61 Rajd Wisły 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: 61 Rajd Wisły 2015

Postprzez Diwados1 » środa, 9 wrz 2015, 18:22

Witam czytam forum od dawna od paru lat ale nigdy nie udzielałem sie :) aż do dzis, uwazam, ze bardzo dobra decyzje Stece podjęli bo oczywiście Bryan to topowy kierowca zawodowy ale podkreślmy, ze proto to lancer z małym ulepszeniem w budzie fiesty czy innego tam modelu. Bryan pokazuje tym naszym mistrzom, ze nie trzeba wydawać majątku na rajdowanie, kuchar fajnie pomyślał odgrzebujac lancera ale on nie jest tak dobry w te klocki jak bouffier. Kocham ten sport ale kasa go zabija i ogólnie lancer specjalnie oka nie cieszył ale juz takie proto wyglada zdecydowanie lepiej. Wole 15proto niż 5 r5tek zdecydowanie
Diwados1
 
Posty: 41
Dołączył(a): sobota, 29 sie 2015, 10:55


Re: 61 Rajd Wisły 2015

Postprzez kremer » środa, 9 wrz 2015, 18:25

piotr: Bryan pewnie z chęcią zamieniłby Polskę na inny cykl typu WRC2 (700 tys - 1 milion euro) czy RSME (niewiele mniej). Jednak to ogromne koszty i brak chętnych na pokrycie takiej zabawy. Udaje mu się startować w Monte ze swoimi regionalnymi sponsorami. Jechał Szumavę na zaproszenie zespołu Jakesa. Ci sami ludzie dali mu start w Ypres. Dawni znajomi z ROMO testują z nim 208 T16 (pewnie poleci coś w tym roku jeszcze). Z M Sportem jedzie Korsykę (projekt przygotowywany od wielu miesięcy). W Polsce kolejni znajomi zaproponowali mu start Proto Fiestą/Lancerem R4 i z tego korzysta. Niestety będzie lobbing przez najbardziej "prawilnych" zawodników/biznesmenów na rok 2016 żeby wykluczyć te auta (u nas wszystko możliwe). Parę osób buduje takie fury i mogą się zdziwić jak zostaną bez klasy.
Podsumowując Bouffier jak dostaje propozycje to z niej korzysta. Wielu miejsc do jazdy nie ma dla niego w Europie. Skoda ma swoich. Peugeot ma swoich dwóch. Jak wywalą Breena to wezmą kogoś młodego. Citroen ciągnie się z Lefebrvem. To parę miejsc praktycznie niedostępnych. Szkoda, że we Francji nie ma budżetu na jakiegos grubego WRCa. Tam pewnie też byłby 1, bo Cuoq'a objechałby spokojnie.
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: 61 Rajd Wisły 2015

Postprzez Zajcev » środa, 9 wrz 2015, 18:59

Wszystko pięknie ładnie, ale czy Proto Bouffiera rzeczywiście jest takie tanie? :lol:
Avatar użytkownika
Zajcev
N4
 
Posty: 2203
Dołączył(a): piątek, 23 lip 2004, 11:21
Lokalizacja: Moscow

Re: 61 Rajd Wisły 2015

Postprzez Mariusz » środa, 9 wrz 2015, 19:10

Pewnie nie jest takie tanie, ale założenia są takie, że jest tańsze niż R5.
Mariusz
Mariusz
N3
 
Posty: 373
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 07:54

Re: 61 Rajd Wisły 2015

Postprzez tarmaq » środa, 9 wrz 2015, 19:52

W jakim celu miałyby być naciski aby osunąć klasę PROTO z walki o MP w przyszłym sezonie? Wszyscy zdają sobie sprawę, że przegrywają głównie przez umiejętności, a nie przewagę sprzętową. Bryan w przyszłym sezonie i tak najprawdopodobniej przestanie startować w Polsce (taki sezon jako reklama nie wymaga już powtórki), a innego zawodnika zdolnego wygrywać w takim samochodzie z R5 raczej bym się nie spodziewał. Jak ktoś nowy zdecyduje się na starty w PROTO to podejścia do czołówki w skali całego sezonu mieć nie będzie. Dawna klasa HR-P teoretycznie dawała możliwość wystawienia samochodu, który mógł być szybszy od pozostałych ówcześnie startujących i choć nie spodobała mi się decyzja o usunięciu jej w kolejnym sezonie, to jednak jestem w stanie tę decyzję zrozumieć. Takiego zagrożenia w przypadku PROTO nie ma, więc nikt z tymi samochodami walczyć nie będzie.
tarmaq
N1
 
Posty: 91
Dołączył(a): niedziela, 20 lut 2011, 13:31
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 61 Rajd Wisły 2015

Postprzez bertmotorsport » środa, 9 wrz 2015, 19:55

tarmaq napisał(a):przegrywają głównie przez umiejętności, a nie przewagę sprzętową

Choćby dlatego niektórzy będą chcieli usunąć tą klasę
bertmotorsport
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek, 9 sie 2013, 20:47

Re: 61 Rajd Wisły 2015

Postprzez tarmaq » środa, 9 wrz 2015, 20:43

bertmotorsport napisał(a):
tarmaq napisał(a):przegrywają głównie przez umiejętności, a nie przewagę sprzętową

Choćby dlatego niektórzy będą chcieli usunąć tą klasę


Źle sprecyzowałem, może teraz będzie jaśniej
Przegrywają głównie przez mniejsze umiejętności, pomimo przewagi sprzętowej na korzyść R5

Jeśli pojawiłby się jeszcze ktoś, kto mógłby w proto nawiązać walkę z czołówką w R5, to przy zakazie startów "kundli" postarałby się o R5 i reszta byłaby w jeszcze większej dupie ;) Różnica w kosztach między topowym PROTO i R5 to z pewnością nie jest przepaść.
tarmaq
N1
 
Posty: 91
Dołączył(a): niedziela, 20 lut 2011, 13:31
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 61 Rajd Wisły 2015

Postprzez Gabat » środa, 9 wrz 2015, 21:22

http://motoryzacja.interia.pl/rajdy-i-w ... Id,1881743 Ciekawe. W tematach dnia na Interii.
Gabat
N2
 
Posty: 111
Dołączył(a): sobota, 30 kwi 2011, 15:07
Lokalizacja: Rybnik

Re: 61 Rajd Wisły 2015

Postprzez kremer » środa, 9 wrz 2015, 22:18

Wystarczy, że całe auto jest o 1/3 tańsze, a koszty części o następne 1/3 i się robią duże oszczędności. Fiesta to taki Lancer R4. Koszty rewizji poszczególnych podzespołów na pewno mniejsze.. R5 to ze 200 tys E. STec mówiłw gazetce WRC, że ile wydał z 500 tys pln ? Na pewno Tedex robi sobie dobrą reklamę :) i może zgarnąć tytuł co im się nie udało w 2011.
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: 61 Rajd Wisły 2015

Postprzez piotrg » środa, 9 wrz 2015, 23:56

tarmaq

Taki organ jak Pzm nie będzie decyzji o usunięciu czy pozostawieniu klasy podejmował na podstawie jak mówisz "najprawdopodobniej przestanie startować" czy "raczej bym się nie spodziewał" - przecież nie będzie potem zmieniał zasad w trakcie gry.

Diwados1

Po co piszesz "naszym mistrzom" czy np. Habaj kiedyś tak o sobie mówił, czy któryś z nich coś cwaniakował w tym kierunku?, a jakim to mistrzem jest Boufier ?, mistrzem to jest Loeb czy Ogier.
Uwierz mi że gdybym to ja decydował o tym czym można u nas startować to żadne r3, s2000, rrc czy r5 by nie było nigdy dopuszczone bo uważam że to za drogie zabawki jak na rsmp i spokojnie wystarczyły by u nas proto czy n4. Polskie firmy - Stec i Dytko dostarczali by auta, wszyscy mieli by to samo tylko w innych nadwoziach było by taniej a kasa zostawała by w kraju i było by teraz polska :).
Ale sam wiesz jakie są realia i pomarzyć to każdy może, po pierwsze to na ta chwilę jeśli chodzi o rajdy to Polska jest mega cywilizowana - mamy rundę Wrc i Erc i mamy tam kierowców, więc jak byśmy tak się wypieli na nowe auta w krajowych mistrzostwach wymyślone przez nikogo innego jak Fia to pierwsze co by zrobili to zabrali nam te rajdy i przenieśli tam gdzie działacze grają w te same karty.

Wracając do wyników Boufiera to myślę że jest już pozamiatane niestety, zbyt namieszał w generalce. Jedyna szansa to żeby już nie punktował i spadł w tabeli za r5 w przeciwnym razie wszyscy ci co będą za nim zaczną po zakończeniu sezonu rozmowy wiadomo jakie, a pzm wiadomo że opowie się za większością.
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 353
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: 61 Rajd Wisły 2015

Postprzez tarmaq » czwartek, 10 wrz 2015, 07:06

piotrg napisał(a):tarmaq

Taki organ jak Pzm nie będzie decyzji o usunięciu czy pozostawieniu klasy podejmował na podstawie jak mówisz "najprawdopodobniej przestanie startować" czy "raczej bym się nie spodziewał" - przecież nie będzie potem zmieniał zasad w trakcie gry.

Tu nie chodzi o decyzje PZM tylko naciski ze strony zawodników. Taka analogia:Jak BB zdobył tytuł w lancerze, to chciano później wywalić gr. N? Nie, bo to był wolniejszy samochód i nie dawał nikomu przewagi.
tarmaq
N1
 
Posty: 91
Dołączył(a): niedziela, 20 lut 2011, 13:31
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 61 Rajd Wisły 2015

Postprzez jarexcc » czwartek, 10 wrz 2015, 08:24

witacie nie wiem czy ten temat był poruszany na forum czy nie, przyzna się że nie chcę werować stron wstecz, ale film pokazujący zmianę trasy przez delegata PZM Pana Burdalskiego, pokazuje jak ten człowiek jest niekompetentny i nie znający regulaminu.

https://www.facebook.com/Testy-u-Delega ... /timeline/
Avatar użytkownika
jarexcc
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): poniedziałek, 31 sty 2005, 10:10
Lokalizacja: Cieszyn/Kostkowice

Re: 61 Rajd Wisły 2015

Postprzez Diwados1 » czwartek, 10 wrz 2015, 10:06

Piotreq, jeśli kogoś uraziłem określeniem "nasi mistrzowie" to nie taki był tego cel, bo owszem swietnie sie patrzy na jazdę chłopaków zwłaszcza Habaja jak idzie pełna dzida aż włos jeży sie na ciele, ale jak słucham tych komentarzy naszych zawodników;) po kolejnych oesach i to auto złe ustawione, a to kapec, a to zły opis itd. To sie z tego śmieje bo jak ktoś śmiga po oesach z niewielkimi zmianami od paru lat wykłada mega kasę na topowe auto a tu taki nie mistrz Boufier w podrasowanej Nce z pilotem z którym przejeździł kilka rajdów wygrywa rajd za rajdem to należało by chyba przyznać sie i wprost powiedzieć, ze Pan Boufier jest z innej ligi i pokazał nam jak jeździć rajdowka.....a nie szukać rabka u spodnic przysłowiowego, powinni sie dogadać z Dytka i Stecem i zrobic cos w stylu pucharu proto i było by fajnie, szybko i taniej i wiecej zawodników by sie moze w to włączyło a nie zrobiło sie to przed czym uciekali czyli pogon na lepszy i droższy sprzęt.......
Diwados1
 
Posty: 41
Dołączył(a): sobota, 29 sie 2015, 10:55

Re: 61 Rajd Wisły 2015

Postprzez RallyShot » czwartek, 10 wrz 2015, 10:21

Kiedyś w wywiadzie BB mówił, że Polscy zawodnicy cierpią na przekonanie, że to w 90% sprzętem się zrobi wynik, a umiejętności to pozostałe 10%. Francuzi z kolei zmieniają samochód na lepszy tylko wtedy, gdy kierowca przerasta jego możliwości.

Dlatego po zeszłotygodniowym Barumie średnio widowiskowe było oglądanie na Wiśle niektórych R5-ek, gdy w Czechach szybciej trasę pokonywały stare Fabie, felicje. Polska to dziwny kraj, rajdy w Polsce powoli zaczynają przypominać pokaz mody
RallyShot
 
Posty: 6
Dołączył(a): sobota, 15 sie 2015, 19:53

Re: 61 Rajd Wisły 2015

Postprzez gregortest » czwartek, 10 wrz 2015, 11:22

Uwierz mi że gdybym to ja decydował o tym czym można u nas startować to żadne r3, s2000, rrc czy r5 by nie było nigdy dopuszczone bo uważam że to za drogie zabawki jak na rsmp i spokojnie wystarczyły by u nas proto czy n4. Polskie firmy - Stec i Dytko dostarczali by auta, wszyscy mieli by to samo tylko w innych nadwoziach było by taniej a kasa zostawała by w kraju i było by teraz polska :).

Jestem tego samego zdania.
Najlepszym rozwiązaniem było by Proto, N4 i ośki.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości