ADAC Rallye Deutschland 2012

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 28 sie 2012, 15:59

deiman napisał(a):Matthias. Ja po wynikach cytryn w finlandii przestalem wierzyc w Fordy ale chcialbym zebys mial racje. Mysle, ze jesli tak bedzie to tylko w mokrym rajdzie, kiedy to Citroen troche zaczyna tracic (patrzac na tempo z Grecji w deszczu i rally gb 2011) albo tracili bo tez pewien nie jestem czy tak jest nadal.


Sprawy moga sie zmienic od przyszlego roku, kiedy Ford wprowadzi ulepszona wersje Fiesty. Jasne jest, ze poprawki w WRC nie sa takie jak w F1, ze przyslowiowa jedna srubka moze zmienic bardzo wiele, ale wystarczy popatrzyc na skok jaki Citroen zrobil. Dlatego wierze, ze i Ford bedzie w stanie cos takiego wykonac.

Nie wierze, ze pierwszy sezon bedzie tak dobry w wykonaniu Mikkelsena


Badzmy szczerzy - wszyscy teraz "jada" po JML bo ma sezon taki jaki ma i kazdy wydaje sie byc lepszy. Ale zwroccie uwage na to, ilu rajdow Mikkelsen nie ukonczyl w tym roku albo w ilu mial jakies klopoty w WRC. Jego talent jest niezaprzeczalny i na pewno cos kiedys osiagnie, jesli wszystko potoczy sie tak jak powinno, ale watpie zeby Mikkelsen przynioslby wiecej punktow niz Latvala w debiucie w aucie WRC.

Dla mnie [Latvala] to wciaz mlody kierowca


Popieram. To jest jasna sprawa.

woocasch napisał(a):Jeżeli przez debiut masz na myśli pierwszy pełen sezon w WRC to OK. Ale jeżeli masz coś innego na myśli, to przecież Xsara była autem rozwijanym od roku 2000


Oczywiscie, pamietam. Mialem na mysli pierwszy pelny sezon w WRC.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy


Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Eddie1 » wtorek, 28 sie 2012, 16:01

Eddie1
N1
 
Posty: 69
Dołączył(a): wtorek, 25 paź 2011, 22:27

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez kremer » wtorek, 28 sie 2012, 16:08

Kilka słów podsumowań. Rajd dobry w końcu to runda WRC :). Loeb cisnął bardzo widowiskowo. Na żywo nikt do niego podejścia nie ma :) Organizacja bardzo pod kibiców. Mało safeciarzy i mocno wyluzowani. Nawet po 0 grupki ludzi się przemieszczały lajtowo i nikt ich nie gonił :) Winnice bardzo ciekawe do rozgrywania oesow. Ten Panzerplatte to taki oes na siłe. Żeby chyba ludzi tam skupic. harmonogram dość luźny. Mozna zrobic 4 oesy dziennie. Bardzo padało w niedziele i zmokliśmy okrutnie na galerii Dronthal. Kościuszko no cóż :) Wygrał. Enka to nic nie pokażesz na asfalcie. Miło było widzieć Sordo, Atko i Neuvilla w akcji. Nawet Nesseser Al Arabija czasami jechal ładnie hehe
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez żółtodziób » wtorek, 28 sie 2012, 20:55

Matthias Schmidt napisał(a):
żółtodziób napisał(a):oprócz jednego z kolegów nikt nie obstawia, że VW od razu będzie wymiatał


Mam nadzieje, ze nie chodzi o mnie ;)



Nie, nie o Ciebie. Po ostatnich wyjaśnieniach rozumiem Twój punkt widzenia - uważasz,że VW będzie mocny, ale mało prawdopodobne,ze będzie wygrywać od razu. Ja jestem szczerze mówiąc większym sceptykiem, ale nie uważam, że Twoje wnioski w tej materii to jedynie pobożne życzenia. Za to oczekiwanie,że VW od razu uderzy w tytuły to jest pobożne życzenie.

żółtodziób napisał(a):Rozumiem zachwyt metodami pracy VW, ale tak robią wszyscy(...)


Powiedzmy sobie szczerze. Volkswagen ma wszystko co potrzeba by dosc szybko odnosic sukcesy. Budzet, ludzi, jakies doswiadczenie, czas rozwijania samochodu, kierowca(y), etc. Dlatego uwazam, ze zadebiutuja na poziomie Mini albo lepiej (beda lapac regularnie solidne punkty i dobre kilka razy stana na podium). Nie wierze, by ich poziom dorownywal temu, co zrobilo chocby Suzuki w roku 2008. Po prostu nie wierze. Ale nie ludzmy sie - o tytul walczyc nie beda, a i zwyciestwa sa srednio prawdopodobne. Ale juz w drugim sezonie, sprawy moga wygladac inaczej.


W drugim sezonie to owszem, sprawy moga wyglądać inaczej. Ale właśnie dlatego uważam, że sezzon 2013 można dac Mikkelsenowi. W sezonie 2014 to Latvala kończy 29 lat, a Mikkelsen 25. Właśnie ten czynnik trzeba sobie nałożyć na to wszystko, teraz to owszem, Latvala jest młody, a Mikkelsen bardzo młody. Jeśli VW okaże się gorszy i będzie wymagał jeszcze więcej czasu na dopracowanie (ile VW tłukł się w Dakarach zanim wygrał?) to moze się okazać, że Mikkelsen jest własnie w najlepszym wieku, a Latvala już w ciut gorszym.

Tak czy tak, taka ilosc testow daje im na pewno bardzo duzo, ale nie mozemy popadac w hurraoptymizm i od razu sadzic, ze zadebiutuja jak Citroen w 2003.


No właśnie Citroen wcale nie zadebiutował tak jak planuje zadebiutować VW. Xsarę T4 to oni zbudowali już w 2000 roku, jeszcze na starej, przedliftingowej budzie.

Obrazek

Nie miało to to homologacji, więc jeździli tym wyłącznie w Mistrzostwach Francji. Potem były dwa niepełne sezony, podczas których fura owszem, pokazała że jest szybka, ale sypliwa, cały czas picowali brykę,żeby w 2003 roku wygrać swój pierwszy pełen sezon. Peugeot poradził sobie szybciej, ale też cały sezon 1999 to było picowanie 206stki w warunkach bojowych. Co jeszcze ciekawsze, ani Peugeot ani Citroen nie zaczął od zaangażowania topowych kierowców. VW robi wszystko dokładnie na odwrót i to jest jeden z powodów mojego sceptycyzmu. Czasem owszem zdarza się, że wszyscy się mylą, a ktoś dzięki rewolucyjnej metodzie osiąga przewagę, ale chyba nie obrazisz się jak powiem, że Niemcy raczej nie są dobrzy w wymyślaniu rewolucyjnych metod. Poza tym dając spokój Niemcom z rewolucjami zwykle bywa tak, że znakomita większość się nie udaje, na jeden udany eksperyment przypada 15 nieudanych.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 28 sie 2012, 22:24

Podsumowujac, dyspozycja Volkswagena w 2013 jest jak na razie zagadka i najwiecej bedziemy wiedziec po kilku pierwszych rajdach przyszlego sezonu :)
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Jarek55511 » wtorek, 28 sie 2012, 23:04

Ja obstawiam VW jako Vice Mistrza WRC 2013roku! Bo będą mieli dwuch topowych kierowców tak jak Citroen,a Ford? Solberg cienko,a drugi kto? Lipnie ich widze w 2013.chyba że to prawda z Kubicą i może być ciekawie. Napewno rok na rozjeżdzenie.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Qbek » wtorek, 28 sie 2012, 23:12

Już Kubice widzicie w 'fabryce'... Czy trafiłem na onet? Chyba mi się fora pomyliły...
JML GO!!!

www.facebook.com/KubaBrodzickiPhotography
Avatar użytkownika
Qbek
N3
 
Posty: 461
Dołączył(a): niedziela, 11 kwi 2010, 09:39
Lokalizacja: Waw/P-śl

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez żółtodziób » środa, 29 sie 2012, 00:15

Qbek napisał(a):Już Kubice widzicie w 'fabryce'... Czy trafiłem na onet? Chyba mi się fora pomyliły...


Mocno powiedziane, ale to całe kojarzenie Kubicy z jakimkolwiek zespołem rajdowym to jest mocno przedwczesne - bardzo delikatnie mówiąc zresztą.

Do wszystkich zajaranych faktem testowania Forda - trzeba sobie jasno powiedzieć, ze chociaż Kubica ogarnia fajerę jak mało kto, to jednak nie jest kierowcą rajdowym. Przed chwilą dosłownie parę osób wytoczyło argument, że Mikkelsen nie ma doświadczenia w WRC i dlatego lepszym kandydatem do fabrycznego zespołu jest JML, który takie doswiadczenie ma. Warto się zapytac w tym momencie jakim to dowiadczeniem moze się pochwalić Kubica? Barbórka w N4, parę włoskich rajdów ośką... Życzę mu jak najlepiej, ale bądźmy realistami, dać mu poupalać na torze, jeśli przyjedzie za własną kasę to i owszem, tym bardziej, ze jest to gość mocno kumaty technicznie i mimo, że samochód WRC nie jest z jego bajki to na pewno może udzielić cennych wskazówek zespołowi. No, ale dać komuć auto na cały sezon do ścigania się to jest zupełnie inna para kaloszy no i tutaj nie ma że kogoś lubimy. Nawet syn Wilsona nie dostał nigdy pełnej fabryki, choć i tak jak na to co jeździł dostał bardzo wiele. We wspóczesnym motorsporcie nie zdarzyło się,żeby wyścigowy kierowca, nawet topowy cokolwiek sensownego zdziałał w rajdach. To jest trochę jak by wziąć Federera albo innego Djokovica, dać mu paletkę i kazać grać w ping-ponga. no bo to przecież polega to na tym samym, tylko wszystko jest mniejsze. Diabeł właśnie tkwi w szczegółach. A na moje rajdy od wyścigów odróżnia znacznie więcej rzeczy niż ping-pong od tenisa. Te testy trzeba traktować jako kolejny szczebel na drodze do powrotu za kierownicę samochodu wyczynowego, ale jednak wyścigowego. Oby to był bolid F1, ale jeśli nie to prędzej będą to prototypy sportowe, DTM czy WTCC niż WRC. W rajdach to by musiał zacząć moze nie od zera, ale na pewno z dość niewysokiego poziomu i zaliczyć wszystkie szczeble drabinki, które dzielą starty ośką we włoskich rajdach i WRC. W przypadku wyścigów to praktycznie już ma wystarczające kwalifikacje do każdej serii, może z wyjątkiem Nascar czy Indy Car, bo jednak jazda w kółko rządzi się własnymi prawami, co widać np. po Montoy'i. Ale jeśli chodzi o wyścigi, gdzie skręca się w obie strony to będzie mógł startowac praktycznie w każdych i niewątpliwie otrzyma rozsądne propozycje, jeśli się okaże (nie daj Boże) że z F1 nici.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Glaniu » środa, 29 sie 2012, 00:53

żółtodziób napisał(a): We wspóczesnym motorsporcie nie zdarzyło się,żeby wyścigowy kierowca, nawet topowy cokolwiek sensownego zdziałał w rajdach.


Moze nie wspolczesne, ale tez nie tak odległe. Carlos Reutemann!
Glaniu
N2
 
Posty: 198
Dołączył(a): niedziela, 10 sty 2010, 18:42

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez woocasch » środa, 29 sie 2012, 07:45

Skoro już tak o Kubicę zahaczyliśmy, to chyba tylko marzyciele uwierzyli, że Robert będzie w zespole fabrycznym. Osobiście w powrót do F1 już niemal nie wierzę, niestety, ale przecież nawet pełen sezon w WRC to tylko kwestia zebrania budżetu i wynajęcie auta np. z M-Sport. Nikomu nie umniejszając, ale każdy z nas mając odpowiednią licencję rajdową i grube miliony EUR na koncie mógłby zadzwonić do Wilsona z pytaniem czy podstawi Fiestę i jestem na 99% pewien, że by nie odmówił :) Co do WTCC sprawa wygląda podobnie, z tym że jest chyba większy problem z dostępnością topowych aut. DTM, hmm, tutaj chyba też problemem byłaby dostępność auta a nie ograniczenie ilości zawodników, ale nie znam dokładnie regulaminu, w sumie to Audi i Mercedes mają po 8 aut a BMW 6 więc miejsce jest, ale nie orientuję się w zawiłościach DTM aż tak aby coś gdybać.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1226
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez gregortest » środa, 29 sie 2012, 07:54

Sezon 2013 już nie daleko.
Zobaczymy :)
Natomiast jeżeli chodzi o Roberta Kubicę, to coś jest na rzeczy, z tym testowaniem.
Ma sponsorów - wwłasnych, może stwierdzono, że w F1 już nie da rady - oby NIE- ze względu na kontuzję?
Moze potrzebuje więcej niż rok pełnej rehabilitacji?
I chce w ten sposób poganiać WRC w MŚ ?
Zauważcie, że strasznie dużo Robert jeździ rajdówkami - w ostanich kilku miesiącach.
W każdym razie - On strasznie szybko oswaja sie z KAŻDYM autem - po prostu ma Talent, i uważam, że gdyby wsiadł do WRC na cały sezon MŚ, to na asfaltach byłby mocno konkurencyjny.
A wracając do tematu - Prokop ma już nowe auto.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Jarek55511 » środa, 29 sie 2012, 08:37

No właśnie Robert ma budżet i może zaliczyć prywatną Fiestą pare rajdów WRC żeby się przygotowac lepiej do nastepnego sezonu w F1-mam nadzieje. A napewno byłby lepszy od Blocka,Prokopa,Al-Atyaha czy innych półfabrycznych. Na asfalcie mógłby być zaraz za topowymi kierowcami i pamiętajcie że dużo załóg odpada np.JML i wten sposób pkt.tacy kierowcy jak Tanak,Ostberg. Mówiono przed o testach Kubicy w Peugeocie a zamiast tego mógł wziąć wsiąść do Fiesty. To nie onet i wiele str.związanych z rajdami podali jak Wy fachowcy mówicie tą "PLOTKĘ"
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Qbek » środa, 29 sie 2012, 09:28

nie mów o nas 'fachowcy', bo to Wam się coś chyba pomyliło... Kubica od zawsze często jeździł rajdówkami, a to że tego nie wiedzieliście to tylko zasługa sytuacji w jakiej się znajdował tzn. był w pełni sprawny i onety nie miały o czym pisać, bo to żadna rewelacja. Tak naprawdę wielkie gówno wiemy na temat MŚ, a już szczególnie Kubicy i do każdej plotki, nawet w jakimś stopniu potwierdzonej dopisujecie miliony innych rzeczy. I co my możemy wiedzieć o budżecie Roberta.... :lol:

Wiecie co? Wsadźcie sobie Maćka Rzeźnika do fabrycznego zespołu Mini. Przecież też już miał możliwość testowania tego samochodu na torze. :roll:
JML GO!!!

www.facebook.com/KubaBrodzickiPhotography
Avatar użytkownika
Qbek
N3
 
Posty: 461
Dołączył(a): niedziela, 11 kwi 2010, 09:39
Lokalizacja: Waw/P-śl

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 29 sie 2012, 10:01

żółtodziób napisał(a):Do wszystkich zajaranych faktem testowania Forda - trzeba sobie jasno powiedzieć, ze chociaż Kubica ogarnia fajerę jak mało kto, to jednak nie jest kierowcą rajdowym. Przed chwilą dosłownie parę osób wytoczyło argument, że Mikkelsen nie ma doświadczenia w WRC i dlatego lepszym kandydatem do fabrycznego zespołu jest JML, który takie doswiadczenie ma. Warto się zapytac w tym momencie jakim to dowiadczeniem moze się pochwalić Kubica?


Brawo za trzezwosc umyslu! :) W takiej sytuacji wielu osobom tego brakuje ;)

woocasch - wypozyczenie samochodu do DTM jest niemozliwe bo tam trzeba trafic do "kadry" danego zespolu. Ale z tego co slyszalem co mowil Dr. Wolfgang Ullrich (dla niezaznajomionych z tematem - szef Audi Sport) celem kazdego chyba producenta jest wystawienie wiekszej ilosci samochodow w przyszlym roku. Wiec prawdopodobnie miejsce dla Kubicy mogloby sie znalezc.

Jarek55511 - masz racje, wypozyczenie samochodu od M - Sportu ciagle jest mozliwe.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez wrc1600 » środa, 29 sie 2012, 11:43

Mam wrazenie ze niektórzy dorabiaja rózne teorie (spiskowe tez) do tematu Kubicy, F1 przeslonilo im troche temat rajdów u Roberta. Wystarczy troche poszperac zeby sie dowiedziec o co chodzi i jak sobie radzil w rajdach :)
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 3 gości