TTA

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

TTA

Postprzez speedyzxz » środa, 8 lut 2012, 17:58

Hmm Volvo wstrznuje prace nad C30 S2000, by zająć się C60, ale nie jako S2000.
Wystawi 4 C60 w serii TTA

Ale co to jest to TTA?



http://wyscigi.autoklub.pl/news/volvo-nie-wchodzi,40924
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2795
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań


Re: TTA

Postprzez Cendra » środa, 8 lut 2012, 18:10

Chyba S60 ;)

Nie wiem co to za seria...
Skoda Citigo 1.0 + LPG '12r.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1140
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Re: TTA

Postprzez speedyzxz » środa, 8 lut 2012, 18:32

Cendra napisał(a):Chyba S60 ;)



a tak, tak :)
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2795
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: TTA

Postprzez THIM » środa, 8 lut 2012, 18:36

Pewnie to:
http://ttagroup.se/
Wygląda na na coś w stylu naszego Grand Prix Polski parę lat temu - Porsche, turystyki. Trza pamiętać, że Szwedzi mają STCC, acz paru kierowców z tegoż widać na liście TTA. Więc może po prostu ta seria zmienia nazwę?
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: TTA

Postprzez pi0ter » środa, 8 lut 2012, 18:47

TTA to Touringcar Team Association - stowarzyszenie założone przez wielokrotnego mistrza STCC Jana "Flasha" Nilssona. "Flash" próbował wymusić na władzach STCC zamianę regulaminów technicznych - w miejsce używanych S2000 chciał wprowadzić inspirowane DTM auta typu sylwetkowego. STCC się nie ugięło, więc "Flash" założył TTA i stworzył własne mistrzostwa, które prawdopodobnie nazywać się będą SRL (Swedish Racing League). Wszystkie auta budować będzie Solution-F, różne będą tylko poszycia. Jak na razie nie wiadomo, która seria (STCC czy SRL) przetrwa. Nie licząc Rydella, "Flashowi" udało się jednak przechwycić większość gwiazd szwedzkich wyścigów.
http://piotrekmagdziarz.blogspot.com/ Inny wymiar motorsportu
http://www.facebook.com/pages/Inny-wymiar-motorsportu/313121948731051?sk=wall Inny wymiar motorsportu - Facebook
Avatar użytkownika
pi0ter
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): środa, 16 kwi 2008, 11:18

Re: TTA

Postprzez Karol » środa, 8 lut 2012, 19:59

Spór zaczął się od momentu kiedy władze STCC wybrały NGTC jako specyfikację aut od 2014 roku bodajże (ngtc jako jedyne dopuszczone auta mają być wprowadzone rok później niż w BTCC). Nilsson i spółka stwierdziła, że budowa i rozwój auta jest za droga, założyli TTA i opracowali projekt nowych mistrzostw. Wszystkie auta będą identyczne, oparte na prototypie Solution F, jedyne co będzie różniło auta to plastiki. Autka to niezłe cacka, bardzo szybkie, 2,4 litrowy bodajże V6 motor no niezła maszynka. Jednakowe auta - mniejsze koszta, równiejsza rywalizacja. Zaprezentowano już Citroena C5, wiadomo jeszcze o Volvo i BMW jako zainteresowanych producentach. Ogólnie sama seria prezentuje się bardzo bardzo ciekawie, ale jest duży spor czy to są dalej turystyczne samochody czy już nie, skoro tak naprawdę to jedno auto różnie obudowane panelami i w dodatku prototyp. Wątpliwości budzi też jak będzie z widowiskowością wyścigów, szwedzkie tory są dość wąskie, auta będą miały bardziej rozbudowaną aerodynamikę w porównaniu do S2000/NGTC więc kierowcy mogą ostrożnie jeździć z obawy przed kontaktem i uszkodzeniem nadwozia (a w stcc wiadomo jak z tym jest ;D). C30 S2000 było rozwijane przez Polestar, który wystawiał je w STCC, potem opracowali silnik 1.6 turbo i tak troche pojeździli w WTCC. Teraz Polestar z kierowcami zwinął się do TTA, więc nie ma komu auta rozwijać ani komu jeździć, a Volvo raczej z zapasem od początku podchodziło do sponsorowaniu tego projektu. Zresztą decyzja w sumie mnie nie dziwi, C30 wymagało intensywnego rozwoju przez cały 2011 rok żeby być naprawdę konkurencyjnym dla Chevroleta, a tak to nie ma sensu, lepiej opracować nowy model i wejść za dwa lata, tym bardziej że do tego czasu może sie już Chevy wycofać ;p. STCC ma ciężkie chwile, ale wiadomo że ten jeden rok przynajmniej przetrwa. Będą cztery Scirocco, Honda Sweden wystawia oficjalny samochód dla Engstroma, będzie Danielsson, może nie będzie tak źle. Jest szansa, ze pojawią się nowi kierowcy, może jakieś talenty.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: TTA

Postprzez pi0ter » środa, 8 lut 2012, 21:33

Karol napisał(a):Autka to niezłe cacka, bardzo szybkie, 2,4 litrowy bodajże V6 motor no niezła maszynka.

Bo ja wiem, czy aż tak szybkie? Auto TTA to w zasadzie ewolucja Megane Trophy z nowymi skorupami i tym samym silnikiem Nissana, którego nie nazwałbym "niezłą maszynką". Wyraźnie brakuje mu momentu obrotowego.

Karol napisał(a):Wątpliwości budzi też jak będzie z widowiskowością wyścigów, szwedzkie tory są dość wąskie, auta będą miały bardziej rozbudowaną aerodynamikę w porównaniu do S2000/NGTC więc kierowcy mogą ostrożnie jeździć z obawy przed kontaktem i uszkodzeniem nadwozia (a w stcc wiadomo jak z tym jest ;D).

Moim zadaniem są to wątpliwości na wyrost. To nie Formuła 1, żeby wydajność aerodynamiczna psuła widowisko. W europejskim pucharze Megane ściganie jest kontaktowe, więc tu powinno być podobnie.
http://piotrekmagdziarz.blogspot.com/ Inny wymiar motorsportu
http://www.facebook.com/pages/Inny-wymiar-motorsportu/313121948731051?sk=wall Inny wymiar motorsportu - Facebook
Avatar użytkownika
pi0ter
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): środa, 16 kwi 2008, 11:18

Re: TTA

Postprzez speedyzxz » środa, 8 lut 2012, 22:14

a już myślałem że to coś na skalę europejską będzie
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2795
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: TTA

Postprzez Loeb1987 » środa, 8 lut 2012, 23:24

Obecnie nie, ale kto się jak projekt się rozwinie. Widać zainteresowanie jest dość spore.
Avatar użytkownika
Loeb1987
A6
 
Posty: 1078
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: TTA

Postprzez Karol » środa, 8 lut 2012, 23:48

pi0ter napisał(a):Bo ja wiem, czy aż tak szybkie? Auto TTA to w zasadzie ewolucja Megane Trophy z nowymi skorupami i tym samym silnikiem Nissana, którego nie nazwałbym "niezłą maszynką". Wyraźnie brakuje mu momentu obrotowego.

Moim zadaniem są to wątpliwości na wyrost. To nie Formuła 1, żeby wydajność aerodynamiczna psuła widowisko. W europejskim pucharze Megane ściganie jest kontaktowe, więc tu powinno być podobnie.


W porównaniu do aut S2000 czy ngtc można powiedzieć ze jest sporo szybszy ;) Oczywiście, to nie F1, ale porównajmy jazdę na granicy kontaktu w STCC i w DTM. Wyścigi turystyczne kojarzone są z jazdą blacha do blachy, jest dużo przepychania i kontaktów. TTA będzie takim 'mini DTM', sugerując się niemiecką serią można obstawić, że jednak tej walki zderzak w zderzak będzie trochę mniej, co nie znaczy, że wyścigi będą nudne. No i jednak kwestia torów, s2000 wydaje się idealnie pasować do wąskich, krótkich, krętych torów.

TTA na pewno będzie ciekawymi mistrzostwami, obawiam się jednak, że szwedzki świat wyścigow jest za mały dla STCC i TTA (które przypadkiem nie będzie jeździć jako Swedish Racing League?). Sam jestem fanem STCC i ogólnie wyścigów turystycznych, więc wolałbym, żeby do całej tej sytuacji nie doszło, w sensie odejścia Nilssona i spółki, którzy trzymali tą serie w kupie. Jedyna szansa dla STCC w tym, ze wejdą nowe teamy, nie koniecznie rozwijające swoje auta, ale przerzucając je z BTCC.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: TTA

Postprzez pi0ter » wtorek, 29 maja 2012, 11:04

Jeśli kogoś te mistrzostwa interesują, to informuję, że pierwsza ich odsłona już za nami. Sensacyjnie koalicję szwedzkich wyjadaczy pogodził 21-letni Linus Ohlsson. Skrót wyścigu zobaczyć można tutaj. Natomiast na swoim blogu zamieściłem krótki wywiad z Mattiasem Ekströmem, w którym dwukrotny mistrz DTM wypowiada się na temat TTA/Racing Elite League.
http://piotrekmagdziarz.blogspot.com/ Inny wymiar motorsportu
http://www.facebook.com/pages/Inny-wymiar-motorsportu/313121948731051?sk=wall Inny wymiar motorsportu - Facebook
Avatar użytkownika
pi0ter
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): środa, 16 kwi 2008, 11:18


Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość