Volkswagen WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Volkswagen WRC

Postprzez kmederski » sobota, 31 mar 2012, 13:48

Zastanawiam sie, czy Dytkom wolno sie poslugiwac nazwa Polo WRC? I czy w przypadku takiej hybrydy wolno uzywac nazwy Polo Prototyp, skoro jest tam przewaga Miska?
kmederski
N3
 
Posty: 446
Dołączył(a): środa, 18 lis 2009, 13:26
Lokalizacja: kolwiek


Re: Volkswagen WRC

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 15 maja 2012, 17:03

Jak myślicie - Latvala przejdzie do Volkswagena? Wiadomo już że rozmawia z VW, ale może tez zostac w Fordzie. Na jego miejscu zostałbym w Fordzie, bo ma pewnosc ze samochód będzie konkurencyjny. No ale zas w Volkswagenie bedzie mieć wieksze zarobki no a niewiadomo też co z Fordem po 2013 roku. Strasznie fajny musiałby być pojedynek Latvala vs Ogier w jednym zespole :D
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Volkswagen WRC

Postprzez skandal » wtorek, 15 maja 2012, 18:02

Matthias Schmidt napisał(a):Strasznie fajny musiałby być pojedynek Latvala vs Ogier w jednym zespole :D


no jest jeszcze kwestia jakie warunki mógłby dostać Latvala w VW, myślę że Ogier zapewnił sobie w kontrakcie albo głównego kierowcę / albo równorzędnego ... więc zależnie od tego pozycja Latvali mogła by np. być drugo planowa...
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skandal
N3
 
Posty: 357
Dołączył(a): czwartek, 25 maja 2006, 01:02

Re: Volkswagen WRC

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 15 maja 2012, 21:25

Właśnie i to mnie trochę martwi. Mysle jednak że JML ma głowę na karku i takie rzeczy staną sie jasne po rozmowach z VW. Z drugiej strony nie wyobrażam sobie aby Ogier był numerem 1, bo zarząd VW twierdzi, że chcą mieć dwóch, dobrych i zdolnych do wygrywania kierowców.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Volkswagen WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 25 lip 2012, 12:28

Na rallyemagazin.de pisza że w Volkswagenie pojada Ogier i Latvala a Mikkelsen jako trzeci w wybranych rundach.
Wygląda na to, że przejscie JML do VW jest już zapewnione. Dobrze by też było gdyby Mikkelsen mógł już jeździć wurcem.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Volkswagen WRC

Postprzez speedyzxz » środa, 25 lip 2012, 12:58

Szkoda że Latvala nie zostaje w Fordzie, bez niego Ford stanie się tłem, choć wciąż iskierka nadziei jeśli chodzi o PS się tli
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2795
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Volkswagen WRC

Postprzez Sylwek_GSi » środa, 25 lip 2012, 13:10

Ford zdaje się być zawsze o krok do tyłu w stosunku do konkurencji. Teraz jeszcze się okaże, że stracą swoich najlepszych kierowców. Mikko już stracili, gdyby stracili Latvalę pozostanie im już tylko Solberg, do którego nie mogli się długo przekonać. Można już zaryzykować skłądy na 2013:

Citroen - 1 Loeb 2 Hirvonen 3 Neuville
Volkswagen - 1 Ogier 2 Latvala 3 Mikelssen
Ford - 1 Solberg 2 Sordo 3 Tanak
Mini - :?: beznadzieja :?:

Citroen ma pewny skład i nie sądzę aby Loeb się wycofał po tym sezonie. Volkswagen jeżeli faktycznie plotki się potwierdzą będzie miał cholernie mocny skład. Ford - boje się że roztrwoni to co udało mu się zbudować. Będą szkolić młodego Tanaka, który za 2-3-4 sezony znów im ucieknie.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 858
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Volkswagen WRC

Postprzez żółtodziób » środa, 25 lip 2012, 13:12

Matthias: Nie dziel skóry na niedźwiedziu. Gdyby było zapewnione to by było ogloszone, poza tym moim zdaniem angaż JML w obecnej formie to jak dla mnei pomyłka. P0omyłka zarówno z narodowo-niemieckiego punktu widzenia jak i biorąc pod uwagę jego niestabilność i brak perspektyw, zeby miał się z tego "wyleczyć" mniej lub bardziej głupie dzwony w różnym nasileniu są wizytowką JML od dawna (najlepsze i tak było jak na Polaku rozwalił się na super-OSie, wtedy autentycznie myślałem,ze to jest jego koniec jako kierowcy fabrycznego), Malcolm na to przymykał oko bardzo długo i w dalszym ciągu przymyka, ale to nie znaczy,że to jest słuszne podejście. Przymykanie oka na Colina nie przyniosło nic dobrego, tytuł zdobył tylko raz, drugi raz będąc niemal pewniakiem rozbił auto, bo nie w jego stylu było kontrolowanie sytuacji i bezpieczne dowiezienie punktów, w jego stylu było cisnąć. Obecnie jeszcze mniej jest miejsca dla takich kierowców niż wtedy. Oczywiscie serce mi rosnie, że z jednej strony ktoś jeszcze idzie na żywioł, ale z drugiej strony dziwię się,ze ktoś takich kierowców chce zatrudniać. sensowniejsze byłoby wziąć na "dwójkę" Mikkelsena, to jest zrównoważony gość, jeśli nawet nie rozwinie się tak,żeby wygrywać rajdy to przynajmniej będzie dowoził punkty.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Volkswagen WRC

Postprzez wanderer » środa, 25 lip 2012, 13:46

Bierzecie pod uwagę kierowców, a nie samochód. Volkswagen w pierwszym sezonie może być wciąż niedopracowany, więc nie stawiałbym ich od razu w roli faworytów. Ale cieszy to, że dają szansę Mikkelsenowi - w przeszłości były już sytuacje, kiedy ten trzeci okazał się być równie szybkim co reszta, a nawet szybszym.
wanderer
A6
 
Posty: 1087
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Volkswagen WRC

Postprzez Karol » środa, 25 lip 2012, 14:55

Polo jest rozwijane przez na tyle długi czas, i przez takie tęgie głowy w temacie, że można obstawiać w ciemno konkurencyjność już od pierwszych rajdów.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: Volkswagen WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 25 lip 2012, 15:00

Karol - tez w to wierze, ale raczej walka o tytuł jeszcze bedzie poza ich zasiegiem.

żółtodziób
Gdyby było zapewnione to by było ogloszone


Oj, nie zdziw sie, bo oni podjęli już jakis czas temu decyzje, ze ostateczny skład zostanie ogłoszony podczas rajdu Niemiec.

P0omyłka zarówno z narodowo-niemieckiego punktu widzenia


Ech... Ty znowu o tym. Daj sobie na wstrzymanie. Wyobraz sobie ze jestes Jostem Capito. Szukasz kierowcy kierujesz sie narodowoscia czy jego szybkoscia, talentem, bla bla bla etc.? Oni głupi nie sa i anagżuja sie w ten sport, tylko Ty ciagle masz jakies "ale". Jesli sobie wyobrazasz ze chodzi im tylko i wyłącznie o posiadanie pierwszego lepszego Niemca to jestes w grubym błędzie. Poza tym Finlandia i tak jest bliżej Niemiec niż Hiszpania albo Włochy ;) (nie chodzi mi nawet o odległość kilometrażową) ;)

jak i biorąc pod uwagę jego niestabilność i brak perspektyw, zeby miał się z tego "wyleczyć" mniej lub bardziej głupie dzwony w różnym nasileniu są wizytowką JML od dawna


Może Ty go bys nie wzial, ale sam Latvala przyznawał, że Volkswagen sie nim interesuje, więc oni widocznie uważają, że jest to kierowca który mógłby im przynosić wyniki.

sensowniejsze byłoby wziąć na "dwójkę" Mikkelsena, to jest zrównoważony gość, jeśli nawet nie rozwinie się tak,żeby wygrywać rajdy to przynajmniej będzie dowoził punkty.


Nie byłbym za. Owszem, Andreas to bardzo utalentowany gość, ale to byłby w zasadzie jego debiut w WRC. Niby i ma jakies doswiadczenie czy to ze startów w WRC, czy z IRC, ale uważam, że on musi dostac jeszcze czas na rozwój - np jako trzeci kierowca właśnie. Obawiam sie, że wrzucenie go na gleboka wode od razu byłoby złym pomysłem i jemu samemu mogłoby zaszkodzić.

Sylwek_GSi
Citroen - 1 Loeb 2 Hirvonen 3 Neuville
Volkswagen - 1 Ogier 2 Latvala 3 Mikelssen
Ford - 1 Solberg 2 Sordo 3 Tanak
Mini - beznadzieja


Co do Citroena - na temat Loeba nie chce sie wypowiadac. Poczekamy, zobaczymy. Hirvo oczywiscie pewny, a Neuville? Może być jeszcze w Citroen Junior.
Z Volkswagenem sie zgadzam.
Co do Forda - Pettera zostawia, a jesli nie to oznacza, że sa naprawde potłuczeni. Sordo na pewno w Fordzie jako dwójka. Tanak zostanie w satelickim.
Mini - beznadzieja. Nie ma o czym gadać ;)

Volkswagen jeżeli faktycznie plotki się potwierdzą będzie miał cholernie mocny skład


Cholernie mocny skład tak, ale niekoniecznie cholernie mocny samochód i w tym niestety tkwi sęk. Marzyłby mi sie debiut VW na wzór debiutu Citroena (może bez takiego aż pogromu). Zawsze trzech walczących w czubie producentów + Mini to byłoby naprawde niezłe widowisko ;). A na horyzoncie jest ponoć Toyota.

speedyzxz
Szkoda że Latvala nie zostaje w Fordzie, bez niego Ford stanie się tłem, choć wciąż iskierka nadziei jeśli chodzi o PS się tli


To prawda, troche szkoda. Jesli bedzie skład Solberg - Sordo to na pewno nie beda tłem. Ale prawdopodobnie nie beda wygrywać (chyba że Sordo na asfaltach), ale beda regularni. Punkty i pudła. W Pettera niestety już nie wierze choć jeszcze przed tym sezonem jego zwycięstwo wydawało mi sie bardziej niż prawdopodobne. No ale niestety.

Przyznam, że sezon 2013 mógłby być mega ciekawy gdyby Loeb odszedł.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Volkswagen WRC

Postprzez wanderer » środa, 25 lip 2012, 17:19

Matthias Schmidt napisał(a):
jak i biorąc pod uwagę jego niestabilność i brak perspektyw, zeby miał się z tego "wyleczyć" mniej lub bardziej głupie dzwony w różnym nasileniu są wizytowką JML od dawna

Może Ty go bys nie wzial, ale sam Latvala przyznawał, że Volkswagen sie nim interesuje, więc oni widocznie uważają, że jest to kierowca który mógłby im przynosić wyniki.

Liczą, że Latvala będzie szybki, ale wydaje się że również dmuchają na zimne. :) Bo wbrew wcześniejszym zapowiedziom zatrudniają trzeciego kierowcę, który ma już dość bogate CV rajdowe. Więc na pewno będzie sprawdzał się lepiej niż obecni "juniorzy" Forda i Citroena, a przy odrobinie szczęścia może jeszcze sprawić jakieś niespodzianki - jak Ostberg w tym roku.
wanderer
A6
 
Posty: 1087
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Volkswagen WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 25 lip 2012, 18:36

No to też jest po cześci prawda, ale ja uważam, że ten sezon to po prostu nieudany rok dla Latvali, który sie już nie powtórzy. Gronholm miał słabsze sezony, Burns miał słabsze sezony, McRae miał słabsze sezony, etc. Nie wierze żeby taka forma stała sie dla JML normą. Owszem, jest dosc nieobliczalny, ale wydaje mi sie, że powinno być po prostu lepiej.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Volkswagen WRC

Postprzez speedyzxz » środa, 25 lip 2012, 23:02

Matthias Schmidt napisał(a):speedyzxz
Szkoda że Latvala nie zostaje w Fordzie, bez niego Ford stanie się tłem, choć wciąż iskierka nadziei jeśli chodzi o PS się tli


To prawda, troche szkoda. Jesli bedzie skład Solberg - Sordo to na pewno nie beda tłem. Ale prawdopodobnie nie beda wygrywać (chyba że Sordo na asfaltach), ale beda regularni. Punkty i pudła. W Pettera niestety już nie wierze choć jeszcze przed tym sezonem jego zwycięstwo wydawało mi sie bardziej niż prawdopodobne. No ale niestety.


Hmm no przyznam tłem to może za dużo powiedziane, ale najbladziej z trójki Citroen, VW, Ford wyglądają. Aczkolwiek VW może mieć dwóch dzwonników w składzie, ale to to już w ogóle daleka przyszłość, nooo ale mimo wszystko poczekajmy na oficjalne składy ;)
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2795
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Volkswagen WRC

Postprzez żółtodziób » czwartek, 26 lip 2012, 00:49

Karol napisał(a):Polo jest rozwijane przez na tyle długi czas, i przez takie tęgie głowy w temacie, że można obstawiać w ciemno konkurencyjność już od pierwszych rajdów.


1. Nigdy nie można niczego obstawić w ciemno
2. Szefem owych tęgich głów jak to nazwałeś został Willy Rampf, ten sam który był dyrektorem technicznym w BMW -Sauber. Tym bardziej bym niczego nie obstawiał w ciemno, tak jak w F1 mimo dysponowania potężną kasą nie okazał się drugim Neweyem tak i w WRC może się nie okazać drugim Loriaux.

Nie zakładam z góry niczego, to się może zarówno okazać w pełni konkurencyjne auto, jedynie obiecujące auto jak i kompletny szmelc.

Matthias Schmidt napisał(a):Ech... Ty znowu o tym. Daj sobie na wstrzymanie. Wyobraz sobie ze jestes Jostem Capito. Szukasz kierowcy kierujesz sie narodowoscia czy jego szybkoscia, talentem, bla bla bla etc.? Oni głupi nie sa i anagżuja sie w ten sport, tylko Ty ciagle masz jakies "ale". Jesli sobie wyobrazasz ze chodzi im tylko i wyłącznie o posiadanie pierwszego lepszego Niemca to jestes w grubym błędzie. Poza tym Finlandia i tak jest bliżej Niemiec niż Hiszpania albo Włochy (nie chodzi mi nawet o odległość kilometrażową)


Dam sobie na wstrzymanie, jak uznam za stosowne. Nie wiem o co chodzi VW, faktem jest, żee Niemcy mają głupie tendencje do wpychania swoich, nawet jeśli przynosi to odwrotny do zamierzonego skutek. Myślę,że jeśli nie teraz to w przyszłości będą dążyć do tego,żeby jakiegoś Helmuta wsadzić za kółko. A czy nie są głupi? To się okaze. Ja podziwiam Twoją wiarę w korporacje i naród niemiecki. Każdemu zdarza się błądzić i to mocno, ani VW ani Niemcy ogólnie nie są tutaj wyjątkiem, ba, mają przy tym wyjątkowy talent do przywiązywania się do swoich filozofii, nawet jeśli są one od czapy. Nie wiem, moze tym razem uda im się coś dobrego i sensownego spłodzić, ale nie zakładam tego z góry. Poza tym akurat zatrudnieni dwóch dzwoniarzy to jest moim zdaniem głupie. Faktycznie już chyba lepiej by zrobili gdyby zatrudnili jakiegoś młodego Niemca, Latvala zawsze pęknie, przynajmniej dopóki jeździ Loeb. Co do tego że Finladnia jest bardziej "niemiecka" niż Hiszpania czy Włochy to prawda - ale to własnie potwierdza moją tezę, że oni do tego przywiżaują jednak mimo wszystko trochę zbyt dużą wagę.

Matthias Schmidt napisał(a):Może Ty go bys nie wzial, ale sam Latvala przyznawał, że Volkswagen sie nim interesuje, więc oni widocznie uważają, że jest to kierowca który mógłby im przynosić wyniki.


Nie wątpię,że tak uważają, inaczej by się w niego nie pakowali. Nie wiem tylko na jakiej podstawie tak uważają, chłopak wielokrotnie udowodnił, ze w pewnych kwestiach zwyczajnie nie ogarnia. Szanuję go i podziwiam, ale ma oczywiste braki, których eliminacja przychodzi mu z ogromnym trudem, w zasadzie w ogóle mu nie przychodzi.

Matthias Schmidt napisał(a):Nie byłbym za. Owszem, Andreas to bardzo utalentowany gość, ale to byłby w zasadzie jego debiut w WRC. Niby i ma jakies doswiadczenie czy to ze startów w WRC, czy z IRC, ale uważam, że on musi dostac jeszcze czas na rozwój - np jako trzeci kierowca właśnie. Obawiam sie, że wrzucenie go na gleboka wode od razu byłoby złym pomysłem i jemu samemu mogłoby zaszkodzić.


Bez jaj, Mikkelsen jest młody, ale szlifuje asfalty i szutry już wystarczająco dużo czasu, żeby nie traktować go jak szczeniaka. W przypadku Latvali nie specjalnie można liczyć na jakikolwiek progres, a przynajmniej nie szybko. Tyle lat i w zasadzie ciągle te same problemy, w tym sezonie nawet większe niż wcześniej. Nie ma podstaw,żeby sądzić,że w przyszłym sezonie wszystko pyk- odmieni się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Bardziej od Mikkelsena widziałbym w VW Solberga, albo Hirvonena, ale na to raczej marne szanse. Mikklesen jest zdecydowanie bardziej rozwojowy. Jeśli chodzi o zdobywanie punktów tu i teraz to JML jest kompletnie nieprzewidywalny, w tej chwili jest za Nowikovem. Prawda, że opuścił jeden rajd, no, ale przecież Novikov to w ogóle nie ta liga. nie sądzę, że Mikkelsen ma aż takie zdolności do tracenia punktów.

Matthias Schmidt napisał(a):Co do Forda - Pettera zostawia, a jesli nie to oznacza, że sa naprawde potłuczeni. Sordo na pewno w Fordzie jako dwójka. Tanak zostanie w satelickim.


Sordo może miec za mocny kontrakt, lub z Mini nie jest tak xle jak się nam wydaje. Sordo wyraźnie powiedział, że nigdzie się nie wybiera. Ford na pewno będzie go chciał jeśli straci JML (co moim zdaniem wcale nie jest przesądzone, z jednej strony Forda może po przyszłym sezonie już nie być, ale z drugiej nie wiadomo czy w VW będzie mógł liczyć na podobną wyrozumiałość). Poza tym wcale nie jest powiedziane,że M-sport jest jakoś mocno przywiązany do Solberga. jak najbardziej mogę sobie wyobrazić,ze zastąpią go Ostbergiem. prawda, że na chwile obecna jest wolniejszy, ale nie wiadomo na ile jest to kwestia samochodu, przy czym akurat M-Sport to wie.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości