4 Rajd Zamkowy

Wszystko co dotyczy rajdowej III ligi

Moderatorzy: SebaSTI, Beret

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez MSG Racing » czwartek, 22 maja 2014, 14:33

viper napisał(a):
MSG Racing napisał(a):Nie napisałem, że w tym roku jechali. Jeżdżą już 2-3 sezon a wcześniej nie jeden sezon w sprintach. Owszem nowi byli i taki jeden nowy był drugi na Mikołowie.
Mikołowski było mokry i założę się że jechali ostrożniej z tego powodu a tu żę sucho i szybko to było inne podejście.
Chciałem przypomnieć, że 10-15 lat temu trzeba było przejść z jeżdżenia miedzy cholernymi pachołkami na 1biegu zapier....miedzy drzewami na jeszcze szybszych Krakowskich OS czy innych z Dolnego Śląska. Powinineś o tym wiedzieć. Więc to nie jest takie złe. Choć jeszcze raz powiem że te OSy to takie na siłe według mnie.

To ja ci przypomnę ze w 2002 w elmocie 15 w gen był type r a za nim gość z pucharu peugeta, a w rpp wygrarywala N astra gsi, wiec teraz porównaj sobie szybkość aut z tamtej epoki a z tej. Natomiast przepis o którym ty mówisz był przed 2002 r, a pod koniec 90 lat astry ocierały sie o 10 gen. Po za tym żadne sprinty typu Tychy , Kielce czy inne ni jak sie nie maja do prawdziwego OS z bardzo prostej przyczyny. W sprintach jeździ sie na pamięć a nie na opis. Natomiast wiele wypadkow w 3 lidze i wyżej jest z powodu błędu w opisie. Tak wiec zadaniem trzeciej ligi powinna być nie jak wielu myśli szybkość na drodze, a nauka opisu. Jestem pewien , ze wielu pogromców rallysprintow nie miało by szans na klasycznych oesach z pilotem z wieloma kierowcami nawet nie czołowymi rpp czy 3 ligowymi. Pomijam już fakt ze w rallysprintach nie ma żadnych regulaminów technicznych, a niestety ci rallysprintowcy w 3 lidze nie mieli by tej przewagi która maja w rallysprintach. Tak wiec jak widzisz porównanie sprintow z rajdami to zbyt duża różnica , żeby jedno było " natchnieniem" drugiego

Jaki przepis o czym Ty mówisz?
Zmiana sposobu robienia lic bez KJS była z 6 lat temu a rok wrócono do zbierania pkt w kjsach.
Auta owszem są szybsze teraz ale amatorka też jest szybsz teraz i nie mówie o sprontach Tychy czy Kielce bo jest też troche innych i właśnie po drogach. Nie wiem czy wiesz. Prędkości na OS w stosunku do 2002 nie wzrosły o 100% a wtedy musieli przejść z jazdy na ręcznym do zapier..... Dziś takich różnic nie ma.
O czym pisałem a Ty standardowo o czymś innym, ale luz.
Nie zmienia to faktu, że 3L czy obecnie okręgówki to już nie rajdy amatorskie (jak to ktoś określił nieco bezsensu) tylko profi rajdy ale małe i opis jest potrzebny i gdzeiś go trzeba szlifować. Też tak uważam że za szybko na Okręgówkę nie może być. Z drugiej strony jak będą przechodzić z średnio szybkich OSów na bardzo szybkie to też nie będą mieć pod to opisu i błędy znów będą i dzwony. Chyba się z tym zgodzisz.
I tak widzę że jako niby ktoś z rajdów, niby zawodnik czy coś, strasznie poniewierasz tymi co zaczynają i latają w sprintach. Cuż masz swoje zdanie a ja mam swoje i chłopaki ze sprintów obecnie są o wiele lepiej przygotowani do wejścia w rajdy niż 10 lat temu z KJSów.

I jeszcze jedno. O 3Lidze Włoszech pisałem więc się nie będę powtarzał. Ale zauważ że rajdy Ro są tutaj na Śląsku plus jeden w Bochni. Ale ogolnie rajdy zbliżone do siebie i nie jeżdża po trasach RPP czy RSMP ale podobnych bo innych nie ma. Ciekaw jestem jakby takie rajdy RO ktoś zrobił na Dolnym to po jakich drogach by pojechały? Pewnie takich samych lub podobnych do tych z RPP i RSMP. A wcale wolniej nie jest, nawet bym powiedział, że jest szybciej. Dlaczego bo innych zapewne nie ma. A gdzieś się uczyć trzeba.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec


Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez Pinioczet » czwartek, 22 maja 2014, 21:56

luk_dg napisał(a):Ja się może wypowiem jako zawodnik który debiutuje po sprintach w RSMŚl. Mikołowski odpadliśmy na pierwszym oesie po awarii auta więc się dużo nie najeździłem. Zamkowy na mecie w wynikach szału nie ma, przez błędy ... tak jak koledzy piszą - przy przejściu z KJS/Sprintów największy problem mam ze zrobieniem opisu i potem zaufaniu jemu. Nie mniej jednak odcinki oceniam bardzo in+. Było miejscami szybko, było również technicznie. Może nie mam za dużego doświadczenia, ale raczej nie uznałbym tych oesów za jakieś mega trudne. Już trudniejsze po zapoznaniu wydawały mi się odcinki Mikołowskiego. Jakby były inne to by się odezwały głosy że za wolno, że szykan za dużo że inne .....
Po za tym jeśli ktoś jest "żółtodziobem" jak ja i jest trudna partia, to jedzie ją spokojniej - ja tak zrobiłem na wspomnianych dziurawych 600m pierwszego oesu ponieważ nie byłem pewien jak się auto zachowa na tych podbiciach. Dziś już wiem, że mogłem to pojechać 15-20km/h szybciej.
Tak więc nie ma co zwalać na trudność odcinków tylko trzeba dostosować swoje umiejętności i możliwości w danej chwili do warunków. A jeśli nie jestem pewien ile trzeba pojechać żeby to zrobić to jadę o 50% wolniej ! Po za tym organizator udostępnił notatki które zrobił Robert Halicki - zawodnik RPP który jechał jako "0" Sejem. Mniej doświadczenie mogli porównać swoje notatki z tymi zrobionymi prze Roberta, albo skorzystać z jego. Ciekaw jestem ilu zawodników to zrobiło :)
Z tego co wiem od organizatora to np. oes 1 (Góra Siewierska) miał iść przez całą to wioskę przed startem (prawie cały czas pod górę i kręto. Niestety na tydzień przed rajdem Wójt cofnął zgodę po protestach mieszkańców. Będzin i okolice to niestety rejon płaski i gęsto zaludniony trudno tu o trasy w które obfitują rajdy robione w terenach górzystych czy mniej zurbanizowanych (Mikołów czy nadchodzący Bocheński). Do tego dochodzą pewnie układy z lokalnymi władzami i inne problemy przez co organizacja rajdów w Polsce jest ogólnie trudna ! Wystarczy popatrzeć na Rajd Bestwiński który się nie odbył z powodów widzimisię Policji z Bielska !

Co do parku serwisowego to bardzo fajnie, że był w centrum miasta, bo niestety na większości innych rajdów jest on na przysłowiowym zadupiu. Oczywiście też nie ma co mieć o to pretensji do organizatorów, bo pewnie po prostu nie ma innych możliwości. Ale Pamiętam chyba 2011 albo 2012 Rajd Czechowicki gdzie strefa była na stadionie, na którym wszyscy topili się w błocie. Na Bochni pewnie też nie będzie lepiej z tego co pamiętam w zeszłym roku. No ale taka specyfika ... jedne rajdy mają lepsze trasy inne lepsze miejsca na serwis, a inne mają inne plusy.
Kończąc ten wywód ... myślę, że każdy z organizatorów stara się żeby jego rajd był jak najlepszy i na możliwości którymi dysponuje robi to najlepiej jak potrafi. My zawodnicy też nie jeździmy perfekcyjnie jak Kajto, a jednak pozwalają nam jeździć w rajdach i nikt nas za to nie gania. Myślę, że każdy organizator tak jak każdy zawodnik po rajdzie siada i analizuje ... co by na przyszłą imprezę było lepiej ;)

Pozdrawiam i do zobaczenia na Rajdzie Bocheńskim
Łukasz W.



Gdzie są dostępne te notatki? :)
Pinioczet
 
Posty: 9
Dołączył(a): sobota, 8 wrz 2007, 20:44

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez viper » czwartek, 22 maja 2014, 22:06

MSG Racing napisał(a):Jaki przepis o czym Ty mówisz?
Zmiana sposobu robienia lic bez KJS była z 6 lat temu a rok wrócono do zbierania pkt w kjsach.
Auta owszem są szybsze teraz ale amatorka też jest szybsz teraz i nie mówie o sprontach Tychy czy Kielce bo jest też troche innych i właśnie po drogach. Nie wiem czy wiesz. Prędkości na OS w stosunku do 2002 nie wzrosły o 100% a wtedy musieli przejść z jazdy na ręcznym do zapier..... Dziś takich różnic nie ma.
O czym pisałem a Ty standardowo o czymś innym, ale luz.
Nie zmienia to faktu, że 3L czy obecnie okręgówki to już nie rajdy amatorskie (jak to ktoś określił nieco bezsensu) tylko profi rajdy ale małe i opis jest potrzebny i gdzeiś go trzeba szlifować. Też tak uważam że za szybko na Okręgówkę nie może być. Z drugiej strony jak będą przechodzić z średnio szybkich OSów na bardzo szybkie to też nie będą mieć pod to opisu i błędy znów będą i dzwony. Chyba się z tym zgodzisz.
I tak widzę że jako niby ktoś z rajdów, niby zawodnik czy coś, strasznie poniewierasz tymi co zaczynają i latają w sprintach. Cuż masz swoje zdanie a ja mam swoje i chłopaki ze sprintów obecnie są o wiele lepiej przygotowani do wejścia w rajdy niż 10 lat temu z KJSów.

No widzisz za młody jesteś , żeby pamiętać , że za nim powstał rpp licencje robiło sie jadąc jako zera. po czym jakoś w 2002 czy 2001 już nie pamiętam powstał RPP , chyba nawet pod inną nazwą już mi sie nie chce sprawdzać i wówczas skończyło sie robienie licencji na szybko, a 3 ligi wówczas to nawet w planach nie było. poczytaj popytaj starszych kolegów to ci potwierdzą.
co do kolegów z supersprintów właśnie jest odwrotnie :). wielokrotnie słyszałem wypowiedzi, że jakiś zawodnik ze sprintu objechał zawodnika z rpp, który sie przyjechał pobawić. Ja nikim nie poniewieram tylko wiem czym jest odcinek specjalny , a czym tor kielce czy tychy upalany kilkadziesiąt razy, zmieniając tylko konfigurację i szykany. 90% supersprintowców jest bez licencji w żuciu oesu na oczy z za kierownicy nie widziało. W supersprintach liczy sie znajomość trasy, i nieograniczony sprzęt. Przy dzisiejszej technologi większośc aut bez problemu osiaga prędkości 160 km/h. Tak więc nie problemem w 3 lidze jest predkość tylko opis, bo w rajdach predkości są rzedu sto kilkadziesiąt na godzinę, ale kluczem do sukcesu jest opis i tor jazdy. tak więc jak sam widzisz prędkość to najmniejszy problem w tym zagadnieniu.
Z resztą co tu gadać zobacz na Kubicę czy Raikonena. Facet wsiadł do wrc i mówił, że jest wolno dla niego, a co jest problemem największym wszyscy dzisiaj wiemy.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez MSG Racing » czwartek, 22 maja 2014, 23:39

viper napisał(a):
MSG Racing napisał(a):Jaki przepis o czym Ty mówisz?
Zmiana sposobu robienia lic bez KJS była z 6 lat temu a rok wrócono do zbierania pkt w kjsach.
Auta owszem są szybsze teraz ale amatorka też jest szybsz teraz i nie mówie o sprontach Tychy czy Kielce bo jest też troche innych i właśnie po drogach. Nie wiem czy wiesz. Prędkości na OS w stosunku do 2002 nie wzrosły o 100% a wtedy musieli przejść z jazdy na ręcznym do zapier..... Dziś takich różnic nie ma.
O czym pisałem a Ty standardowo o czymś innym, ale luz.
Nie zmienia to faktu, że 3L czy obecnie okręgówki to już nie rajdy amatorskie (jak to ktoś określił nieco bezsensu) tylko profi rajdy ale małe i opis jest potrzebny i gdzeiś go trzeba szlifować. Też tak uważam że za szybko na Okręgówkę nie może być. Z drugiej strony jak będą przechodzić z średnio szybkich OSów na bardzo szybkie to też nie będą mieć pod to opisu i błędy znów będą i dzwony. Chyba się z tym zgodzisz.
I tak widzę że jako niby ktoś z rajdów, niby zawodnik czy coś, strasznie poniewierasz tymi co zaczynają i latają w sprintach. Cuż masz swoje zdanie a ja mam swoje i chłopaki ze sprintów obecnie są o wiele lepiej przygotowani do wejścia w rajdy niż 10 lat temu z KJSów.

No widzisz za młody jesteś , żeby pamiętać , że za nim powstał rpp licencje robiło sie jadąc jako zera. po czym jakoś w 2002 czy 2001 już nie pamiętam powstał RPP , chyba nawet pod inną nazwą już mi sie nie chce sprawdzać i wówczas skończyło sie robienie licencji na szybko, a 3 ligi wówczas to nawet w planach nie było. poczytaj popytaj starszych kolegów to ci potwierdzą.
co do kolegów z supersprintów właśnie jest odwrotnie :). wielokrotnie słyszałem wypowiedzi, że jakiś zawodnik ze sprintu objechał zawodnika z rpp, który sie przyjechał pobawić. Ja nikim nie poniewieram tylko wiem czym jest odcinek specjalny , a czym tor kielce czy tychy upalany kilkadziesiąt razy, zmieniając tylko konfigurację i szykany. 90% supersprintowców jest bez licencji w żuciu oesu na oczy z za kierownicy nie widziało. W supersprintach liczy sie znajomość trasy, i nieograniczony sprzęt. Przy dzisiejszej technologi większośc aut bez problemu osiaga prędkości 160 km/h. Tak więc nie problemem w 3 lidze jest predkość tylko opis, bo w rajdach predkości są rzedu sto kilkadziesiąt na godzinę, ale kluczem do sukcesu jest opis i tor jazdy. tak więc jak sam widzisz prędkość to najmniejszy problem w tym zagadnieniu.
Z resztą co tu gadać zobacz na Kubicę czy Raikonena. Facet wsiadł do wrc i mówił, że jest wolno dla niego, a co jest problemem największym wszyscy dzisiaj wiemy.

Człowieku nie wiesz ile mam lat i ile w tym siedzę, więc może wiesz.
W 2000 to ja się zaczynałem praktycznie bawić w ten sport. I już wtedy trzeba było przejechać KJS i zdobyć pkt z każdego z nich żeby dostać licencję. Wtedy było jeszcze cofanie na próbach. Więc nie mów mi że nie wiem bo wychodzi, że ty nie wiesz. To o czym mówisz to było robienie licencji wyżej. PPZM o którym myślisz powstał ciut wcześniej bodaj 98-99. Też nie pamiętam dokładnie. Nie mam tutaj przy sobie pierwszych WRC żeby sprawdzić. A też po necie szukać mi się nie chce.
Po raz kolejny pokazujesz, że nie wiesz jakie są sprinty i gadasz o Kielcach. 90% nie ma licencji bo nie idą wyżej a jeździć jako gość bez sensu. Proste jak budowa cepa.
Z kim nie gadam to mówią, że sprinty typu SJS pod Krk dają dużo ale spoko Viper wie, że nie. Po raz kolejny Ci mówię, że nie mam na myśli Tychów czy Kielc szczególne jechanych cały sezon. Nie zmienia to faktu, że można tam się obyć z prędkością i jakiś wstęp do zapitalania po OSach jest.
Jedni goście jadą się przejechać a inni po ścigać. Jeden kumpel był się pościgać a drugi potestować. Teraz inny jedzie Tychy testowo i się też pościgać. Tak przy okazji 2 z Mikołowa. Bębenek był się przejechać na ostatnim SJS.
Opis ok zgadzam się i sam o tym mówię. Ale mówię też, że gdzieś się muszą nauczyć. Gdzie? I zauważam, że jak RO będzie średnio szybkie to jak przejdą do szybkiego RPP problem znów wystąpi. Nie wiem czy doczytałeś, czy po prostu po swojemu z interpretowałeś.
A o RK to ja akurat od początku mówiłem, że opis i musi się tego nauczyć i doświadczenie zdobyć.
Notatki były zdaje mi się dostępne na stronie FB AK Zamkowego.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez Cairo » piątek, 23 maja 2014, 01:57

Viper, sporo racji jest w tym co napisales, ale na pewno nie to ze odcinki Zamkowego byly za trudne. Nie wiem na czym to oparles, ale jak dla mnie byly jednymi z prostszych porównując do zeszlego sezonu RSMSl. Oglądnij sobie onboardy z zeszlego roku z os Wisnicz na Bocheńskim gdzie bardzo mocno polegl Slawek Kurdys.
Napewno nie ma co isc w obniżanie poziomu w RSMŚl bo w tym momencie super przygotowywuja do RPP. A zeby nie pogubić sie w RSMSl proponuje wspomniany wyżej cykl SJS. Ja taka drogę przeszedlem i uwazam ze bardzo prawidlowo zdobywam wiedze i umiejętności.
www.cairo.com.pl - części do samochodów marki Honda - Kraków
Avatar użytkownika
Cairo
N2
 
Posty: 141
Dołączył(a): niedziela, 9 gru 2007, 13:05

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez jarexcc » piątek, 23 maja 2014, 08:49

teraz jest to dość dobrze poukładane
są sprinty (tutaj widzę dość duże niebezpieczeństwo,o tutaj są sekcje z normalnych odcinków specjalnych nawet RSMP,nie raz szybko wśród drzew, a zawodnicy tylko w kaskach dość odważnie oby nie skonczylo się to tragedią), potem RMŚl, RPP, RSMP


kiedyś było chyba gorzej bo były KJS które nic nie wnosiły a potem jazda jako zerówka lub K...już na odcinkach RSMP, wiadomo bez ścigania ale jednak często nie jednego fantazja poniosła no i tutaj mocno ograniczona ilość zawodników mogła wystartować.
Avatar użytkownika
jarexcc
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): poniedziałek, 31 sty 2005, 10:10
Lokalizacja: Cieszyn/Kostkowice

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez luk_dg » piątek, 23 maja 2014, 11:11

Pinioczet napisał(a):Gdzie są dostępne te notatki? :)


Na FB rajdu zamkowego i ak. zamkowego udostępnili. Nie wiem czy na stronie też.
Ja osobiście sprawdzałem sobie moje notatki i kilka rzeczy poprawiłem, in+ wyszło !
luk_dg
 
Posty: 2
Dołączył(a): czwartek, 1 lut 2007, 14:50

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez Pinioczet » piątek, 23 maja 2014, 16:09

Już znalazłem :) dzięki :)
Pinioczet
 
Posty: 9
Dołączył(a): sobota, 8 wrz 2007, 20:44

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez viper » piątek, 23 maja 2014, 17:02

MSG Racing napisał(a):
Człowieku nie wiesz ile mam lat i ile w tym siedzę, więc może wiesz.
W 2000 to ja się zaczynałem praktycznie bawić w ten sport. I już wtedy trzeba było przejechać KJS i zdobyć pkt z każdego z nich żeby dostać licencję. Wtedy było jeszcze cofanie na próbach. Więc nie mów mi że nie wiem bo wychodzi, że ty nie wiesz. To o czym mówisz to było robienie licencji wyżej. PPZM o którym myślisz powstał ciut wcześniej bodaj 98-99. Też nie pamiętam dokładnie. Nie mam tutaj przy sobie pierwszych WRC żeby sprawdzić. A też po necie szukać mi się nie chce.
Po raz kolejny pokazujesz, że nie wiesz jakie są sprinty i gadasz o Kielcach. 90% nie ma licencji bo nie idą wyżej a jeździć jako gość bez sensu. Proste jak budowa cepa.
Z kim nie gadam to mówią, że sprinty typu SJS pod Krk dają dużo ale spoko Viper wie, że nie. Po raz kolejny Ci mówię, że nie mam na myśli Tychów czy Kielc szczególne jechanych cały sezon. Nie zmienia to faktu, że można tam się obyć z prędkością i jakiś wstęp do zapitalania po OSach jest.
Jedni goście jadą się przejechać a inni po ścigać. Jeden kumpel był się pościgać a drugi potestować. Teraz inny jedzie Tychy testowo i się też pościgać. Tak przy okazji 2 z Mikołowa. Bębenek był się przejechać na ostatnim SJS.
Opis ok zgadzam się i sam o tym mówię. Ale mówię też, że gdzieś się muszą nauczyć. Gdzie? I zauważam, że jak RO będzie średnio szybkie to jak przejdą do szybkiego RPP problem znów wystąpi. Nie wiem czy doczytałeś, czy po prostu po swojemu z interpretowałeś.
A o RK to ja akurat od początku mówiłem, że opis i musi się tego nauczyć i doświadczenie zdobyć.
Notatki były zdaje mi się dostępne na stronie FB AK Zamkowego.

No burzysz sie ale o co. Przecież to ty napisałeś ze regulaminy zmieniły sie dopiero jakieś 6 lat temu, a teraz masz pretensje ze cię wyprostowalem i jeszcze oburzony jesteś. Najwieksza zmiana była właśnie wtedy tj na początku 2000 r, bo po 6 kjs i jazdy na zerówce miałeś licencje najwyższego stopnia.
To tyle dyskusja dalsza z tobą nie ma sensu. Nie mam zamiaru przepychac sie z kimś kto nie wie na czym polega rajd od środka, a konkretnie prawdziwy opis. prędkość to dla ciebie słowo kluczowe, bo dla mnie w rajdach akurat to ma najmniejsze znaczenie, bo przy dzisiejszej technologii , najprosciej sie do tego przyzwyczaić.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez MSG Racing » piątek, 23 maja 2014, 17:43

Przypomne Ci ostatni raz. Bo czytać nie umiesz -> z OPISEM się z Tobą ZGADZAM.
Burze się? Bo nie neguje twojego zdania tak strasznie jak to odbierasz i potem wyskaujesz z tekstami dziecinnymi. Tylko dodatkowo zwracam uwagę na kilka rzeczy a Ty dalej swoje, że sie nie znam, ....bo twoje słowo jest święte czy jak?
Jak coś to sobie sprawdź na stronach PZM. Jako hm....Zawodnik chyba wiesz jak i gdzie?
Czy ja napisałem gdzieś że prędkość to klucz u mnie? Nie wiem do czego się odnisz z tym, bo jak już pisałem w tym momencie to Ty dalej swoje.
2000 jazda w KJS po pkt dolicencji tak jak piszesz. Najpierw było potrzebne 6pkt a potem zmniejszono do 3pkt na rok i 6 za dwa lata. Mogę się dokładnie dowiedzieć czy do PPZM i jak było do RSMP. A 6 Lat temu zniesiono i można było bez jazdy w KJS robić Licencje R2 bo mimo posiadanych pkt tak też zrobiłem licencje. Rok temu wrócono do zbierania pkt ale w idityczny sposób. A od tego roku jest znów normalnie.
Ale nie wiem jak wygląda rajd od środka. Czy Ty do wszystkich masz ale?

A Ty kim jesteś że taki spec z Ciebie? Jakbyś Opisał to spadanie gdzie doszło do dzwona? I jakbyś pojechał żeby takie skaczące (norma) 106 utrzymać na drodze?
Pewnie nie odpiszesz bo sie uważasz za lepszego a nie masz dowodów by to pokryć.
Jak Ci się nie podoba tutaj to możesz mi na priva napisać. Ja Ci napisałem kiedy zacząłem się praktycznie bawić w ten sport ale chyba nie doczytałeś znów.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez viper » piątek, 23 maja 2014, 20:11

MSG Racing napisał(a):Przypomne Ci ostatni raz. Bo czytać nie umiesz -> z OPISEM się z Tobą ZGADZAM.
Burze się? Bo nie neguje twojego zdania tak strasznie jak to odbierasz i potem wyskaujesz z tekstami dziecinnymi. Tylko dodatkowo zwracam uwagę na kilka rzeczy a Ty dalej swoje, że sie nie znam, ....bo twoje słowo jest święte czy jak?
Jak coś to sobie sprawdź na stronach PZM. Jako hm....Zawodnik chyba wiesz jak i gdzie?
Czy ja napisałem gdzieś że prędkość to klucz u mnie? Nie wiem do czego się odnisz z tym, bo jak już pisałem w tym momencie to Ty dalej swoje.
2000 jazda w KJS po pkt dolicencji tak jak piszesz. Najpierw było potrzebne 6pkt a potem zmniejszono do 3pkt na rok i 6 za dwa lata. Mogę się dokładnie dowiedzieć czy do PPZM i jak było do RSMP. A 6 Lat temu zniesiono i można było bez jazdy w KJS robić Licencje R2 bo mimo posiadanych pkt tak też zrobiłem licencje. Rok temu wrócono do zbierania pkt ale w idityczny sposób. A od tego roku jest znów normalnie.
Ale nie wiem jak wygląda rajd od środka. Czy Ty do wszystkich masz ale?

A Ty kim jesteś że taki spec z Ciebie? Jakbyś Opisał to spadanie gdzie doszło do dzwona? I jakbyś pojechał żeby takie skaczące (norma) 106 utrzymać na drodze?
Pewnie nie odpiszesz bo sie uważasz za lepszego a nie masz dowodów by to pokryć.

Jak Ci się nie podoba tutaj to możesz mi na priva napisać. Ja Ci napisałem kiedy zacząłem się praktycznie bawić w ten sport ale chyba nie doczytałeś znów.

Wzioles mnie pod włos i ci odpisze , chociażby po to żebyś nie twierdził ze jak przechodzisz do konkretów to ja uciekam.
1 napisałeś ze na supersprintach chłopaki sie uczą prędkości , wiec po raz kolejny ci odpowiadam. Niech sie uczą jeździć wolniej nawet na fragmentach oesowych, ale uczyć sie opisu i takie zadanie powinna spełniać 3 liga i generalnie pomysł dobry, ale nie na wszystkich rajdach.
Nie wiem jak ci to wytłumaczyć jak bym je opisał , bo z filmu cieżko to powiedzieć, ale powiem ci jak by z pewnością opisał to kierowca z doświadczeniem i bez.
1. Kierowca bez doświadczenia
Odległość do zakrętu i kat zakrętu potem odległość za zakrętem

2. Kierowca z doświadczeniem.
Odległość kat zakrętu z PRZYMIOTNIKAMI Np podbija, syf, przytrzymaj wypuścić itd. Odległość za zakrętem


Jaka jest różnica , ano bardzo duża , bo przymiotniki w tym wypadku są tak samo ważne jak kat zakrętu. Natomiast przymiotnik to jest ten element , który zdobywa sie z doświadczeniem, dla początkującego kierowcy najważniejszy jest kat i odległość i na tym sie skupia zapominając o innych rzeczach.
W tej konkretnej sytuacji uważam, na pewno powinny paść słowa podbicie i syf, bo to było główną przyczyna destabilizacji samochodu. Czy padły te słowa nie wiem i czy były w opisie nie wiem i nie chciał bym sie w szczegóły w dawać, ale każdy zawodnik z doświadczeniem będzie wiedział o czym tu napisałem.


P.s tak na koniec
Nie używaj w moja stronę określeń typu spec mądrala i tak dalej. Absolutnie sie nie czuje jako alfe i omege, bo są z pewnością lepsi ode mnie, ale moje doświadczenie jest z pewnością większe niż 90% użytkowników tego forum, którzy są po prostu kibicami, dlatego cieżko sie rozmawia z kimś kto nie ma wiedzy praktycznej. Nie możesz zweryfikować tego czy mam racje nie mając doświadczenia ,ponieważ jak sam napisałeś licencje zrobiłeś ale nie wystartowaleś, a sam papier jak wiesz to nie wszystko ( chyba ze cię źle zrozumiałem to mnie popraw) . Ja natomiast mogę weryfikować twoje zdanie na temat sprintow bo w nich rownież startowałem. Ba na każdy rajdowy temat mogę sie wypowiedzieć od kjs po rsmp, bo przeszedłem taka drogę. Czy będę miał racje nie wiem, ale ty tym bardziej nie wiesz nie sprobujac czegoś.t Nie mniej jednak moja wiedza jest poparta praktyka , a nie teorią, choć to akurat może sie niestety wielu nie podobać, bo to jedyna , rzecz na tym forum, która cieżko podważyć.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez MSG Racing » piątek, 23 maja 2014, 21:36

Może i napisałem że uczą sie prędkości ale dokłądnie napisałem uczą sie jeździć szybciej. Tworzą też opis. Znam sie dobrze z wieloma jeżdżącymi w amatorce RO, RPP i RSMP, a Ci z amatorek uwierz mi mają opis rodem z RPP. Ze wszystkimi przymiotnikami.
To jak się uczą tych opisów to inna sprawa bo z praktycznego punku mało kto im pomaga w tym temacie. Z czasem się podpytywało kogoś z wyższych lig. A teram i mnie pytają. Mam dość przejechane, żeby wiedzieć jak sie robi opis. Byłem jednym z pierwszych który kiedyś w amatorce zaczął rozbudowany opis stosować. A co do startów to za wiele się nie najeździł w zawodach z licencją. Ale opisy cały czas sobie robie.
Do tego byłem przy chłopakach startujacych np w RPP. Wiec się nie martw o to jaką mam wiedzę w tej materii.
Chłopaki w RO ku pewnie twojemu zdziwieniu mają opisy bardzo bogate. Problem jak już to jest praktyka. A tej na rajdzie każdemu może braknąć. Nawet tym z RSMP. A tylko przejechane km pomogą.
I jeszcze raz powiem, że taki SJS dużo pomaga. Szczególnie w porónaniu do kiedyś.
O opis Sergio z 106 nie boje się gorzej było chyba z tym zawiasem. Wielu chłopaków w tych autach mówi, że na B6 czy innych prostych amorach to dużo skacze.
Też startowałem w sprintach. Nadal nic konkretnego nie podałeś ale ok. Jeśli nie startowałeś w ostatnich 2 latach i jeszcze zależy gdzie, ale jest inaczej niż wcześniej było.
Ja nie lubie jak ktoś mi wyskakuje z tekstem typu "nie znasz się na rajdach" szczególnie gdy sam nie potrafi powiedzieć co, gdzie robił, bo siedzie w tym od bardzo dawna praktycznie a troche dłużej teoretycznie.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez viper » piątek, 23 maja 2014, 22:03

Ja nie podałem konkretow :D . Za to ty konkretnie napisałeś , ze umiejetność prawdziwego rajdowego opisu znasz od kolegów :D . Nawet najbardziej rozszerzony opis w sprintach jest i tak w 99 % jazda na pamięć, bo w sprintach i kjs jak chcesz jeździć na opis to nigdy nie będziesz w czołówce.
Możesz nie lubić jak ktoś ci wyskakuje ze nie znasz sie na rajdach, ale trudno ci zarzucić ze sie znasz jak napisałeś to co napisałeś :D .
Mogę cię tylko pozdrowić i zaprosić do prawdziwego ścigania w rpp. Zobaczysz na ile twój super oesowy rozszerzony opis sie przyda. Wtedy pogadamy.

Z reszta powiem ci tak. Jak by pilot w kjs czy sprincie był nie obowiązkowy jadę w ciemno sam bez dwóch zdań. 80-100 kg mniej i gwarantuje ci, ze jestem szybszy bez pilota i twojego opisu, bo dla czołówki tego typu imprez na próbach pilot jest zbędny. Absolutnie nie lekceważe pilotów , bo nie o to chodzi. Mowię o rodzaju ścigania , bo opisowo super sprintom bliżej do wyścigów na torze niż do rajdów. O tubylcach nie wspomnę , którzy znają każdy kamień i ty mi chcesz wmowić o jeździe na opis w supersprintach :D.

Co do technologii pamiętaj o jednym. Nawet najlepszy zawias jak będzie za szybko nie da rady, a to jest kolejny argument na za latwiejszymi oesami na początku rajdowej kariery tzn. Na gorszym zawiasie da sie jechać tylko trzeba jechać wolniej, ale na to trzeba trochę doświadczenia. Oczywiście, ze zawsze może sie zdarzyć wypadek , bo to ściganie, a nie zabawa, ale im masz więcej doświadczenia tym łatwiej ci pewne rzeczy przewidzieć.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez MSG Racing » piątek, 23 maja 2014, 23:16

To o tym z tym doświadczeniem i technologią pisałem, no ale cóż.
I znów się zaczyna twoje gadanie po twojej interpretacji. Nie będę już pisał bo widzę, że bez sensu mówić, że X lat jeździłem tak i tak i nadal robię opisy, bo znów pominiesz albo po swojemu odczytasz eeh.
Ok napisałem, że wiem od nich ale w sensie, że nie stanąłem w miejscu tylko nadal mam kontakt z praktyczna stroną tego sporu.
Wiesz czym są SJS w Łapanowie i okolicach KRK? Najwyraźniej niezbyt. Zresztą nie powiesz mi że rajdy w RPP i czy RSMP też nie jedzie się w wielu przypadkach na pamięć bo wiele razy OSy/zakręty się powtarzają. Choć to jest inna jazda na pamięć.
I powtarzam Ci ostatni raz, że sprinty według mnie nie sprawiają, że Ci ludzie od razu w RO czy RPP też będą zapitalać ale znacznie łatwiej się przystosują niż po dawnych KJSach. I o to mi chodzi, nie wiem jak jaśniej to Ci wytłumaczyć. I to samo się tyczy RO do RPP, przy czym zwracałem uwagę na jeszcze kilka rzeczy, ale już olał to.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez viper » sobota, 24 maja 2014, 07:51

MSG Racing napisał(a): Zresztą nie powiesz mi że rajdy w RPP i czy RSMP też nie jedzie się w wielu przypadkach na pamięć bo wiele razy OSy/zakręty się powtarzają. Choć to jest inna jazda na pamięć.

Widzę ze grasz jak ci pasuje. Oczywiście ze w rpp czy rsmp jadą czasami na pamięć jak nie cały oes to fragmenty , ale my cały czas mówimy o kierowcach 3 ligi, a ci na pewno nie jadą na pamięć, bo do tego jest potrzebne doświadczenie i dlatego oesy powinny być uproszczone. Mowię oczywiście o początkujących zawodnikach. Na resztę twojej teori nie chce mi sie już odpowiadać.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do III LIGA - RD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość