RSMP 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

RSMP 2015

Postprzez Motulski » poniedziałek, 20 paź 2014, 15:13

Może aby nie było bałaganu założę taki wątek. "RSMP 2015"

Aktualnie w naszych kochanych rajdach kolorowo nie jest, problemy są. Głównym przede wszystkim są koszta !
Jak macie jakieś pomysły, spostrzeżenia to śmiało piszcie ! ( może, a nuż ktoś to przeczyta i wykorzysta :) co kilka głów to nie jedna ;) )
Potrzebna jest gruntowna akcja ratunkowa RSMP ;)

Jak dla mnie opcja połączenia RPP z RSMP jest słuszna ( RSMP teraz bez RPP świeciło by pustkami ).
Osobiście chciałbym, aby w naszych mistrzostwach zakazano start aut R5,S2000, aby ograniczyć ten wyścig zbrojeń, który robi przez to ogromne koszta !
Ograniczenie RSMP do samych osiek chyba mija się z celem, w Wielkiej Brytanii za dużo to nie przyniosło pozytywnego efektu, a i kibice raczej przychodzą ( nie mówię o tych stałych bywalcach i koneserach, a tych którzy wybierają kilka rund w roku, wpadają głównie ze znajomymi na przydomowe rundy ) oglądać te efektownie jeżdżące czterołapy ;)
Jak dla mnie powrót do grupy N był by bardzo optymalny i nie zabił by efektowność zawodów ;) Sezon 2004 nie był zły ;) No i rajdy powinny być krótsze...takie czasy, coś za coś ;)

Zapraszam do dyskusji !

PZDR !
http://oesrecords.pl/rajdy/
Avatar użytkownika
Motulski
A5
 
Posty: 962
Dołączył(a): sobota, 29 mar 2008, 17:17
Lokalizacja: Głuszyca/Walim


Re: RSMP 2015

Postprzez woocasch » poniedziałek, 20 paź 2014, 15:47

Wątek może być burzliwy, bo wiadomo każdy z nas może mieć nieco inny pogląd na obecną sytuację w RSMP.
1) Połączenie RSMP i RPP, niby fajna opcja bo i tak większość rund się obecnie pokrywa, różnic regulaminowych co do wymagań sprzętowych czy związanych z bezpieczeństwem nie ma, więc nic tylko łączyć. Ale może lepiej wprowadzić w RPP takie ograniczenia, np. zakazać aut R2, R3, aby w Pucharze startowały starsze, tańsze auta?
2) Widząc co się działo na Dolnośląskim, to czy sezon RSMP musi składać się z 7 rajdów, z których liczy się i tak tylko 6 najlepszych wyników? Do tego 3 rajdy są tak blisko siebie, że można powiedzieć, że rozgrywa się tam połowa mistrzostw. Może trzeba szukać nowych miejsc na rozgrywanie rajdów, a większy ciężar organizacyjny niech spoczywa na PZM a nie na lokalnych klubach.
3) O większej obecności medialnej, szczególnie w TV, nie ma nawet co wspominać bo to jest oczywista oczywistość. Skoro ludki z PZM nie potrafią tego ogarnąć, może trzeba to zrzucić na barki kogoś innego. Ale złe doświadczenia z UFA i Rajdem Polski mogą sugerować, że w polskich realiach spowoduje to tylko jeszcze większy bałagan.

Być może przyszły rok trzeba potraktować nieco przejściowo. Nie łączyć RSMP i RPP, ale skrócić nieco rundy RSMP pod względem km oesowych jak i czasu trwania, czy coś stoi na przeszkodzie aby np.: testowy i dwa etapy mieściły się w formacie sobota - niedziela? Niech sobota będzie dosyć długim dniem, a niedziela niech trwa góra do 14. Dodatkowo ograniczyć sezon do 6 rund: Arłamów, Świdnicki/Karkonoski (do wyboru), Rzeszowski, Wisła, Nadwiślański, Dolnośląski i wszystkie rajdy liczą się do klasyfikacji na koniec sezonu. Mniej km w trakcie rajdów i mniej samych rajdów powinno pomóc w zebraniu budżetu.
Zakazanie R5 czy S2000 to nie jest rozwiązanie. Bo co będzie nową "topową" klasą? N4? Przecież N4 jest na totalnym wymarciu, nowych Evo już nie będzie, czyli w sumie zostaje Subaru, bo jaki inny seryjny czterołap nadaje się na rajdówkę? Trzeba by chyba iść w kierunku argentyńskim, co w jakiś tam sposób robi Dytko, ale jakoś nie widać tych jego proto na naszych polskich odcinkach specjalnych, a byłoby to na pewno fajne rozwiązanie. Ale na dzień dzisiejszy nie zamykałbym tej możliwości i niech takie "wynalazki" mają możliwość startowania w na równych prawach z R5 i niech będą liczone do klasyfikacji generalnej.

Na ten moment tyle wystarczy :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1225
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: RSMP 2015

Postprzez djescape » poniedziałek, 20 paź 2014, 15:56

Dobry pomysł z tym tematem :). Na początek mam pytanie: czy ktoś wie kto jest promotorem RSMP? Jakoś nie mogę natknąć się na tą informację. Poza tym do razu zaznaczam że moje propozycje piszę z perspektywy kibica. Jeżeli zawodnicy nie do końca są przekonani z powodów swoich doświadczeń, z góry przepraszam.

I właśnie zacznijmy od tego: przydałby się dobry promotor. Ale od początku. Po pierwsze PZM musi przemyśleć kwestię monopolu TVP na rajdy. Wszyscy widzimy że nasza kochana telewizja publiczna ma nasz sport w nosie, a inne stacje, jak już to ktoś kilka miesięcy temu powiedział byłyby zainteresowane tworzeniem relacji. Myślę że dobrym pomysłem byłby prolog na rozpoczęcie rajdu oraz ten sam odcinek na zakończenie. Rozpoczęcie i zakończenie mogłoby być transmitowane na żywo, logistycznie dla telewizji nie byłoby to trudne i koszty transmisji nie byłyby duże. I tutaj zadaniem promotora byłoby zapewnić relację, transmisję na żywo itp. Ale dość o tym bo na to każdy zwraca uwagę, nie tylko ja.

Drugą sprawą jest połączenie RSMP i RPP. Pomysł dobry, ale niekoniecznie zabraniałbym startu konkretnych samochodów. Myślałem o wprowadzeniu klas z GSMP. Przy rozluźnieniu regulaminu moglibyśmy na trasie zobaczyć samochody od maluchów poprzez historyki, Nki, A-grupy, WRC czy nawet jakieś prototypy. Może paść zaraz komentarz że to przerodzi się w wyścig zbrojeń. Ale widzę teraz że samochody proto bardzo ciężko jest dostosować pod rajdy by były szybkie i niezawodne co widać na przykładzie tego sezonu. Każdy z zawodników miałby klasę dla siebie w której mógłby walczyć. Dzisiaj widzimy tylko walkę o generalkę i 2WD (czyli R5 i R2).

Trzecią sprawą jest skrócenie rajdów. Myślę że to dobry pomysł. Mniejsze koszta, to na pewno. Ale znowu przy tym trzeba się zastanowić czy nie dobrym pomysłem byłoby tak jak ktoś to wcześniej wspomniał, 3-krotne przejeżdżanie jednego odcinka w jednej pętli i potem serwis i 3-krotnie (lepiej napiszę n-krotnie) przejeżdżany drugi odcinek. Kibicom na pewno lepiej byłoby transportować się pomiędzy odcinkami. Czy to zgodne z duchem rajdów? Myślę że mimo utraty części ducha rajdów trzeba coś zrobić. Poza tym format sobota-niedziela. Fanatycy rajdowi będą na rajdzie. Ale w kontekście ratowania polskich rajdów trzeba szczególnie zwracać uwagę na "niedzielnych kibiców". To oni mają się tym zainteresować, oni mają oglądać rajd z dziećmi, rodzinami. W czwartek czy piątek taki kibic pracuje i ma gdzieś rajd i tylko się denerwuje że ma utrudnienia.

Czwarta sprawa: w magazynie WRC była mowa o jednym dostawcy opon i paliwa oraz ograniczeniu ilości opon. Moim zdaniem dobry pomysł, padł argument o niebezpieczeństwie jazdy na zużytym komplecie opon. Tutaj się nie wypowiem gdyż nie miałem okazji startować i nie mam doświadczenia.
"Straights are for fast cars, corners are for fast drivers..." - C. McRae
Avatar użytkownika
djescape
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): poniedziałek, 18 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Limanowa

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 20 paź 2014, 16:03

Recepta bardzo prosta. W trakcie rajdu prolog 1 godzinny tak jak jest z karowej. Próba kjs dynamiczna krótka. Prosta do do pokazywania i nie droga co najwazniejsze dla tv. 7 rajdow 7 godzin rocznie dla rajdow i gwarantuje ze rajdy w tempie ekspresowym stają na nogi. Nie trzeba niczego ograniczać, bo to niczego nie zmieni. Z reszta najsłabsza dzisiaj klasa r2 to wydatek od 200 tys wzwyż. Trzeba stworzyć nie regulamin zakazujący starty droższych samochodów , bo to niczego nie zmieni. Trzeba stworzyć jakiś twór ktory da kartę przetargowa zawodnikom dla potencjalnych sponsorów. Gwarancja bycia w tv jak np na rajdzie rzeszowskim w regionalnej tv zmieni wszystko. To samo tylko w ogólnym kanale i próba ciekawsza. Bez dwóch zdan odwróciła by sie karta.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez Marcin Szopa » poniedziałek, 20 paź 2014, 18:52

W sprawie samochodów trzeba brać przykład z Ameryki Łacińskiej. Klasa Maxi Rally:
1. Jeden element przeniesienie napędu dostarcza jeden określony producent (np. Silnik Honda, przeniesienie napędu Subaru itp.).
2. Tuner przygotowuje karoserie samochodu, jego zawieszenie itp. Jednak musi zastosować podzespoły z punktu 1.
3. Korzyści? Importerzy z poziomu Lokalnego budują własne wersje rajdówek. Sprzęt jest porównywalny dla wszystkich. Odpowiednio dobierając dostawców, kupując hurtowo można części mieć taniej. Odpowiednie nagłośnienie plus zgoda na punktowanie tej klasy w klasyfikacji generalnej gwarantuje wysoką frekwencje. Różnorodność rajdówek na SS. Bardziej kolorowo.
4. Wady. Konflikt interesów. Nie zawsze importer np. Fiata zgodzi się na startowanie z silnikiem Hondy.
5. Klasa Proto jest dobra, ale za bardzo liberalna. Utworzenie klasy na wzór MAxi Rally pozwoli przywrócić koloryt i przyciągnąć egzotyczne marki na oesy. Prawdopodobnie niższe koszty i gwarancja równych osiągów samochodów.

Co do innych spraw podpisuje się pod postami napisanymi wyżej.
Marcin Szopa
N3
 
Posty: 341
Dołączył(a): poniedziałek, 11 sie 2008, 13:10
Lokalizacja: Bielsko/Kęty

Re: RSMP 2015

Postprzez Kajto18 » poniedziałek, 20 paź 2014, 19:52

Hmm głównym pomysłem a zarazem najlepszym rozwiązaniem jest wywalenie paru osób z pzm, a wtedy zmiany będa możliwe.

A tak generalnie bardziej liberalne przepisy co do grupy A i N, generalnie chodzi o możliwość stosowania zamienników z innych modeli bądź poprostu tańszych. Wspólny dostawca opon i paliwa dla MP i PP. RPP przekształcić z rallysprinty, lub zablokować możliwości wyścigu zbrojeń (Rki eSki itd.) Skrócenie całego rajdu do 2-3 dni (zapoznanie, bk, OS itd). A pomysł typu relacji z rajdu w stylu karowej... uważam za bardzo dobry ! Pozdrawiam!
Kajto18
N2
 
Posty: 109
Dołączył(a): sobota, 23 lut 2013, 14:13
Lokalizacja: Stolica

Re: RSMP 2015

Postprzez żółtek » poniedziałek, 20 paź 2014, 20:34

Motulski napisał(a):Osobiście chciałbym, aby w naszych mistrzostwach zakazano start aut R5,S2000, aby ograniczyć ten wyścig zbrojeń, który robi przez to ogromne koszta !

W takim razie co teraz z zawodnikami i firmami, które zakupiły/wynajmują S2000 i R5 ?

W tym momencie, gdy już w kraju jest kilka R5, to krok w tył chyba nie byłby najlepszym rozwiązaniem przede wszystkim finansowym, skoro rozmawiamy o kasie.

Kolejny mankament to start I etapu już w piątek, II etap sobota a w niedziele... do kościoła. :roll:

No i normalna punktacja, już w wcześniejszym temacie ktoś wspominał o prostej punktacji jak w WRC. Może jeszcze dodatkowe punkty na prologu? Czemu nie!
Prolog gdzieś w centrum miasta, koniecznie już pod wieczór - spektakularność gwarantowana.
żółtek
N1
 
Posty: 70
Dołączył(a): niedziela, 18 maja 2014, 15:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: RSMP 2015

Postprzez d-z rallyfans » poniedziałek, 20 paź 2014, 20:45

żółtek napisał(a):
Motulski napisał(a):Osobiście chciałbym, aby w naszych mistrzostwach zakazano start aut R5,S2000, aby ograniczyć ten wyścig zbrojeń, który robi przez to ogromne koszta !

W takim razie co teraz z zawodnikami i firmami, które zakupiły/wynajmują S2000 i R5 ?

W tym momencie, gdy już w kraju jest kilka R5, to krok w tył chyba nie byłby najlepszym rozwiązaniem przede wszystkim finansowym, skoro rozmawiamy o kasie.

Kolejny mankament to start I etapu już w piątek, II etap sobota a w niedziele... do kościoła. :roll:

No i normalna punktacja, już w wcześniejszym temacie ktoś wspominał o prostej punktacji jak w WRC. Może jeszcze dodatkowe punkty na prologu? Czemu nie!
Prolog gdzieś w centrum miasta, koniecznie już pod wieczór - spektakularność gwarantowana.


Zgadzam się z tym że jak już jest R5 to niech będzie, bo zakaz może dać więcej złego niż dobrego, ale od przyszłego sezonu:
1. Jeden dostawca opon
2. Jeden dostawca paliwa
3. Limit nowych opon na rajd
4. Limit dni testowych
5. Dodatkowe punkty za PowerStage ( ostatni odcinek rajdu lub prolog )
6. Podwójne punkty za ostatnią rundę sezonu
7. Skrócenie weekendu rajdowego do 3 dni.
8. Drobne modyfikacje punktacji, patrz. pkt 5 i 6, oddzielnie punktowane dni dają gwarancję walki w drugim dniu, ewentualnie punkty jak WRC ale bonus za wygrany etap.
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 816
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: RSMP 2015

Postprzez Motulski » poniedziałek, 20 paź 2014, 20:48

żółtek napisał(a):
Motulski napisał(a):Osobiście chciałbym, aby w naszych mistrzostwach zakazano start aut R5,S2000, aby ograniczyć ten wyścig zbrojeń, który robi przez to ogromne koszta !

W takim razie co teraz z zawodnikami i firmami, które zakupiły/wynajmują S2000 i R5 ?


Słusznie ;) Dlatego im więcej pomysłów i głów tym więcej możliwości i słusznych rozwiązań.

Fakt, co by zrobić R5 po zakazie, ale coś za coś ;)
http://oesrecords.pl/rajdy/
Avatar użytkownika
Motulski
A5
 
Posty: 962
Dołączył(a): sobota, 29 mar 2008, 17:17
Lokalizacja: Głuszyca/Walim

Re: RSMP 2015

Postprzez Bad-i » poniedziałek, 20 paź 2014, 21:27

d-z rallyfans napisał(a):1. Jeden dostawca opon
2. Jeden dostawca paliwa
3. Limit nowych opon na rajd
4. Limit dni testowych


To powinien byc ostatni zapis, przeciez na powyzsze stac moze 4-5 zawodnikow
Bad-i
N3
 
Posty: 308
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: RSMP 2015

Postprzez d-z rallyfans » poniedziałek, 20 paź 2014, 21:34

Bad-i napisał(a):
d-z rallyfans napisał(a):1. Jeden dostawca opon
2. Jeden dostawca paliwa
3. Limit nowych opon na rajd
4. Limit dni testowych


To powinien byc ostatni zapis, przeciez na powyzsze stac moze 4-5 zawodnikow


I od nich trzeba zacząć bo ktoś ten wyścig zbrojeń nakręcił i czas z tym skończyć.
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 816
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 20 paź 2014, 22:22

d-z rallyfans napisał(a):
Bad-i napisał(a):
d-z rallyfans napisał(a):1. Jeden dostawca opon
2. Jeden dostawca paliwa
3. Limit nowych opon na rajd
4. Limit dni testowych


To powinien byc ostatni zapis, przeciez na powyzsze stac moze 4-5 zawodnikow


I od nich trzeba zacząć bo ktoś ten wyścig zbrojeń nakręcił i czas z tym skończyć.

Z tej listy tylko punkt 3. Reszta nie realna do zrealizowania.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez maciek127 » poniedziałek, 20 paź 2014, 22:33

Przypuszczam że w RSMP 2015 niewiele się zmieni ( pewnie coś pokombinują w klasie Open) ,
Ale ja bym zaproponował oddzielne mistrzostwa Polski w klasie Historyków, powiedźmy tworzymy 6 rund w całej Polsce (szukamy odcinków nowych, tam gdzie dawno nie było rajdów) , maks 80 km, czas trwania 1,5-2 dni, Dzielimy Historyki na klasy 4x4, Ośka, RWD, dajemy za zwycięstwo w całym cyklu tytułu Historycznego/Klasycznego Mistrza Polski (wymyślić fajną nazwę ;) ), Dzięki czemu nasi bogacze w R5 ;) mogli by zdobyć upragniony tytuł a przy okazji kibice mieli by trochę radochy, ale też ci mało zamożni mogli by wyciągnąć z garażów ciekawe okazy. Przed startem strefa dla kibica w której byłyby wystawione samochodu do obejrzenia. Załatwić do tego TV - niekoniecznie TVP, mamy innych na multipleksach .
Zapraszam http://www.test.auto.pl/category/motorsport/
maciek127
N2
 
Posty: 188
Dołączył(a): wtorek, 8 paź 2013, 16:33

Re: RSMP 2015

Postprzez Gąsior » wtorek, 21 paź 2014, 07:38

Po pierwsze - skończyć z tym odpisywaniem najgorszej rundy. Jak ma być prosto to trzeba upraszczać, a nie bawić się w matematykę.

Po drugie - nic bym nie zakazywał. Kiedyś były wurce i jeden Pan LK, który porwał się na sezon w topowym na owe czasy aucie bez kasy na sensowną obsługę. Potem zakazano wurców. I każdy płakał. Teraz ma być tak samo? S2000 odchodzi, N4/R4 też. Wyjdzie na to, że trzeba będzie jeździć w HR żeby być mistrzem. Życie wszystko ureguluje - jeżeli mistrzem polski będzie ktoś z pary Oleksowicz-Kasperczyk to proszę bardzo. Sorry, taki mamy klimat. Wojtek porwał się na takie auto to jego sprawa - zaryzykował, udało się. Ale przy całym szacunku, wiedział na co się pisze - ceny się mocno nie zmieniły, sponsor się nie wycofał.

Po trzecie - albo połączyć RSMP z RPP albo totalnie oddzielić imprezy. Niech będzie 4-5 rajdów w RPP, ale niezależnych. Przy całym szacunku dla walczących w RPP chłopaków, po przejeździe RSMP większość kibiców grilluje, piwkuje i na pewno nie czeka na Puchar. Może poza rodziną, znajomymi i naprawde wąską garstką zapaleńców.
Avatar użytkownika
Gąsior
N3
 
Posty: 330
Dołączył(a): środa, 14 lip 2004, 00:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: RSMP 2015

Postprzez gregortest » wtorek, 21 paź 2014, 08:17

Po pierwsze.
Co zrobić z R5 i S2000 ? - jak to co sprzedać, stratni nie będą.
W RSMP - Zakaz R4 +R5 - i S 2000.
Dopuścić wszelakie A-grupy 4x4 (historyki ) - N- ki, Proto ( z ograniczeniem tak jak w N -zwężka + silnik ) -wszystko do jednego wora.
Jeden dostawca paliwa + opony. - zrobić przetarg - :)
Będzie tanio.
Skrócić do max 2 dni cały rajd.
Piątek BT+ zapoznanie - wieczorem prolog - bonusowe punkty - sobota rajd - 10 oesów max 150 km.- po 3 w pętli.
W RPP -Zakaz wszelkich R2 i R3 + sekwencyjne skrzynie biegów + 4x4 - nawet jeżeli jedzie, to poza klasyfikacją.
Wszelakie auta z utraconą homo + ciuchy z utraconą homo - jedna homo do tyłu max.
Tak samo - jeden dostawca opon + paliwo. Jeżeli seryjne paliwo to ze stacji.
I to wszystko połaczyć w jeden worek.
Wszelakie historyki w RPP ( oprócz 4x4 - czyli stare A grupy), jadą w generalce iw klasach.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Następna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość