Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » wtorek, 31 paź 2017, 12:52

Ze sportowego pkt widzenia najlepiej jakby Ogier został w M-Sport, ale obstawiam że Citroena tak będzie kusił Seba kasa że go jednak ściągną bo po prostu nie mają innego wyjścia bo nie ma innego dobrego zawodnika na rynku (Andreasa bez sensu wypuścili).
Także ja to widzę tak:
M-Sport: Evans, Ostberg, Suninen,
Hyundai: Neuville, Mikkelsen, Sordo, Paddon ( w miejsce Haydena pewnie od 2019 wejdzie Ogier),
Toyota: Latvala, Tanak, Lappi,
Citroen: Ogier, Meeke, Breen, Loeb niektóre rajdy - jeśli nie ściągną Ogiera to chyba w 2019 się zwiną z WRC albo przekonają Loeba do powrotu w 2018 hehe

Kwestia pozostaje tylko jedna czy Seb woli kasę od Citroena czy dobre auto od Malcolma? ;)
I ciekawe czy nagle C3 uda się aż tak bardzo poprawić żeby w przekroju całego sezonu spisywała się tak równo jak Fiesta?
Zresztą w sumie w tym sezonie gdyby nie problemy z zawieszeniem to zarówno Hyundai jak i Citroen byliby w innym miejscu niż są obecnie ;)
Seraf
N2
 
Posty: 150
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Płock


Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 31 paź 2017, 13:16

Problem jest taki,ze Ogier wlasciwie postawil warunek, ze Ford ma powrocic do WRC. Bez tego, jego pozostanie w M- Sporcie jest raczej niemozliwe i sam otwarcie o tym mowil, mimo ze przyznawal, ze chcialby tam zostac. Jezeli Malcolm nie przyciagnal Forda z powrotem (a wyglada na to, ze nie) i nie znalazl duzego sponsora (a to tez wydaje sie malo prawdopodobne) to nie bedzie kasy na rozwoj Fiesty w 2018 i prawdopodobnie fabryki przescigna M- Sport. Potrafie sobie jednak wyobrazic scenariusz, w ktorym Ogier rezygnuje z Citroena (bo C3 wydaje sie dosc slabe i marudne) i dogaduje sie z Hyundaiem na 2019, co oznacza, ze zostaje w M- Sporcie na 2018.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2369
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Taurus » środa, 1 lis 2017, 14:11

nie romumie tych dywagacji ze fiesta ma w przyszłym roku się stoczyć na samo dno bo msport nie ma kasy??? skoro stać ich było na zbudowanie nowego wurca i mozna powiedzieć że najlepszego, to co takiego miałoby się stać przez te 2 miesiące przerwy??? toyoya chce zmienic przedni zdezak i coś tam jeszcze, na przyszły rok. nie sadze żeby w pozostałych autach miały zajść jakieś drastyczne zmiany.

ostberg w msport? nie stac go raczej i jak to mawaiał pewien wieszcz: ostberg dobrym kierowcą był...

seb coś się nie kwapi do citroena z tego co dzisiaj autoklub pisze. czyli musi to być mega gruz albo nie mają kasy? ale jak to PSA nie ma na mistrza drobnych pięciu baniek? zresztą ze sportowego punktu widzenia najlepiej by było gdyby seb odszedł na emeryturę.
Taurus
N2
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 6 lut 2016, 15:23

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » środa, 1 lis 2017, 14:33

Taurus napisał(a):nie romumie tych dywagacji ze fiesta ma w przyszłym roku się stoczyć na samo dno bo msport nie ma kasy??? skoro stać ich było na zbudowanie nowego wurca i mozna powiedzieć że najlepszego, to co takiego miałoby się stać przez te 2 miesiące przerwy??? toyoya chce zmienic przedni zdezak i coś tam jeszcze, na przyszły rok. nie sadze żeby w pozostałych autach miały zajść jakieś drastyczne zmiany.

ostberg w msport? nie stac go raczej i jak to mawaiał pewien wieszcz: ostberg dobrym kierowcą był...

seb coś się nie kwapi do citroena z tego co dzisiaj autoklub pisze. czyli musi to być mega gruz albo nie mają kasy? ale jak to PSA nie ma na mistrza drobnych pięciu baniek? zresztą ze sportowego punktu widzenia najlepiej by było gdyby seb odszedł na emeryturę.

Fiesta w tym roku udowodniła, że jest autem niezawodnym, a w określonych warunkach (w rękach wyjątkowego kierowcy, przewaga oponiarska, pech rywali itp) zdolnym do zwycięstw w wielu rajdach. Ale sprawdź ile Ogier wygrał rajdów i oesów w tym roku, może wtedy zrozumiesz, że to był wyraźnie najtrudniej zdobyty tytuł mistrzowski. Jeśli inne zespoły i kierowcy ogarną się bardziej niż w tym roku, to wtedy nawet 5 krotny mistrz świata nie da rady.

Toyota i Hyundai na pewno dysponują większymi budżetami niż M-Sport, więc mogą nadrobić pewne rzeczy lepiej niż M-Sport. Dlatego nie dziwię się że Ogier tyle zwleka z decyzją i rozważa nawet emeryturę. Coraz mniej dziwię się, że Citroen jest obecnie w takim miejscu jakim jest. Cały team zdaje się być finansowany jedynie z budżetu szejka, bo to wyjaśniało dlaczego francuski koncern chce płacić Ogierowi mniej niż oferował mu mały M-Sport.
wanderer
A6
 
Posty: 1086
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez Taurus » środa, 1 lis 2017, 15:09

wiadomo że fiesta to nie polo i trzeba się bardziej namachać kierownicą. seb jak na mistrza przystało kontrolował przez cały sezon sytuację. nie podejmując zbednego ryzyka. ci co musza sie wykazać kręcili szybciej kierownica i wygrywali rajdy
Taurus
N2
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 6 lut 2016, 15:23

Re: Świat WRC

Postprzez posejdon » środa, 1 lis 2017, 16:11

Taurus napisał(a):wiadomo że fiesta to nie polo i trzeba się bardziej namachać kierownicą. seb jak na mistrza przystało kontrolował przez cały sezon sytuację. nie podejmując zbednego ryzyka. ci co musza sie wykazać kręcili szybciej kierownica i wygrywali rajdy

Albo dzwonili.
Nie uważam, żeby ten rok był dla Ogiera jakiś wyjątkowo trudny. Jasne, że to nie to w VW ale walka była bardzo krótka. Po mistrzowsku panował cały sezon nad sytuacją. Początek był bardzo fartowny dla Niego i później nikt tak naprawdę już Mu nie zagrażał. To Neuville musiał gonić. Francuz wiedział, że jak dojedzie wszystkie rajdy to majstra wyciuła. No i tak jechał cały sezon. Szybko ale bez błysku za to efektywnie.
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 702
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » czwartek, 2 lis 2017, 12:01

Taurus napisał(a):nie romumie tych dywagacji ze fiesta ma w przyszłym roku się stoczyć na samo dno bo msport nie ma kasy??? skoro stać ich było na zbudowanie nowego wurca i mozna powiedzieć że najlepszego, to co takiego miałoby się stać przez te 2 miesiące przerwy???
Róznica jest taka że jeśli Malcolm nie zbudował by nowego samochodu to by wypadł z tego biznesu, a w przyszłym roku może jeździć dalej tym samym autem. Generalnie wszyscy mają w pamięci jak wyglądało to z Fiestą WRC pierwszej generacji, od kiedy odszedł Ford, Fiesta była coraz mniej konkurencyjna i w pewnym momencie mało kto brał ich pod uwagę do zwycięstwa.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3752
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Taurus » czwartek, 2 lis 2017, 13:16

no tak ale raz robisz 206 a raz 307, raz ds3 a raz c3. nikt nie ma monopolu na wieczne zwycięstwo...
Taurus
N2
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 6 lut 2016, 15:23

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 2 lis 2017, 13:52

Tez nie do końca rozumiem te obawy o to ze od 2018 roku M-Sport zacznie nagle odstawić od wszystkich rywali. W tej chwili to właśnie wszyscy rywale nieznacznie ale jednak odstają od M-Sportu. I to raczej oni muszą najpierw dogonić Fiesty a później jeszcze przegonić. Hyundai ma wyraźne problemy z odpadajacymi kołami oraz brakiem tempa w niektórych rajdach. Toyota ma ewidentny problem z niezawodnością wbrew hasłom reklamowym a citroen na ogólnie jakiś większy problem i to przez cały sezon. Także jeżeli tylko bWilson będzie miał odpowiednich kierowców to nadal będzie w topie. Problem M-Sportu od kilku lat polegał na tym ze nie mieli odpowiednich kierowców zdolnych wygrać rajd. W tym roku to się odmieniło i efekt widać gołym okiem. Ciekawe co teraz zrobi Ogier. Widziałem go już w Citroenie - ale czy to nie jest zbyt ryzykowne odchodzić z mistrzowskiej druzyny do tej teoretycznie najslabszej? No chyba ze postawa citroen w tym roku to efekt tego samego problemu który gnebil M-Sport? czyli kiepskich kierowców? Nie oszukujmy się ze z takim składem to oni nie mieli prawa nic zdobyć w tym roku. Do tego jeszcze szyjki robiący sobie zabawę. O lali temat i teraz mają co mają. Najgorsze dla nich ze mogą z tym samym składem bujać się olejny rok:)
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 858
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » czwartek, 2 lis 2017, 14:33

Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3752
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » piątek, 3 lis 2017, 09:37

wanderer napisał(a):Fiesta w tym roku udowodniła, że jest autem niezawodnym, a w określonych warunkach (w rękach wyjątkowego kierowcy, przewaga oponiarska, pech rywali itp) zdolnym do zwycięstw w wielu rajdach. Ale sprawdź ile Ogier wygrał rajdów i oesów w tym roku, może wtedy zrozumiesz, że to był wyraźnie najtrudniej zdobyty tytuł mistrzowski. Jeśli inne zespoły i kierowcy ogarną się bardziej niż w tym roku, to wtedy nawet 5 krotny mistrz świata nie da rady.

Nie do końca rozumiem dlaczego uważasz, że Fiesta była zdolna do zwycięstw w określonych warunkach? Przecież Fiesta w każdym rajdzie była na podium, a często nawet dwa auta ze znaczkiem Forda na masce były w top 3. Gdzie dla innych zespołów to był bardziej wyjątek niż reguła. Do tego na PS też zgarniali zawsze jakieś punkty. Czyli była i szybkość i regularność. A to, że Ogier nie wygrywał seryjnie rajdów to dla nas chyba tylko lepiej no nie? Wg mnie Ogier ten sezon pojechał po profesorsku, pilnował Neuvilla i jego wyników. Nie ma co gdybać, ale być może gdyby była taka konieczność to w niektórych rajdach zaryzykowałby więcej i albo byłoby więcej zwycięstw albo więcej dzwonów/przygód. To Thierry z własnej winy musiał cały sezon gonić Sébastiena. Pierwsze dwa rajdy i strata 36 punktów ustawiła sezon i potem Ogier musiał kontrolować sytuację. Wiedział, że Fiesta i M-Sport nie mają aż takiej przewagi sportowej czy finansowej jak w VW i rozgrywał ten sezon taktycznie. Wiem, że porównanie może nie jest w 100% trafne, ale podobnie w tym roku jeździł Kajto. Wykorzystywał potknięcia rywali, samemu unikając niepotrzebnych przygód. I w oby dwu przypadkach zakończyło się to sukcesem.
Punktacja w WRC jest taka jaka jest i nie ważne, czy wygrasz 90% odcinków danego rajdu, jak wypakujesz na ostatnim to przywozisz jedno wielkie zero. Ogier nawet mając duże problemy, jak np. w Polsce, to potrafił na koniec rajdu stracić tylko kilka punktów do głównego konkurenta.

Sylwek_GSi napisał(a):Tez nie do końca rozumiem te obawy o to ze od 2018 roku M-Sport zacznie nagle odstawić od wszystkich rywali. W tej chwili to właśnie wszyscy rywale nieznacznie ale jednak odstają od M-Sportu. I to raczej oni muszą najpierw dogonić Fiesty a później jeszcze przegonić. Hyundai ma wyraźne problemy z odpadajacymi kołami oraz brakiem tempa w niektórych rajdach. Toyota ma ewidentny problem z niezawodnością wbrew hasłom reklamowym a citroen na ogólnie jakiś większy problem i to przez cały sezon. Także jeżeli tylko bWilson będzie miał odpowiednich kierowców to nadal będzie w topie. Problem M-Sportu od kilku lat polegał na tym ze nie mieli odpowiednich kierowców zdolnych wygrać rajd. W tym roku to się odmieniło i efekt widać gołym okiem. Ciekawe co teraz zrobi Ogier. Widziałem go już w Citroenie - ale czy to nie jest zbyt ryzykowne odchodzić z mistrzowskiej druzyny do tej teoretycznie najslabszej? No chyba ze postawa citroen w tym roku to efekt tego samego problemu który gnebil M-Sport? czyli kiepskich kierowców? Nie oszukujmy się ze z takim składem to oni nie mieli prawa nic zdobyć w tym roku. Do tego jeszcze szyjki robiący sobie zabawę. O lali temat i teraz mają co mają. Najgorsze dla nich ze mogą z tym samym składem bujać się olejny rok:)

I to jest piękne w rajdach, że kierowca może zrobić taką różnicę. M-Sport w zeszłym roku nie liczył się w walce, a w tym roku nie dość, że Fiesta im się udała, to jeszcze zgarnęli Ogiera, który wydaje mi się zmotywował cały zespół do mocniejszego działania i w sumie przez cały rok M-Sport nie zanotował jakiegoś dołka. Wszystkie rajdy im się udały, co jak dla mnie jest absolutnym fenomenem. Przecież nawet VW miał problematyczne rajdy, jak Niemcy przez bodajże ich dwa pierwsze sezony. Może się faktycznie okazać, że Ogier dogada się z Hyundaiem na sezon 2019 i wtedy jeszcze jeden rok przejeździ w Fieście, bo Citroen zapewne liczy jedynie na długoterminową deklarację. No chyba, że jednak rajdowa emerytura i np. jakiś rallycross :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1225
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Taurus » piątek, 3 lis 2017, 10:05

tylko że to kajto wyszedł na prowadzenie dopiero po rzeszowskim takze to nie do końca dobre porównanie
Taurus
N2
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 6 lut 2016, 15:23

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » piątek, 3 lis 2017, 13:13

Taurus napisał(a):tylko że to kajto wyszedł na prowadzenie dopiero po rzeszowskim takze to nie do końca dobre porównanie

Wiem, przecież napisałem, że porównanie nie jest w 100% trafne, ale styl jazdy był podobny. Nie można wprost porównywać WRC i ERC, dlatego odniosłem się tylko to stylu polegającego na kalkulacji w perspektywie całego sezonu.
Co z tego, że ktoś był szybszy w danym rajdzie, jak w następnym wydzwonił i z dwóch rajdów przywiózł mniej punktów niż jego rywal. W WRC tak właśnie w tym roku jeździł Neuville. Miał wszystko żeby pokonać Ogiera, ale sam popełnił za dużo błędów i strat punktowych nawet nie odrobił większą ilością zwycięstw.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1225
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » poniedziałek, 6 lis 2017, 17:18

Bedzie ciekawie w przyszłym roku w Hyundaiu. Może jak będzie presja to Paddon i Sordo obudza się trochę?
Najlepsze zdanie Sordo:
Nie mam o tym pojęcia - odniósł się do spekulacji o startach Hyundaia w World RX. - Jeśli zadzwonią do mnie i zapłacą, wystartuję w tym.

Swoją drogą ciekawi mnie ile taki Sordo może dostawać od Hyundaia.
Seraf
N2
 
Posty: 150
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Płock

Re: Świat WRC

Postprzez Taurus » wtorek, 7 lis 2017, 00:16

1-2 eurobańki, skoro seb ma 5 u malkolma.

kiedyś czytałem że to colin i sainz zapoczątkowali duże gaże dla kierowców fabryk
Taurus
N2
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 6 lut 2016, 15:23

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: trebor i 2 gości