje sie za bardzo czym bedzie sie to roznilo od S2000. Nie wczytywalem sie w zadne plany, wiec po prostu nie wiem.
Nie wypalilo tez R3, R2, etc. No i umowmy sie, kierowcy z ERC nie beda scigali sie przednionapedowymi malutkimi autkami R2 :). Takze jest tu taki kaszany problem.

Ale tak czy tak, lepiej jesli to sie zjednoczy, bo znacznie latwiej bedzie podjac jakies tam kroki, ktore moglyby sie okazac dobre. Przypuszczam, ze w nowe ERC mimowolnie zaangazowaloby sie troche wiecej kierowcow. A nawet jesli byloby podobnie to calosc bylaby do ogarniecia. Teraz - nie za bardzo. Oczywiscie to nie chodzi o to ze czegos nie rozumiem, zeby bylo jasne ;).

Nowe ERC to musialoby byc:
1. Przystepny kalendarz - 10 popularnych rajdow, do koncowego wyniku liczy sie 7 najlepszych. UWAGA - NIE WSZYSTKIE NA ASFALCIE!!
2. Jasna sprawa jesli chodzi o samochody. Chodzi o jednosc rodem z WRC. Niech autami na szczeblu europejskim stanie sie na przyklad R5.
3. Promocja, ktora zapewnilby Eurosport.
4. Do klasyfikacji wchodza kierowcy i zespoly ktore zglosily sie do cyklu i zalicza minimum 7 rajdow. Bez niepotrzebnego chaosu i twierdzenia pozniej - ten wygral bo zaliczyl wszystkie rajdy.
I mozna by tak jeszcze wymieniac i wymieniac.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Nowe ERC

Postprzez Karol » wtorek, 14 sie 2012, 22:51

Punktowanie tylko zgłoszonych do całego cyklu załóg już było i średnio wypaliło, na podium rundy mistrzostw europy kończyły załogi z drugiej dziesiątki czasami.

A auta R5, jeśli będą budowane podobnie jak np R3T to po prostu będą za mało efektowne. Szeroki bodykit, wycie silnika, spojlery... Też ważny element rajdów.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: Nowe ERC

Postprzez marrcus » środa, 15 sie 2012, 12:31

punktowanie tylko zgłoszonych jest dla mnie śmieszne, wszyscy mają punktować. A nie przyjeżdża 10 i wygrywa paranoja.
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 475
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Nowe ERC

Postprzez Jarek55511 » środa, 15 sie 2012, 13:43

Bo Mistrzem Europy powinnien być kierowca który wygra z(prawie) wszystkimi z regionalnych mistrzostw. Tak jak to miało miejsce kiedyś np. Snijers pokonywał Polaków na Polskim -ich domowym rajdzie.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Nowe ERC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 15 sie 2012, 18:06

No to niech lokale tez startuja w kilku rajdach. Jak dla mnie troche glupie jest to ze w klasyfikacji sklasyfikowanych jest 50 kierowcow, z czego kilku zaliczylo w miare pelny sezon. Niech bedzie tak jak w WRC i bedzie jasniej i lepiej.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Nowe ERC

Postprzez kremer » środa, 15 sie 2012, 18:46

Mathias, ale znowu cofniemy się do ery oleksowiczow i tlustakow którzy będą 2 w ME a 19 w rajdzie.
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: Nowe ERC

Postprzez Karol » środa, 15 sie 2012, 20:03

Reguły są ok, to że mamy 50 sklasyfikowanych w mistrzostwach z czego 2-3 kierowców zalicza więcej niż te 2, 3 rajdy to nie wina reguł. W mistrzostwach świata mamy stale startujących głownie bo są zespoły fabryczne, odejmijmy fabrycznych i zostają nam kierowcy do policzenia na palcach jednej ręki. Lokalni zawodnicy nie będą startować w mistrzostwach europy, bo tytuł mistrza europy nie gwarantuje prestiżu proporcjonalnego do kosztów jakie trzeba ponieść, nie stanowi rozwojowy krok w karierze, wątpliwy również jako przystanek w drodze do zainteresowania swoją osobą zespoły fabryczne. W obecnej sytuacji nawet te 11 czy 10 rund to za dużo, koszta logistyczne jakie generują wojaże od kraju do kraju są ogromne. Dopóki fia będzie czyhała na pieniądze od organizatorów przy ustalaniu kalendarzu zamiast ruszyć głową nic się nie zmieni. Sam pucharek mistrza europy nie wystarczy.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: Nowe ERC

Postprzez marrcus » środa, 15 sie 2012, 22:09

pewnie co to za prestiż wspaniały miszcz europy tylko że taki to kończył rajdy na miejscach ~10.
Przyjeżdża 10 zdobywa 1pkt a nie wygrana śmiechu warta. Jako w IRC nie mieli tego problemu.
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 475
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Następna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], trg_rally i 3 gości