Grupa N po nowemu.

Wszystko co dotyczy rajdowej III ligi

Moderatorzy: SebaSTI, Beret

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez pagor » poniedziałek, 23 mar 2015, 12:06

Panowie cały czas o dwulitrówkach....
Pamiętajcie, że tanie rajdy to małe samochody. Oczywiście widowisko mniejsze, ale walka bardziej wyrównana i zacięta.
Co do pucharu markowego, to z grupą "N" te samochody nie muszą mieć wiele wspólnego, pod warunkiem że jest wsparcie sponsora, albo tak jak Kramar mówi, dogadają się zawodnicy między sobą i uzgodnią ograniczenia.

Wg mnie grupa N może być panaceum na frekwencję, ale nie w pierwszym roku, taki zabieg wymaga troszkę czasu żeby rozeszły się opinie, ludzie zdążyli zmienić czy przerobić samochody. Dla mnie tanie rajdy to samochody klasy A i B z silnikami 1.4, 1.6. Opony z homologacją drogową (można wykluczyć drogie modele "wyczynowe"), seryjny hamulec - to działa w lekkich samochodach, a jak nie działa znaczy kierowca przesadza.
Samochód i jego koszty to jedno, ale pamiętajmy, że koszty "stałe" jak czas trwania rajdu i wpisowe to drugie. Może jakiś sponsor objął by patronatem klasę czy grupę, obniżając koszt startu. To jest ważniejsze i trudniejsze do załatwienia niż przepisy techniczne dotyczące samochodów, i zawodnicy między sobą tego nie załatwią - musi pomóc organizator.
pagor
 
Posty: 47
Dołączył(a): poniedziałek, 1 sie 2005, 19:51
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie


Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez Zoe » poniedziałek, 23 mar 2015, 13:27

Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 627
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez MSG Racing » wtorek, 24 mar 2015, 01:02

uuuf przebrnąłem. Widze ze temat się rozwinął.
To ze ten pomysł pojawia się teraz to jest tez po części powód szukania taniej opcji do jeżdżenia która ktoś kiedyś zaczął zabijać. FIA dopuszczają coraz więcej cudów w homologacja aut grupy N. Teraz ma być R1 ale są może dwa auta i kosztują kupę kasy.

Pomysł dotyczy Okręgówek. A tam jako ze zrobił się wyścig zbrojeń a jeszcze niedawno starsze auta śmigały. Chciałem zauważyć ze na RO seryjny hampel z lepszym klockiem spokojnie wystarczał. Oczywiście zależy jak kto hamuje ale znam min osobę która walczyła o wygrane i używała DS2500 i nie było problemow z hamplem.
W tej grupie można wszystko puścić a nie tylko auta 2.0, Seje i Cienkie tez mogą lecieć, szczególnie ze ubywa tych aut a Agrupy nie są tanie.
Grupa ma być głownie magnesem dla nowych żeby nie rezygnowali a mieli szanse na równe ścigania się za mała kasę. Dlatego ja jestem nawet za zakazem szpery.
A jak się komuś nie podoba to może przecież jechać normalnie. A własnie czy przypadkiem jak kogoś stać na szpere za 5-8tys lub więcej to nie stać go na skrzynie seryjna za 500 czy 1000zl? Trochę bez sensu. Chyba ze ktoś za ostatnie pieniądze kupuje.
Kramar Ty to byś mógł o generalkę w takim razie walczyć. Jest jeden co miał RC praktycznie top ale tak średnio mu wychodziła walka.
Nie jeden zniknął z tego bo było za drogo albo miał auto nie konkurencyjne.
A czy Astra czy Clio czy Civic to na lepszym zawiasie każde z nich lepiej jedzie.
Viper astra wbrew pozorom nie jest taka zla i w ostatnich latach wiele astr było w podobnym stanie jak kilku letnie Civici bo były odremontowane. A to auto jest bardzo tanie i można się podpinać spokojnie pod Clio. Gorzej z Honda ale ktoś z Honda prędzej pójdzie do generalki.
W 1.6 jest podobnie bo jak się nie ma Hondy to lepiej mieć Saxo albo 106 do PPC choć i tu wszystko porobione na niemal maks. O SCS i CCS już wspominałem.
Apropo starszych aut to nie wiem czy w Angli nadal nie ma klasy 205. We Francji śmigają nadal i nawet w wersjach nie znanych polskim super specom sędziom technicznym czyli w wersjami Maxi.

Co do markowego pucharu to tez pierwsze słyszę żeby jacyś producenci byli chętni. A to jak już to w RSMP bo nie ta kasa bo seryjne auto do takiego pucharu już kwota nie mała a do tego wyposażenie.
Marketing takiego pucharu to powinno być wykorzystanie wizerunku pucharu a nie tylko jeżdżące auta po odcinkach. Reklamy samego pucharu i zwycięzców o których się mówi ze wygrali puchar a nie byli na 25 miejscu w rajdzie. Ale do tego trzeba mieć odpowiednich ludzi a nie zatrudnionego po znajomości syna nieroba.

Co do kontaktowania się góra to z tego co zauważyłem najpierw musi się zebrać kilku zawodników którzy by pojeździli bo tak to PZM ma wielka nie chęć do tworzenia nowych klas i grup. Problem i to nie mały był z podziałem klasy HR na pojemnościowa czy wyodrębnienie klasy Hondy a klasy Astry nie udało się utrzymać...... nie bo nie.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez viper » wtorek, 24 mar 2015, 17:49

MSG Racing napisał(a):A czy Astra czy Clio czy Civic to na lepszym zawiasie każde z nich lepiej jedzie.
Viper astra wbrew pozorom nie jest taka zla i w ostatnich latach wiele astr było w podobnym stanie jak kilku letnie Civici bo były odremontowane.

Nie twierdze ze zła tylko ze stara. W brew pozorom kierowcy starszych aut typu astra w seri byli by bardziej konkurencyjni i było to im na rękę jeżeli byłby żakaz modyfikacji, bo type r w seri to w cale nie jest szybki samochod w klasie. Mysle ze spokojnie astra czy clio bedzie konkurencyjne w seri dla seryjnego type r. Tak wiec skorzystali by wszyscy oprócz tych z grubszym portfelem, bo ich przewaga zdecydowanie by zmalała.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez PiotrekS » środa, 25 mar 2015, 00:05

MSG Racing napisał(a):
Chciałem zauważyć ze na RO seryjny hampel z lepszym klockiem spokojnie wystarczał. Oczywiście zależy jak kto hamuje ale znam min osobę która walczyła o wygrane i używała DS2500 i nie było problemow z hamplem.
Seje i Cienkie tez mogą lecieć, szczególnie ze ubywa tych aut a Agrupy nie są tanie.
Grupa ma być głownie magnesem dla nowych żeby nie rezygnowali a mieli szanse na równe ścigania się za mała kasę. Dlatego ja jestem nawet za zakazem szpery.


W seju lita tarcza seryjna + dobry klocek np. ds 2500 - 3000 bez problemu daje rade, podczas dolnośląskiego nawet - w ośkach myślę że nie bylo by aż takiej akcji z hamulcami, w wiekszosci klocek by grał rolę, oczywiscie mowimy o czymś na styl gr N, N+ - dla mnie podstawą jest regulamin techniczny i ograniczenia "od góry". Piszecie ze ccs, sc jest drogi w RO, owszem - w kjs juz powoli standardem robią sie 4 P (itb) + szpera - tak samo klasy - do 1.4 , mysle ze gdyby zrobic klase K2 np jako sc-cc - 1150, dół seria + głowa maks 1.2 obrobiona + wałek, Przepustnica 42 mm, skrzynia bez szpery maks 13x64 6 speed lub 5 speeed + wyposażenie bezpieczeństwa to auto bez problemu do ogarniecia w budowie od zera za 12 koła, serwis tani jak barszcz, a i całkiem ok to jedzie. Kwestia jest regulaminu i stworzenia szansy taniego ścigania. Zobaczcie na czechy lub węgry.. naprawdę się da. Zawodnicy sami sobie fundują wyscig zbrojeń, nawet w kjs - wlasnie dlatego że nie ma żadnych ograniczeń regulaminowych i zeby cokolwiek wyjezdzic z małymi wyjątkami trzeba mieć szpery bajery proflexsy i inne cuda. Żeby w RO zaistnieć to niestety trzeba się grubo zbroić. Mysle że bez problemu by się znaleźli chętni gdyby stworzyc cos na kształt rally cupu, lub też przygotować regulamin "taniej" klasy do RO lub nawet rsmp, i nawet osiągi auta a koszty były by tu decydujące. Takie moje zdanie w tym temacie.
PiotrekS
 
Posty: 8
Dołączył(a): wtorek, 6 sty 2015, 19:01
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez opornick » środa, 25 mar 2015, 08:11

kiedys mialbyc pucha dacii i nie bylo zainteresowania bo auta za slabo dokoksowane
Always ready for a ride...
Avatar użytkownika
opornick
N1
 
Posty: 92
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2006, 16:25

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez MSG Racing » czwartek, 26 mar 2015, 00:14

Dotyczyło to RSMP a tutaj mowa o RO. Choć RSMP tez by mogło mieć.
Tak czy tak obejrzałem dziś relacje z https://www.youtube.com/watch?v=_08nA4402JI
2015 BTRDA Rally Series Round 2 - Malcolm Wilson Rally
I tam maja VITAL EQUIPMENT RALLY FIRST Championship
A tutaj jest regulamin całego BTRDA i tego Rally first -> Rally First Championship for standard cars which provides the opportunity to participate in UK forest stage rallying at the lowest possible cost.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Poprzednia strona

Powrót do III LIGA - RD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości