ADAC Rallye Deutschland 2012

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez brtq » środa, 29 sie 2012, 14:01

Niektórzy kierowcy wyścigowi są świetnymi rajdowcami np: Kimi Raikkonen ( m.in. dwa 6 miejsca WRC 2011 - rajd Niemiec i Jordani, 5 miejsce w rajdzie Turcji - WRC 2011), Robert (Rally del Tato - 8 miejsce w generalce i 1 w s1600).
Sebastian Loeb też ostatnio wygrywał w Porsche Carrera Cup, ale on zazwyczaj wygrywa wszystko więc to żadna nowość :D
brtq
N3
 
Posty: 223
Dołączył(a): wtorek, 7 sie 2012, 18:36
Lokalizacja: Dolny Śląsk


Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez gregortest » środa, 29 sie 2012, 16:03

Kubica od zawsze często jeździł rajdówkami, a to że tego nie wiedzieliście to tylko zasługa sytuacji w jakiej się znajdował tzn. był w pełni sprawny i onety nie miały o czym pisać, bo to żadna rewelacja. Tak naprawdę wielkie gówno wiemy na temat MŚ, a już szczególnie Kubicy i do każdej plotki, nawet w jakimś stopniu potwierdzonej dopisujecie miliony innych rzeczy. I co my możemy wiedzieć o budżecie Roberta....

Akurat o testach Roberta i jeźdzenia rajdówkami nie dowiaduję się z onetu.
Tylko bywając w różnych miejscach i mając znajomych ze światka rajdowego, można czasami dowiedzieć się czegoś więcej, lub to zobaczyć. Np w tym roku - maj długi wekend- będąc we francji nie daleko Magny-Cours, u znajomych, którzy zabrali mnie na tor. Byłem świadkiem zagadkowych testów z użyciem fiesty WRC, na angielskich numerach - oklejonej na czarno - taka sama jak Tanaka ?
Oglądaliśmy wszystko przez lornetkę - jakieś 300 m było od ogrodzenia do nitki toru.
jeździło dwóch kierowców. Co ciekawe, jeździli po jednym zakręcie i prostej około 150-200 m, w obie strony . Po około 15 min podjechał jegomość quadem i poprosił uprzejmie o oddalenie się od ogrodzenia.
Spytaliśmy kto jeździ - uśmiech i ponowna prośba. Odjechaliśmy. Okazuje się, że różne firmy często organizują testy na tym torze. W tym roku na finlandii obok nas zakotwiczył Albert Nevtil, gośc który organizuje testy w Anglii i Irlandii Yarisa R1.
Też opowiedział parę ciekawostek.
Także czasami są to plotki, a czasami .......
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez woocasch » środa, 29 sie 2012, 20:34

Fajnie by było gdybyś podzielił się kilkoma ciekawostkami, skoro już wspomniałeś o Toyocie to może wiesz coś więcej w temacie WRC/RRC/S2000?
A co do prywatnych testów nawet topowym WRC to przecież oprócz zdolności kierowcy jest to też kwestia kasy, każdy z nas mając odpowiedni budżet mógłby wynająć Fiestę WRC, tor i cały dzień jeździć w jedną i drugą stronę.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1225
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez speedyzxz » czwartek, 30 sie 2012, 11:47

Fakt ja bym nawet plot posłuchał :D
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2795
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez żółtodziób » czwartek, 30 sie 2012, 23:56

woocasch napisał(a):Skoro już tak o Kubicę zahaczyliśmy, to chyba tylko marzyciele uwierzyli, że Robert będzie w zespole fabrycznym. Osobiście w powrót do F1 już niemal nie wierzę, niestety, ale przecież nawet pełen sezon w WRC to tylko kwestia zebrania budżetu i wynajęcie auta np. z M-Sport. Nikomu nie umniejszając, ale każdy z nas mając odpowiednią licencję rajdową i grube miliony EUR na koncie mógłby zadzwonić do Wilsona z pytaniem czy podstawi Fiestę i jestem na 99% pewien, że by nie odmówił :) Co do WTCC sprawa wygląda podobnie, z tym że jest chyba większy problem z dostępnością topowych aut. DTM, hmm, tutaj chyba też problemem byłaby dostępność auta a nie ograniczenie ilości zawodników, ale nie znam dokładnie regulaminu, w sumie to Audi i Mercedes mają po 8 aut a BMW 6 więc miejsce jest, ale nie orientuję się w zawiłościach DTM aż tak aby coś gdybać.


1. Nie jestem aż takim pesymistą w kwestii powrotu Kubicy do F1. Oczywiście na chwilę obecną trzeba się liczyć z tym, że nic z tego nie będzie, ale gdyby sprawa była przegrana to myslę, że byśmy o tym już wiedzieli, a Ferrari już wywaliło Massę i wzięło kogoś innego. To wszystko co ćwiczy Ferrari to wygląda na próbę zyskania na czasie. Trzeba pamiętać, że to jest zespół, który żeby ściągnąć Alonso wyskoczył z gigantycznej kasy, żeby spławic Raikkonena, nie chce mi się wierzyć, że by tak łatwo odpuścili Webbera. To wszystko w zestawieniu z ostatnimi wypowiedziami Alonso wskazywałoby na to, że oni faktycznie liczą na pozyskanie Kubicy i jakieś realnie szanse muszą na to być, skoro nie wdrożyli innego planu.

2. W WRC Kubica musiałby jeździć jako prywaciarz, ale w jakiejkolwiek serii wyscigowej to myślę, że byłby łakomym kąskiem dla wszystkich topowych zespołów. Yvan Muller, Tomczyk, Kristensen, Larini, czy Zanardi to są ludzie którzy w najlepszym razie otarli sie o F1, ale nigdy nie wymiatali. Jedynym zawodnikiem któremu udało się coś wygrać jest RSC, ale nie ma co ukrywać, ze nigdy za giganta tego sportu też nie uchodził. O ile jeszcze samochody turystyczne czy pseudoturystyczne (DTM) można jeszcze podejrzewać o inną specyfikę to szuflady są bardzo zbliżone do formuł, nawet jeśli ktoś stworzył idiotryczne przepisy dające fory silnikom diesla. Myślę,że nie miałby żadnego problemu z odnalezieniem się w czymś takim i myślę, że nie miałby wielkiego problemu ze znalezieniem zespołu, który go zatrudni, tak jak połasili się na Alexa Wurza.

3. Jeśli nawet Kubica bardzo by chciał zacząć program startów w WRC i zdobył na to kasę to z autem oczywiscie nie byłoby problemu, ale to jest człowiek twardo stąpający po ziemi i na pewno zdaje sobie sprawę, że może porozstawiać po kątach jakichś Blocków czy Nasserów, ale myśle, że jego ambicje na tym się nie kończą, a do fabryki to będzie miał bardzo daleko. Pierwszy problem jest taki, że fabryk jest na chwilę obecną mniej niż tych, którzy by mogli nimi jeździć. Może coś ruszy w temacie niedługo, ale na chwile obecną jest lipa. Drugi problem jest taki, że dotychczasowe starty wyścigowców w rajdach nie napawają optymizmem. Możemy oczywiście tradycyjnie po polsku jarać sie, że za jakiekolwiek kółko nie wsiądzie Kubica to będzie wymiatał, ale to jest takie samo jaranie się jak niedoszłą wygraną Radwańskiej na olimpiadzie. My Polacy już tak mamy, że "słabe karty" często nadrabiamy idiotycznym optymizmem a później jesteśmy szczerze rozczarowani, ale szefowie teamów rajdowych nie mają takich przypadłości, w dodatku nauczeni wczesniejszymi obserwacjami poczynań szlifierzy torów na oesach raczej nie wywieszą transparentów z napisem "Robert - Serdecznie Witamy". Bedzie się musiał najpierw wykazać i to bedzie się musiał wykazać ponad wszelką wątpliwość. A do tego droga będzie daleka, bo o ile parę asfaltowych rajdów to pojechał z niezłym skutkiem (choć były to rajdy którym daleko do poziomu WRC) to jak się będzie spisywał na szutrach to nie wiadomo i należy założyć, że raczej będzie się musiał sporo nauczyć, a to może potrwać trochę czasu. Dlatego własnie nie sądzę,że pójdzie w tym kierunku na poważnie. Będzie startował w rajdach, ale na takiej zasadzie jak do tej pory, zresztą sam wypowiadał się parę razy, że owszem, kiedyś by chciał mocniej wejść w rajdy, ale jego chlebem powszednim są wyścigi. Myslę,że to świadczy o tym jak on ocenia swoje szanse i nawet jesli nie będzie miał możliwości kontynuowania karieryt w F1 (do czego mam nadzieję nie dojdzie) to będzie robił przede wszystkim to co potrafi najlepiej.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez gregortest » piątek, 31 sie 2012, 08:56

Facet za dużo nie chciał gadać o szczegółach. Ale po dobrym poczęstunku - zwyczajna z grila - trochę sie wyluzował.
Co do Yarisa R1 i R2 to mocno go testują w specyfikacji asflatowej. Szutrowa wersja ma wejść w testy dopiero w Listopadzie. Generalnie z tego co nam powiedział, to ma być tanie i bardzo popularne auto w rajdach.
Założeniem jest cena poniżej Twingo i Fiesty, oraz dostępność aut.
Jeżeli Toyota wejdzie na maxa, to można przypuszczać, że bedzie to fabryczny puchar- czyli każdy imporeter w EU bedzie miał obowiązek zapewnenia np 5-10 aut w rozgrywkach regionalnych, pod patronatem. Czyli np Toyota Motor Poland daje możliwość zakupu takiego auta i wystartowania w RSMP. Najlepsze 3 załogi startują w dwóch rajdach do ME lub MŚ na koniec sezonu ...i To jest plan na przyszłość - w ciągu max 2 lat.
Yaris WRC, ma powstać najwcześniej w 2013 :) Z tego co żeśmy się domyślili już jest :) Może w okrojonej wersji, ale jest.
Tutaj nie chciał powiedzieć gdzie testują :), ale testuje to chyba jakiś japończyk - związany z MŚ. W laptopie pokazywał on -boardy z wersji R1. Z resztą gościu przyjechał Yarisem 1.6 :), albo mocno dłubniętym 1.3
Bo wracając autostradą do hotelu, byliśmy dosyć szybkim autem - odjeźdżał nam jak chciał na prostych.
Generalnie wycofali się z F1 i mają duży budżet na wejściu. Czas pokaże, choć wcale nie było by to głupie. Podobno Renault także przymierza sie do pucharu R1 i R2 - Europen Chalenge. Najlepszym przykładem jest GB, gdzie latają tylko ośki w rajdach. i popularność wzrosła. Wiadomo Kasa.
Będziemy widzieć się z nim na Rally of Great Britain.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez wrc1600 » piątek, 31 sie 2012, 09:30

Ucinajac spekulacje na temat kariery Kubicy dodam jeszcze jeden watek, fragment/cytat z artykulu na temat testów z L'Equipe:
W pierwszym tygodniu lipca odbyly sie zamkniete testy na prywatnym torze, odleglym o godzine jazdy z Paryza. Ford testowal przez 4 dni i Kubica ustanowil najlepszy czas. Byl równiez szybszy od JML i Solberga. Robert byl bardzo zadowolony z samochodu...
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez żółtodziób » piątek, 31 sie 2012, 12:34

gregortest napisał(a):
Generalnie wycofali się z F1 i mają duży budżet na wejściu.


Wycofali się z F1 ale weszli w LMS. To oczywiscie nie kosztuje aż tyle, co F1, ale byłbym ostrożny z zakładaniem, że mają jakoś mega dużo kasy do wydania.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Witcher1990 » piątek, 31 sie 2012, 23:08

wrc1600 napisał(a):Ucinajac spekulacje na temat kariery Kubicy dodam jeszcze jeden watek, fragment/cytat z artykulu na temat testów z L'Equipe:
W pierwszym tygodniu lipca odbyly sie zamkniete testy na prywatnym torze, odleglym o godzine jazdy z Paryza. Ford testowal przez 4 dni i Kubica ustanowil najlepszy czas. Byl równiez szybszy od JML i Solberga. Robert byl bardzo zadowolony z samochodu...

Taa? A Loeba przypadkiem nie objechał?
Witcher1990
A6
 
Posty: 1238
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Loeb1987 » sobota, 1 wrz 2012, 12:24

Witcher1990 napisał(a):
wrc1600 napisał(a):Ucinajac spekulacje na temat kariery Kubicy dodam jeszcze jeden watek, fragment/cytat z artykulu na temat testów z L'Equipe:
W pierwszym tygodniu lipca odbyly sie zamkniete testy na prywatnym torze, odleglym o godzine jazdy z Paryza. Ford testowal przez 4 dni i Kubica ustanowil najlepszy czas. Byl równiez szybszy od JML i Solberga. Robert byl bardzo zadowolony z samochodu...

Taa? A Loeba przypadkiem nie objechał?

Nie, bo było to testy Forda ;) Kimi objechał wiele razy na testach Loeba ;)
Avatar użytkownika
Loeb1987
A6
 
Posty: 1078
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość