RSMP 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2015

Postprzez slivex » wtorek, 10 mar 2015, 19:36

skąd wniosek, że RRC jest tańsze? gdzie jest takie onfo? bo wydaje mi sie to nielogiczne
Avatar użytkownika
slivex
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 19 paź 2014, 14:32


Re: RSMP 2015

Postprzez passta134 » wtorek, 10 mar 2015, 20:09

Wchodzimy trochę w offtop, ale informacje mam stąd (napisałem kiedyś maila z czystej ciekawości) http://www.dmaxracing.it/
Np. ta wypożyczalnia ma nieco tańsze RRC od R5, nie wiem jak to wygląda na przykładzie Forda.
passta134
 
Posty: 40
Dołączył(a): wtorek, 2 wrz 2014, 17:26

Re: RSMP 2015

Postprzez wiechu100 » wtorek, 10 mar 2015, 20:13

passta134 napisał(a):Wchodzimy trochę w offtop, ale informacje mam stąd (napisałem kiedyś maila z czystej ciekawości) http://www.dmaxracing.it/
Np. ta wypożyczalnia ma nieco tańsze RRC od R5, nie wiem jak to wygląda na przykładzie Forda.

Chyba cos pomieszales :) Gdyby RRC bylo tansze od R5 to i WRC by bylo tansze alno zblizone cena :) Wszak RRC to wykastrowane WRC
Avatar użytkownika
wiechu100
N3
 
Posty: 399
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2010, 12:23

Re: RSMP 2015

Postprzez czarnyolek » wtorek, 10 mar 2015, 21:58

passta134 napisał(a):Wrc+Rrc to najlepsza opcja, ale z jedną wadą. W razie dzwona można nie zdążyć z odbudowa na następną eliminacje w drugim kraju. A tak swoją drogą dziwie się kierowcom ze chcą tylko R5 jak Rrc jest tańsze i wcale nie jest gorsze.

RRC nie jest tańsze. To jest auto WRC, czyli najdroższe i najlepsze z dostępnych, tylko wykastrowane z mocy i z mniejszym tylnim skrzydłem.
Ma wszystko lepsze od R5, od zawiasu zaczynając, przez sześciobiegową skrzynię, po ALS, którego w R5 nie ma. Największą wadą są właśnie koszty w stosunku do osiągów, bo to auto mimo że prowadzi się jak WRC, to ma osiągi zbliżone do S2000, R5. Koszt obsługi natomiast jest jak w WRC :D
Avatar użytkownika
czarnyolek
N3
 
Posty: 293
Dołączył(a): poniedziałek, 21 sty 2013, 20:43

Re: RSMP 2015

Postprzez Kit_Car » wtorek, 10 mar 2015, 22:19

Koszt obsługi i wynajmu "pojedynczo" tak, ale wynajmując osobno WRC i R5 może być drożej niż wynajmując jedną furę WRC/RRC z jednej stajni.
Avatar użytkownika
Kit_Car
N2
 
Posty: 151
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2014, 16:31

Re: RSMP 2015

Postprzez czarnyolek » wtorek, 10 mar 2015, 22:37

czarnyolek napisał(a):Skoro i tak będą jechali pełny sezon autem WRC w Słowacji, to mogą wynegocjowac dobry deal na to samo auto w wersji RRC w Polsce (zakładam że auto jest wypożyczane).
Avatar użytkownika
czarnyolek
N3
 
Posty: 293
Dołączył(a): poniedziałek, 21 sty 2013, 20:43

Re: RSMP 2015

Postprzez Marek Kisiel » wtorek, 10 mar 2015, 22:41

stachniak14 napisał(a):a ja mam pytanie do p.Marka Kisiela

proszę o informację czy Karkonoski będzie rozgrywany piątek/sobota czy sobota/niedziela?
Sprzeczne informację się pojawiają a kalendarz pzm pokazuje wersję nr1.

Trzeba sobie urlopy poplanować wcześniej ;)


Przepraszam, troszkę przysnąłem i mimo częstej obecności na forum (szczególnie emocjonują mnie wypowiedzi forumowiczów podczas rozgrywanych rund WRC i udowadniania sobie czyja racja jest najracniejsza:-) nie zauważyłem Pana pytania.
Karkonoski rozgrywany jest tradycyjnie jak od wielu lat w systemie sobota - niedziela.
Na sobotę zaplanowaliśmy jeden odcinek dwukrotnie pokonywany blisko 20 kilometrowy i jak już ma ktoś nas odwiedzić to zapraszam w sobotę bo odcinek jest fajny widowiskowy i znany z lat poprzednich - a dlaczego zapraszam w sobotę ? Start w niedzielę jest bardzo bardzo wcześnie więc w sobotę wieczorem małe piwko rajdowe pogaduchy i spać :-). Natomiast niedziela to 4 odcinki /strefa serwisowa/ 2 odcinki /strefa serwisowa/ Power Stage czyli jak ktoś lubi oglądać czołówkę a nie pikinowanie (ja tak wolę oglądać, ale ja już stary jestem) to może zobaczyć co najmniej 4 odcinki, a "pikniki" spokojnie 3 z Power Stagem więc myślę, że ta konfiguracja jest ułożona pod kibica - ale pewnie jak odkryjemy karty to dopiero ocenicie.

Pozdrawiam i zapraszam do Świdnicy na pierwszą rundę nowych RSMP -ja wieżę, że warto :-)
"czasem życie powoduje, że nabierasz dystansu do niego - i zaczynasz żyć chwilą"
Marek Kisiel
N1
 
Posty: 82
Dołączył(a): niedziela, 17 sie 2008, 21:39
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: RSMP 2015

Postprzez voytec » środa, 11 mar 2015, 01:22

Tutaj jest to właściwie off, więc tylko odnośnie poniższego:

czarnyolek napisał(a):...po ALS, którego w R5 nie ma...


Było już zasobnie o tym w odpowiednim temacie. R5-ki maja ALS (co słychać także dość wyraźnie z zewnątrz), realizowany inaczej niż ten znany z WuRCów (z układem/zaworem bypass) - programowo w ECU, na zasadzie podobnej do N-ek z przepustnicą sterowaną 'by wire'.
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Re: RSMP 2015

Postprzez woocasch » środa, 11 mar 2015, 09:22

wiechu100 napisał(a):
passta134 napisał(a):Wchodzimy trochę w offtop, ale informacje mam stąd (napisałem kiedyś maila z czystej ciekawości) http://www.dmaxracing.it/
Np. ta wypożyczalnia ma nieco tańsze RRC od R5, nie wiem jak to wygląda na przykładzie Forda.

Chyba cos pomieszales :) Gdyby RRC bylo tansze od R5 to i WRC by bylo tansze alno zblizone cena :) Wszak RRC to wykastrowane WRC

Wiesz mogą być przypadki, że RRC jest minimalnie tańsze niż R5.
Np. jakaś wypożyczalnia ma daną sztukę WRC/RRC już długo na stanie, w jakimś stopniu już im się zwróciły koszty zakupu, coś na tym aucie już zarobili, nie inwestują może w upgrade do najnowszej specyfikacji, no i RRC staje się coraz mniej popularne, więc robią na tym modelu pewien rodzaj "promocji". Ktoś popatrzy "o RRC tańsze od R5, to biorę RRC" i zarabiają na starszym aucie, a gdyby RRC zawsze było droższe od R5 to nikt by tego auta nie wynajął. Z drugiej strony mają pachnące nowością R5, na którym chcą zarobić póki jest moda i zbrojenie się w R5, więc nie ma promocji, bo i tak znajdą się klienci, którzy chcą mieć najnowszą możliwą specyfikację bez względu na koszty :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1226
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: RSMP 2015

Postprzez SOKÓŁ » środa, 11 mar 2015, 09:24

Marek Kisiel napisał(a):Przepraszam, troszkę przysnąłem i mimo częstej obecności na forum (szczególnie emocjonują mnie wypowiedzi forumowiczów podczas rozgrywanych rund WRC i udowadniania sobie czyja racja jest najracniejsza:-) nie zauważyłem Pana pytania.
Karkonoski rozgrywany jest tradycyjnie jak od wielu lat w systemie sobota - niedziela.
Na sobotę zaplanowaliśmy jeden odcinek dwukrotnie pokonywany blisko 20 kilometrowy i jak już ma ktoś nas odwiedzić to zapraszam w sobotę bo odcinek jest fajny widowiskowy i znany z lat poprzednich - a dlaczego zapraszam w sobotę ? Start w niedzielę jest bardzo bardzo wcześnie więc w sobotę wieczorem małe piwko rajdowe pogaduchy i spać :-). Natomiast niedziela to 4 odcinki /strefa serwisowa/ 2 odcinki /strefa serwisowa/ Power Stage czyli jak ktoś lubi oglądać czołówkę a nie pikinowanie (ja tak wolę oglądać, ale ja już stary jestem) to może zobaczyć co najmniej 4 odcinki, a "pikniki" spokojnie 3 z Power Stagem więc myślę, że ta konfiguracja jest ułożona pod kibica - ale pewnie jak odkryjemy karty to dopiero ocenicie.

Pozdrawiam i zapraszam do Świdnicy na pierwszą rundę nowych RSMP -ja wieżę, że warto :-)


No to widać że te małe piwka po pierwszym dniu rajdowania będą się chyba powtarzać przez wszystkie rundy :lol: Bo i na Elmocie też sobota powinna szybko się skończyć.
1 runda - Rajd Świdnicki (25-26.04)
(sobota 2 pętle po 2 oesy, niedziela 2x2 + Power Stage)
razem: 9 odcinków specjalnych

2 runda - Rajd Karkonoski (16-17.05)
(sobota 1 OS pokonywany 2 razy, niedziela 4 odcinki / strefa serwisowa / 2 odcinki / strefa serwisowa / Power Stage)
razem: 9 odcinków specjalnych
SOKÓŁ
A5
 
Posty: 803
Dołączył(a): poniedziałek, 6 sie 2012, 22:17

Re: RSMP 2015

Postprzez martenzyt » wtorek, 17 mar 2015, 21:56

SOKÓŁ napisał(a):
Marek Kisiel napisał(a):Przepraszam, troszkę przysnąłem i mimo częstej obecności na forum (szczególnie emocjonują mnie wypowiedzi forumowiczów podczas rozgrywanych rund WRC i udowadniania sobie czyja racja jest najracniejsza:-) nie zauważyłem Pana pytania.
Karkonoski rozgrywany jest tradycyjnie jak od wielu lat w systemie sobota - niedziela.
Na sobotę zaplanowaliśmy jeden odcinek dwukrotnie pokonywany blisko 20 kilometrowy i jak już ma ktoś nas odwiedzić to zapraszam w sobotę bo odcinek jest fajny widowiskowy i znany z lat poprzednich - a dlaczego zapraszam w sobotę ? Start w niedzielę jest bardzo bardzo wcześnie więc w sobotę wieczorem małe piwko rajdowe pogaduchy i spać :-). Natomiast niedziela to 4 odcinki /strefa serwisowa/ 2 odcinki /strefa serwisowa/ Power Stage czyli jak ktoś lubi oglądać czołówkę a nie pikinowanie (ja tak wolę oglądać, ale ja już stary jestem) to może zobaczyć co najmniej 4 odcinki, a "pikniki" spokojnie 3 z Power Stagem więc myślę, że ta konfiguracja jest ułożona pod kibica - ale pewnie jak odkryjemy karty to dopiero ocenicie.

Pozdrawiam i zapraszam do Świdnicy na pierwszą rundę nowych RSMP -ja wieżę, że warto :-)


No to widać że te małe piwka po pierwszym dniu rajdowania będą się chyba powtarzać przez wszystkie rundy :lol: Bo i na Elmocie też sobota powinna szybko się skończyć.
1 runda - Rajd Świdnicki (25-26.04)
(sobota 2 pętle po 2 oesy, niedziela 2x2 + Power Stage)
razem: 9 odcinków specjalnych

2 runda - Rajd Karkonoski (16-17.05)
(sobota 1 OS pokonywany 2 razy, niedziela 4 odcinki / strefa serwisowa / 2 odcinki / strefa serwisowa / Power Stage)
razem: 9 odcinków specjalnych


O ile mnie pamięć nie myli to Krakowski 2002 składał się z 9 odcinków jako eliminacja RSMP i odbył się w jeden dzień. Może warto w tą stronę iść - po cholerę trzymać ekipy jeszcze na niedziele a i może jako kibic zobaczyło by się wiecej a nie gonić samochód 200km po to, żeby zobaczyć 2 przejazdy i wio na kwaterę napić się piwa (co mogę uczynić równie dobrze u siebie). Jeżeli jest to wynik cięcia kosztów (choć trudno w to wierzyć skoro jest dodatkowy rajd) to zaczynam się obawiać czy aby na pewno został zlikwidowany RPP. Może w rzeczywistości zlikwidowaliśmy RSMP a pozostało tylko droższe i rozłożone na dwa dni zawodów RPP :) (po 9 odcinków 3x3 miały rajdy drugoligowe czy to RPP czy dawny puchar PZM).
Avatar użytkownika
martenzyt
N3
 
Posty: 405
Dołączył(a): poniedziałek, 3 gru 2007, 16:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: RSMP 2015

Postprzez MSG Racing » środa, 18 mar 2015, 10:56

martenzyt napisał(a):
SOKÓŁ napisał(a):
Marek Kisiel napisał(a):Przepraszam, troszkę przysnąłem i mimo częstej obecności na forum (szczególnie emocjonują mnie wypowiedzi forumowiczów podczas rozgrywanych rund WRC i udowadniania sobie czyja racja jest najracniejsza:-) nie zauważyłem Pana pytania.
Karkonoski rozgrywany jest tradycyjnie jak od wielu lat w systemie sobota - niedziela.
Na sobotę zaplanowaliśmy jeden odcinek dwukrotnie pokonywany blisko 20 kilometrowy i jak już ma ktoś nas odwiedzić to zapraszam w sobotę bo odcinek jest fajny widowiskowy i znany z lat poprzednich - a dlaczego zapraszam w sobotę ? Start w niedzielę jest bardzo bardzo wcześnie więc w sobotę wieczorem małe piwko rajdowe pogaduchy i spać :-). Natomiast niedziela to 4 odcinki /strefa serwisowa/ 2 odcinki /strefa serwisowa/ Power Stage czyli jak ktoś lubi oglądać czołówkę a nie pikinowanie (ja tak wolę oglądać, ale ja już stary jestem) to może zobaczyć co najmniej 4 odcinki, a "pikniki" spokojnie 3 z Power Stagem więc myślę, że ta konfiguracja jest ułożona pod kibica - ale pewnie jak odkryjemy karty to dopiero ocenicie.

Pozdrawiam i zapraszam do Świdnicy na pierwszą rundę nowych RSMP -ja wieżę, że warto :-)


No to widać że te małe piwka po pierwszym dniu rajdowania będą się chyba powtarzać przez wszystkie rundy :lol: Bo i na Elmocie też sobota powinna szybko się skończyć.
1 runda - Rajd Świdnicki (25-26.04)
(sobota 2 pętle po 2 oesy, niedziela 2x2 + Power Stage)
razem: 9 odcinków specjalnych

2 runda - Rajd Karkonoski (16-17.05)
(sobota 1 OS pokonywany 2 razy, niedziela 4 odcinki / strefa serwisowa / 2 odcinki / strefa serwisowa / Power Stage)
razem: 9 odcinków specjalnych


O ile mnie pamięć nie myli to Krakowski 2002 składał się z 9 odcinków jako eliminacja RSMP i odbył się w jeden dzień. Może warto w tą stronę iść - po cholerę trzymać ekipy jeszcze na niedziele a i może jako kibic zobaczyło by się wiecej a nie gonić samochód 200km po to, żeby zobaczyć 2 przejazdy i wio na kwaterę napić się piwa (co mogę uczynić równie dobrze u siebie). Jeżeli jest to wynik cięcia kosztów (choć trudno w to wierzyć skoro jest dodatkowy rajd) to zaczynam się obawiać czy aby na pewno został zlikwidowany RPP. Może w rzeczywistości zlikwidowaliśmy RSMP a pozostało tylko droższe i rozłożone na dwa dni zawodów RPP :) (po 9 odcinków 3x3 miały rajdy drugoligowe czy to RPP czy dawny puchar PZM).


A tak to robią w mądrzejszych krajach.
" Rajd z bazą w Emmeloord na Polderze Północno-Wschodnim, otwiera Nederlands Rally Kampioenschap. Podobnie jak w poprzednich dwóch latach, utrzymano jednodniowy format imprezy. Na trasie czeka 12 asfaltowych oesów o łącznej długości 108,76 km. Rajd trwa nieco ponad 7 godzin - dla pierwszej załogi od 13.31 do 20.54. "
Troszkę mniej km OSowych ale to nie problem bo to jeden lub dwa OSy więcej. Tak czy inaczej.....
Jak widać da się.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RSMP 2015

Postprzez Mad Max » środa, 18 mar 2015, 11:51

MSG Racing napisał(a):
martenzyt napisał(a):O ile mnie pamięć nie myli to Krakowski 2002 składał się z 9 odcinków jako eliminacja RSMP i odbył się w jeden dzień. Może warto w tą stronę iść - po cholerę trzymać ekipy jeszcze na niedziele a i może jako kibic zobaczyło by się wiecej a nie gonić samochód 200km po to, żeby zobaczyć 2 przejazdy i wio na kwaterę napić się piwa (co mogę uczynić równie dobrze u siebie). Jeżeli jest to wynik cięcia kosztów (choć trudno w to wierzyć skoro jest dodatkowy rajd) to zaczynam się obawiać czy aby na pewno został zlikwidowany RPP. Może w rzeczywistości zlikwidowaliśmy RSMP a pozostało tylko droższe i rozłożone na dwa dni zawodów RPP :) (po 9 odcinków 3x3 miały rajdy drugoligowe czy to RPP czy dawny puchar PZM).
A tak to robią w mądrzejszych krajach.
" Rajd z bazą w Emmeloord na Polderze Północno-Wschodnim, otwiera Nederlands Rally Kampioenschap. Podobnie jak w poprzednich dwóch latach, utrzymano jednodniowy format imprezy. Na trasie czeka 12 asfaltowych oesów o łącznej długości 108,76 km. Rajd trwa nieco ponad 7 godzin - dla pierwszej załogi od 13.31 do 20.54. "
Troszkę mniej km OSowych ale to nie problem bo to jeden lub dwa OSy więcej. Tak czy inaczej.....
Jak widać da się.
Długo zastanawiałem się nad tym co napisaliście i trochę nie wiem jak to napisać żebym został dobrze zrozumiany. Moim zdaniem problem z takim rozwiązaniu jest jeden - czas - niby ilość dni się zmniejsza ale całość jest bardziej upchana w jednym dniu rajdowym, który znacznie się wydłuży, (a trzeba brać jeszcze pod uwagę przypadki opóźnienia rajdu z różnych powodów). Kibice prosty temat wracają do domu. Zawodnicy - meta, badania, parki zatknięte, protesty, poskładać majdan itp. itd. - i teraz pytanie czy wracać do domu po nocy czy zostać jeszcze jeden dzień i wracać na spokojnie następnego ?? Nie zapominajmy też że zawodnicy mają przed rajdem też trochę obowiązków i biorąc to pod uwagę i że zawody miały by jedno dniowy format trzeba by zrezygnować z odcinka testowego. Kibice (szczególnie ci dalej mieszkający) już mają swego rodzaju problem, w przypadku zawodów sobotnich problem z przyjazdem, z niedzielnymi z odjazdem, poza tym też kwestia ile da się obejrzeć w jeden dzień bo nie wszyscy latają z wywieszonym jęzorem. Dlatego uważam że forma która została zaproponowana czyli ściganie od soboty po południu do niedzieli późno popołudniu jest optymalna i mniej podatna na czynniki zewnętrzne.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3753
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: RSMP 2015

Postprzez kuba.es » środa, 18 mar 2015, 12:23

Mad Max, zgadzam się z większością Twoich argumentów. System sobota-niedziela ma według mnie tylko jeden jedyny minus, patrząc na temat z perspektywy organizatora. W naszym kraju bardzo wiele oesów leci przez tereny zabudowane = kościoły w każdej wiosce = hordy lokalesów, którym ciężko wytłumaczyć, że muszą pójść do kościoła wieczorem zamiast przed niedzielnym rosołkiem u cioci. Czasem jest to katorga dla osób zabezpieczających trasę, wiem to z doświadczenia. Ale z perspektywy ekonomii/kibica, system sobota-niedziela ma sens. Przykładowo na Słowacji jest system piątek-sobota i wg mnie też jest ok.
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty - dla szybkich kierowców." - Colin McRae
Avatar użytkownika
kuba.es
N3
 
Posty: 397
Dołączył(a): czwartek, 27 sty 2011, 12:07

Re: RSMP 2015

Postprzez Witcher1990 » środa, 18 mar 2015, 12:34

jeden dzień uniemożliwia także korzystanie z rally2/superally
Witcher1990
A6
 
Posty: 1240
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości