Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » czwartek, 4 paź 2018, 10:02

M-Sport pewnie jeszcze w przyszłym roku da radę startować i nawet w następnym tylko że będzie to już na zasadzie wypożyczalni przez pay driverów ;)
Zresztą tak jak to już bywało w przeszłości.
Może M-Sport zwiąże się z DMACKiem? To by coś pomogło, a na niektórych rajdach dawałoby przewagę.
Ogólnie obecna sytuacja M-Sport to tylko i wyłącznie głupota Forda i nic więcej.
Seraf
N3
 
Posty: 233
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Warszawa


Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » czwartek, 4 paź 2018, 20:15

Niby dlaczego głupota forda? Wytłumacz mi to
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1087
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » czwartek, 4 paź 2018, 23:37

Nie głupota Forda tylko zarządzajacych cyklem WRC. Ford to nie jest instytucja charytatywna, policzyli, że globalnie im to rybka czy Fiesta zdobędzie tytuł czy nie i na tej podstawie postanowili olać taki biznes. Jakoś na początku ubiegłej dekady Ford nie żałował siana, mimo że nie przekładało się to na żadne tytuły, sama obecność w WRC stanowiła wtedy wartość dodaną. Teraz nie stanowi nawet zdobycie tytułów, bo włodarze doprowadzili do spadku zainteresowania tym sportem co najmniej o połowę. Sytuacji Forda nie należy mierzyć jedną miarą z Citroenem czy Hyundaiem, ich głównym rynkiem jest USA, gdzie WRC wszyscy mają głęboko... Europa to też dla nich ważny rynek, ale nie tak ważny jak dla PSA na przykład, dlatego jest całkowicie zrozumiałe że znacznie szybciej stracili zainteresowanie WRC.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5333
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » piątek, 5 paź 2018, 01:27

W ciągu ostatnich 5 lat spadek o połowę Ford zaliczył też w akcjach ;) Może nie spadną do poziomu sprzed 10 lat, ale nie wróżę im jakieś mocnej przyszłości na rynku. W Europie leją ich Francuzi i Niemcy, a w USA dostają łomot od Japończyków.
Avatar użytkownika
Loeb1987
A6
 
Posty: 1119
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Voo » piątek, 5 paź 2018, 10:10

żółtodziób napisał(a):Nie głupota Forda tylko zarządzajacych cyklem WRC. Ford to nie jest instytucja charytatywna, policzyli, że globalnie im to rybka czy Fiesta zdobędzie tytuł czy nie i na tej podstawie postanowili olać taki biznes. Jakoś na początku ubiegłej dekady Ford nie żałował siana, mimo że nie przekładało się to na żadne tytuły, sama obecność w WRC stanowiła wtedy wartość dodaną. Teraz nie stanowi nawet zdobycie tytułów, bo włodarze doprowadzili do spadku zainteresowania tym sportem co najmniej o połowę. Sytuacji Forda nie należy mierzyć jedną miarą z Citroenem czy Hyundaiem, ich głównym rynkiem jest USA, gdzie WRC wszyscy mają głęboko... Europa to też dla nich ważny rynek, ale nie tak ważny jak dla PSA na przykład, dlatego jest całkowicie zrozumiałe że znacznie szybciej stracili zainteresowanie WRC.


To co piszesz byłoby w 100% słuszne gdybyśmy mówili o sytuacji takiej gdyby cały ciężar finansowy i organizacyjny spoczywałby na Fordzie.

Faktycznie nie można ich mierzyć jedną miarą z Hyundaiem bo tak naprawdę chodziło tylko o "przyłożenie palca" do tego co robi Wilson. Wystarczyło zainwestować (strzelam, dane czysto hipotetyczne) 10% tego co musiał przez ostatnie lata zainwestować Hyundai w póki co nie zdobycie tytułu.

Kibic ma zawsze prawo uznać takie podejście za głupie.

Ciekawostka - jeśli wierzyć internetom (dane za 2017) to sprzedaż w Europie dla Forda to 1/6 globalnej sprzedaży ale dla Hyundaia/Kia i Toyoty to w przybliżeniu circa 1/14! Czyli Ford jest bardziej europejski i ten rynek jest dla niego ważniejszy niż dla 2 z 3 producentów zaangażowanych w WRC.
Avatar użytkownika
Voo
N3
 
Posty: 220
Dołączył(a): niedziela, 4 sty 2015, 23:23

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » piątek, 5 paź 2018, 12:45

Głupota Forda to mając Malcolma i jego ekipę nie musieliby pompować tyle kasy co reszta fabrycznych ekip i byłoby ok.
A tym bardziej mając Ogiera to nic więcej do szczęścia nie trzeba do zdobywania tytułów.
No trudno mają problemy finansowe i tak to się kończy.
A Toyota obecnie jest na fali podobnie jak Tanak ;)
Hyundai ma spore problemy z autami ostatnio, tylko Neuville notuje przyzwoite wyniki.

Co do nowego producenta w WRC to ja dziwię się, że nie wraca ani Mitsubishi ani tym bardziej Subaru które jest nieodłącznie kojarzone z rajdami. Tylko, że w dobie obecnych przepisów Subaru nie ma auta o odpowiednich wymiarach, Mitsubishi dałoby radę ;)

Szybciej pewnie dołączy jakaś chińska marka niż powyższe dwie marki.
Bo Lancia Delta czy ogólnie jakaś marka z grupy Fiata to można zapomnieć raczej ;)
Dziwie się że z grupy VAG nikt nie startuje np Skoda lub Seat bo nie są kojarzeni z afera diesel gate, a technologia z Polo WRC nie jest jakaś stara wystarczy trochę testów ulepszeń itp i znowu jakiś VAG będzie bardzo mocny.

Hmm, a może KIA wkroczy i będzie jak kiedyś walka Mitsubishi-Subaru tak teraz Hyundai-Kia. Taka zmiana dziejowa ;)
Seraf
N3
 
Posty: 233
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » piątek, 5 paź 2018, 13:18

Seraf napisał(a):Hmm, a może KIA wkroczy i będzie jak kiedyś walka Mitsubishi-Subaru tak teraz Hyundai-Kia. Taka zmiana dziejowa ;)


Hyundai Motor Group to koreańska spólka w której skład wchodzą min: Hyundai Motor Company i Kia Motors.
Więc mielibyśmy bratobójczy pojedynek, raczej mało prawdopodobny scenariusz choć nie twierdze że nie niemożliwy.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 884
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » piątek, 5 paź 2018, 16:14

Kiedyś były Seat i Skoda w WRC ;)
Ale z ta Kią to raczej nic nie wyjdzie to fakt ;)
Seraf
N3
 
Posty: 233
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » piątek, 5 paź 2018, 16:44

KIA nie będzie kojarzona ze sportem samochodowym ;) Popatrzcie na ilu płaszczyznach leci Hyundai. Widać ewidentny podział na różne plany sponsorskie. Hyundai odpowiada za samochody. KIA to piłka, kosz, tenis.
Avatar użytkownika
Loeb1987
A6
 
Posty: 1119
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez kij » piątek, 5 paź 2018, 21:24

Skoda i Seat nie błyszczały, ale wtedy producentów było ile, 6, 7? Nie pamiętam.

Nie tak odległe czasy to walka wewnątrz grupy PSA, co się działo na początku wieku, Peugeot i Citroen.

C3 WRC raczej dobrym sprzętem jest. Taki Meek potrafił rajdy wygrać w zeszłym roku, a i w klasyfikacji byłby wiele wyżej, gdyby ciśnienie trzymał, i zamiast gnieść ponad swoje możliwości dowozić mocny wynik.
Ogi też raptem 2 rajdy w zeszłym roku wygrał, tylko tam gdzie nie dawał rady, jechał swoje i wyjeździł co wyjeździł.
W C3 zrobiłby to samo, albo i lepiej nawet, więc Ott będzie mieć twardego przeciwnika ;)
Avatar użytkownika
kij
N3
 
Posty: 305
Dołączył(a): piątek, 22 mar 2013, 21:24

Re: Świat WRC

Postprzez speedyzxz » sobota, 6 paź 2018, 13:27

Mitsu nie wróci, po ofercie aut widać że raczej rezygnują kojarzenia samochodów z rajdami/wyścigami. Lancera Evo więcej nie będzie. Było Eclipse jako małe coupe - teraz jest suvem. Subaru raczej za małe na takie inwestycje.
Połączenie Renault i Nissana dojdzie do skutku? Renia w F1 Nissan do WRC :wink:
A problemem WRC jest tak jak pisze żółtodziób, że sama obecność nie wiele daje, w F1 można sponsorować zespół z końca stawki i jest się czym chwalić bo to F1, WRC nie ma niestety takiej marki, trzeba chociaż coś wygrywać, a im więcej producentów tym ciężej będzie je obsadzić składem gotowym na walkę o tytuł. - Czyli potrzeba więcej hajsu na podkupienie kierowców i inżynierów. Ale oby zawsze było chociaż tych 4 producentów
Same rajdy są też bardzo europejskie, tutaj jest ich główny rynek i to się prędko nie zmieni, ale plus dla Toyoty że chce Japończyka przygotować na starty w WRC, no i liczę że Paddon utrzyma się w WRC. To mało, ale zawsze więcej niż oglądanie rywalizacji Francja-Finlandia 8)
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2837
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » sobota, 6 paź 2018, 16:50

O dołączeniu kolejnej fabryki do WRC możemy chwilowo pomarzyć, tak jak ktoś zauważył wcześniej testy takiego samochodu prędzej czy później ujrzały by światło dzienne oraz na bank pojawiały by się jakieś plotki o marce która ma zamiar wejść w ten cykl.
VW nie zgłosi się jako producent do WRC2 - tak przynajmniej zapowiadali że swoje auta bedą kierowane do prywaciarzy - z newsa którego czytałem najbardziej prawdopodobne jest dołaczenia Protona ze swoim wynalazkiem.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4116
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez kuba.es » sobota, 6 paź 2018, 22:37

Seraf napisał(a):Co do nowego producenta w WRC to ja dziwię się, że nie wraca ani Mitsubishi ani tym bardziej Subaru które jest nieodłącznie kojarzone z rajdami. Tylko, że w dobie obecnych przepisów Subaru nie ma auta o odpowiednich wymiarach, Mitsubishi dałoby radę ;)

Jak dla mnie Mitsubishi jest jeszcze bardziej nierealne. Po pierwsze, dawno zakończono rajdowy program na Evo X, po drugie oni obecnie mają w ofercie właściwie tylko suvy więc nawet nie ma i w najbliższym czasie nie zanosi się na powstanie "bazy". Wydaje mi się zresztą, że taka "ugrzeczniająca i zestandaryzowana" polityka marki jest związana ze spadkiem sprzedaży - po prostu połowa Kowalskich podróżuje dziś czarnymi suvami. Na końcu zawsze jest liczba i na romantyczne wzloty pokroju evo czy wrc po prostu nie ma miejsca.

Tak naprawdę to większość liczących się obecnie producentów małych hatchbacków jest już w wrc. Marki takie jak Fiat czy Lancia to obecnie mają problem by stworzyć konkurencyjne auto na drogę, a co dopiero na trasy wrc. Tam też z kasą się nie przelewa i bardziej myślą o chlebie niż o niebie. Z Niemiec startowal VW ale wzorem Dakaru zakończyli program po kilku sukcesach. BMW czy Mercedes mają tory. Więcej potencjalnych marek po prostu nie ma. Jaki obecnie przemysł motoryzacyjny, taka rywalizacja w wrc. Ale myślę, że i tak jest bardzo dobrze i najważniejsze by w cyklu jak najdłużej zostali ci których już mamy.
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty - dla szybkich kierowców." - Colin McRae
Avatar użytkownika
kuba.es
N3
 
Posty: 402
Dołączył(a): czwartek, 27 sty 2011, 12:07

Re: Świat WRC

Postprzez Honiclbr » poniedziałek, 8 paź 2018, 15:28

Mad Max napisał(a):O dołączeniu kolejnej fabryki do WRC możemy chwilowo pomarzyć, tak jak ktoś zauważył wcześniej testy takiego samochodu prędzej czy później ujrzały by światło dzienne oraz na bank pojawiały by się jakieś plotki o marce która ma zamiar wejść w ten cykl.
VW nie zgłosi się jako producent do WRC2 - tak przynajmniej zapowiadali że swoje auta bedą kierowane do prywaciarzy - z newsa którego czytałem najbardziej prawdopodobne jest dołaczenia Protona ze swoim wynalazkiem.


Hyundai też miał wystawiać tylko prywatnym, a jeżdżą z Huttunenem ;)
Honiclbr
A5
 
Posty: 638
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » poniedziałek, 8 paź 2018, 17:16

Aro90 napisał(a):
Mad Max napisał(a):ew. jest szansa że z H. wypadnie Paddon który ma strasznie słaby sezon a Hyundai zaryzykuje z Huttunem ale jest o mało prawdopodobne
Paddon strasznie słaby sezon? ja bym te słowa skierował do Breena i Evansa. Paddon często tempo miał średnie ale punkty dobre przywoził, na Portugalii miał wypadek prowadząc w rajdzie. Z Huttunenem to troche dziwna sprawa on nie ogarnia jeszcze WRC 2 zbyt dobrze. Bardzo będę zdziwiony jeśli to on zamiast Tidemanda dostanie szanse. Pontus miał bardzo podobne tempo do Lappiego kiedy razem konkurowali :wink:
Sorry spojrzałem na tabelę wyników bez głębszej analizy rajdów, zupełnie zapomniałem że Paddon nie jeździ w tym roku pełnego sezonu
Honiclbr napisał(a):
Mad Max napisał(a):O dołączeniu kolejnej fabryki do WRC możemy chwilowo pomarzyć, tak jak ktoś zauważył wcześniej testy takiego samochodu prędzej czy później ujrzały by światło dzienne oraz na bank pojawiały by się jakieś plotki o marce która ma zamiar wejść w ten cykl.
VW nie zgłosi się jako producent do WRC2 - tak przynajmniej zapowiadali że swoje auta bedą kierowane do prywaciarzy - z newsa którego czytałem najbardziej prawdopodobne jest dołaczenia Protona ze swoim wynalazkiem.
Hyundai też miał wystawiać tylko prywatnym, a jeżdżą z Huttunenem ;)
Oczywiście że tak, ale są to starty bardziej nastawione na rozwijanie zawodnika i promocję modelu niż na wygrywanie czegoś większego w stylu Skody
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4116
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość