Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Voo » piątek, 25 maja 2018, 14:59

Tidemand to obecnie chyba najszybszy kierowca w WRC-2 i aktualny mistrz


Dodajmy jeszcze z jakim odsetkiem zwycięstw i dojechanych rajdów. Oczywiście taka skuteczność na niższym poziomie i przy niższej presji nie musi przełożyć się na skuteczność w WRC ale na pewno jest to facet, który nie powinien już startować w WRC2 bo zwyczajnie deklasuje konkurencję. Ktoś musi mu w końcu dać szansę bo inaczej cała ta drabinka kategorii i mistrzostw będzie bez sensu ;)
Avatar użytkownika
Voo
N3
 
Posty: 211
Dołączył(a): niedziela, 4 sty 2015, 23:23


Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » piątek, 25 maja 2018, 21:15

Dokładnie po to jest WRC2, żeby rozwijać kierowców. Skoro gość deklasuje wszystkich w WRC2, to naturalną koleją rzeczy jest awans do WRC. Sprawdzi się, albo nie, ale powinien dostać szansę. Evans przegrał z Kubicą w WRC2, ale awansował do WRC na trzecie auto, a teraz jest numerem 2 w M-Sporcie. A Pontus prorokuje lepiej.
Seraf napisał(a):Propo Sordo to w obecnym sezonie pokazuje, że jest najlepszym kierowcą nr 2.
Pokazuje że Mikkelsen, a tym bardziej Paddon nie są potrzebni.

A może właśnie to przyjście Mikkelsena wpłynęło na Sordo motywująco. Bo w zeszłym roku nie błyszczał.
grzesiek811
N2
 
Posty: 133
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » piątek, 25 maja 2018, 22:16

Panowie ja też bym chętnie Tidemanda zobaczył w klasie WRC, ale jego przejście do Citroena niczego nowego nie wniesie. To znaczy weniesie do mistrzostw ale nie do zespołu. Pontus nie rozwinie samochodu, nie wygra teraz rajdu, nie zrobi szumu medialnego a nawet nie będzie miał od kogo sie uczyć. Chetnych na 2/3 fotel w Cytrynie ale jest wielu chętnych i można przebierać. Tymczasem tam potrzeba lidera.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1061
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez karol_m » sobota, 26 maja 2018, 11:19

ZbyszekChaosu napisał(a):Tymczasem tam potrzeba lidera.

A najlepszym liderem byłby Loeb. I sportowo, i rozwojowo, i wizerunkowo. Jeśli poczuł, że znowu go to bawi i że wciąż jest konkurencyjny, to czemu miałby nie powrócić na pełny sezon? Jako kibic bardzo bym się z tego cieszył i nie rozumiem tych, którym brak w tej kwestii entuzjazmu.
karol_m
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela, 29 cze 2014, 19:59

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » sobota, 26 maja 2018, 12:06

Myślę, że powrót Loeba mocno zmotywowałby Citroena, ale chyba tak się nie stanie.

Mogli mieć Mikkelsena, ale pozwolili go wypuścić.
grzesiek811
N2
 
Posty: 133
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » sobota, 26 maja 2018, 21:43

karol_m napisał(a):
ZbyszekChaosu napisał(a):Tymczasem tam potrzeba lidera.

A najlepszym liderem byłby Loeb. I sportowo, i rozwojowo, i wizerunkowo. Jeśli poczuł, że znowu go to bawi i że wciąż jest konkurencyjny, to czemu miałby nie powrócić na pełny sezon? Jako kibic bardzo bym się z tego cieszył i nie rozumiem tych, którym brak w tej kwestii entuzjazmu.


Jestem jak najbardziej za! Jeżeli tylko Sebastien zdecydowałby się wrócić byłoby kapitalnie. Tegoroczne występy potwierdzają ze nadal jest bardzo szybki. Kto wie. Może tak się stanie. Skład typu Loeb - Tidemand - Breen - Ostberg byłby bardzo ciekawy. :)
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 881
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez Kit_Car » niedziela, 27 maja 2018, 06:47

Mogli mieć Ogiera, ale chcieli być lojalni wobec swoich obecnych kierowców... no to pokazali lojalność Meekowi.
Głupi Citroen sam sobie winien.
Avatar użytkownika
Kit_Car
N2
 
Posty: 158
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2014, 16:31

Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » niedziela, 27 maja 2018, 12:37

W zakulisowych rozmowach wiedza więcej pewnie, wątpie żeby ktoś się pchał do "niewiadomego" do końca samochodu na pare rajdów, taki Tidemand ma pewny fotel i co choćby go cytryna chciała to co przejezdzi pare rajdow, auta nie zna, w dodatku roznie z tym samochodem jest, moze byc porażka głownie na tle wizerunkowym bo wszyscy napisza ze w WRC sie nie sprawdzil a nikt nie napisze o powodach tego. Jeżeli "głowa" nie funkcjonuje to reszta organizmu tym bardziej, w przypadku Citroena zarządzanie leży, więc nie szukajmy cudów gdzie indziej.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1069
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » niedziela, 27 maja 2018, 13:07

Ale jak pokazały występy Meeka i Loeba ten samochód potrafi być szybki i wygrywać rajdy.
Potrzebny jest im dobry kierowca i dobry szef zespołu.
grzesiek811
N2
 
Posty: 133
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » niedziela, 27 maja 2018, 14:32

grzesiek811 napisał(a):Ale jak pokazały występy Meeka i Loeba ten samochód potrafi być szybki i wygrywać rajdy.
Potrzebny jest im dobry kierowca i dobry szef zespołu.

Potrafi być szybki w rękach szybkich kierowców, ale nie jest tak pewne w prowadzeniu jak inne rajdówki, co pokazał przypadek Loeba na Korsyce.

Po drugie, do Citroena pójdzie tylko ktoś, kto nie ma nic do stracenia. Dla pozostałych związanie się z zespołem, który oszczędza już prawie na wszystkim i startuje w dużej mierze tylko dzięki pieniądzom z Abu Dhabi to nie jest najlepszy pomysł.
wanderer
A6
 
Posty: 1186
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » niedziela, 27 maja 2018, 14:57

Niby tak, ale patrząc z drugiej strony, to w zespołach fabrycznych wolnych miejsc nie ma, więc za bardzo nie ma co wybrzydzać. Ogier czy Neuville mogą sobie przebierać w ofertach, ale już Sordo czy Paddon musieli się zadowolić dzieleniem jednego auta.
grzesiek811
N2
 
Posty: 133
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez Iwan Drago » niedziela, 27 maja 2018, 21:09

Nie wiem z kąt u niektórych forumowiczów taka pewność że Cytryna źle się prowadzi i że to zupełny grat. Jakoś Breen czy Lefebvre potrafią coś czasami tym pojechać mimo że moim zdaniem to zwykli średniacy na miarę lokalnych mistrzostw.
To ze Kris nie trzyma ciśnienia to inna sprawa, a Loeb po tak długiej przerwie też miał prawo popełnić błąd. Moim zdaniem Citroen jest niezłym samochodem tylko nie mają naprawdę dobrych kierowców. A taki Tidemand żeby miał propozycję
startów w teamie fabrycznym raczej by nie odmówił.
Iwan Drago
 
Posty: 40
Dołączył(a): piątek, 20 cze 2014, 09:14

Re: Świat WRC

Postprzez karol_m » niedziela, 27 maja 2018, 21:57

Również nie wyobrażam sobie, żeby Tidemand, czy ktokolwiek ze startujących w WRC2, kalkulował otrzymawszy propozycję od Citroena. Nie sądzę jednak, aby coś takiego nastąpiło w tym sezonie - zapewne dokończą go w obecnym składzie. Chyba, że w tle mają miejsce zaawansowane rozmowy z Loebem na temat rozszerzenia jego tegorocznego programu. Jeśli tak, to wypadek Meeke'a w Portugalii "spadł im z nieba"...
karol_m
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela, 29 cze 2014, 19:59

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » poniedziałek, 28 maja 2018, 00:41

Iwan Drago napisał(a):Nie wiem z kąt u niektórych forumowiczów taka pewność że Cytryna źle się prowadzi i że to zupełny grat. Jakoś Breen czy Lefebvre potrafią coś czasami tym pojechać mimo że moim zdaniem to zwykli średniacy na miarę lokalnych mistrzostw.
To ze Kris nie trzyma ciśnienia to inna sprawa, a Loeb po tak długiej przerwie też miał prawo popełnić błąd. Moim zdaniem Citroen jest niezłym samochodem tylko nie mają naprawdę dobrych kierowców. A taki Tidemand żeby miał propozycję
startów w teamie fabrycznym raczej by nie odmówił.

Auto na pewno jest szybkie i można w nim zwyciężać rajdy. Zespół w pewnym momencie sam przyznał, że auto jest mało przewidywalne i sądząc po zdarzeniach oraz komentarzach kierowców w tym roku, raczej wiele się nie poprawiło.
wanderer
A6
 
Posty: 1186
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » poniedziałek, 28 maja 2018, 11:06

Zbychu nie jest to w żaden sposób atak na Ciebie ale postaram się wytłumaczyć jak ja to widzę.
ZbyszekChaosu napisał(a):@Mad Max piszesz, że powinni zaryzykować z kierowcami. Rozumiem, że masz na myśli ściągnąć młodych? Tylko kto wtedy auto im rozwinie i poprawi, jak sam piszesz mają z nim problem.
Mało kto daje szansę młodym kierowcom - giełda nazwisk po sezonie zazwyczaj obraca się w tym samym wąskim gronie i dziwi mnie bardzo że nikt nie próbuje dawać szans takim zawodnikom którzy wyróżniają się w WRC2 a jak pokazuje przykład Lappiego czy nawet Evansa lub Suninena są to kierowcy którzy po obyciu się z WRC potrafią dość szybko tymi autami jeździć - kierowcy tacy jak Loeb czy Ogier nie wzięli się znikąd. Tak uważam że powinni zacząć kombinować z młodymi kierowcami i przykład przytaczanego tu często Tidemanda jest bardzo dobry - gość od dawna robi bardzo dobrą robotę dla Skody a w ostatnim czasie jeszcze testował Polo R5. Odpowiadając na drugie to jako kierowcę testowego rozwojowego widział bym właśnie Loeba który mógłby również nauczyć paru rzeczy "młody narybek" Citroena
ZbyszekChaosu napisał(a):Jak dla mnie to brakuję im lidera, jak Ogier, Tannak i Neuville. Meeke się nie sprawdził i trzeba go zastąpić. Tylko nie mają kim o ile sami go sobie nie wychowają.
Osobiście trochę nie rozumiem zafiksowania na temat bycia liderem - dzisiaj nim jesteś, jutro nie - przykład pierwszy z brzegu Toyota i przyjście Tanaka - to że zespół nie ma lidera może wpłynąć tylko pozytywnie i motywująco na zawodników z danego zespołu żeby tym liderem zostać.
Sylwek_GSi napisał(a):Citroen chyba zaczyna interesować się Paddonem na 2019 r.
To jest jakby to o czym napisałem - wywalą Paddona z H to go przygarnie Cytryna bo niby kogo mają zatrudnić, zresztą zatrudnienie Ostberga jest podobną sytuacją
ZbyszekChaosu napisał(a):Może mi ktoś wyjaśnić co pomoże Citroenowi zatrudnienie Tidemanda w tym sezonie? Albo w kolejnym?
To jest jakby kontunacja tego o czym cały czas piszę, każdy by chciał zatrudnić kierowcę który od razu byłby gwarancją punktów i najlepiej Mistrza Świata (tylko problem Citroena jest taki że na rynku kierowców takiego kierowcy nie ma i w najbliższym czasie raczej nie będzie - mogli zatrudnić Ogiera i Mikkelsena to odpuścili ich bez żalu, ciekawe czy teraz żałują) mało kto podchodzi do tematu żeby sobie takiego kierowcę wychować próbując to zrobić z kimś kto jest młody i się wyróżnia. Tego sezonu Cytryna pewnie już nie uratuje ale mogła by go poświęcić na pracę z takim Tidemandem a idę o zakład ze w przyszłym sezonie mieli by już z niego sporo pożytku i całkowicie zgadzam się z tym co napisał Sylwek_GSi
ZbyszekChaosu napisał(a):Panowie ja też bym chętnie Tidemanda zobaczył w klasie WRC, ale jego przejście do Citroena niczego nowego nie wniesie. To znaczy weniesie do mistrzostw ale nie do zespołu. Pontus nie rozwinie samochodu, nie wygra teraz rajdu, nie zrobi szumu medialnego a nawet nie będzie miał od kogo sie uczyć. Chetnych na 2/3 fotel w Cytrynie ale jest wielu chętnych i można przebierać. Tymczasem tam potrzeba lidera.
Oczywiście że masz rację, ale jest to perspektywa krótka, za dwa lata może się okazać że taki Tidemand będzie drugim Loebem - kto nie ryzykuje nie pije szampana.
Cytryna ma sezon stracony im szybciej to zrozumieją tym lepiej dla nich. Tak samo uważam że powrót Loeba jest na krótką metę - Meek ma 38 lat i ludzie zaczynają widzieć go jako emeryta - Loeb 44lata i witaj mistrzu

Witcher1990 napisał(a):Mad Max- tył się tak uślizguje w wielu wypadkach przy takiej prędkości. Problemy z samochodem w tym roku to moim zdaniem zwykła ściema (rok temu mogło być podobnie). Kris czy Loeb już pokazali jak szybko można tym jechać- a dzwony Krisa wynikają z błędu kierowcy.
Żadne inne auto ze stawki w sytuacji przez mnie opisanej nie zachowuje się tak jak C3 stąd takie moje wrażenie.

Odnośnie jakości decyzji Citroena to dorzucę jeszcze taki kamyczek na temat zawieszenia
http://rajdy.autoklub.pl/news/loeb-testuje-c3-wrc,78451
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4041
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość