Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » poniedziałek, 28 maja 2018, 12:07

Tak sobie czytam co piszecie i pojawiło się bardzo dużo trafnych i mądrych spostrzeżeń dotyczących Citroena i ich obecnej formy. Dodam od siebie, że ich błędne decyzje to nie kwestia ostatniego roku, dwóch czy nawet trzech. Spokojnie można powiedzieć, że zaczęło się to wszystko już w 2011 roku. Po pierwsze to bez większego żalu wypuścili Ogiera, który OK, wkurzył się wtedy na Citroena i poszedł do VW, ale to było duże ryzyko. Ogier na tym wygrał, Citroen mocno przegrał, bo Francuzi zapewne myśleli, że mając od 2012 Loeba i Hirvonena zapewnią sobie gładkie przejście z jednego kierowcy na drugiego. Jednak to była porażka, bo w dwa lata Mikko wygrał tylko jeden rajd. I potem szybko pożegnał się z WRC.
Drugi duży błąd to całkowite odpuszczenie Neuvilla po 2012, zainwestowali w jego debiut w WRC, dali mu szansę, a potem lekką ręką wypuścili go do M-Sportu. I teraz tych dwóch, można powiedzieć dwóch wychowanków Citroena (a szerzej PSA), nadaje ton walce w WRC. To, że potem między sezonami 2016 i 2017 nie zgarnęli z rynku ani Ogiera, ani Mikkelsena czy nie zawalczyli o Tanaka to już całkowicie inna sprawa. Wg mnie gorszymi decyzjami było mieć w składzie najpierw Ogiera, a potem Neuvilla i ich wypuścić z rąk.
Szczerze to nie wiem co teraz miałby zrobić Citroen, aby nieco odwrócić trend spadkowy. Chyba tylko mocno zaryzykować i zatrudnić ze skutkiem natychmiastowym Tidemanda. Jednak jeżeli chcą w tym roku już tylko doczołgać się do końca sezonu, to myśląc o 2019 powinni zapomnieć o Loebie, tylko wystawić wszystkie karty na stół i ściągnąć Ogiera. Bo młodszy Seb ma chyba tylko roczny kontrakt z M-Sportem, prawda? Więc to będzie jedyny topowy kierowca dostępny na rynku. Tanak i Neuville raczej nigdzie się nie wybierają :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1272
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała


Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 28 maja 2018, 14:25


Witcher1990 napisał(a):Mad Max- tył się tak uślizguje w wielu wypadkach przy takiej prędkości. Problemy z samochodem w tym roku to moim zdaniem zwykła ściema (rok temu mogło być podobnie). Kris czy Loeb już pokazali jak szybko można tym jechać- a dzwony Krisa wynikają z błędu kierowcy.
Żadne inne auto ze stawki w sytuacji przez mnie opisanej nie zachowuje się tak jak C3 stąd takie moje wrażenie.

Odnośnie jakości decyzji Citroena to dorzucę jeszcze taki kamyczek na temat zawieszenia
http://rajdy.autoklub.pl/news/loeb-testuje-c3-wrc,78451

[/quote]

Tak ale mówisz o samochodzie sprzed roku i artykuł również jest sprzed roku. Nawet jeśli wtedy te problemy były to moim zdaniem teraz już ich nie ma.

Edit np https://youtu.be/DlzboLtLH7s?t=24m8s klasyczny Fiński wypadek jak dla mnie. Moim zdaniem nie ma się co na siłę doszukiwać w tych wypadkach problemów z samochodem (zresztą kto tworzył WRC pół sezonu 2016 jak nie Meeke?). Już Hirvonen ciągle doszukiwał się problemów z Fiestą (Finka 2011- "silnik stracił moc"), czy Focusem (finka 2010- "zawieszenie nie odbiło")

Nie do końca mogę się też zgodzić z tym, że nikt z WRC2 się nie wybija. Owszem, miejsc dla wszystkich nie starczy ale wiele osób, które w jakiś sposób się wyróżniły, miały już swoją szansę. Przywołany Lappi, Evans (mistrz WRC3- zdaje się wygrał wszystko co mógł), Suninen (on w zasadzie trochę znikąd, nawet nie z WRC2), Kubica, Tanak. Paddon z PWRC. Tak nawet Kościuszko czy Prokop jako kolejny krok w karierze i rozwoju.

Inna para kierowców- Haninen, Kopecky- z przeszłością w WRC, a Juho z niedawnym programem w WRC.

Edit i
Ostatnio edytowano poniedziałek, 28 maja 2018, 21:48 przez Witcher1990, łącznie edytowano 1 raz
Witcher1990
A6
 
Posty: 1305
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 28 maja 2018, 14:31

Szczerze to nie wiem co teraz miałby zrobić Citroen, aby nieco odwrócić trend spadkowy. Chyba tylko mocno zaryzykować i zatrudnić ze skutkiem natychmiastowym Tidemanda. Jednak jeżeli chcą w tym roku już tylko doczołgać się do końca sezonu, to myśląc o 2019 powinni zapomnieć o Loebie, tylko wystawić wszystkie karty na stół i ściągnąć Ogiera. Bo młodszy Seb ma chyba tylko roczny kontrakt z M-Sportem, prawda? Więc to będzie jedyny topowy kierowca dostępny na rynku. Tanak i Neuville raczej nigdzie się nie wybierają :)



"Budar zaznaczył także, że budżet na zbliżający się sezon jest już zamknięty, ale zespół postara się o dodatkowe środki, by trzeci Citroen pojawiał się na starcie częściej. Jak na razie potwierdzono jedynie, że Mads Ostberg będzie bronił barw marki w Rajdzie Szwecji.

- Budżet na ten rok jest zamknięty. Musimy z tym żyć i pracować najlepiej jak potrafimy. W tym roku startujemy z rajdu na rajd i walka o mistrzostwo producentów byłaby trudna. Myślę, że stać nas na wygranie kilku imprez. Ten zespół ma narzędzia, by wrócić do roli faworyta - zakończył."

http://rajdy.autoklub.pl/news/budar-chc ... polu,82100

"- Sebastien powiedział, że nie dołączy do Citroena. Podobno ma bardziej atrakcyjną ofertę niż nasza. Mamy pewne ograniczenia budżetowe - mówił Matton, szef Citroena w WRC.
- To był nasz priorytet, ale będziemy organizować się w inny sposób. Wkrótce podamy nazwiska kierowców, którzy będą częścią naszego zespołu i w nadchodzących tygodniach dołączą do Citroen Racing Team. Pracujemy nad kilkoma scenariuszami, ale Kris Meeke ma kontrakt na starty we wszystkich rundach w przyszłym roku. Zobaczymy, kto poprowadzi inne samochody - dodał."

http://rajdy.autoklub.pl/news/ogier-jed ... oena,79835


Komentarz co do przyszłości Citroena w rajdach, zespołu który dzielił i rządził w WRC przez ostatnią dekadę, niech już sobie każdy sam dopowie.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1305
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » poniedziałek, 28 maja 2018, 14:59

@MadMax
Citroen niedawno zaryzykował i zatrudnił Lefevbre- młody, dobrze się zapowiadał i w ośce wymiatał. Nie wypaliło. Zatrudnili Breena, było trochę lepiej, jakieś regularne punkty, parę mocniejszych wyników. Z tym, ze to jest zawodnik który cały czas uczy się WRC, rajdów i samochodów. Od kogo ma się tego uczyć? Lider jest po to własnie potrzebny by pokazać drogę, podpowiedzieć coś młodszym kierowcom, ale też by zdjąć z nich odpowiedzialność, by nie musieli martwić się o punkty dla fabryki tylko jechali po naukę. Jak Tannak w Dmacku. Lider i jego wyniki motywują tez do pracy cały zespół. Mechanicy nie będą mieli tylu kreatywnych pomysłów, tyle zaangażowania w sytuacji, gdy będą myśleć, że w sobotę rozpoczną klepanie kolejnego rozbitego nadwozia by auto wróciło w niedzielę. Nawet jeśli teraz samochód nie jest zły to pod koniec sezonu i tak konkurencja odjedzie Citroenowi, jeśli nie będą rozwijać się w dobrym kierunku. Do rozwoju potrzebny jest szybki doświadczony kierowca.
Przepraszam teraz za porównanie do F1 ale widzę analogię w sytuacji PSA do Williamsa. Młodzi kierowcy, ten doświadczony tylko z doskoku i okazuje się, że auto nie jedzie. To samo stanie się z Cytryną jeśli Krisa zastąpimy kimś młodym i Loeb z doskoku na testy. Kicha będzie. Wszystkie wielkie zespoły w motorsporcie budowane są wokół zawodnika. Na razie PSA nie ma wokół kogo budować swój zespół.
@Witcher1990
Suninen własnie w WRC2 się wybił, w 2016 roku kiedy to ciął się z Lappim na żyletki i niewiele brakowało, żeby wygrał. Przy czym pamiętajmy, że Lappi jechał Skodą fabryczną a Suninen prywatną.
Swoją drogą też zastanawiam się nad Haninenem. Rozwijał Hyundaia, Toyotę, to może i Cytrynie by pomógł :)
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1029
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez Honiclbr » poniedziałek, 28 maja 2018, 15:49

Co do kierowców, tak pół żartem, pół serio
https://www.facebook.com/PLANETEMARCUS/ ... =3&theater
Honiclbr
A5
 
Posty: 611
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 28 maja 2018, 18:16

Hmm Zbyszek a czy nie mówisz przypadkiem tylko o samym Rajdzie Finlandii? Bo tam coś takiego kojarzę ale z całego sezonu WRC2 nie pamiętam Suninena.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1305
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » poniedziałek, 28 maja 2018, 18:41

Witcher1990 napisał(a):Hmm Zbyszek a czy nie mówisz przypadkiem tylko o samym Rajdzie Finlandii? Bo tam coś takiego kojarzę ale z całego sezonu WRC2 nie pamiętam Suninena.

Popatrz jeszcze na rajd Szwecji (Suninen poza wrc2 ale w r5), Sardynii, Polski i GB gdzie sie wszystko rozegrało. Caly sezon Lappi wygrał z różnicą tylko 10 pkt.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1029
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » wtorek, 29 maja 2018, 11:15

Witcher1990 napisał(a):Tak ale mówisz o samochodzie sprzed roku i artykuł również jest sprzed roku. Nawet jeśli wtedy te problemy były to moim zdaniem teraz już ich nie ma.
Tego akurat nie do końca byłbym pewny bo budując samochód projektujesz też go pod określone zawieszenie, jeśli następuje zmiana (w tym wypadku dość spora) to moze być problem żeby to wszystko zgrać w całość o jaką chodzi - o ile na asfalcie C3 prezentuje się najlepiej z całej stawki o tyle na szutrze jest na samym końcu - IMHO
Witcher1990 napisał(a):Moim zdaniem nie ma się co na siłę doszukiwać w tych wypadkach problemów z samochodem
Nie próbuję się doszukiwać tylko po prostu mam takie wrażenie szczególnie po tym co zrobił Loeb na Korsyce - bo obejrzałem ten dzwon Meeka z widokiem ze śmigłowca i jednak tam było za szybko.
Witcher1990 napisał(a):Nie do końca mogę się też zgodzić z tym, że nikt z WRC2 się nie wybija.
Ja nie napisałem że nikt nie dostaje szansy tylko jednak tych zawodników przewija się bardzo mało.
Z Twojej listy skreślił bym Kościszka i Prokopa bo oni jeździli za "swoje" podobnie Kopecky który autem fabrycznym nie jeździł (wsparcie Skody oczywiście było) - Heniek w H pojechał pare rajdów i gdyby nie był Finem to na tym by się skończyło, zapomniałem o Tanaku i Paddonie oraz o Kubicy który ze swojej szansy jazdy w fabryce nie skorzystał.

ZbyszekChaosu OK teraz rozumiem Twój punkt widzenia choć nie zgadzam się z tym że lider uczy czegoś młodszych - dla mnie w tym momencie WRC czy F1 to jest "każdy sobie rzepkę skrobie"
ZbyszekChaosu napisał(a):Przepraszam teraz za porównanie do F1 ale widzę analogię w sytuacji PSA do Williamsa. Młodzi kierowcy, ten doświadczony tylko z doskoku i okazuje się, że auto nie jedzie. To samo stanie się z Cytryną jeśli Krisa zastąpimy kimś młodym i Loeb z doskoku na testy. Kicha będzie. Wszystkie wielkie zespoły w motorsporcie budowane są wokół zawodnika. Na razie PSA nie ma wokół kogo budować swój zespół
Z tym też się do końca nie zgodzę bo w F1 są inne reguły testowania auta niż w WRC, do tego popatrz sobie na takiego VW i sprawdź jacy kierowcy rozwijali Polo poza Ogierem. Ja nie mówię o tym żeby Loeb wpadał na testy i mówił co jest dobre a co nie tylko mówię o tym żeby został zatrudniony jako kierowca rozwojowy i testowy na pełen etat a do tego próbował uczyć młodszych w zespole.
ZbyszekChaosu napisał(a):Swoją drogą też zastanawiam się nad Haninenem. Rozwijał Hyundaia, Toyotę, to może i Cytrynie by pomógł :)
Haninen tak rozwijał Toyotę że jak przyszedł Latvala to musił grubo pozmieniać to auto żeby to jeździło.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3963
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 29 maja 2018, 14:02

@MadMax
Kubica mówił, że przed rajdem GB w Cytrynie dostał trochę porad od Hirvonena, np dotyczących trasy. Ostberg też wspominał, w jakimś rajdzie, że sporo mu dała możliwość zajrzenia w ustawienie Loeba na asfalcie. Nie wiem, czy też Lappi czy Suninen o czymś nie mówili. Jeśli zawodnicy są na różnych poziomach rozwoju a jeżdżą w tym samym zespole to o konkurencji nie może być mowy a nauka sama z siebie zawsze wyjdzie. Młodszemu kierowcy pomoże nawet to, że może podpatrzeć zachowania, nawyki, praktyki lidera.
Auto i cały zespół musi być budowane pod zawodnika- Ogier budował pod siebie Polo, było szybkie i niezawodne nawet dla Latvali który częściej dzwoni. Fiesta 2017 była budowana pod niedoświadczonego Tannaka i tylko wejście w ostatniej chwili Ogiera uratowało jakość auta. C3 WRC rozwijał Meeke, samochód jest piekielnie szybki ale tylko w wąskim zakresie warunków, trochę tak jak kierowca ;) Hyundai budowany był dla młodego Neuville i samochód długo borykał się problemami wieku dziecięcego. Może trochę uogólniam, ale coś w tym jest. Reszta kierowców niby też testuje ale chyba nie mają już takiego wpływu jak lider.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1029
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » wtorek, 29 maja 2018, 14:20

ZbyszekChaosu napisał(a):Swoją drogą też zastanawiam się nad Haninenem. Rozwijał Hyundaia, Toyotę, to może i Cytrynie by pomógł :)
Haninen tak rozwijał Toyotę że jak przyszedł Latvala to musił grubo pozmieniać to auto żeby to jeździło.

[/quote]

Coś w tym może być. Jeśli dobrze pamiętam to również Nassser lub jego pilot z WRC mówił, że gdyby Hanninen mógł coś jeszcze pokazać/zrobić/rozwinąć Hyundia to dostałby angaż na dłużej.

@ Zbyszek
Fiesta 2017 była budowana pod niedoświadczonego Tannaka i tylko wejście w ostatniej chwili Ogiera uratowało jakość auta. C3 WRC rozwijał Meeke, samochód jest piekielnie szybki ale tylko w wąskim zakresie warunków, trochę tak jak kierowca ;) Hyundai budowany był dla młodego Neuville i samochód długo borykał się problemami wieku dziecięcego. Może trochę uogólniam, ale coś w tym jest. Reszta kierowców niby też testuje ale chyba nie mają już takiego wpływu jak lider.


Co do Fiesty to moim zdaniem Tanak zrobił auto, które jechało tam gdzie chciał, w zakresie w jakim mógł- M-Sport ma takie doświadczenie że chyba sami robią mega dużo prac. Ogier to raczej wprowadził drobne poprawki i nastawy pod siebie, a nie uratował jakość tego auta- chyba, że w tym sensie, że Fiesta będzie konkurencyjna również pod koniec tego i w przyszłym sezonie bo dzięki niemu wrócił Ford?

Odnośnie JML zaryzykuję nawet stwierdzenie, że to najlepszy inżynier z obecnej stawki. TN faktycznie może sobie nie radzić- choć jeździł DS3, Fiestą więc powinien od początku zbudować solidne auto, anie po 4 (?) latach.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1305
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez viper » wtorek, 29 maja 2018, 17:56

Witcher1990 napisał(a):Odnośnie JML zaryzykuję nawet stwierdzenie, że to najlepszy inżynier z obecnej stawki. TN faktycznie może sobie nie radzić- choć jeździł DS3, Fiestą więc powinien od początku zbudować solidne auto, anie po 4 (?) latach.

No co ty :D . Tyle lat był we fordzie i jakoś piekielnie szybki ford nie był. Do VW przyszedł na gotowe. Odszedł z forda a ford wygrywa. Z resztą już Tanak był fordem mocno konkurencyjny. Dzisiejsza toyota jezdzi w kratkę jeżeli chodzi o szybosc, a ty twierdzisz że to najlepszy inżynier :D. O nim jako o kierowcy nie wspomnę . Dzisiaj są lepsi. Ślizga się latami a i tak wciąż jest nie przewidalny.
viper
S1600
 
Posty: 2882
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » wtorek, 29 maja 2018, 22:35

Kłócił się z tym nie będę, pewnie są lepsi. Do mnie przemawia to, że w oficjalnych wywiadach (i to po angielsku) potrafi opowiedzieć o technice jazdy, zachowaniu samochodu, wprowadzonych zmianach i ich wpływie na prowadzenie, niezbędnych poprawkach, zachowaniach na różnych osach przy różnych nastawach itd. Żaden inny kierowca nie wypowiada się w taki sposób (nie znaczy to oczywiście, że się nie znają:)) ale np Ostberg mówi wprost- muszę zadzwonić do inzyniera żeby zrozumieć co jest nie tak, czy TN i zeszły rok gdzie każdego pierwszego dnia rajdu nie miał nastawów. Tak jak ktoś tutaj wspomniał Toyota jeździła kwadratowo, przyszedł JML i wszyscy powiedzieli, że te dwa tygodnie były jak kilka miesięcy prac więc na tej podstawie śmiem twierdzić, że wie co robi. A szybcy są co najlepiej pokazała wygrana w drugim starcie czy w Finlandii (i to Lappiego- w zasadzie juniora). No i zobacz też jak JML startuje historykiem to co mówi o samochodzie np Audi którym jechał zza czasów WV.

Odnośnie Forda- np. tylko JML i Hirvonen wiedzieli jak perfekcyjnie ustawić samochód na Szwecję. W 2012 JML powiedział, że Hirvonen już sprzedał wiedzę do Citroena i Loeba :) Tak jak też mówiłem w Fordzie moim zdaniem wiele prac było po stronie zespołu, wiadomo kiercy swoje robili ale wtedy nr. był Hirvonen. Zresztą wcale nie uważam, żeby Fordy nie były złymi samochodami. Zauważ, że kiedy była kasa i kierowcy to były wygrane rajdy, tytuły konstruktorów czy jak w 2009 i 2011 otarcie się o mistrzostwo wśród kierowców. Rok 2012 i oczywiście 4 dzwony JML ale jednocześnie jaka prędkość- Meksyk mimo błędu mógł skończyć na podium, Loeb nie chciał wierzyć, że Jarri stracił tak mało czasu na kapciu.

WV- trwało trochę zanim dogadał się z samochodem ale w końcu to zrobił, zrozumiał co i jak działa i bodaj 2014 miał najlepszy sezon w karierze.

Obiektywnie na to patrząc to na to mi po prostu wychodzi- Hyundai i Neuville jakoś dopiero po wielu latach doszli do przyzwoitych osiągów, Ford zawsze był dobry póki była kasa, z WV potrafił się dogadać i zdobywać vice mistrza. Toyotę poprawił i jest to szybki wóz. Pod tym względem JML wie co robi i jak to robić.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1305
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » środa, 30 maja 2018, 10:55

Witcher1990 napisał(a):Kłócił się z tym nie będę, pewnie są lepsi. Do mnie przemawia to, że w oficjalnych wywiadach (i to po angielsku) potrafi opowiedzieć o technice jazdy, zachowaniu samochodu, wprowadzonych zmianach i ich wpływie na prowadzenie, niezbędnych poprawkach, zachowaniach na różnych osach przy różnych nastawach itd. Żaden inny kierowca nie wypowiada się w taki sposób
Witcher1990 napisał(a):Obiektywnie na to patrząc to na to mi po prostu wychodzi- Hyundai i Neuville jakoś dopiero po wielu latach doszli do przyzwoitych osiągów, Ford zawsze był dobry póki była kasa, z WV potrafił się dogadać i zdobywać vice mistrza. Toyotę poprawił i jest to szybki wóz. Pod tym względem JML wie co robi i jak to robić.
Zapomniałeś tylko dodać że żaden inny kierowca z obecnej stawki nie ma takiego (15 lat) z autami WRC jak Latvala więc było by bardzo dziwne gdyby nie potrafił tego robić.

ZbyszekChaosu napisał(a):Ogier budował pod siebie Polo, było szybkie i niezawodne nawet dla Latvali który częściej dzwoni.
Moim zdaniem to jest jedyny przykład gdzie można powiedzieć że Ogier zbudował auto pod siebie, ale nie zapominał bym o pracy którą na testach wykonali Sainz i Depping
ZbyszekChaosu napisał(a):Fiesta 2017 była budowana pod niedoświadczonego Tannaka i tylko wejście w ostatniej chwili Ogiera uratowało jakość auta.
Ford od zawsze budował dobre auta i wersja 2017 nie była wyjątkiem od reguły - pisanie ze robili to auto pod Tanaka który we wcześniejszych latach miał "przebłyski" i jeździł różnie jest mocno nad wyrost - Tanak był kierowcą Forda w poprzednich latach więc kto miał testować to auto jak nie onnie przypominam sobie również żeby Ogier wspominał o tym żeby bardzo musiał pracować na Fiestą w przeciwieństwie do JML który mówił jak bardzo zmieniło się Yaris po dołączeniu
ZbyszekChaosu napisał(a):C3 WRC rozwijał Meeke, samochód jest piekielnie szybki ale tylko w wąskim zakresie warunków, trochę tak jak kierowca ;)
Tu też zgoda
ZbyszekChaosu napisał(a):Hyundai budowany był dla młodego Neuville i samochód długo borykał się problemami wieku dziecięcego
Z tym się całkowicie nie zgodzę żeby zespół budował auto pod kierowcę który "dawał nadzieję" na wyniki bo w przeciwieństwie do Ogiera tak naprawdę niczego nie wygrał - doprowadzenie tego projektu do tego stopnia żeby auto było konkurencyjne zajęło dość sporo czasu i nie zapominał był też że od samego początku przy boku TN był Sordo którego doświadczenie z WRC jest bardzo duże.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3963
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » środa, 30 maja 2018, 12:25

Mad Max napisał(a):Ford od zawsze budował dobre auta i wersja 2017 nie była wyjątkiem od reguły - pisanie ze robili to auto pod Tanaka który we wcześniejszych latach miał "przebłyski" i jeździł różnie jest mocno nad wyrost - Tanak był kierowcą Forda w poprzednich latach więc kto miał testować to auto jak nie onnie przypominam sobie również żeby Ogier wspominał o tym żeby bardzo musiał pracować na Fiestą w przeciwieństwie do JML który mówił jak bardzo zmieniło się Yaris po dołączeniu

W 2016 Fiesta była wyraźnie najsłabszym autem w stawce, do tego brak dużego sponsora nie wróżył nic dobrego w kwestii budowy nowego auta. Do tego M-Sport jako ostatni zaczął testy drogowe, co ciekawe nie zatrudnili do tego bardziej doświadczonego Ostberga tylko Tannaka która miał wówczas łatkę dzwonnika i chyba jakichś młodych kierowców. Ogier w 2016 dominował a po przesiadce do Fiesty nagle forma spadła? No nie, po prostu auto było gorsze i gdyby nie pech Neuville w Szwecji i Monte to kto inny był by aktualnym mistrzem świata.
Mad Max napisał(a):Z tym się całkowicie nie zgodzę żeby zespół budował auto pod kierowcę który "dawał nadzieję" na wyniki bo w przeciwieństwie do Ogiera tak naprawdę niczego nie wygrał - doprowadzenie tego projektu do tego stopnia żeby auto było konkurencyjne zajęło dość sporo czasu i nie zapominał był też że od samego początku przy boku TN był Sordo którego doświadczenie z WRC jest bardzo duże.

Ciężko mi powiedzieć jak sytuacja wyglądała w środku zespołu ale na zewnątrz Hyundai cały czas podkreślał, że młody Belg jest liderem zespołu i że zbudują takie auto, że VW w pięty pójdzie. Sordo nie dostał nawet pełnego sezonu w zespole, takie mieli do niego zaufanie, więc pewnie podobnie szanowali jego opinie o samochodzie.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1029
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » środa, 30 maja 2018, 13:54

W 2016 Fiesta była wyraźnie najsłabszym autem w stawce, do tego brak dużego sponsora nie wróżył nic dobrego w kwestii budowy nowego auta. Do tego M-Sport jako ostatni zaczął testy drogowe, co ciekawe nie zatrudnili do tego bardziej doświadczonego Ostberga tylko Tannaka która miał wówczas łatkę dzwonnika i chyba jakichś młodych kierowców. Ogier w 2016 dominował a po przesiadce do Fiesty nagle forma spadła? No nie, po prostu auto było gorsze i gdyby nie pech Neuville w Szwecji i Monte to kto inny był by aktualnym mistrzem świata.


Auto to było w zasadzie najlepsze w stawce. Ogier po prostu nie był w nie wystarczająco dobrze wjeżdżony bo Tanak niejednokrotnie był od niego szybszy. A zobacz w tym roku ile Ogier już wygrał i do tego w jakim stylu Monte, Meksyk czy Korsykę (tutaj po prostu knock out) a w samochodzie zmiany planują dopiero w tej połowie sezonu. Jeżdżą więc tym samym WRC co w 2017, konkurencja wprowadziła już poprawki (Toyota ponoć spore) a mimo to Ogier jeździ szybciej niż rok temu. To gdzie tu słaby samochód?
Witcher1990
A6
 
Posty: 1305
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości