Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Cendra » wtorek, 7 lis 2017, 20:27

Ciekawe ile ma pilot i co ma do gadania w temacie zmiany zespołu itp... :roll:
Skoda Citigo 1.0 + LPG '12r.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1141
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa


Re: Świat WRC

Postprzez deiman » środa, 8 lis 2017, 18:25

Jeśli Ford zamierza wrócić to szkoda, że tak późno się decydują. Niestety Tanak odszedł. Poza tym Citroen znów wyjdzie na głupca.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 598
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » środa, 8 lis 2017, 19:19

Nikt nie podlinkował wiadomości, to ja to zrobię
http://rajdy.autoklub.pl/news/ford-wroci-do-wrc,80665

Jeżeli to prawda, to lepiej późno niż wcale. No i już wiadomo dlaczego Ogier tak zwleka z decyzją. A jeżeli Ford wróci i Ogier zostanie, to rzeczywiście Citroen wyjdzie na głupca, bo stracą Ogiera i Mikkelsena.
Ale jest jeszcze kilku młodych perspektywicznych kierowców, jak Suninen czy Tidemand. A niedługo może nawet Rovenpera.
grzesiek811
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez speedyzxz » środa, 8 lis 2017, 20:01

A mi się wydaje że Ogierowi Citroen jest nie po drodze :) I może zostanie w M-Sporcie, nawet jak Malcolm nie ściągnie Forda :) takie mam wrażenie przynajmniej
Suninen czy Tidemand sobie mogą być, Francuzi nie po to szkolą przyszłego mistrza Lefebvre żeby teraz ściągać jakiś tam Skandynawów :lol:
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2796
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » środa, 8 lis 2017, 20:17

speedyzxz napisał(a):A mi się wydaje że Ogierowi Citroen jest nie po drodze :) I może zostanie w M-Sporcie, nawet jak Malcolm nie ściągnie Forda :) takie mam wrażenie przynajmniej
Suninen czy Tidemand sobie mogą być, Francuzi nie po to szkolą przyszłego mistrza Lefebvre żeby teraz ściągać jakiś tam Skandynawów :lol:


Hah dobrze powiedziane :lol:

To chyba dlatego przepuścili Ogiera i Mikelsena.
Jednak chyba zmienie zdanie i coraz bardziej przekonuje sie do tego że Ogier pozostanie w M-Sporcie.
Loeb tez niezbyt dobrze wypowiada sie o c3, wiec Ogier moze po prostu strzelic sobie w kolano idac do citroena. W Fiescie zdobył tytuł wiec teoretycnie Wilson moze byc lepsza ofertą.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 858
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » środa, 8 lis 2017, 22:32

A mi ciągle chodzi po głowie jeszcze konflikt Ogiera z Loebem. W końcu Ogier odszedł od Citroena i zrobił roczną przerwę startując sporadycznie Fabią S2000 i budując Polo WRC.
Inna sprawa to forma Citroena. Ale jednak jest on w stanie wygrywać rajdy, więc nie jest aż tak źle.
grzesiek811
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez HenriS12B » czwartek, 9 lis 2017, 07:28

grzesiek811 napisał(a):A mi ciągle chodzi po głowie jeszcze konflikt Ogiera z Loebem. W końcu Ogier odszedł od Citroena i zrobił roczną przerwę startując sporadycznie Fabią S2000 i budując Polo WRC.
Sporadycznie? Zaliczył wszystkie rundy WRC w tamtym sezonie... Śmiem twierdzić, że nikt nigdy nie wycisnął tyle z S2000 na oesach - absolutny max!
Avatar użytkownika
HenriS12B
N2
 
Posty: 174
Dołączył(a): wtorek, 26 lut 2013, 10:37
Lokalizacja: na łuku za szczytem

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » czwartek, 9 lis 2017, 09:26

Nie pamiętam już tego czy były wszystkie czy nie. Chodziło mi o to, że odszedł z Citroena i zrobił roczną przerwę od najwyższej klasy.
grzesiek811
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » czwartek, 9 lis 2017, 10:05

grzesiek811 napisał(a):Nie pamiętam już tego czy były wszystkie czy nie. Chodziło mi o to, że odszedł z Citroena i zrobił roczną przerwę od najwyższej klasy.

To jak czegoś nie pamiętasz to sprawdź to zanim coś napiszesz, to po pierwsze. A po drugie jak się czegoś nie wie to może lepiej nie wypowiadać się na ten temat. W 2012 Ogier opuścił tylko Rajd Nowej Zelandii, a to zapewne dlatego, że później Nowej Zelandii już nie było w kalendarzu WRC, więc VW nie musiał "uczyć" się tego rajdu. To, że Ogier nie startował w rajdach WRC autem WRC nie oznacza, że on miał jakąkolwiek przerwę. W Fabii S2000 przejechał niemal wszystkie rajdy sezonu, więc nic nie stracił. Do tego testował ile się tylko dało, VW nie miał żadnych ograniczeń. Ogier w jednym z wywiadów mówił ile kilometrów zaliczył, była to równowartość 2-3 sezonów. Więc w samej jeździe był nawet do przodu, na początku 2013 nikt nie był tak wjeżdżony w samochód jak on.

A jeszcze co do tego mitycznego konfliktu na linii Loeb-Ogier, to za każdym razem śmiać mi się chce z tego do jakiej rangi urósł dla niektórych ten temat. Wg mnie Ogier miał bardziej konflikt z ówczesnym szefem Citroen Racing, który obiecał mu równy status z Loebem, co było swoistym kuriozum. Bo jednak w ówczesnym czasie to Loeb był gwiazdą WRC i Citroena, a Ogier tylko i aż młodym, aspirującym i bardzo obiecującym zawodnikiem. W 2011 Ogier wygrał 5 rajdów, nikt go jakoś specjalnie nie hamował, nie kazał na każdym kroku przepuszczać Loeba. Jedyna konfliktowa sytuacja była w Niemczech, ale tu bardziej chodziło o zaniechanie walki między sobą, a nie o przepuszczenie kogoś. Przecież do czasu, gdy Loeb złapał kapcia to on był liderem, a potem był cały czas drugi i to z bezpieczną przewagą nad trzecim Sordo. Gdyby Ogier faktycznie był tak źle traktowany to przecież by go zmusili do złapania kilku minut spóźnienia, ale jednak do tego nie doszło. Ta sytuacja zapewne była też rozdmuchana lekko pod media, tak aby przejście do VW było bardziej dramatyczne :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1226
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » czwartek, 9 lis 2017, 13:56

Moze teraz przod nie bedzie tak bardzo podnosic do gory po hopkach :). Ciekawe kiedy reszta ruszy mocniej z rozwojem swoich pakietow areo. Tak czy siak, Toyota nie proznuje.
http://planetemarcus.com/la-toyota-yari ... ison-2018/
Obrazek
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 598
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » czwartek, 9 lis 2017, 18:04

woocasch napisał(a):
grzesiek811 napisał(a):Nie pamiętam już tego czy były wszystkie czy nie. Chodziło mi o to, że odszedł z Citroena i zrobił roczną przerwę od najwyższej klasy.

To jak czegoś nie pamiętasz to sprawdź to zanim coś napiszesz, to po pierwsze. A po drugie jak się czegoś nie wie to może lepiej nie wypowiadać się na ten temat. W 2012 Ogier opuścił tylko Rajd Nowej Zelandii, a to zapewne dlatego, że później Nowej Zelandii już nie było w kalendarzu WRC, więc VW nie musiał "uczyć" się tego rajdu. To, że Ogier nie startował w rajdach WRC autem WRC nie oznacza, że on miał jakąkolwiek przerwę. W Fabii S2000 przejechał niemal wszystkie rajdy sezonu, więc nic nie stracił. Do tego testował ile się tylko dało, VW nie miał żadnych ograniczeń. Ogier w jednym z wywiadów mówił ile kilometrów zaliczył, była to równowartość 2-3 sezonów. Więc w samej jeździe był nawet do przodu, na początku 2013 nikt nie był tak wjeżdżony w samochód jak on.

A jeszcze co do tego mitycznego konfliktu na linii Loeb-Ogier, to za każdym razem śmiać mi się chce z tego do jakiej rangi urósł dla niektórych ten temat. Wg mnie Ogier miał bardziej konflikt z ówczesnym szefem Citroen Racing, który obiecał mu równy status z Loebem, co było swoistym kuriozum. Bo jednak w ówczesnym czasie to Loeb był gwiazdą WRC i Citroena, a Ogier tylko i aż młodym, aspirującym i bardzo obiecującym zawodnikiem. W 2011 Ogier wygrał 5 rajdów, nikt go jakoś specjalnie nie hamował, nie kazał na każdym kroku przepuszczać Loeba. Jedyna konfliktowa sytuacja była w Niemczech, ale tu bardziej chodziło o zaniechanie walki między sobą, a nie o przepuszczenie kogoś. Przecież do czasu, gdy Loeb złapał kapcia to on był liderem, a potem był cały czas drugi i to z bezpieczną przewagą nad trzecim Sordo. Gdyby Ogier faktycznie był tak źle traktowany to przecież by go zmusili do złapania kilku minut spóźnienia, ale jednak do tego nie doszło. Ta sytuacja zapewne była też rozdmuchana lekko pod media, tak aby przejście do VW było bardziej dramatyczne :)

Przypierdzieliłeś się i gryziesz jak koza miotłę.
Wiadomo, że chodzi o to, że opuścił CAŁY SEZON w klasie WRC. To Czy startował w dwóch czy wszystkich rajdach fabią S2000 nie miało znaczenia, bo wypadł z walki o tytuł i koniec, kropka.
grzesiek811
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » środa, 15 lis 2017, 13:47

Po wypowiedzi Ogiera chyba już jest wszystko jasne. Czyli Citroen został na lodzie na przyszły sezon co za durna polityka ech
Podejrzewam że trwają ostre negocjacje z Fordem, a wątpię żeby Seb wycofał się po tym sezonie. Jeśli przyjdzie Ford to szkoda że odszedł Tanak bo może się okazać że to nie był dobry pomysł choć kontrakt mógł mieć podpisany już z pół roku temu.
Tak czy siak to w M-Sport/Ford w składzie będą Ogier, Evans i Suninen.
Reszta zespołów już wiadomo.
Seraf
N2
 
Posty: 150
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Płock

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 15 lis 2017, 15:46

Czyli Citroen znowu bedzie w tyle. Hyundai ma mocny sklad, M- Sport z Ogierem znowu bedzie faworytem do tytulu, Toyota rowniez z blyskotliwym skladem. A w Citroenie poza dzwoniacym Meeke i solidnym Breenem nie ma nic. Popelnili glupi blad dajac odejsc Mikkelsenowi, tlumaczac sie skupieniem na rozmowach z Ogierem, bo jak widac to tez nie wyszlo i w progres na 2018 ciezko liczyc. Mozna mowic o glupiej polityce, ale jednak koniec koncow szkoda, ze tak sie stalo, wcale nie zdziwie sie jak Citroen zwinie zabawki po 2018.

Wydaje mi sie, ze Ogier zostanie, chociaz wyraznie ciagnie go 'do domu', ale zakladam, ze jeszcze rok- dwa lata pojezdzi, pewnie zaleznie tez od sytuacji M- Sportu. Mysle tez, ze - o ile Ford nie wroci - to Ogier bedzie mocnym kandydatem do Hyundaia w 2018, szczegolnie jesli w przyszlym roku znowu Koreanczycy nie zdobeda zadnego tytulu. Chociaz mam wrazenie, ze akurat w przyszlym sezonie to Hyundai bedzie faworytem do tytulu producentow.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2370
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez adamlen » środa, 15 lis 2017, 18:27

Ehh...Citroen. Powrócili z WTCC żeby w pełni skupić się na rajdach więc trochę szkoda, że tak im nie idzie. Jednak fakty są takie, że sami do tego doprowadzili. Odpowiedni przelew i Mikkelsen z pewnością by z nimi został. Byłby lepszy od Meeke (mniej wypadków) oraz od Breena (szybszy). W tym składzie mogli by może nie walczyć o tytuł ale gdzieś w środku stawki by byli, a jeśli doszli by do ładu z zawieszeniem było by jeszcze lepiej.
M-Sport. Tanak pewnie nie chciał dłużej czekać a od Toyoty miał solidny deal gotowy do podpisania. Mimo wszystko istnieje szansa, że Ford się zaangażuje i Ogier zostanie, do tego całkiem niezły Evans i może o tytuł konstruktorów nie powalczą ale kierowców, Ogier ma szansę.
Tanak z Latvalą w zaskakująco dobrym aucie to może być przepis na wygrane. Lappi dołoży coś od siebie i będzie to fajny zespół do kibicowania.
No i Hyundai - Ci to szaleją z "zakupami". Mają czterech kierowców oraz 3 auta w każdym rajdzie i mogą sobie dobierać załogi do poszczególnych rund. Mikkelsen i Neuville są uniwersalni a Sordo i Paddon pewnie będą się zamieniać w trzecim aucie.

Po tym jak obstawiałem, że Citroen będzie najlepszy w tym sezonie - tym razem nie podejmuję się obstawienia faworyta, szczególnie do tytułu kierowców. Ale będę obserwował Yarisa...
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1120
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » środa, 15 lis 2017, 20:15

Ogier pewnie za dobrą kasę, odstawi jeszcze dom na jakiś czas.
Ciekawi mnie sprawa Citroena. Tam to wszystko lub też wszyscy są bardzo wysoko kryci, bo nie poleciały żadne znaczące głowy ani za:

- słabe auto
- słabą politykę kadrową
- słabe wyniki

Oni liczyli chyba, na MEGA wynik i nie wiem, tak sie przeliczyli, ze budżet na rozwój poszedł na ratowanie auta w tym roku,i zabrakło na kierowców. Nic, a nic nie rozumiem zwłaszcza w kwestii, że żadna głowa tam nie leci na jakimkolwiek poziomie.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1003
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości