Rajd Kaszub 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez SOKÓŁ » poniedziałek, 22 cze 2015, 14:37

SOKÓŁ
A5
 
Posty: 803
Dołączył(a): poniedziałek, 6 sie 2012, 22:17


Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez Sebekrally » poniedziałek, 22 cze 2015, 15:23

Moje małe podsumowanie: Koncepcja urządzenia rajdu na 3 odcinkach specjalnych okazała się klapą, współczuję tym którzy tłukli się setki kilometrów by obejrzeć odcinek Chmielno. Mam nadzieję że L. Orski wyciągnie z tego wnioski. Podobała mi się jazda zaledwie kilku załóg (B.B.) jak zwykle pokazał naszym asom że wie do czego służy kierownica i pozwolę sobie jeszcze raz zwrócić uwagę że jest on raczej 2 lub 3 garniturem w WRC. Grzyb jak na swoje rozjeżdżenie powinien jednak wygrać, ale jego jazda była fajna, tak samo jak Habaja. Kuchar niestety ale nie porywał i nie chodzi tu tylko o sobotę gdzie zaryzykował z oponami i się nie udało, sam jadąc na pierwszy odcinek 10km w linii prostej spotkałem taką ulewę że wycieraczki nie nadążały. Jednak R5-ką powinien być wyżej i myślę że brakuje mu już formy. Oleksowicz jak zwykle, Gdy zobaczyłem na wieżycy Kasperczyka wiedziałem że jest za szybko na niego i 3 zakręty dalej spotkał się z bandą płacząc potem że to taka straszna banda betonowa a nie energochłonna :-) Z osiek warto zwrócić uwagę na Colina, Polońskiego oraz Szołka, choć on mam wrażenie że w niedzielę już tak nie frunął. Robotę robił jeszcze Pluta w starym kadecie. Miło się oglądało Imprezę Sawickiego. Na koniec największy szczęściarz tego rajdu Nivette powinien udać się pieszo na pielgrzymkę po tym dzwonie, ale tak jak zakładałem od początku sezonu że jest on murowanym kandydatem do spektakularnych dzwonów. Niestety sama ułańska fantazja to nie wszystko.
Sebekrally
A5
 
Posty: 504
Dołączył(a): wtorek, 30 cze 2009, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 22 cze 2015, 16:52

Sebekrally

Wszyscy marudzą na km oesowe itd. Przypomnę tylko ze to presja środowiska spowodowała taka ilosc km. Pamiętaj ze zlikwidowali rpp i zeby ułatwić przejście zawodnikom do mp skrócili rajdy w rsmp. Dzisiaj wszyscy narzekają ze krótko. Nie da sie mieć ciastko i go zjeść. Co ma orski do tego ze nivett wydzwonił i trzeba było odwołać oesy. Normalna sprawa i taka kolej rzeczy z ktora trzeba sie liczyc przy tej ilosci kilometrow oesowy. Wielokrotnie były one odwoływane. Acha i co do boffiego. Daj mu jezdzic raz w miesiącu przed rajdem i zobaczymy czy jego szybkosc sie nie pogorszy bo z pewnoscia dzisiaj jest najbardziej rozjeżdżonym kierowca i jako jedyny nie wysiada z rajdówki a przy tej ilosci km jest dla niego większym plusem niz przy dłuższych rajdach. Jedynym ktory w miare nawija km oesowe to grzyb. No i chyba naważniejsza sprawa. Nikt nie wie jaka jest naprawde roznica miedzy proto a r5. Proto ma silnik 2 l turbo i chyba jest na większej zwezce niz r5 tak wiec jest czym nadrabiać nawet jeżeli sie gorzej prowadzi. Oczywiscie nie twierdze ze r 5 jest wolniejsza od proto ale z pewnoscia nie jest wiele szybsza. Bouffier jest mega kierowca porównujac do polskiego podwórka ale na pewno proto nie jest osiolkiem bo nawet bouffier nie jest cudotwórca.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez Sebekrally » poniedziałek, 22 cze 2015, 17:02

Viper
Czytaj ze zrozumieniem, nie narzekam na małą ilość km tylko na małą liczbę odcinków specjalnych, to można było przewidzieć że w razie jakiegoś poważnego dzwona dojdzie do takiej sytuacji. Nie można organizować rajdu na 3 odcinkach w dwóch dniach, chyba ze te odcinki się codziennie powtarzają. Hmm, Grzyb też właściwie nie wysiada z rajdówki, niestety ten rajd ukazał mizerotę naszych rajdów, sprzętowo jesteśmy w czubie i niestety tylko sprzętowo. Proto może jest mocniejsze od R5 ale zawieszeniowo nie ma porównania. Próba w Gdańsku uważam że była ciekawa, szkoda że nie było transmisji i ciekawe kto w tej sprawie dał du.y.
Sebekrally
A5
 
Posty: 504
Dołączył(a): wtorek, 30 cze 2009, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez iceman150 » poniedziałek, 22 cze 2015, 20:05

Cóż, ja się cieszę, że Stałem na Wieżycy, bo tak wyszłoby na to że oglądałbym tylko przejazd jednokrotny i to 6-7załóg. Cóż jeżeli oesy mają być dłuższe i bardziej wymagające to niestety będzie ich mało. Robiąc dużo więcej oesów zrobią się one śmiesznie krótkie. Fakt że niestety po odwołaniu tych dwóch oesów zrobił nam się rajd niczym o puchar PZM.

Po za przejazdami R5 i Proto brakowało nieco ikry. No oczywiście Colin i Poloństki szli bombą, ale jak patrzyłem na te Civici, czy niektóre inne ośki to jakoś to nie jechało.
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 333
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 22 cze 2015, 21:45

Sebekrally napisał(a):Viper
Czytaj ze zrozumieniem, nie narzekam na małą ilość km tylko na małą liczbę odcinków specjalnych, to można było przewidzieć że w razie jakiegoś poważnego dzwona dojdzie do takiej sytuacji. Nie można organizować rajdu na 3 odcinkach w dwóch dniach, chyba ze te odcinki się codziennie powtarzają. Hmm, Grzyb też właściwie nie wysiada z rajdówki, niestety ten rajd ukazał mizerotę naszych rajdów, sprzętowo jesteśmy w czubie i niestety tylko sprzętowo. Proto może jest mocniejsze od R5 ale zawieszeniowo nie ma porównania. Próba w Gdańsku uważam że była ciekawa, szkoda że nie było transmisji i ciekawe kto w tej sprawie dał du.y.

Sebekrally ja nie mam do ciebie pretensji. Stwierdzam tylko ze taka sytuacja wynika z przebiegu rajdu, bo jak by nie patrzec ilosc km oesowych jest ogólna i stała. Tak wiec organizator sie wywiązał. Jasne za każdym razem mozna zalozyc ze taka sytuacja sie zdarzy i oesy wowoczas max 10 km. Tylko założę sie o każde pieniadze ze wówczas bedzie gadanie ze oesy po 10 km to śmiech na sali. Nie wazne gdzie proto jest mocniejsze a gdzie słabsze bo czas na oesie to suma wielu czynników. Natomiast na pewno jest konkurencyjne co komplikuje sytuacje w kwestii regulaminów.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez Hubertos » poniedziałek, 22 cze 2015, 22:51

https://www.youtube.com/watch?v=Mb63R63 ... e=youtu.be przygoda Habaja z 3 OS, dużooo szczęścia.
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1714
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno/Katowice

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez jacko » poniedziałek, 22 cze 2015, 23:13

https://www.youtube.com/watch?v=Xj6Fpab-luw

o co chodzi z tym podnoszeniem co chwile lewej reki pilota Grzyba ?
jacko
A5
 
Posty: 546
Dołączył(a): czwartek, 11 kwi 2013, 11:51

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez Hubertos » poniedziałek, 22 cze 2015, 23:46

To oczywiste, to jest sygnalizacja, że za chwilę będzie hamowanie, albo żeby trochę odjął, bo będzie jakieś ryzykowne miejsce.
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1714
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno/Katowice

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez Witcher1990 » wtorek, 23 cze 2015, 08:50

Viper, Viper gdzie jest R5 w stosunku do innych samochodów to widać po MŚ gdzie dobry kierowca w R5 objeżdża słabego/niewjeżdżonego w wurca np Al Khassimi/Hołek vs np Tannak, Ketoma, ostatnio Lappi, Ucci.
Oczywiście, że na asfalcie będą mniejsze różnice i inne porównanie ale A grupa zrobiona do sportu to nie Proto z bebechami z seryjnego auta. Tutaj nie ma żadnego porównania, R5 to są samochody znacznie lepsze i szybsze w każdych warunkach. Przypomnę tylko, że tego typu tłumaczenia były już w momencie gdy Kajto (a wcześniej właśnie BB) zaczęli objeżdżać czołówkę MP Nką i później R4. I wszyscy, w tym zawodnicy np Sołek który nie mógł się z tym pogodzić, mieli równe wymówki. Bo w subaru moment większy, bo moc spora, bo v max duży a w Polsce długie, szybkie osy. Ale Jak już sołek dorwał s2000, a później RRC to nie wsiadł ponownie do Nki. Tylko postanowił, że zrobi Kajtkowi badanie samochodu i rozebrali Subaru to gołej blachy.
Prawda jest taka, że BB to kierowca poziomu światowego (choć nie czub WRC) i on u nas ośką klepał Nki (Pugiem 208).
Tak więc nie ma co zwalać winy na naszych kierowców, że słabi, bez testów, czy mało km osowych nabijają. Grzyb nie wysiada z rajdówki, Habaj ma mnóstwo testów, Oleksowicz miał sezon w ERC, WRC2, Kuchar jeździ od 20lat w RSMP. Polska czołówka jest mocna co pokazał rajd Valasska gdzie Grześkowi niewiele brakło żeby wygrać z samochodem wrc.
BB to inny poziom, tak jak ostatnio powiedział Moura na Azorach gdy Kajto i Breen walczyli między sobą "Oni są w innych mistrzostwach". Z drugiej strony nie chcę też szukać usprawiedliwienia dla naszych kierowców ale tak to jest w sporcie są lepsi i gorsi i tak musi być.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1239
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez woocasch » wtorek, 23 cze 2015, 08:54

viper napisał(a):Acha i co do boffiego. Daj mu jezdzic raz w miesiącu przed rajdem i zobaczymy czy jego szybkosc sie nie pogorszy bo z pewnoscia dzisiaj jest najbardziej rozjeżdżonym kierowca i jako jedyny nie wysiada z rajdówki a przy tej ilosci km jest dla niego większym plusem niz przy dłuższych rajdach. Jedynym ktory w miare nawija km oesowe to grzyb.

Jesteś pewien, że w tym roku Bouffier tak nie wysiada z rajdówki? Jakiejś mega ilości rajdów w tym sezonie nie zaliczył. Dla Hyundaia czy PSA już nie testuje, łapie jakieś pojedyncze starty w WRC czy ERC, więc obecnie nie jest chyba zbyt zapracowanym człowiekiem. No chyba, że Ty posiadasz wiedzę o jego nieprzerwanym siedzeniu w rajdówce to sorry :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1226
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez viper » wtorek, 23 cze 2015, 14:19

woocasch napisał(a):
viper napisał(a):Acha i co do boffiego. Daj mu jezdzic raz w miesiącu przed rajdem i zobaczymy czy jego szybkosc sie nie pogorszy bo z pewnoscia dzisiaj jest najbardziej rozjeżdżonym kierowca i jako jedyny nie wysiada z rajdówki a przy tej ilosci km jest dla niego większym plusem niz przy dłuższych rajdach. Jedynym ktory w miare nawija km oesowe to grzyb.

Jesteś pewien, że w tym roku Bouffier tak nie wysiada z rajdówki? Jakiejś mega ilości rajdów w tym sezonie nie zaliczył. Dla Hyundaia czy PSA już nie testuje, łapie jakieś pojedyncze starty w WRC czy ERC, więc obecnie nie jest chyba zbyt zapracowanym człowiekiem. No chyba, że Ty posiadasz wiedzę o jego nieprzerwanym siedzeniu w rajdówce to sorry :)

Wlasnie pojawiła sie informacja ze buffi juz jest na testach przed ypress, wiec o czym ta rozmowa. Gosciu wysiadł w niedziela z auta a juz siedzi w nim znowu i to po dwoch dniach :) a ty mowisz ze biedny Brayan :lol:
Po za tym pojedynczy start z testami przed rajdem w wrc odpowiada połowie sezonu rsmp albo i lepiej :). Co do ilosci km oesowych to nawet nie ma co porownywac jego wiedza w stosunku do zawodnikow rsmp jest kosmiczna i nawet jeżeli w tym roku troche odpuścił to ogólnie i tak zabija cała nasza czołówkę z rsmp.
Witcher1990 napisał(a):Viper, Viper gdzie jest R5 w stosunku do innych samochodów to widać po MŚ gdzie dobry kierowca w R5 objeżdża słabego/niewjeżdżonego w wurca np Al Khassimi/Hołek vs np Tannak, Ketoma, ostatnio Lappi, Ucci.
Oczywiście, że na asfalcie będą mniejsze różnice i inne porównanie ale A grupa zrobiona do sportu to nie Proto z bebechami z seryjnego auta. Tutaj nie ma żadnego porównania, R5 to są samochody znacznie lepsze i szybsze w każdych warunkach. Przypomnę tylko, że tego typu tłumaczenia były już w momencie gdy Kajto (a wcześniej właśnie BB) zaczęli objeżdżać czołówkę MP Nką i później R4. I wszyscy, w tym zawodnicy np Sołek który nie mógł się z tym pogodzić, mieli równe wymówki. Bo w subaru moment większy, bo moc spora, bo v max duży a w Polsce długie, szybkie osy. Ale Jak już sołek dorwał s2000, a później RRC to nie wsiadł ponownie do Nki. Tylko postanowił, że zrobi Kajtkowi badanie samochodu i rozebrali Subaru to gołej blachy.
Prawda jest taka, że BB to kierowca poziomu światowego (choć nie czub WRC) i on u nas ośką klepał Nki (Pugiem 208).
Tak więc nie ma co zwalać winy na naszych kierowców, że słabi, bez testów, czy mało km osowych nabijają. Grzyb nie wysiada z rajdówki, Habaj ma mnóstwo testów, Oleksowicz miał sezon w ERC, WRC2, Kuchar jeździ od 20lat w RSMP. Polska czołówka jest mocna co pokazał rajd Valasska gdzie Grześkowi niewiele brakło żeby wygrać z samochodem wrc.
BB to inny poziom, tak jak ostatnio powiedział Moura na Azorach gdy Kajto i Breen walczyli między sobą "Oni są w innych mistrzostwach". Z drugiej strony nie chcę też szukać usprawiedliwienia dla naszych kierowców ale tak to jest w sporcie są lepsi i gorsi i tak musi być.

No widzisz i tu jest błędne twoje myślenie porównujac kierowcow w rundzie wrc do polskich zawodnikow typu np habaj. Jestem pewien ze na obcym oesie za granica bouffier by zmiażdżył cała Polska czołówkę, ale jeżeli jest oes rosciszow - walim to wiele jestem wstanie postawić na to ze habaj przegrał by o szczegoly z buffierem nawet jadąc tymi samymi samochodami, dlatego jeżeli buffier w proto nawiązuje walkę na oesach z ktorych wiekszosc jest znana to z pewnoscia proto jest szybkie a buffier tez nie jest cudotwórca. Idealny przykład to roznica miedzy Karkonoskim a gdanskiem, bo tam były oesy nie znana. Zobaczymy jak bedzie w Rzeszowie np. z grzybem. Jestem wstanie postawić ze bofier z nim nie wygra. Polska czołówka jest mocna ale tylko u siebie i jeżeli bufier z nimi walczy na naszych oesach tzn. Ze musi mieć auto konkurencyjne. To jest dokładnie jak w kjs. Jeżeli przyjedzie kajetanowicz i powiedzmy wymiatacz kjs to miedzy nimi nie bedzie na tej próbie dużej różnicy bo jest znana i nie wymaga jazdy na opis tylko na pamiec, bo granica po przez znajomość tej próby na pamiec jest bardzo cienka i ta roznica po przez wlasnie ten element bedzie bardzo mała zakładając oczywiscie umiejetnosci na poziomie tego amatora. Proto z pewnoscia moze troche gorzej sie prowadzić chociaż dysponuje juz współczesnym zawieszeniem ale tutaj rowniez roznicy wielkiej nie bedzie, bo zawias jest współczesny. Natomiast proto moze mieć przewagę silnika bo ma 2l i nie wiem jak ze zwezka. Proto ma 33 mm a nie wiem jak r5.Co innego jak by np. Zawias w proto dysponował stara technologia z lat np 90 wtedy mozna mowic ze roznica jest kosmiczna w pracy zawieszenie.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Poprzednia strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości