Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » środa, 29 lis 2017, 23:12

Jak Loeb się nad nimi nie zlituje i nie wróci na większość sezonu, to będzie im ciężko. Jako jedyny zespół nie mają klasowego kierowcy.
grzesiek811
N2
 
Posty: 117
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38


Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » czwartek, 30 lis 2017, 19:15

grzesiek811 napisał(a):Jak Loeb się nad nimi nie zlituje i nie wróci na większość sezonu, to będzie im ciężko. Jako jedyny zespół nie mają klasowego kierowcy.
Żeby im auto ustawił chociaż :wink: Choć On się nie pcha na siłę do jazdy to może Ono jest NIEUSTAWIALNE 8)
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1048
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Świat WRC

Postprzez piotrg » czwartek, 30 lis 2017, 20:16

No nie wygłupiaj się przecież to nie kabriolet... :)
Za to mają najbardziej stabilny skład i pewne wyniki na przyszły sezon :) - wiedzą że tytułu nie zdobędą a w producentach mają pewne zaklepane czwarte miejsce. Firma premie i 13 może już przed sezonem za zaplanowane wyniki rozpisać :). Jedyne nad czym się zastanawiają to ile nadwozi zapasowych dla "chłopaków" przygotować :). A reszta zespołów w czarnej d..., mają burzę mózgów bo mogą być pierwsi a i trzeci :)
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 390
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » czwartek, 30 lis 2017, 23:16

Kabriolet już był, peugeot 307CC WRC.

Nie chodzi o samo ustawienie auta. Teraz jest czas na wprowadzenie poprawek przed nowym sezonem. Latvala się chwalił, że przez dwa tygodnie z nim mocno usprawnili auto.

A Loeb jest tak klasowym zawodnikiem, że na pewno nie zapomniał jak się jeździ i potrafiłby wrócić po kilku latach przerwy z dobrymi wynikami, jak Kubica teraz.

Zobaczymy jak sobie poradzi Toyota z Tanakiem i Latvala w nowym sezonie, bo na końcu coś stracili tempo, a może motywację. Za dużo pecha i awarii miał Latvala.
grzesiek811
N2
 
Posty: 117
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 1 gru 2017, 17:28

Ja jednak uwazam, ze najwiekszym problemem Citroena sa kierowcy. Samochodowi zdecydowanie brakuje, jest to trudne auto, co tez potwierdzali kierowcy, ale uwazam, ze gdyby Citroen mial w skladzie Ogiera czy Mikkelsena, ich czwarte miejsce w producentach wcale nie byloby takie oczywiste, a Ogier pewnie i tytul by tym samochodem wyjezdzil. Tylko Citroen nie ma kierowcow, ktorzy mogliby powalczyc o cos wiecej. Meeke jest czasem szybki i wtedy wygrywa, albo notuje czolowe czasy, Breen solidny, ale bez blysku, a Lefebvre na ta chwile w ogole nie istnieje. Sklad Ogier-Mikkelsen-Breen i uklad sil od razu bylby inny.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2394
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez speedyzxz » piątek, 1 gru 2017, 21:14

Matthias Schmidt napisał(a):Ja jednak uwazam, ze najwiekszym problemem Citroena sa kierowcy. Samochodowi zdecydowanie brakuje, jest to trudne auto, co tez potwierdzali kierowcy, ale uwazam, ze gdyby Citroen mial w skladzie Ogiera czy Mikkelsena, ich czwarte miejsce w producentach wcale nie byloby takie oczywiste, a Ogier pewnie i tytul by tym samochodem wyjezdzil. Tylko Citroen nie ma kierowcow, ktorzy mogliby powalczyc o cos wiecej. Meeke jest czasem szybki i wtedy wygrywa, albo notuje czolowe czasy, Breen solidny, ale bez blysku, a Lefebvre na ta chwile w ogole nie istnieje. Sklad Ogier-Mikkelsen-Breen i uklad sil od razu bylby inny.
Już by nawet został ten Meeke, ale złapaliby chociaż Mikkelsena to byłaby inna rozmowa :)
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2827
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Świat WRC

Postprzez adamlen » sobota, 2 gru 2017, 22:52

Dokładnie. To auto jest na tyle nie przewidywalne, że potrzeba drivera mega bezpiecznego. Ogier, Mikkelsen, Sordo, Breen, no i oczywiście Loeb to są kierowcy, których można obstawiać, że ukończą każdy odcinek na którym wystartują. A w rajdach, które "leżą" C trójce Ogier, Mikkelsen i Loeb mogli by zrobić też dobry wynik (co najmniej podium) bo szybkościowo auto na pewno nie odstaje.
Więc jeśli na Ogiera nie było szans, Loeb nie wróci na cały sezon to zostawał Mikkelsen. Decyzja tym bardziej głupia, że mieli go już w aucie.

Natomiast jeśli auto nie było by tak nieprzewidywalne to zarówno Meeke jak i połowa stawki spokojnie by nim powalczyła o regularne zwycięstwa.

Czy Ogier wywalczyłby tytuł w tym aucie w tym sezonie? Już w Fieście szło mu to całkiem ciężko i zaczął popełniać błędy jadąc bardziej na granicy niż to miało miejsce w Polo a tegoroczna Fiesta była bardzo dobra, więc w C3 było by jeszcze ciężej.
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1139
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » niedziela, 3 gru 2017, 13:18

Meeke jest dobry jak nie jest liderem zespołu. Wtedy jeździ dużo lepiej. Citroen sam sobie strzela gola już kolejny sezon.
Avatar użytkownika
Loeb1987
A6
 
Posty: 1096
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » niedziela, 3 gru 2017, 16:53

Matthias Schmidt napisał(a):Ja jednak uwazam, ze najwiekszym problemem Citroena sa kierowcy. Samochodowi zdecydowanie brakuje, jest to trudne auto, co tez potwierdzali kierowcy, ale uwazam, ze gdyby Citroen mial w skladzie Ogiera czy Mikkelsena, ich czwarte miejsce w producentach wcale nie byloby takie oczywiste, a Ogier pewnie i tytul by tym samochodem wyjezdzil. Tylko Citroen nie ma kierowcow, ktorzy mogliby powalczyc o cos wiecej. Meeke jest czasem szybki i wtedy wygrywa, albo notuje czolowe czasy, Breen solidny, ale bez blysku, a Lefebvre na ta chwile w ogole nie istnieje. Sklad Ogier-Mikkelsen-Breen i uklad sil od razu bylby inny.

Problemem wcale nie są kierowcy, a kadra zarządzająca. Za Mattona popełniono tyle błędów, że głowa mała. Meeke jaki jest każdy widzi i zwalanie na niego całej winy po tym jak się okazuje, zbyt szybko postawiono go w roli lidera, bo on wciąż nie potrafi REGULARNIE dojeżdżać na podium to nie jest błąd kierowcy. A regularność trudno osiągnąć gdy kierowca dostaje przymusowy urlop albo ogranicza się mu testy jak przed Rajdem Walii. A wisienką na torcie były sugestie, że inżynierowie generalnie wiedzieli lepiej i nie słuchali wskazówek lidera zespołu oraz wypowiedzi szefa zespołu, że auta niby same zdobyły dwa zwycięstwa w tym roku.
wanderer
A6
 
Posty: 1134
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 4 gru 2017, 09:12

Słuszna uwaga. Już Quesnel nie zabłysnął delikatnie mówiąc doprowadzając do kosy z Ogierem, ale Matton wcale nie ogarnia lepiej. Zespół miał ładnych kilka okazji żeby ściągnąć kogo chce po tym jak wycofał się VW, za każdym razem rozgrywał to w sposób jak by rzeczywiście byli w stanie zbudować auto które samo wygra rajd, bez kierowcy. Teraz jak się okazało, że Ogier jest w stanie wygrywać nawet Fiestą, a Neuville'a i Mikkelsena "przytulił" Hyundai no to pozostaje im już tylko liczyć na to, że wychowają sobie kolejnego Seba, bo nikt już nie jest nimi zainteresowany. Tyle, że jakoś nie dostrzegam w Lefebrve choćby połowy potencjału młodszego z Sebów, a nawet jeśli się mylę to na jakiekolwiek efekty przyjdzie poczekać jeszcze kilka lat.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5306
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » poniedziałek, 4 gru 2017, 22:14

Jak zespół będzie działał tak jak do tej pory, to w życiu nie wychowają następnego Seba.Ten sezon spieprzyli tak, że to jest nie do wyobrażenia. Popełnili chyba wszystkie możliwe błędy w decyzjach kadrowych.
1. Nie udało się zakontraktować Ogiera na sezon 2017.
2. Mikkelsen był już w ich aucie a zrezygnowali z niego. Albo dali się przebić Hyunadiowi.
3. Odsunęli od rajdu lidera zespołu co na pewno nie wpłynęło pozytywnie na jego jazdę, a zanosi się, że znów będzie liderem zespołu.
4. Ponownie nie udało zakontraktować się Ogiera. Ponadto nie zanosi się, na żadną inną gwiazdę w zespole.

Jak tak ten zespół będzie działał to jedynym możliwym wyjściem będzie odejście z WRC.
grzesiek811
N2
 
Posty: 117
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez anonim » poniedziałek, 4 gru 2017, 23:17

wanderer napisał(a):Problemem wcale nie są kierowcy, a kadra zarządzająca. Za Mattona popełniono tyle błędów, że głowa mała. Meeke jaki jest każdy widzi i zwalanie na niego całej winy po tym jak się okazuje, zbyt szybko postawiono go w roli lidera, bo on wciąż nie potrafi REGULARNIE dojeżdżać na podium to nie jest błąd kierowcy. A regularność trudno osiągnąć gdy kierowca dostaje przymusowy urlop albo ogranicza się mu testy jak przed Rajdem Walii. A wisienką na torcie były sugestie, że inżynierowie generalnie wiedzieli lepiej i nie słuchali wskazówek lidera zespołu oraz wypowiedzi szefa zespołu, że auta niby same zdobyły dwa zwycięstwa w tym roku.


Wg. mnie oni nie szanuja wogóle Meeke i nie współpracują z nim.
Do tego Matton sprawia wrażenie typowego managera korporacyjnego, nie ma pojęcia
o tym czym się zajmuję a decyzje podejmuje na zasadzie "bo inni podobną podjęli" albo właśnie coś w książce o zarządzaniu
przeczytał.
Po sezonie 2015 chcieli się pożegnać z Meeke, ale jak Makinnen stwierdził że go chce i publicznie powiedział, że to dobry
kierowca do rozwoju nowego auta(bo jest też z wykształcenia inżynierem) to nagle zaproponowali mu kontrakt.
Nie zatrudnili go bo chcieli, zatrudnili go bo okazało się że inni go cenią.
Wychodzi jednak, że w czasie rozwoju auta nie bardzo go słuchali, z resztą w obecnym sezonie też nie bardzo i dopiero Loeb musiał im powiedzieć
że auto do kitu wtedy coś się ruszyło.

Kierowca by jeździć potrzebuję nie tylko dobrego auta, ale zespołu który go wspiera i rozumie.
Patrzcie co się stało z Jarrim w tym sezonie, jak auto sie nie zepsuło to był wysoko, dlaczego?
Wydaje mi się że ma szefa który jest jednocześnie mentorem, szefa który robił to samo co on i go rozumie, wie jak z nim rozmawiać
rozumie jego problemy, umie mu doradzić.

Citroen miał przez wiele lat prosto, jeździł u nich geniusz i jakoś się kręciło, gdy ten odszedł nagle trzeba było zacząć pracować,
ale oni dalej oczekują że każdy następny kierowca którego zatrudnią będzie jak Leob, a jak nie jest to jest to wina tego kierowcy że nim nie jest.

Mógłbym założyć się, że nawet jakby zatrudnili Mikelsena to nic nie zmieniłoby się, byłoby lepiej bo to bardziej niezawodny kierowca, ale nie rozwiązałoby to problemów które trapią ten zespół.
anonim
 
Posty: 1
Dołączył(a): niedziela, 12 lut 2017, 10:58

Re: Świat WRC

Postprzez Booogi » wtorek, 5 gru 2017, 13:04

Słusznie prawicie. Co do Mattona - czy nie zna się na tym co robi? Nie wydaje mi się. Problem polega na tym, że on nie podejmuje decyzji samodzielnie. Pytanie tylko kto ma decydujący głos - centrala Citroena czy szejkowie z Abu Dhabi? Ten układ sponsorski rodzi wiele problemów, weźmy pod uwagę chociażby fakt, że dla szejka Khalida trzeba wystawiać samochód w wybranych rundach i tym samym ogranicza to mocno możliwości w obsadzie załóg.
Nie twierdzę, że za czasów Loeba Red Bull jako główny partner nie miał głosu, ale inaczej rozmawia się z partnerem korporacją, inaczej z rodziną królewską czy rządem państwa.
Janusz na zawsze w naszej pamięci...[ ' ]
Avatar użytkownika
Booogi
A5
 
Posty: 929
Dołączył(a): sobota, 14 sie 2004, 18:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » wtorek, 5 gru 2017, 13:18

Loeb1987 napisał(a):Meeke jest dobry jak nie jest liderem zespołu. Wtedy jeździ dużo lepiej. Citroen sam sobie strzela gola już kolejny sezon.

On mógłby być świetnym liderem, ale musiałby przejść drogę trochę podobną jak Tanak lub Mikkelsen, by mógł być trochę w cieniu w zespole kierowanym przez szefa z głową, a nie kogoś, kto jest na tyle głupi, że korzysta z dopingu podczas własnych startów rajdówką. :roll: I jak ktoś wyżej wspomniał, w Citroen Racing tak do końca nie wiadomo, gdzie jest główny ośrodek decyzyjny i kto jakie płaci rachunki.
Dla Meeke kluczowym sezonem był 2016, gdzie zdobył 2 wygrane ale pech chciał, że wtedy Citroen ograniczył starty i do dziś zespół nie potrafi się ogarnąć. A kierowca mimo to dowozi zwycięstwa i ma ich tyle co Mikkelsen i Tanak razem wzięci. Co samo w sobie jest fenomenem trochę jak u Kubicy, bo Meeke też miał długie przerwy od regularnego profesjonalnego ścigania - sezony 2007-2010 a potem 2012-2013.
wanderer
A6
 
Posty: 1134
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » wtorek, 5 gru 2017, 18:22

Może macie racje, Citroen w ostatnim roku się obudził, że nie koniecznie zawsze mieli najlepsze auta, ale mieli najlepszego kierowce, a przy okazji myśleli, ze auto jest fantastyczne.
Szekowie dają kasę na egzystencję, więc mają prawo do wszystkiego, tego bym nie podważał. Burdel tam jest i tyle.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1048
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość