RSMP 2014

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2014

Postprzez qbus » sobota, 4 paź 2014, 11:27

To czemu 208 jest tak kosmicznie drogie skoro sezon ctrem w rpp to 250 tys a 208 w rsmp 300 tys?

Tak, my nie mamy w zapasie skrzyni i amorkow. Jest chlodnica, zderzaki, blotniki, tylna belka itp
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2754
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice


Re: RSMP 2014

Postprzez MSG Racing » sobota, 4 paź 2014, 23:02

Po pierwsze dobry driver to umie obchodzić się ze skrzynią.
Po drugie na RPP jak padnie skrzynia to straty są takie, że się wypada z jakiejkolwiek walki. O ile się nie zostanie na OS czy dojazdówce, a jak sie dotrze już do serwisu to poza kilkoma autami w całej stawce nie ma za wielkich szans na wymianę skrzyni w czasie wyznaczonym. Więc nie bujajmy w obłokach.
Pada skrzynia to wtedy się szuka nowej na następny rajd jak się ma kasę a jak nie to się czeka aż będzie kasa.
Ale nie powiem burżujstwo tutaj przemawia kiedy czytam te koszty startu. Z drugiej strony np RO jedna z nowych rajdówek kosztowała tyle, że za to można dobrego TypeRa kupić.
Druty? a ja się spytam czy rajdówka musi być samochodem "z salonu" co rajd?

Ciekawe czemu to 208R2 jest takie drogie skoro tam tyle seryjnych części?
Nie mówię, że jest droższe od S1600 a nawet bym bronił S1600 bo graty w R2 i S w większości będą podobne. Cześć elementów jest tylko do Ski i to podniesie ich cenę i koszty. Koszty też podniesie znajomość tych aut bo u nas to może z dwie osoby by się na tym znały. We Francji to pewnie z 200 jak nie z "2000". Inna sprawa nie ma co porównywać Francuza zarabiającego (tego co startuje) 3000-4000E/mieś (jak nie więcej) do naszego narodu gdzie jest o samo ale w ZŁ ... Lekka pomyłka.

Dwie opony na rajd i niby nie jadą na limicie. No nie jadą i to co wcześniej o tym powiedziałem i się straszna obraza zrobiła.
A jadą też na dwóch oponach bo kosztują swoje co rajd 3-6 nowych opon to niewielu stać.

Gregortest nie wiem kim jesteś ale generalnie tak jak pisze Viper dosłownie kilku może stać na takie luksusy i garaż części a reszta jedzie jak w Dakarze na przetrwanie. Teraz jest inaczej niż chociażby 5lat temu.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RSMP 2014

Postprzez bimber » niedziela, 5 paź 2014, 21:55

przede wszystkim powiem, że ja jako rajdowiec amator i za razem kibic wraz ze znajomymi zauwążyłem że podział na RSMP I RPP ze względu na szybkość już się dawno zagubiło... W tej chwili ośki w RSMP (nie mówiąc o pucharze Fiesty i Puga 208 gdzie chłopaki na prawde naginają) nie mają najmniejszego podejścia do chłoapków w RPP. 3/4 chłopaków RPP w byle czym naginają bardziej niż uzbrojone RSMP. I widziałem to dobrze w tym roku na wiśle na koniakowie w miejscu na "żelazne jajca", gdzie chłoapaki w ćwiklach pomału szli o życie łojąc niektórych z cliówkach czy typerach z RSMP.
bimber
N3
 
Posty: 481
Dołączył(a): wtorek, 20 lis 2007, 23:29
Lokalizacja: śląsk cieszyński

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » niedziela, 5 paź 2014, 22:05

bimber napisał(a):przede wszystkim powiem, że ja jako rajdowiec amator i za razem kibic wraz ze znajomymi zauwążyłem że podział na RSMP I RPP ze względu na szybkość już się dawno zagubiło... W tej chwili ośki w RSMP (nie mówiąc o pucharze Fiesty i Puga 208 gdzie chłopaki na prawde naginają) nie mają najmniejszego podejścia do chłoapków w RPP. 3/4 chłopaków RPP w byle czym naginają bardziej niż uzbrojone RSMP. I widziałem to dobrze w tym roku na wiśle na koniakowie w miejscu na "żelazne jajca", gdzie chłoapaki w ćwiklach pomału szli o życie łojąc niektórych z cliówkach czy typerach z RSMP.

Jak bedziesz miał do skasowania type r a stara astre to pomyślisz czy w tym jednym jedynym miejscu nie warto sciągnąć nogi z gazu. W rpp sa młodzi gniewni często bez przygód i konsekwencji wypadkow. Jak raz wydzwoni i skasuje furę gwarantuje ci ze pomyśli następnym razem. Po za tym to jedno jedyne miejsce często o niczym nie decyduje. Ty widzisz raptem malutki kawałeczek trasy, ktora w całej długości rajdu o niczym nie świadczy.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez lancerevo1 » poniedziałek, 6 paź 2014, 06:02

Viper, czy ty musisz wypowiadać się w każdym możliwym temacie? Pieprzysz takie bzdury że głowa mała, tego naprawdę nie da się czytać. Na tym forum jest może trzech ludzi którzy siedzieli w życiu w rajdówce i wiedzą o co chodzi, reszta to bajkopisarze i fantaści.
lancerevo1
 
Posty: 23
Dołączył(a): wtorek, 1 sie 2006, 13:45

Re: RSMP 2014

Postprzez gregortest » poniedziałek, 6 paź 2014, 07:59

To czemu 208 jest tak kosmicznie drogie skoro sezon ctrem w rpp to 250 tys a 208 w rsmp 300 tys?

Najpierw negujesz moją kwotę, a potem używasz jej jako argumentu.
Wyjaśniam:
250 tyś to ja liczyłem z zakupem auta, cały sezon, tak jak napisałem. Czy jest to RPP, czy RSMP - Kwota jest mniej więcej podobna.
Przy P208, te 3 stówki, jest bez zakupu auta - które on podał, bo auto już miał.
Z moich wyliczeń 400 złociszy ( wraz z kupnem rajdówki ) powinno wystarczyć na styk (bez ubezpieczenia ), aby P208 pojechać wszystko (poza szutrami) w RSMP. I podobnym budżetem dysponuje np Poloński ,Typa .Z tego co ja wiem o czubie z RSMP, śmigających lwem..

Jeżeli chodzi o dyskusje, czy S1600, czy P208, to każdy ma swoje myślenie, ja tylko przelałem to na forum. Być może moje wyliczenia, na podstawie własnego doświadczenia, są trochę na wyrost, ale..
Z takim budżetem, można zająć się tylko jazdą, a nie zastanawiać się czy mam oponę na następny Os, czy zakładam " dojazdówkę" .

Czoper też myślał, że bańka mu wystrczy i co ? Padł silnik i trzeba było nowy, a tego nie przewidzieli.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: RSMP 2014

Postprzez filantrop » poniedziałek, 6 paź 2014, 08:04

w tym roku poziom w rpp jest mega słaby. nie licząc brzezińskiego, palidera i kogoś tam jeszcze. porównując np do 2011 czy 2012 gdzie czołówka rpp podpinała się po czołówkę rsmp a co rajd było z 6-8 kandydatów do zwycięstwa
filantrop
N2
 
Posty: 177
Dołączył(a): niedziela, 29 lip 2007, 11:31
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: RSMP 2014

Postprzez Cairo » poniedziałek, 6 paź 2014, 08:10

Ojej, gregora poniosło strasznie.

Ja mam budżet 50-60tys pln na cały sezon RPP w klasie 9. Odpukać, mam nadzieję, że nie zapeszę ukończyłem wszystkie 5 rund RPP w których w tym roku wystartowałem. Poza Wisłą na której złapałem kapcia i bardzo dużą stratę wygrałem klasę w 4 pozostałych. Tym samochodem bez problemu można się wbijać do 10 generalki. (nam udało się tylko na Rzeszowskim, na Nadwiślańskim było blisko, ale samochód pozwala tylko załoga jeszcze ma braki). Opony kupione w zeszłym roku w na cieszynkę, służą cały obecny sezon. Na nadwiślańskim dopiero założone dwie nowe (z powodu rozprucia dwóch na poprzednich rajdach).
Podobny budżet planuję na starty TypeRem bo w sumie nie widzę, dużych różnic w utrzymaniu. Troszkę droższe opony, może częściej wymieniane pólosie ze względu na moc. reszta te same koszty. Wiem, że takim autem bez problemowo można walczyć o podium w generalce. Czyli max 70-80tys z zakupem opon i przeglądem auta na sezon jak nie wydzwonimy wystarcza na całe RPP.

Zaznaczam, że samochód budowałem sam i sporo części jest nowych (szpera, przełożenie, zawieszenie, sprzęgło, przeguby). Silnik 20lat, bez remontu i grama chmury nie puszcza, olej co trzy rajdy wymieniamy.

Jak się kupi niby ładnego Typera za 50-60tys to niestety problemy różne mogą być, bo wszystko już w jakimś stopniu jest zużyte. Dlatego ja wolę, wydać 90-100tys, ale buduje sam, wiem co mam, dużo rzeczy mam nowych i co najważniejsze nie muszę mieć tych 50-60tys, tylko na raty po 2-3tys dokładam i pomału auto się tworzy.

Podsumowując, da się wydać na sezon 300tys wypożyczając 208R2 z nowymi oponami na każdą pętlę. Tylko po co? Skoro można takie same wyniki osiągnąć civiciem za ułamek tej kwoty (przykład: wspomniany H.Palider czy J.Knopt). Moim zdaniem + dla kibiców bo jak ktoś ambitny jedzie słabszym sprzętem to próbuje nadrobić większym ryzykiem.


Genralnie dla mnie (czyli gościa bez budżetu) zdecydowanie dobrym rozwiązaniem byłby zakaz startu R2/R3 w RPP.

filantrop napisał(a):w tym roku poziom w rpp jest mega słaby. nie licząc brzezińskiego, palidera i kogoś tam jeszcze. porównując np do 2011 czy 2012 gdzie czołówka rpp podpinała się po czołówkę rsmp a co rajd było z 6-8 kandydatów do zwycięstwa


Niby masz rację, też mi się tak wydawało, ale odnośnikiem, który burzy tą teorię, jest np. Halicki który w zeszłym roku jechał w ścisłej czołówce RPP a obecnie jakby słabiej.
www.cairo.com.pl - części do samochodów marki Honda - Kraków
Avatar użytkownika
Cairo
N2
 
Posty: 141
Dołączył(a): niedziela, 9 gru 2007, 13:05

Re: RSMP 2014

Postprzez qbus » poniedziałek, 6 paź 2014, 10:14

Przy P208, te 3 stówki, jest bez zakupu auta - które on podał, bo auto już miał.


Mial czy mial wypozyczac? Bo jesli to ten ktoremu ostatnio slabiej idzie to on nie ma swojego samochodu...
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2754
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Re: RSMP 2014

Postprzez rundi » poniedziałek, 6 paź 2014, 10:19

S1600 jest kosmicznie drogie w utrzymaniu (duża ilość części jest motosportowa i nie kupisz jej w sklepie czy hurtowni) i ma się nijak do R2/R3 - wystarczy zapytać Tomka Gryca czemu zmienił na Lancera.
Podkreślam jeszcze raz - Wróblewski,Kubat,Knopt,Palinder i wielu innych, których przepraszam za pominięcie jeździ szybko nie posiadając tak dużych pieniędzy - tyle w temacie.
Ostatnio edytowano czwartek, 5 lut 2015, 22:26 przez rundi, łącznie edytowano 1 raz
rundi
N2
 
Posty: 110
Dołączył(a): czwartek, 16 maja 2013, 17:10

Re: RSMP 2014

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 6 paź 2014, 11:30

Cairo - ten sezon mamy słabszy bo akurat jest dużo pracy w firmie i do Abartha wsiadamy tylko na rajd :( 2 pierwsze rajdy musieliśmy odpuścić bo na nartach złamałem nogę - tak więc ten sezon mamy przeznaczony na "testy".


Z ciekawości- w WRC mieliście wywiad o wpływie numerologii na wasze życie i starty. Faktycznie się do tego stosujecie czy to tylko ściema?
Witcher1990
A6
 
Posty: 1240
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: RSMP 2014

Postprzez rundi » poniedziałek, 6 paź 2014, 14:03

[quote="Witcher1990"][quote]Cairo
Ostatnio edytowano czwartek, 5 lut 2015, 22:25 przez rundi, łącznie edytowano 1 raz
rundi
N2
 
Posty: 110
Dołączył(a): czwartek, 16 maja 2013, 17:10

Re: RSMP 2014

Postprzez Zoe » poniedziałek, 6 paź 2014, 14:28

samochód pozwala tylko załoga jeszcze ma braki


Więc po co się przesiadać na droższe, mocniejsze i szybsze auto?
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 627
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Re: RSMP 2014

Postprzez Cairo » poniedziałek, 6 paź 2014, 20:18

Zoe napisał(a):
samochód pozwala tylko załoga jeszcze ma braki


Więc po co się przesiadać na droższe, mocniejsze i szybsze auto?

Po to żeby nie tylko wbijać się do 10 generalki, ale walczyć o ścisłą czołówkę, poza tym plan przesiadki raczej dopiero na sezon 2016 więc może do tego czasu się już podszkolimy :)

Dwa, uczymy się chyba całe życie, a kiedyś progres trzeba zrobić.
www.cairo.com.pl - części do samochodów marki Honda - Kraków
Avatar użytkownika
Cairo
N2
 
Posty: 141
Dołączył(a): niedziela, 9 gru 2007, 13:05

Re: RSMP 2014

Postprzez d-z rallyfans » wtorek, 7 paź 2014, 09:53

d-z rallyfans napisał(a):Ludzie kochani dziadki z PZM-u nie potrafią nawet zrobić oficjalnego funpage'a RSMP na fejsbuku, youtube'ie czy intagram'ie a Wy marzycie o relacjach w TV najlepiej w super czasie antenowym :) Tak jak napisał Booogi, dzisaj mało kto ogląda TV, większość siedzi na portalach społecznościowych i tam trzeba uderzać, relacje TV owszem ale nie ma co mieć złudzeń że jakaś TV puści to o normalnej godzinie, pewnie że mogą być nawet wejścia "na żywo" z każdej rundy ale to kosztuje a PZM kasy na to nie da. Zostają 2-3 minutówki po wiadomościach :)


No po przesłuchaniu audycji z Grześkiem Grzybem jestem zmuszony wycofać swoje zarzuty pod adresem PZM, jak się okazuję byli skłoni zapłacić TVP za pokazywanie rajdów i niestety nasza kochana publiczna TV olała temat.

Warto posłuchać audycji https://www.youtube.com/watch?v=RbR1whkVDFA
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 816
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości