24 Rajd Rzeszowski 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: 24 Rajd Rzeszowski 2015

Postprzez ZbyszekChaosu » poniedziałek, 10 sie 2015, 21:52

Zanim się pogryziecie mam kilka pytań:
- gdzie jest napisane że proto BB jest dużo tańsze niż R5 (z założenia miało być tańsze- owszem, ale górnej granicy kosztów nikt nie określił)
- gdzie jest wypowiedź kogokolwiek jakoby proto było lepsze od R5? (cytat proszę)
- kto niby uważa że Bouffier jest słabszy od naszej czołówki? (również cytat)
- czy istnieją jakieś testy porównujące proto do R5 lub S2000? (ten sam odcinek i kierowca)
- gdzie i jakie sukcesy odnosiło proto poza granicami naszego kraju?
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A5
 
Posty: 917
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź


Re: 24 Rajd Rzeszowski 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 10 sie 2015, 22:40

Tomek K napisał(a):
Dobra poddaje się...Ty teraz będziesz dokładał co rusz nowe zmienne. Sprawa była prosta. Ty twierdzisz, że Brajan w Proto nie ma straty w postaci auta, a ja twierdzę, że ma. Co tu chcesz odwracać. Skoro na Rzeszowskim 4 lata temu Brajan ogrywał Grzyba i innych okrutnie, a teraz po 4 latach kiedy jest jeszcze lepszym kierowcą, a jego rozwój był intensywniejszy niż polskiej czołówki, rzekomo nie wychodzi z auta (choć Grzyb ma od 2 lat rajd niemal co 2 tygodnie) różnice są minimalne (MNIEJSZE NIZ na rajdach 4 lata temu), to czego to jest "zasługa"? Zajebistości Proto (nie mówię, że jest złe) i jego przewagi nad R5? Litości.
I czytaj swoje wypowiedzi, najlepiej też poprzednie zanim wyślesz kolejną. Teraz żeś coś wplótł o nieszczęśliwości Bouffiera...i że niby mógłby pojechać szybciej jakby znał oes i to dowodzi przewagi Proto, hahaha. No tak, bo jakby pojechał 208R2 to drugi przejazd miałby wolniejszy bo gorzej przez szybę widać:) Właśnie on nie narzeka, tylko wsiada i zapierdala, a to jak jeździ widać po poprawie czasów na drugich przejazdach. Ale tutaj też na pewno znajdziesz jakiś sposób żeby wyszło, że Grzyb zna Lubenie gorzej niz Bouffier. Powodzenia.
Zbudowali w garażu hybrydę, naciągając na Lancera nadmuchaną Fiestę, beż żadnych podstaw ala tunel aero, ale nie. Proto jest lepsze od R5. Nic tylko czekać aż Zbysiu wykosi Malcolma z interesu.


Konkludując: Wg mnie Bouffier w Proto = przewaga nad resztą mała, walka na styk, tak jak na Rzeszowie. Bouffier w R5 = nokaut. Jak twierdzisz inaczej to po prostu wklej proszę ze 3-4 PUNKTY, pod sobą, w krótkich zdaniach bądź równoważnikach z argumentami tak by dało się z tego coś wyciągnąć.-

Kolego wszystko sprowdziles do jednego," ze ja powiedzialem iz proto jest lepsze od r5" ale posegreguje ci od poczatku, zeby wyprowadzic cie z tego bledu.
Po pierwsze nigdzie nie napisalem ze bofier jest wolniejszy od polskich zawodnikow.
Po drugie moje stwierdzenie opiera sie na tym ze proto jest autem konkurencyjnym a nie lepszym, a to jest znaczna roznica. Pytanie teraz o ile. Co to znaczy konkurencyjne tzn. Takie ktore mimo przewagi bofiera pod wzgledem umiejetnosci da mu mozliwosc wygrywania. Po trzecie w 2011 roku jadac identycznymi autami bufier wygrywal z grzybem 15 s po pierwszym i wcale to nie uwazam za nokaut. Czy na innych rajdach roznica byla by wieksza. Moim zdaniem tak. Problem wtym ze porownujac te dwa auta mamy dwoch kierowcow z ktorych jeden jest o krok do przodu z racji wiecej mozliwosci scigania, ale nie znajac oesow na pamiec, choc uważam ze w polsce zawodnicy na wiekszosci oesow ktore znaja wyciskaja z auta bardzo duzo. Czy bufier moglby te wyniki moglby poprawic. Na pewno tak ale uwazam zeby np. habaja nie zrobil na minute.
W rzeszowie przewage mial grzyb na wisle bedzie ja mial habaj. Jak chca wygrac z bofierem to chyba na wisle maja najwieksza szanse, gdyz tam wlasnie moze byc ta roznica w zawieszeniu, a czy tak bedzie zobaczymy.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 10 sie 2015, 22:55 przez viper, łącznie edytowano 1 raz
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: 24 Rajd Rzeszowski 2015

Postprzez seal » poniedziałek, 10 sie 2015, 22:47

Kurcze cichosza o tym proto, bo jak V.Pech usłyszy jaki to dobry szpej to go wynajmie i objedzie nim Kajtka na Barumce ;-)
Avatar użytkownika
seal
A5
 
Posty: 775
Dołączył(a): sobota, 28 lip 2007, 14:22
Lokalizacja: Czasław

Re: 24 Rajd Rzeszowski 2015

Postprzez madman » poniedziałek, 10 sie 2015, 23:40

A ja tak z innej beczki - czy ktoś ma jakieś info co do startu kolegów z... Tajwanu? Skąd ich w ogóle przywiało do Rzeszowa? Załoga Dai-Wei Yein/Tsung Yu Hsieh w żółtej Imprezie N14 :mrgreen: .
"To że trzeba hamować poznawałem po tym, że wszyscy kibice zaczynali uciekać." - K. Hołowczyc
Avatar użytkownika
madman
N3
 
Posty: 285
Dołączył(a): sobota, 10 maja 2014, 09:59
Lokalizacja: Pomorze

Re: 24 Rajd Rzeszowski 2015

Postprzez Hubertos » wtorek, 11 sie 2015, 00:17

Nie wiem dokładnie jak to jest z załogą z Tajwanu. Wiem, że byłto ich trzeci z rzędu start w Rzeszowie, 3 raz z 2B Rally. Można ich coś podpytać.
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1712
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno/Katowice

Re: 24 Rajd Rzeszowski 2015

Postprzez Zepter » wtorek, 11 sie 2015, 00:22

Widzę, że nie oglądaliscie ( Viper, ZbyszekChaosu itd ) wywiadu z Mariuszem... mówi w nim, między innymi, ile kosztuje takie Proto. Mariusz mówi, że 80.000 Euro https://www.youtube.com/watch?v=_Mmd1PAgWs8 a R5 to ponad milion złotych. więc różnica duża. Drogowa wersja Proto jest do kupienia za 170.000 zł
TDI - Ten Dym Ignoruj ;-]
Avatar użytkownika
Zepter
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 22:00
Lokalizacja: Węgrów

Re: 24 Rajd Rzeszowski 2015

Postprzez Tomek K » wtorek, 11 sie 2015, 00:43

@ viper

1)"Pytanie teraz o ile. Co to znaczy konkurencyjne tzn. Takie ktore mimo przewagi bofiera pod wzgledem umiejetnosci da mu mozliwosc wygrywania." to jest wlasnie kwintesencja Twoich postów. Widzisz tu jakiś prawidłowy ciąg przyczynowo-skutkowy? Mimo przewagi umiejetnosci...bo faktycznie ta przewaga to działa in minus.

2) Widzę, że już się powoli wycofujesz lub przekonujesz...tak przewaga byłaby większa. O minutę tylko dlatego nie, bo rajdy są już za krôtkie:)

3) W tym roku Grzyb przejechał wiecej km oesowych niz Brajan.

4) Uwaga pytanko: Teraz Brajan wygrywa rajd o 10sekund. Czy jak Grzyb lub Habaj wsiedliby w Proto, a Brajan w R5 to również finalnie przewaga BB oscylowałaby w tych okolicach? Tylko krótko: tak czy nie?
www.RallyMedia.pl
Avatar użytkownika
Tomek K
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): czwartek, 25 sty 2007, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: 24 Rajd Rzeszowski 2015

Postprzez Booogi » wtorek, 11 sie 2015, 08:31

Zepter napisał(a):Widzę, że nie oglądaliscie ( Viper, ZbyszekChaosu itd ) wywiadu z Mariuszem... mówi w nim, między innymi, ile kosztuje takie Proto. Mariusz mówi, że 80.000 Euro https://www.youtube.com/watch?v=_Mmd1PAgWs8 a R5 to ponad milion złotych. więc różnica duża. Drogowa wersja Proto jest do kupienia za 170.000 zł


Zepter, podrzucę trochę faktów pomieszanych z opiniami:
- byłem na Rzeszowskim, wrażenia z przejazdu BB i MS zupełnie inne, biorę poprawkę na umiejętności, ale Proto z nr 1 inaczej brzmiało, lepiej się zbierało (ciśnienie doładowania turbo?), itd. To moje subiektywne wrażenia, ale podzielane przez innych
- od jednej z załóg usłyszałem opinię, że Proto od Z.Steca kosztowo jest zbliżone do R5. Biorę poprawkę na to, że w tym momencie krąży dużo plotek, jednak na logikę jeśli Proto w wersji W.Stec ma kosztować 80k eur a nowe R5 jakieś 250 k eur, to Z.Stec ma wciąż pole do inwestycji w samochód przy założeniu, żeby było tańsze od R5.
Wydaje mi się też, że niższe koszty Proto to nie tylko cena zakupu, ale eksploatacji (rewizje silnika, skrzyni, dyfrów, części, itd), więc cena zakupu to raz, dwa to koszty całego sezonu
- jako kibic mam tylko jedno zastrzeżenie do tej konstrukcji: dźwięk silnika. Niestety jak szybko Bryan tym nie jedzie słyszymy dobrze znane i niezbyt atrakcyjne dźwięki.
Janusz na zawsze w naszej pamięci...[ ' ]
Avatar użytkownika
Booogi
A5
 
Posty: 918
Dołączył(a): sobota, 14 sie 2004, 18:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: 24 Rajd Rzeszowski 2015

Postprzez viper » wtorek, 11 sie 2015, 08:53

Tomek K napisał(a):@ viper

1)"Pytanie teraz o ile. Co to znaczy konkurencyjne tzn. Takie ktore mimo przewagi bofiera pod wzgledem umiejetnosci da mu mozliwosc wygrywania." to jest wlasnie kwintesencja Twoich postów. Widzisz tu jakiś prawidłowy ciąg przyczynowo-skutkowy? Mimo przewagi umiejetnosci...bo faktycznie ta przewaga to działa in minus.

Konkurencyjne tzn. Takie ktore daje mozliwosc walki, bo nigdy nie bedzie tak że dwa rozne auta beda identyczne. Tylko bedzie tak, ze jedno moze miec lepszy silnik a drugi bedzie nadrabial prowadzeniem. Idealny przyklad subaru i lancer
Tomek K napisał(a):2) Widzę, że już się powoli wycofujesz lub przekonujesz...tak przewaga byłaby większa. O minutę tylko dlatego nie, bo rajdy są już za krôtkie:)

Z niczego sie nie wycofuje. Ty jedziesz systemem 0-1 tzn. Albo cos jest super albo cos jest zlomem. Ja patrze szezej zaczynajac od ceny w stosunku do r5 a konczac na osiagach.
Tomek K napisał(a):3) W tym roku Grzyb przejechał wiecej km oesowych niz Brajan. No nie wpisz w gogle co poejecha braian i zobaczym.
Brajan jechal moonte i jedzie na niemcy. Jak wezmiesz takie niemcy w przypadku braiana to oczywiscie traktujesz to jako rajd ale jak km oesowe z testami jest pewnie za polowe sezonu w polsce. Bylo jeszcze MC. Te dwa rajdy to prawie caly sezon w rsmp, a gdzie reszta. Grzyb jezdzi tylko na slowacji.
Tomek K napisał(a):4) Uwaga pytanko: Teraz Brajan wygrywa rajd o 10sekund. Czy jak Grzyb lub Habaj wsiedliby w Proto, a Brajan w R5 to również finalnie przewaga BB oscylowała w tych okolicach? Tylko krótko: tak czy nie?
[/quote]
Oczywiscie ze nie , bo r5 jest lepsza tylko ja nigdy nie mowilem ze jest gorsza. Jak sobie dodasz zalozmy 10% lepszy brayan + 10% lepsze r5 to ta roznieca sie zwieksza. Jak sobie wezmie 10% lepszy braian ,a 10% gorsze proto to sie czasy wyrownuja. Zadales pytanie gdzie odpowiedz jest oczywista. 2+2=4

To tak jabym zadal tobie pytanie co jest lepsze vw czy citroen. Oczywiscie ze vw, ale ta roznica citroena jest nie duze. Jak bys ogiera wsadzil do citroena a ostberga do vw to by sie okazalo ze czasy sa podobne. Tu jest podobna sytuacja. Roznica jest nie duza na korzysc r5 dlatego bofier moze nawiazac walke, auto 2-3 razy tansze o eksloatacji nie wspomne.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: 24 Rajd Rzeszowski 2015

Postprzez andrew88 » wtorek, 11 sie 2015, 08:57

Również z tym się zgodzę, że Fiesta Proto Bouffiera pracowała inaczej niż Steca. Różnicę było słychać już na Karkonoskim.
Co ciekawe podczas startu zapytano Mariusza Steca o to czy jego samochód jest identyczny jak Fiesta Francuza i Stec odpowiedział, że praktycznie tak, tylko różnicę robi kierowca (przyznam, że nie pamiętam jak dokładnie powiedział, jeśli coś przekręciłem proszę o sprostowanie).
A wiecie co się stało z Clio Maxi? Może sam kierowca odpowie? :wink:
Avatar użytkownika
andrew88
A5
 
Posty: 602
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: 24 Rajd Rzeszowski 2015

Postprzez Mic_123 » wtorek, 11 sie 2015, 11:29

Kwestia ze inaczej "burczy" jedno proto od drugiego, bo sa od innych Panow Stecow, nie jest wg mnie wymierna.
Glownie ze wzgledu na to ze obecne Fiesty p.Wieslawa wywodza sie jak zakladam z Fabii z chyba 2012 r ktora byla takim "krolikiem doswiadczalnym".
Pozniej byla 1 fiesta ktora Mariusz jezdzil w tamtym roku (to oficjalne, nie wiem co i ile zbudowali w miedzyczasie) ale z pewnoscia testowali aby dopracowac fure w zwiazku z awaryjnoscia i poprawnym rozkladem masy w oparciu o to co maja dostepne na rynku czesci zamiennych.

A fiesta ktora startuje Buffi nie powstala by w tak szybkim czasie i nie byla tak dopracowana pod wzgledem bezawaryjnosci, wytrzymalosci itp (odpukac w niemalowane wrota :D oby tak dalej) jesli nie mieliby odpowiednich testow i km nawinietych na zegar (nie uwierze ze przed kazdym rajdem robia 30km i jada wygrywac). Auto to jest niejako "kontynuacja" tych wszystkich testow i patentow na budowe ktore byly pierwotnie uzyte w poprzednikach.

Procz tego na ostatnim KJS Krasnik pojawila sie procz Mariuszowej jakas kolejna Proto na angielskich blachach, wie ktos dla kogo?
W jednym z ostatnich WRC Zbyszek Stec twierdzil ze koszt budowy to 120 000Eur i ze przy fiescie pracowal Wieslaw, wiec jak dla mnie to wszystko to tak bardziej "w rodzinie" i kazdy wyciaga swoje patenty zeby wspolnie dopracowac auto najlepsze na rynku (tak patrzac z biznesowego punktu widzienia).
Mic_123
N2
 
Posty: 184
Dołączył(a): piątek, 12 kwi 2013, 15:07

Re: 24 Rajd Rzeszowski 2015

Postprzez tomy halik » wtorek, 11 sie 2015, 15:41

To, że kierowca robi różnice to chyba oczywiste i nikogo nie powinno dziwić. Doświadczenie, ilości przejechanych kilometrów i samo podejście do tematu. Nie oszukujmy się BB to rajdowiec zawodowiec a nasza czołówka jest jak na nasze warunki szybka ale jednak bardziej amatorska i hobbystyczna niż zawodowa. Większość z nich traktuje rajd jak zabawę a że ma pieniądze to chce się bawić najlepszymi zabawkami. I według mnie nic w tym złego. To, że i tak na rajdach ma podejście do BB powinno się traktować raczej jako plus niż minus.
Co do bufierowego Proto - jako one jest w rzeczywistości i ile kosztowało jego zbudowanie i kosztuje utrzymanie wie tylko Stec. Może i odbiega od R5 ale aż tak dużej przepaści chyba między nimi nie ma. Już nie raz było że wprowadzając nowe auta na rynek chcąc pokazać jakie są zajebiste wkładano tam zajebistego kierowcę a i auta ostatecznie ( według odczuć kierowców) mocno różniły się od tych później sprzedawanych. Było tak z C2 z Meekiem jak i z 208 z BB. Nawet te na przejażdżkach dla potencjalnych klientów różniły się od tych które później do nich trafiały.
Podobnie może być z tym Proto - Stec je maksymalnie doinwestował, wsadził BB aby pokazać " że się da" i jakiś klient się na to znajdzie.
tomy halik
N3
 
Posty: 269
Dołączył(a): środa, 15 lut 2006, 13:03
Lokalizacja: zabrze

Poprzednia strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość