GSMP 2013

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Re: GSMP 2013

Postprzez djescape » poniedziałek, 16 gru 2013, 19:57

HANS
System HANS jest zdecydowanie zalecany do stosowania dla wszystkich zawodników. System HANS jest obowiązkowy dla kierowców samochodów w grupie N, A, OPEN, dla klas o pojemności skokowej powyżej 2000 cm3. Dla pozostałych klas stanie się obowiązkowy od 31.12.2013 tj. od momentu utraty ważności homologacji kasków BS 6658-85 (z czerwoną naklejką). Zalecenie nie dotyczy samochodów historycznych.

Wyciągnąłem to z regulaminu GSMP.

Odzież
Kierowcy muszą używać odzieży ochronnej i kasków wg aktualnie obowiązujących przepisów i wymagań Zał. L.

3.2. Pasy bezpieczeństwa muszą być stosowane wg aktualnie obowiązujących przepisów (Zał. J art. 253, art. 6 oraz lista techniczna FIA nr 24).

3.2.1. Dla samochodów HS o pojemności skokowej do 1300 cm3 dopuszcza się stosowanie pasów bezpieczeństwa, homologowanych przez FIA i odpowiadających normom 8853/98 lub 8854/98, przez dodatkowy okres maksymalnie 2 lat, od wygaśnięcia terminu homologacji.

3.3. W samochodach grupy HS -2000 dopuszcza się stosowanie foteli z homologacją FIA 8855-1999 (lista techn. FIA nr 12), które mogą być użytkowane maksymalnie przez okres 7 lat od daty produkcji, bez dodatkowych przeglądów fabrycznych.

3.3.1. W samochodach HS+2000 obowiązkowe

Tutaj też tylko tyle pisze o wyposażeniu samochodu. Odzież chyba musi posiadać aktualne homologacje.
"Straights are for fast cars, corners are for fast drivers..." - C. McRae
Avatar użytkownika
djescape
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): poniedziałek, 18 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Limanowa


Re: GSMP 2013

Postprzez ccrallyteam1 » wtorek, 17 gru 2013, 20:14

Dzięki myślałem, ze ominie mnie HANS a tu lipa. Chyba,że kupie astre albo cieniasa do historyków .
ccrallyteam1
 
Posty: 19
Dołączył(a): sobota, 5 lut 2011, 22:42
Lokalizacja: ŚWIDNICA

Re: GSMP 2013

Postprzez andrew88 » czwartek, 6 lut 2014, 22:41

Jeszcze w nawiązaniu do przejazdu Macieja Kota w Limanowej.
- Mitsubishi lancer, wersja rajdowa. Uwielbiam sporty motoryzacyjne.

Ile za niego dałeś?

- 45 tysięcy.

Byłeś nim na rajdzie.

- Byłem. Miałem być pilotem numer 1 i rozpoczynać przejazd. To były Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski w Limanowej, w tamtym roku.

I co?

- Rozwaliłem go. Samochód. Za bardzo chciałem pokazać, jakim jestem świetnym kierowcą. Z przejazdu na przejazd jechałem coraz szybciej, a potem spadł deszcz, nie wziąłem tego pod uwagę. Uderzyłem w barierkę, ze zbiornika wyciekł cały olej.

I?

- I kibice musieli czekać, aż służby posprzątają. Trzy godziny, w deszczu. Odwołano przejazd. To był jeden z najgorszych dni w moim życiu. Nawet nie chodziło o uszkodzenie auta, które kochałem, i nadal kocham, ale o tych ludzi, którym zepsułem dobrą zabawę. Auto tak bardzo nie ucierpiało, jak ucierpiała moja duma.

Źródło: http://wyborcza.pl/duzyformat/1,136519, ... borcza#Cuk
Avatar użytkownika
andrew88
A5
 
Posty: 602
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: GSMP 2013

Postprzez Hubertos » czwartek, 6 lut 2014, 23:08

Poprawka, to nie był rajd :D. Ale myślę, że określenie "wyścigi górskie" jeszcze bardziej namieszałoby w głowie laikom.
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1712
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno/Katowice

Poprzednia strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości