Volkswagen WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Volkswagen WRC

Postprzez żółtodziób » sobota, 28 lip 2012, 08:35

Matthias Schmidt napisał(a):żółtodziób - wybacz, ale pieprzysz farmazony jakich mało. Twoich "wybryków słownych" antyniemieckich juz nie mam sily komentowac, bo to jest po prostu żenada.


Co takiego antyniemieckiego znów napisałem twoim zdaniem? jak nie masz siły komentować to dlaczego komerntujesz? Poza tym nie będę sob ie w imię wydumanej poprawności politycznej odmawiał piętnowania ich istotnych wad. Dla mnie żenadą jest niemal bałwochwalcze uwielbienie, cokolwiek nie zrobi VW to jest super i to jest najmądrzejsze. Na bank będzie sukces bo bazują na Fabii a oprócz tego jeszcze mają dane z dawnych wurców VAGa. Śmieszne i świadczące o nieznajomości historii. Przypomnij sobie jak świetnym wozem była Ibiza Kit Car a jakim gównem była Cordoba WRC. Wurce Skody i Seata to ju zamierchła przeszłość, w dodatku były to kompletne szroty, nadające się conajwyżej na krajowe mistrzostwa. Jeśli to ma być gwarancja dominacji albo choćby konkurencyjności to sorry, trudno mi to inaczej interpretować jak Twoje podjaranie się VW w sensie ogólnym. Ja VW nie przekreślam, na tym etapie trudno wykluczyć, że faktycznie będzie to mocne auto, ale sama kasa i potężne zaplecze jeszcze niczego nie gwarantuje. Przykładów nie brakuje i to szczególnie nie brakuje niemieckich przykładów. Przypomnij sobie ile kasy wpompowało BMW w Saubera i z jakim skutkiem (a teraz dyrektor techniczny BMW Sauber kleci właśnie Polo WRC, ciekawe prawda?), przypomnij sobie ile kasy TTE dostał na prowadzenie zespołu Toyoty w F1 i z jakim skutkiem. Cóż, dopóki utrzymuje się atmosfera bałwochwalczego uwielbienia dla VW, pomimo, że ich wiunderwaffe nie przejechało nawet jednego, choćby jakiegoś lokalnego rajdu to ja sobie będę pozwalał nadal na nieobiektywne złośliwości skierowane przeciw nim.

Ale chce zwrocic na inna rzecz - dlaczego Ty uwazasz, że albo Latvala albo Ogier beda numerami 1? Nie mam zielonego pojęcia skąd wzielo Ci sie, że akurat Latvala mialby byc numerem 1 i nie wiem po co wysilasz sie, żeby nam udowadniac dlaczego nie miałoby to sensu.Przecież chyba nie wierzysz w to żeby Ogier przechodził do Volkswagena z namyslem, że bedzie numerem 2, jak przecież o to wlasnie sie buntowal w Citroenie. I kuba.es ma racje, że przecież gdyby chciał być "dwójką" to zostałby w Citroenie. Czy Ty nie potrafisz sobie wyobrazic, że jest cos takiego jak "podział równorzędny"? Latvala nie jest głupi i nie decydowałby sie na kontrakt, w którym ma zapisane bycie numerem 2. Na cos takiego moze zgodzić sie Hirvonen, ale nie Latvala. To samo jest z Ogierem, więc bedzie tak jak mówią - obaj kierowcy beda równorzedni. Bo niby dlaczego ktorys miałby być z góry skazany na przepuszczanie kolegi z zespołu?


Właśnie nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić. Takie rzeczy na ogół się nie sprawdzają, w praktyce ktoś zawsze jest lepiej a ktoś inny gorzej traktowany. Nawet jeśli nie ma oficjalnie statusu nr. 1 i nr. 2.

Co jeszcze może mieć na celu takie gadanie? możliwe, ze JML się stawia i chcą go skusić "jedynką". Może zakładają, ze po paru dzwonach będzie musiał i tak "odpuścić" jedynkę. Tylko po co w ogóle brać kierowcę , co do którego robi się założenie, że będzie dzwonił.


Czy ty wiesz w ogole co piszesz? Przecież to są farmazony jakich mało. Myslisz że Ogier dałby sie w ten sposób wyrolować? Najpierw traci sezon 2012, dodatkowo pracuje nad autem, a potem zostaje numerem 2, bo VW chce skusić Latvale jedynka. Przecież to jest kompletnie bez sensu. I jeszcze zakładaja że po paru dzwonach odpuści jedynke. Czy Ty masz w ogole pojecie o takich sprawach? Bo chyba nie. Jakby tak mieli zakładac, to od razu Latvali daliby dwójke, ale watpie aby JML sie na takie cos zgodzil. Robisz z ludzi w Volkswagenie strasznych durniów, albo nie znasz sie na rzeczy.


Sam pieprzysz dziecko drogie. Latvala odpuścił "jedynkę w Fordzie w tym roku. Takie coś już miało miejsce, więc nie wiem dlaczego zakładasz,że się nie może powtórzyć, ale w sumie Ty raczej ogólnie widzisz ten temat przez różowe okulary. I nie wiem co jest bez sensu w tym,że VW chce skusić Latvalę wszelkimi srodkami. Na rynku transferowym nie ma wiele opcji, latvala mimo swoich wad jest na chwilę obecną najmocniejszą pozycją.
Ogier nie bedzie numerem 2 na pewno, bo gdyby na cos takiego sie zgodził to zostałby w Citroenie. Watpie też aby Latvala zgodził sie na bycie numerem 2 bo to raczej nie w jego duchu. Chyba że gosc jest juz tak sfrustrowany tym rokiem że stwierdził, że lepiej czuje sie jako numer 2. Ale juz Mikko taki jest, watpie aby i Latvala "zabłysnął" takim stwierdzeniem.

kuba.es napisał(a):Petter + Atko w jednym teamie = prawie jak za dawnych lat


No własnie :). I nie byłby to głupi pomysł.[/quote]
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Re: Volkswagen WRC

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 28 lip 2012, 09:39

żółtodziób
Co takiego antyniemieckiego znów napisałem twoim zdaniem? jak nie masz siły komentować to dlaczego komerntujesz? Poza tym nie będę sob ie w imię wydumanej poprawności politycznej odmawiał piętnowania ich istotnych wad


Dobrze, ale to jest forum rajdowo - motorsportowe, wiec nie rozumiem po co wypisujesz takie rzeczy. Przepraszam, ale Twoje zdanie wygląda jakbys byl zakompleksionym Polaczkiem, który wszystko wokół uważa za zło. Wybacz, Twoje wycieczki osobiste sa moim zdaniem po prostu nie do końca na miejscu. I tyle.

Dla mnie żenadą jest niemal bałwochwalcze uwielbienie, cokolwiek nie zrobi VW to jest super i to jest najmądrzejsze


Tak? Jakos nie zauważyłem czegos takiego. Podaj może jakies sensowne argumenty, to wtedy pogadamy. Bo na razie to jest z nikąd wziete i nie wiem jak mam to traktować.

Na bank będzie sukces bo bazują na Fabii a oprócz tego jeszcze mają dane z dawnych wurców VAGa


Kolejny raz - skąd takie "zarzuty"? Kto Ci powiedział, że "na bank bedzie sukces" bo bazuja na dawnych Wurcach. I zrozum, że VAG to VAG, ale Volkswagen to Volkswagen. A Ty zawsze utożsamiasz całą grupe z jedna marka i tego jakos nie moge zrozumiec.

Cóż, dopóki utrzymuje się atmosfera bałwochwalczego uwielbienia dla VW, pomimo, że ich wiunderwaffe nie przejechało nawet jednego, choćby jakiegoś lokalnego rajdu to ja sobie będę pozwalał nadal na nieobiektywne złośliwości skierowane przeciw nim.


Dobrze, rób jak chcesz, przecież to Twoje zdanie, ale nie mogę tego pojąć. Jeszcze nigdy nie zauważyłem tego "bałwochwalczego uwielbienia" i po prostu nie wiem skad takie rzeczy bierzesz. Ja tez moge raz na czas zerkać na dział RSMP i pisac, że "głupie Polaczki, sport im sie sypie, no ale to Polska to przecież bagno" (tutaj od razu przeproszenie).

Sam pieprzysz dziecko drogie. Latvala odpuścił "jedynkę w Fordzie w tym roku. Takie coś już miało miejsce, więc nie wiem dlaczego zakładasz,że się nie może powtórzyć, ale w sumie Ty raczej ogólnie widzisz ten temat przez różowe okulary


Po pierwsze, niekoniecznie dziecko drogie, OK? Po drugie. Wiem doskonale, że Latvala odpuscił jedynke w tym roku i doskonale zdaje sobie sprawe z tego, że takie cos jest możliwe. Ale przeczytaj swój własny wpis i przyznaj (no ok Ty tego nie bedziesz w stanie przyznać, bo pewnie jestes bezbłedny) że jest bez sensu. Myslisz że Volkswagen mógłby skusic Latvale numerem 1 z założeniem że i tak go odda? To skłania mnie do stwierdzenia, że na rzeczy sie nie znasz, bo to co piszesz jest nielogiczne. I tematu wcale nie widze przez różowe okulary. Nie moge pojac Twojego toku myslenia.

I nie wiem co jest bez sensu w tym,że VW chce skusić Latvalę wszelkimi srodkami. Na rynku transferowym nie ma wiele opcji, latvala mimo swoich wad jest na chwilę obecną najmocniejszą pozycją.


Dobrze, ale Ty jakby nie znasz sie na tych wszelkich sprawach kontraktowych. Albo na siłe piszesz takie głupoty.
Ogier ma cos napisane w kontrakcie. I na pewno nie ma tam wpisu, że bedzie numerem 2 bo sam przyznasz, że taki obrót sprawy byłby głupi. To co, Latvale kusiliby tym, że bedzie numerem 1 skoro tak naprawde tak wcale nie bedzie? Zastanów sie dziecko drogie co piszesz, bo chyba do spraw biznesowych to Ci jest naprawde daleko.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Volkswagen WRC

Postprzez speedyzxz » sobota, 28 lip 2012, 10:14

Matthias Schmidt napisał(a):Przepraszam, ale Twoje zdanie wygląda jakbys byl zakompleksionym Polaczkiem, który wszystko wokół uważa za zło.


Czekaj, czekaj że niby twierdzenie że VW może nie być najlepszy bo wiele przykładów już pokazało że Niemcy potrafią się nie zrozumiałej ideologii trzymać mimo braku sukcesów? oho!
I tak może i w jakiś sposób żółtodziób wyraża trochę ostrzej takie opinie, ale do cholery czy wszędzie trzeba się wyrażać dyplomatycznie?
Któryś z byłych kierowców Skody w wrc mówił że nie kierowcy decydowali o ustawieniach auta na oesy a ktoś wyżej, a zdaje się że to Niemcy prowadzili ten projekt. A McRae i Kopecky jeszcze pokazali że Fabia potencjał miała.

Jeśli Latvala trafi do VW to pewnie skuszony kasą i będzie mu titało że jest nr 2, bo pewnie mu już coś świta że lepiej jakby złapał oddech.
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2796
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Volkswagen WRC

Postprzez wanderer » sobota, 28 lip 2012, 14:52

Nie wydaje wam się, że dyskutowanie o nr1 i nr2 w zespole, który ma zadebiutować w przyszłym roku jest trochę bez sensu? Przecież w wielu nowych zespołach tak naprawdę nie było takich podziałów. Takie decyzje podejmowano dopiero w momencie w którym wiedziano, że jest szansa na zwycięstwa i mistrzostwo. Poza tym, zawsze może zdarzyć się sytuacja jak w Fordzie, gdzie wcześniej ustalony podział idzie do kosza. :)

A tak w ogóle doświadczenie ze startów Skody czy Seata w WRC sprzed prawie 10 lat wydaje się być mało przydatne, bo przez ten czas zmieniło się bardzo dużo. Jedyne wnioski jakie można wyciągnąć z tamtych lat, to błędy w doborze personelu. ;) Natomiast jeśli chodzi o techniczne know-how, to VW najważniejsze wyniesie z tegorocznych startów w WRC i testów Polo.
wanderer
A6
 
Posty: 1087
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Volkswagen WRC

Postprzez marrcus » sobota, 28 lip 2012, 15:54

wanderer » no właśnie takie p!erdolen!e jest bez sensu.

Po paru rajdach sie okaże kto w którym miejscu sie znajduje. A tu kłócą sie jak dzieci w piaskownicy kto se zapewnił jaki numer. wrrrrr
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 475
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Volkswagen WRC

Postprzez mototom » sobota, 28 lip 2012, 16:29

O co wy się kłócicie? Odje...ło wam?
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1993
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volkswagen WRC

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 28 lip 2012, 16:48

wanderer - no wlasnie dokladnie to samo probuje wytlumaczyc zoltodziobowi. Podzialu nie bedzie i wtym tkwi sek. I tez uwazam ze podwanie przykladu na skodzie i seacie jest bez sensu. No ale sprobuj wytlumaczyc to zoltodziobowi.

Macie jednak racje ze ta dyskusja staje sie bez sensu wiec warto ja zakonczyc.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Volkswagen WRC

Postprzez żółtodziób » sobota, 28 lip 2012, 20:23

Matthias Schmidt napisał(a):żółtodziób
Co takiego antyniemieckiego znów napisałem twoim zdaniem? jak nie masz siły komentować to dlaczego komerntujesz? Poza tym nie będę sob ie w imię wydumanej poprawności politycznej odmawiał piętnowania ich istotnych wad


Dobrze, ale to jest forum rajdowo - motorsportowe, wiec nie rozumiem po co wypisujesz takie rzeczy. Przepraszam, ale Twoje zdanie wygląda jakbys byl zakompleksionym Polaczkiem, który wszystko wokół uważa za zło. Wybacz, Twoje wycieczki osobiste sa moim zdaniem po prostu nie do końca na miejscu. I tyle.


Jakie osobiste? Czy ja mówię, że Angela Merkel to stara pinda, tylko że Niemcy mają charakerystyczne zagrania, których można się spodziewać w tym przypadku. Odebrałeś to jako atak na całą nację. Z polskich wad narodowych również zdaje sobie sprawę, ale tak się składa,że dyskusja dotyczy niemieckiego zespołu. Jak będzie dotyczyła polskich autostrad wtedy możesz się nie martwić, też przywalę, że Czesi nas ośmieszyli przy budowie A2, nadrobili wszystkie zaległości.

Dla mnie żenadą jest niemal bałwochwalcze uwielbienie, cokolwiek nie zrobi VW to jest super i to jest najmądrzejsze


Tak? Jakos nie zauważyłem czegos takiego. Podaj może jakies sensowne argumenty, to wtedy pogadamy. Bo na razie to jest z nikąd wziete i nie wiem jak mam to traktować.


Co to jest twoim zdaniem sensowny argument? Twoje histeryczne zarzuty o mojej rzekomej antyniemieckości też są jakoś słabo udokumentowane. Widzieć czyjeś wady, a dostawać krwawe gały na samo wspomnienie to sa dwie różne sprawy. A jeśli chodzi o to co moim zdaniem jest przykładem Twojego bałwochwalczego uwielbienia to własnie histeryczne reakcje na jakąkolwiek krytykę albo na przykład Twój nick. No, chyba że jesteś Niemcem, w takim razie szczerze (bez kitu) gratuluję opanowania Polskiego. Ale zakładam, że nie jesteś, tylko często tam bywasz i przyjmujesz ich dość bezkrytycznie. Bywałem tam parę razy i nie będę ukrywał, że poziom prostactwa jest znacznie mniejszy niż w Polsce, ale to nie znaczy,że mam padać przed nimi na kolana.


Na bank będzie sukces bo bazują na Fabii a oprócz tego jeszcze mają dane z dawnych wurców VAGa


Kolejny raz - skąd takie "zarzuty"? Kto Ci powiedział, że "na bank bedzie sukces" bo bazuja na dawnych Wurcach. I zrozum, że VAG to VAG, ale Volkswagen to Volkswagen. A Ty zawsze utożsamiasz całą grupe z jedna marka i tego jakos nie moge zrozumiec.


Taki jest ton Twoich wypowiedzi. Co chwila powtarzasz, jak bardzo wierzysz, że to swietne auto będzie. Ktos napisał że pracują nads tym tęgie głowy, no to zaraz przyklasnąłeś. Zeby była jasność - ja Ci nie bronię mieć własnego zdania, kompletnie się z tym nie zgadzam, ale jedna prośba - nie pisz,że pieprzę i nie nakręcaj się jeśli nie podzielam Twojego punktu widzenia w którymś miejscu. Po to jest forum żeby dyskutować a nie klepać się po plecach.

Cóż, dopóki utrzymuje się atmosfera bałwochwalczego uwielbienia dla VW, pomimo, że ich wiunderwaffe nie przejechało nawet jednego, choćby jakiegoś lokalnego rajdu to ja sobie będę pozwalał nadal na nieobiektywne złośliwości skierowane przeciw nim.


Dobrze, rób jak chcesz, przecież to Twoje zdanie, ale nie mogę tego pojąć. Jeszcze nigdy nie zauważyłem tego "bałwochwalczego uwielbienia" i po prostu nie wiem skad takie rzeczy bierzesz. Ja tez moge raz na czas zerkać na dział RSMP i pisac, że "głupie Polaczki, sport im sie sypie, no ale to Polska to przecież bagno" (tutaj od razu przeproszenie).


Po pierwsze nigdzie nie napisałem, że sport się Niemcom sypie i że są głupi. Własnie w tym moim zdaniem się przejawia twoje uwielbienie dla Niemców, ze każdą krytykę pod ich adresem traktujesz jak bezpardonowy atak. To co napisałem,to że niemcy często postępują w sposób "narodowy" i często się tego trzymają mimo, że źle na tym wychodzą. Podałem przykłady teamów F1. Po drugie napisałem, że oni nie są cudotwórcami, a niejaki Willy Rampf w BMW Sauber słabo sie wykazał i to pomimo kolosalnych pieniądzy jakimi dysponował jego zespół. Był to przykład na to,że niczego nie mozna obstawić w ciemno, a nie na to, że Niemcy sa głupi i beznadziejni. nie są po prostu ani cudotwórcami ani świętymi krowami moim zdaniem. Po trzecie poczytaj sobie moje wpisy w dziale RSMP, wielokrotnie pisałem, dokładnie to co mówisz,że "mógłbyś pisać". Wielokrotnie byłem nza to krytykowany, że najprościej jest siedzieć i narzekać. jak widzę syf to piszę że jest syf, nie ważne czy polski, czy niemiecki czy nawet amerykański.

Sam pieprzysz dziecko drogie. Latvala odpuścił "jedynkę w Fordzie w tym roku. Takie coś już miało miejsce, więc nie wiem dlaczego zakładasz,że się nie może powtórzyć, ale w sumie Ty raczej ogólnie widzisz ten temat przez różowe okulary


Po pierwsze, niekoniecznie dziecko drogie, OK?


Po pierwsze to moze nie koniecznie "pieprzysz", to i bez dziecka drogiego się obędzie i będzie OK. Mam to w moim paskudnym charakterze, ze oddaję więcej niż dostałem. Nie będzie takich tekstów to i zmojej strony będzie kulturka.

Po drugie. Wiem doskonale, że Latvala odpuscił jedynke w tym roku i doskonale zdaje sobie sprawe z tego, że takie cos jest możliwe. Ale przeczytaj swój własny wpis i przyznaj (no ok Ty tego nie bedziesz w stanie przyznać, bo pewnie jestes bezbłedny) że jest bez sensu. Myslisz że Volkswagen mógłby skusic Latvale numerem 1 z założeniem że i tak go odda? To skłania mnie do stwierdzenia, że na rzeczy sie nie znasz, bo to co piszesz jest nielogiczne. I tematu wcale nie widze przez różowe okulary. Nie moge pojac Twojego toku myslenia.


No własnie przeczytaj sam sobie mój wpis, bo za chwilę sam zaznaczyłem,że byłoby to dziwne. Ale nie niemożliwe moim zdaniem.

I nie wiem co jest bez sensu w tym,że VW chce skusić Latvalę wszelkimi srodkami. Na rynku transferowym nie ma wiele opcji, latvala mimo swoich wad jest na chwilę obecną najmocniejszą pozycją.


Dobrze, ale Ty jakby nie znasz sie na tych wszelkich sprawach kontraktowych. Albo na siłe piszesz takie głupoty.
Ogier ma cos napisane w kontrakcie. I na pewno nie ma tam wpisu, że bedzie numerem 2 bo sam przyznasz, że taki obrót sprawy byłby głupi. To co, Latvale kusiliby tym, że bedzie numerem 1 skoro tak naprawde tak wcale nie bedzie? Zastanów sie dziecko drogie co piszesz, bo chyba do spraw biznesowych to Ci jest naprawde daleko.


Ale ja nie mówię o sprawach kontraktowych tylko o realiach. Myslisz, że Hamilton z Alonso mieli coś źle napisane w kontrakcie? Tam na pewno wszystko było ustalone na cacy, a jak się skończyło w praktyce to przecież widziałeś. w kontrakcie można napisać jedno, a robić w praktyce co innego. A co do spraw biznesowych - nie ucz ojca dzieci robić. Właśnie na tyle się na tych sprawach znam, żeby dobrze wiedzieć, że umowa często ma niewiele wspólnego z intencjami.

wanderer - no wlasnie dokladnie to samo probuje wytlumaczyc zoltodziobowi. Podzialu nie bedzie i wtym tkwi sek. I tez uwazam ze podwanie przykladu na skodzie i seacie jest bez sensu. No ale sprobuj wytlumaczyc to zoltodziobowi.


Wytłumaczyć ale co? Że docelowo na pewno Ogier nie dostanie "jedynki"? Ja mówię o tym,ze wszystko na to wskazuje, że dostanie jedynkę Ogi, niezależnie od tego co bedzie zapisane w kontraktach. Podziału może oficjalnie nie będzie, ale Ogi wymusi sobie lepsze traktowanie - tak to się skończy.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Volkswagen WRC

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 28 lip 2012, 21:45

żółtodziób - co do "antyniemieckości" - OK, dobra nie bede sie czepiac. Po prostu czesto zdaje mi sie, że robisz tego typu "ataki" ale ok. To nie jest forum narodowościowe, wiec postaram sie od tego odczepić. Nie bardzo przyjmuje Twoje argumenty bo czepiłeś sie Niemców i robisz to dosyć często. Ale może faktycznie jakoś tak sie przeczuliłem.

No, chyba że jesteś Niemcem, w takim razie szczerze (bez kitu) gratuluję opanowania Polskiego. Ale zakładam, że nie jesteś, tylko często tam bywasz i przyjmujesz ich dość bezkrytycznie. Bywałem tam parę razy i nie będę ukrywał, że poziom prostactwa jest znacznie mniejszy niż w Polsce, ale to nie znaczy,że mam padać przed nimi na kolana.


Masz racje co do ostatniego zdania. Natomiast Niemcem nie jestem ale od iluś lat mieszkam w Monachium.

Co chwila powtarzasz, jak bardzo wierzysz, że to swietne auto będzie. Ktos napisał że pracują nads tym tęgie głowy, no to zaraz przyklasnąłeś. Zeby była jasność - ja Ci nie bronię mieć własnego zdania, kompletnie się z tym nie zgadzam, ale jedna prośba - nie pisz,że pieprzę i nie nakręcaj się jeśli nie podzielam Twojego punktu widzenia w którymś miejscu. Po to jest forum żeby dyskutować a nie klepać się po plecach.


Dobra, masz racje. Przyznam szczerze, że lubie z Toba dyskutować bo przynajmniej jest o czym i sa to zazwyczaj sensowne dyskusje. Ale nikt mi nie broni wierzyc że Polo bedzie dobre, bo tak rzeczywiscie jest.

Willy Rampf w BMW Sauber słabo sie wykazał


Tak, ale WRC a F1 to różne światy, a Ty jakbyś nie mógł tego pojac. Być moze przyznam Ci racje jak okaze sie, że Volkswagen jest lipny, ale chyba nie ma sensu tego od razu zakladac "bo w F1 tak było".

Po pierwsze to moze nie koniecznie "pieprzysz", to i bez dziecka drogiego się obędzie i będzie OK. Mam to w moim paskudnym charakterze, ze oddaję więcej niż dostałem. Nie będzie takich tekstów to i zmojej strony będzie kulturka.


OK, ja tez potrafie zagotować i tak wlasnie było tym razem.

Wytłumaczyć ale co? Że docelowo na pewno Ogier nie dostanie "jedynki"? Ja mówię o tym,ze wszystko na to wskazuje, że dostanie jedynkę Ogi, niezależnie od tego co bedzie zapisane w kontraktach. Podziału może oficjalnie nie będzie, ale Ogi wymusi sobie lepsze traktowanie - tak to się skończy.


A no to, że ciężko Ci przyjac do wiadomości, że podziału na początku wcale nie musi byc.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Volkswagen WRC

Postprzez deiman » niedziela, 29 lip 2012, 00:49

Ja od poczatku pisalem, ze przygtowanie VW wyglada na profesjonalne i wierze, ze to bedzie topowy zespol ale nie sadze, aby takim byl w 2013 r.

Ford i Citroen budowaly jednak forme i zespol przez lata. Moim zdaniem obecnie ciezko od razu zbudowac maszyne o tempie zdolnym do wygrywania tj. zrobil to Peugot w 1999 roku. Obecne wurce tez sa niby nowe ale tak jak powiedzial Sordo: wiekszosc czesci z C4 po prostu przeniesiono do DS3 i pewnie to samo sie tyczylo Forda, a na pewno skorzystano z calego doswiadczenia jakie zdoboty przez lata wystepow w WRC. Jednym slowe, sadze, ze obecny poziom rywalizacji jest sporo wyzyszy niz mialo to miejsce 12 lat temu.

Ogladalem tez sporo filmikow z testow Polo i o ile na szutrze ciezko okreslic forme, o tyle na asfalcie nie wyglada ona na chwile obecna najlepiej. Pewnie ktos powiem, ze to glupota okreslic na tej podstawie predkosc auta no ale sami zobaczcie jak sie ono prowadzi:

http://www.youtube.com/watch?v=RmoUQ3B6JWQ

Do stycznia jeszcze sporo czasu wiec tradycjnie, zobaczymy.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 598
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Volkswagen WRC

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 29 lip 2012, 09:42

Tak to prawda. Sam kilkukrotnie pisałem, że choc wierze w dobra dyspozycje Volkswagena, tak uwazam, ze walki o zwyciestwa czy tym bardziej tytuly w pierwszym roku nie bedzie. Osobiscie watpie aby VW Polo zadebiutowalo na wzor Suzuki, albo Seata. Maja odpowiednich ludzi, budzet (co akurat wcale wymierne byc nie musi) a takze Ogiera, ktory jezdzil dla Citroena i jakies tam wskazowki odpowiednie przekazywac moze. Tak czy tak, wydaje mi sie, ze w przyszlym sezonie powalcza o pudla raz za czas i beda regularnie punktowac.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Volkswagen WRC

Postprzez woocasch » niedziela, 29 lip 2012, 13:08

Nie ma się co sprzeczać czy ktoś lubi czy nie lubi Niemców, ja osobiście z racji dużego kontaktu zawodowego z tym narodem muszę stwierdzić, że mimo wszystko w każdym stereotypie jest ziarenko prawdy i tyle na ten temat. A teraz co do VW, to sam pisałem, że mogą oni bazować na danych od Skody czy Seata. Nie twierdziłem, że te dane są aktualne lub bardzo przydatne ani czy są pozytywne czy negatywne. A i tak wszystko zależy od ludzi i co ze swoją wiedzą zrobią. Martwi mnie tylko jedno. Citroen zanim wszedł do WRC przez cały sezon startował we Francji Xsarą T4, a VW sobie "testuje" czyli nie mają żadnych danych porównawczych, w którym miejscu są. Jedyne co mogą chyba zrobić, jeżeli tego nie robią to byłbym bardzo zdziwiony, to porównywać Polo do Fabii i potem patrzeć ile straty ma Ogier w Fabii w czasie kolejnych rund WRC. Liczę na to, że ich strata do czołówki będzie niewielka, ale nie dlatego, że lubię VW, bo osobiście nie kręcą mnie ich produkty, ale dlatego aby w WRC była większa rywalizacja. Patrząc wstecz to nawet Peugeot po genialnym 206 wypuścił 307, o którym chyba wszyscy chcieli szybko zapomnieć :)
Wszystko jest możliwe i dopóki Polo nie stanie do normalnej rywalizacji to ten temat będzie tylko naszym poligonem domysłów :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1226
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Volkswagen WRC

Postprzez kuba.es » niedziela, 29 lip 2012, 14:42

Według mnie, VW przemyca sporo nowych gratów do Fabii, którą śmiga Ogier. Testują w ten sposób wiele nowych rozwiązań. Osobiście nie wierzę, że starty Fabią mają służyć tylko trenowaniu pracy serwisu itp...
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty - dla szybkich kierowców." - Colin McRae
Avatar użytkownika
kuba.es
N3
 
Posty: 397
Dołączył(a): czwartek, 27 sty 2011, 12:07

Re: Volkswagen WRC

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 29 lip 2012, 17:56

Słuchajcie, Volkswagen też nie jest moja ulubiona marka, podobnie jak Citroen czy Ford. Ale chce aby im dobrze szlo niekoniecznie tylko z powodu tego, ze mieszkam w Niemczech. Mam podobne podejscie do sprawy co woocasch. Juz dawno w WRC nie było sezonów, gdzie o zwyciestwa tluklo sie kilku producentow. Dawno już nie było tak bardzo interesujacej walki o tytul. Po prostu WRC wpadlo w dół, a żeby z niego wyszło, musi byc wieksza rywalizacja (co nie jest oczywiscie jedynym warunkiem do powrotu do formy). Drugi powód - w Volkswagenie bedzie jezdzic Ogier i byc moze Latvala, czyli dwa ogromne talenty. Szkoda byłoby jakby mieli zmarnować kilka sezonów w kiepskim samochodzie i ciagle ogladac plecy Loeba i Hirvonena.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Volkswagen WRC

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 30 lip 2012, 10:06

Matthias Schmidt napisał(a):żółtodziób - co do "antyniemieckości" - OK, dobra nie bede sie czepiac. Po prostu czesto zdaje mi sie, że robisz tego typu "ataki" ale ok. To nie jest forum narodowościowe, wiec postaram sie od tego odczepić. Nie bardzo przyjmuje Twoje argumenty bo czepiłeś sie Niemców i robisz to dosyć często. Ale może faktycznie jakoś tak sie przeczuliłem.


Tak jak pisałem - uczepiłem się Niemców w tym wątku, ponieważ dotyczy on niemieckiej marki. Wcześniej była dyskusjao Lancii, wtedy powołałem się na zbytnią spontaniczność Włochów , która moim zdaniem mogłaby ich popchnąć do wystawienia w WRC tak mało znaczącej marki jak Lancia, co również sapotkało się z ostrą kontrą. Każdy naród ma swoje typowe zagrania.

No, chyba że jesteś Niemcem, w takim razie szczerze (bez kitu) gratuluję opanowania Polskiego. Ale zakładam, że nie jesteś, tylko często tam bywasz i przyjmujesz ich dość bezkrytycznie. Bywałem tam parę razy i nie będę ukrywał, że poziom prostactwa jest znacznie mniejszy niż w Polsce, ale to nie znaczy,że mam padać przed nimi na kolana.


Masz racje co do ostatniego zdania. Natomiast Niemcem nie jestem ale od iluś lat mieszkam w Monachium.

Co chwila powtarzasz, jak bardzo wierzysz, że to swietne auto będzie. Ktos napisał że pracują nads tym tęgie głowy, no to zaraz przyklasnąłeś. Zeby była jasność - ja Ci nie bronię mieć własnego zdania, kompletnie się z tym nie zgadzam, ale jedna prośba - nie pisz,że pieprzę i nie nakręcaj się jeśli nie podzielam Twojego punktu widzenia w którymś miejscu. Po to jest forum żeby dyskutować a nie klepać się po plecach.


Dobra, masz racje. Przyznam szczerze, że lubie z Toba dyskutować bo przynajmniej jest o czym i sa to zazwyczaj sensowne dyskusje. Ale nikt mi nie broni wierzyc że Polo bedzie dobre, bo tak rzeczywiscie jest.


Ja również muszę to samo powiedzieć o Tobie. Poza tym nie bronię Ci wierzyć że Polo będzie rzeczywiscie dobre, natomiast mam w tej kwestii odmienne zdanie. A konkretnie to nie mam zdania.

Willy Rampf w BMW Sauber słabo sie wykazał


Tak, ale WRC a F1 to różne światy, a Ty jakbyś nie mógł tego pojac. Być moze przyznam Ci racje jak okaze sie, że Volkswagen jest lipny, ale chyba nie ma sensu tego od razu zakladac "bo w F1 tak było".


Ja tego nie zakładam, ja wyrażam obawę. chodzi tutaj między innymi o to co się ddziało w BMW Sauber. To co pisał jeden z kolegów o Skodzie, że kierowcy nie mieli wpływu na setup, przycież dokładnie na to samo narzekał Kubica w BMW. Moze nie w takim stopniu, bo jednak wozy sam sobie ustawiał, ale przecież bywało, że BMw zadecydowało że teraz nie rozwijamy aktualnego bolidu tylko robiy KERS do kolejnego i kierowca nie miał nic do gadania. Widać też było po wynikach, po przejsciu do Renault, również wcale nie jakiegoś super zespołu do tego jeszcze będącego w dołku zaczął jeździć zupełnie inaczej, a to dlatego ze jak sam podkreślał zupełnie inna jest współpraca z inżynierami. Nie wiem jaki dokładnie będzie wpływ Rampfa na całokształt zespołu, zdaję sobie sprawę również z różnic między F1 a WRC, ale to wszystko każe mi zachować wstrzemięźliwość w oczekiwaniach.

Po pierwsze to moze nie koniecznie "pieprzysz", to i bez dziecka drogiego się obędzie i będzie OK. Mam to w moim paskudnym charakterze, ze oddaję więcej niż dostałem. Nie będzie takich tekstów to i zmojej strony będzie kulturka.


OK, ja tez potrafie zagotować i tak wlasnie było tym razem.


Spoko, nie mam tego za złe. łatwo się gotuję, ale też łatwo ze mnie schodzi ciśnienie.

Wytłumaczyć ale co? Że docelowo na pewno Ogier nie dostanie "jedynki"? Ja mówię o tym,ze wszystko na to wskazuje, że dostanie jedynkę Ogi, niezależnie od tego co bedzie zapisane w kontraktach. Podziału może oficjalnie nie będzie, ale Ogi wymusi sobie lepsze traktowanie - tak to się skończy.


A no to, że ciężko Ci przyjac do wiadomości, że podziału na początku wcale nie musi byc.


Formalnie rzeczywiście nie musi być, ale jestem zdania że realnie nie da się utrzymać przez długi czas sytuacji, że obaj kierowcy są równorzędni. Historia pokazuje, że taki układ bardzo rzadko w praktyce działał. Na początku rzeczywiście podziału nie musi być, ale jestem zdania że docelowo się pojawi i to Ogi dostanie jedynkę.


Słuchajcie, Volkswagen też nie jest moja ulubiona marka, podobnie jak Citroen czy Ford. Ale chce aby im dobrze szlo niekoniecznie tylko z powodu tego, ze mieszkam w Niemczech.


Może to dziwne, ale ja też bym chciał, żeby VW był mocny. Chciałbym żeby było 4-5 zespołów w WRC i żeby każdy był mocny. Ale moja racjonalna częsć podpowiada, że lepiej niczego z góry nie zakładać. Tak jak sam napisałeś - w zasadzie żaden team nie był mocny od razu - dokładając do tego moje obawy wolę się nie nakręcać. Zdecydowanie wolę się ucieszyć niż rozczarować.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości