30 Rajd Karkonoski 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: 30 Rajd Karkonoski 2015

Postprzez wojo02 » środa, 20 maja 2015, 19:01

dobra, doleję oliwy do ognia;
https://www.facebook.com/adrian.wronkow ... cation=ufi
polecam przeczytać również komentarze
Avatar użytkownika
wojo02
N2
 
Posty: 181
Dołączył(a): czwartek, 11 cze 2009, 16:27


Re: 30 Rajd Karkonoski 2015

Postprzez viper » środa, 20 maja 2015, 19:06

Jeżeli nie ma bezpośredniego zagrożenia kibic jest od kibicowania. Jak by któremuś zawodnikowi zależało na tym zeby oszczędzić chociażby własny samochodow ktory był w tym miejscu po za droga to by sami zawodnicy stanęli przed tym zakrętem i hamowali. Teoretycznie samochody ktore wypadły z drogi nie były zagrożeniem bo były po za droga., a reszta to kwestia opisu umiejetnosci szczęścia itd. Zaden zawodnik ktory wypadł w tym miejscu nie moze mieć pretensji do poprzednich itd. bo zaden samochod nie wypadł z przyczyn kolegi. To tylko kwestia na czym komu zależy. Jeden z zawodnikow narobił szumu w internecie ze zawodnicy przed nim zle sie zachowali bo go nikt nie ostrzegł. Natomiast po nim wypadło 10 aut. Cos tu nie gra. Ma sie pretensje do kogos samemu nie stosując sie do sytuacji do ktorej ma sie pretensje.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: 30 Rajd Karkonoski 2015

Postprzez toydols » czwartek, 21 maja 2015, 06:22

Zawodnik ma myśleć. Za siebie i za kibiców. Zawodnik na pewno nie życzy sobie, żeby kibice stali na wypadkowej. Dlaczego więc sam stoi? Zawodnik na pewno nie życzy sobie, żeby na wypadkowej zakrętu stała przeszkoda, której nie było podczas zapoznania. Dlaczego więc w tej sytuacji zawodnicy nie myślą o innych zawodnikach?

Poza tym w procedurze wypadkowej stosowanej w RSMP wyraźnie jest napisane:
"10. Załoga opuszczająca pojazd i miejsce wypadku jest osobiście odpowiedzialna za umieszczenie zielonego znaku „OK”w sposób trwały i dobrze widoczny z trasy OS-u.
Niedopełnienie powyższego powoduje, że załoga ta staje się odpowiedzialną za nieuzasadnione zatrzymanie Odcinka Specjalnego i uruchomienia akcji
ratunkowej jeśli taka została podjęta."


Dobrze widoczny znak OK na pewno nie powinien być umieszczony tuż za jednym zakrętem, a przed zakrętem, na którym na pewno wypadnie jaki "drugoligowiec". Zdrowy rozsądek powinien podpowiedzieć, że w miejscu, w którym jest bardzo ślisko i ktoś wypadł, znak ten powinien znajdować się choćby chwilę wcześniej niż to śliskie miejsce.
Z kolei podparcie OK-ki patyczkami raczej nie kwalifikuje się do sposobów trwałych...

Dalej procedura mówi:
"11. W przypadku zatrzymania samochodu na trasie OS, czerwony trójkąt odblaskowy musi być ustawiony w dobrze widocznym miejscu w odległości, co
najmniej 50 m za samochodem
. Dotyczy to każdego przypadku zatrzymania się na OS-ie, nie tylko związanego z Procedurą Bezpieczeństwa, ale np. wymiany koła,
naprawy samochodu itp. Jeżeli zatrzymanie się nie wymaga wezwania pomocy, obligatoryjnie musi być aktywowany migający na zielono przycisk „OK” na konsoli systemu GPS.
11.1 Trójkąt musi być wystawiony nawet wtedy, gdy zatrzymany samochód znajduje się poza drogą.
"

To tak a propos znajomości przepisów przez "pierwszoligowców", którzy wątpią w "drugoligowców"...
toydols
N2
 
Posty: 115
Dołączył(a): czwartek, 18 cze 2009, 14:23

Re: 30 Rajd Karkonoski 2015

Postprzez Kruk » niedziela, 24 maja 2015, 10:27

Wie ktoś co z Typą i Siatkowskim?
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.
Kruk
A6
 
Posty: 1660
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: 30 Rajd Karkonoski 2015

Postprzez Hubertos » niedziela, 24 maja 2015, 18:17

Moi drodzy,
Bardzo dziękuję Wam za Wasze wsparcie. Obecnie przebywam w Centrum Leczenia Oparzeń w Siemianowicach Śląskich i pozostanę tutaj jeszcze przez kilka tygodni…
Niestety okazało się, że oparzeniu uległy także moje drogi oddechowe i konieczne było rozpoczęcie specjalnej terapii w komorze hiperbarycznej. Nadal też trudno określić stan skóry na mojej twarzy. Dopiero za kilka dni lekarze postawią diagnozę i dowiem się, czy konieczny będzie przeszczep skóry. Mam jednak nadzieję, że nie...
Dziękując Wam za pamięć i niesamowicie ważne dla mnie słowa otuchy proszę Was, abyście w przesyłanych do mnie wiadomościach podpisywali się. Książka telefoniczna jest pusta, ponieważ mój telefon spłonął wraz z samochodem w minioną niedzielę.

Dziękuję Wam raz jeszcze i bardzo Was pozdrawiam!
Radek Typa

cytat z FB
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1714
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno/Katowice

Re: 30 Rajd Karkonoski 2015

Postprzez piguła » poniedziałek, 25 maja 2015, 08:58

To Typa o sobie a co z pilotem ?
piguła
N2
 
Posty: 199
Dołączył(a): niedziela, 15 lip 2007, 10:38

Re: 30 Rajd Karkonoski 2015

Postprzez Hubertos » poniedziałek, 25 maja 2015, 09:33

Chyba łągodniejsze obrażenia, może Daniel sam się wypowie :).
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1714
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno/Katowice

Re: 30 Rajd Karkonoski 2015

Postprzez żółtek » poniedziałek, 25 maja 2015, 21:46

No to w WRC MR możemy na 4 i przed przedostatniej stronie możemy trochę przeczytać o "historii jednego zakrętu"... Moim zdaniem słusznie napisano.
żółtek
N1
 
Posty: 70
Dołączył(a): niedziela, 18 maja 2014, 15:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: 30 Rajd Karkonoski 2015

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 25 maja 2015, 22:45

viper napisał(a):Jeżeli nie ma bezpośredniego zagrożenia kibic jest od kibicowania. Jak by któremuś zawodnikowi zależało na tym zeby oszczędzić chociażby własny samochodow ktory był w tym miejscu po za droga to by sami zawodnicy stanęli przed tym zakrętem i hamowali. Teoretycznie samochody ktore wypadły z drogi nie były zagrożeniem bo były po za droga., a reszta to kwestia opisu umiejetnosci szczęścia itd. Zaden zawodnik ktory wypadł w tym miejscu nie moze mieć pretensji do poprzednich itd. bo zaden samochod nie wypadł z przyczyn kolegi. To tylko kwestia na czym komu zależy. Jeden z zawodnikow narobił szumu w internecie ze zawodnicy przed nim zle sie zachowali bo go nikt nie ostrzegł. Natomiast po nim wypadło 10 aut. Cos tu nie gra. Ma sie pretensje do kogos samemu nie stosując sie do sytuacji do ktorej ma sie pretensje.


Zgadzam sie z Toba w tej kwestii.
Kazdy kolejny mogl byc tym pierwszym a i tak wyszlo ze opis robili chyba odpisujac od kogos.
Faktem jest ze zaloga Lancera popisala sie "inteligencja" ale nie zmienia to fakty ze nia ma o co robic az takiej wojny.
Nawet jakby stal wczesniej trojkat to jakos nie wydaje mi sie zeby nikt wiecej nie wypadl. Moze jedno auto mniej by zostalo w tym miejscu.
1 czy 2 liga jeden diabel bo i tam by wypadli Ci sami i tak. Bo zmiana ligi nie dodala im z automatu +50 do skilla.
I jaka procedura bezpieczenstwa o czym Garbarz pisze? OS przerywac z takiego powodu? Moze jak deszcz spadnie to tez bedziemy przerywac? Pewnie mial co innego na mysli ale zle to napisal, a szkoda bo w koncu dziennikarz.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: 30 Rajd Karkonoski 2015

Postprzez Mad Max » środa, 27 maja 2015, 09:38

MSG Racing napisał(a):I jaka procedura bezpieczenstwa o czym Garbarz pisze? OS przerywac z takiego powodu? Moze jak deszcz spadnie to tez bedziemy przerywac? Pewnie mial co innego na mysli ale zle to napisal, a szkoda bo w koncu dziennikarz.
Czytałeś co napisał toydols powyżej ?? Jak myślisz skąd on jako zawodnik wziął te cytaty??
Procedura wypadkowa zawiera również wytyczne postępowanie w przypadku kiedy nikt nie ucierpiał
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3758
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości