4 Rajd Zamkowy

Wszystko co dotyczy rajdowej III ligi

Moderatorzy: SebaSTI, Beret

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez The Prisoner » poniedziałek, 19 maja 2014, 19:40

rundi napisał(a):Przygotowanie rajdu , który miał OS prawie w centrum miasta a strefa serwisowa zlokalizowana na głównej ulicy wymagały na pewno dużo wysiłku.


Na początku zdrowia załodze Lisowski/Piasecka oraz wielkie dzięki dla AZ za zorganizowanie kolejnej eliminacji RSMŚ.

Jednakże tak się zastanawiam, czy poprowadzenie prawie całego odcinka w strefach zamieszkania ma sens. Co innego jeden sss przez miasto (jak choćby na Mikołowskim), ale 3 przejazdy pomiędzy płotami, chodnikami...
Nie jest to krytyka z mojej strony, chodzi raczej o to, że wysiłek organizatora nie jest współmierny z efektem - mieszkańcy są przez prawie cały dzień odcięci od świata,(a co niektórzy i tak będą chodzić trasą rajdu), uderzenie w płot to od razu powód do negatywnej reakcji mieszkańców (pomimo ubezpieczenia), a jeszcze ta "pechowa" sytuacja z karetką.
Wiem, że praktycznie każdy rajd leci przez jakieś miejscowości, jednakże w przypadku OSów "44 Tuning" ryzyko kasacji ogrodzeń oraz domów było dużo większe.
Inna rzecz to znalezienie miejscówki do oglądania przejazdów - jest to nie lada sztuka pomiędzy płotami.

Faktycznie - zmiany w harmonogramie czasowym (a także wolne przejazdy) to po prostu sytuacje losowe, na które organizator dużego wpływu nie miał.

Mimo pewnych niedociągnięć (jak chociażby wspomniany przejazd pani w "cywilu") - 4 Rajd Zamkowy odbieram pozytywnie, a RSMŚ to cykl, który pokazuje, że w Polsce jest "parcie" na rajdy i jeśli organizacja jest na odpowiednim poziomie a koszt startu nie jest wygórowany, to można zamknąć listy zgłoszeń.
The Prisoner
N2
 
Posty: 177
Dołączył(a): czwartek, 2 maja 2013, 13:17
Lokalizacja: Bielsko - Biała


Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez ujtik » poniedziałek, 19 maja 2014, 21:24

Sytuacja z 1 oesu z cywilnym autem była pod kontrolą tzn w Yarisie jechało chore dziecko ,do szpitala. Cała sytuacja była zgłoszona na radiu ,potem co prawda było troche zamieszania ,bo pani kierującej wyraźnie bylo powiedziane ,ze ma zjechać w najbliższym możliwym miejscu tj. na 90 na koncu spadania . Pani niestety pojechała aż do mety ,ale może to i dobrze ,bo na tej 90 chyba nie mieli radia (albo mieli problem z jego uzywaniem ) ,a trzeba było sie upewnić ,ze Yaris zjechał juz z trasy
ujtik
N1
 
Posty: 87
Dołączył(a): środa, 13 maja 2009, 20:34

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez luxxx » poniedziałek, 19 maja 2014, 22:29

Na drugim oesie jechałą rodzina na komunie swojego dziecka...bodajrze po aucie ZSS'u ale mogę się mylić, chwile wcześniej POD PRĄD ODCINKA jechała straż miejsca, gdzie poleciało też już chwile wcześniej auto fukcyujne.
Nie czerwona, nie tęczowa, tylko POLSKA NARODOWA
Avatar użytkownika
luxxx
N3
 
Posty: 412
Dołączył(a): poniedziałek, 29 mar 2010, 12:29
Lokalizacja: Wielka Polska !

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez MSG Racing » wtorek, 20 maja 2014, 15:23

Aaa no to cąłkiem fajnie jak sobie te durnie pod prad pojechali ale może też była kontrola tego.
Co do pierszego OSu to na 90 sfety miało radio ale chyba faktycznie nie umieli korzystać z niego bo nawet tego radia słychać nie było.
A taka postawa jak puszczenie tej Pani powinna być dobrze odebrana i dobrze wpłynąć na wizerunek takiej imprezy.

SOKÓŁ Każdy rajd tak ma że albo oglaasz część ostaniego OSu i Mete albo tylko ostatni OS.
Meta a rozdanie pucharów to dwie różne sprawy więc też nie ma sie o co czepiać. To jest tak ułożone żeby dla zawdników było łatwiej i szybciej bo oni jeszcze muszą wrócić do domu. To nie jest tak, że przed oficjalna metą jeszcze jest wjazd na serwis jak na WRC. Jakby tak mieli to powrót do domu by się wydłużył. Tak samo dłużej ulica byłaby zamknięta. Ma być tanio i krótko bez zbędnego obrastania w piórka bo jest rajd.

A inna sprawa już jak się porobi takie zamieszanie. Brak informacji, to raczej efekt tego żę pewnie w biurze decydowali co robić mimo wszystko.
Nie wiem na ile jest nowa ekipa w Zamkowym lae mimo wszystko rajd jest młody, bo edycji 2005 się nie liczy. 2009 i 2010 to też raczej inna ekipa robiła, przynajmniej w większości.

Wszystko jest jednak w stanie zniszczyć pewna pani dziennikarzynka z wyborczej.... :twisted:
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez SOKÓŁ » wtorek, 20 maja 2014, 15:58

MSG Racing napisał(a): SOKÓŁ Każdy rajd tak ma że albo oglaasz część ostaniego OSu i Mete albo tylko ostatni OS.


Ok zobaczyć część a w tym wypadku widziałem gości na dojazdówce do ostatniego OS i spóźniłem się na metę a do przejechania było z całe 5-7 km No i z tym zamknięciem ulicy to też było można pomyśleć i zrobić metę na stadionie obok .
Kilka razy było można pogodzić ostatni odcinek z opóźnieniem i takim samym sposobem przesunąć metę jak widać w Będzinie będą musieli trochę nad tym popracować,bo nawet teraz na spokojnie jak się rozmawia z zawodnikami to sporo ekip ma mieszane uczucia co do tegorocznej edycji Zamkowego ;)
SOKÓŁ
A5
 
Posty: 801
Dołączył(a): poniedziałek, 6 sie 2012, 22:17

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez MSG Racing » wtorek, 20 maja 2014, 16:16

Wiem bo też to słyszałem.
Na stadionie obok nie wiem czy wiesz ale były tez imprezy. A też tak naprawdę na stadion mogliby nie wpuścić aut bo raz że trawa(murawa) a dwa bieżnia do okoła jak jest to też nie bardzo. Myślę, żę na ulicy to było też bardziej ogólno dostępne niż na zamkniętym stadionie.
Tak czy inaczej oby następny zamkowy jechał i był lepszy od tegorocznego.
Szkoda, że te szutry po tamtych okolicach są takie dziurawe. Choć nawet jakby było równo to pewnie mało kto by jechał. A wtedy rajd by był dalej od zabudowań.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez zenont » środa, 21 maja 2014, 16:37

Moim zdaniem z problem wziął się z tego, że na 8,5 km osowych próbowano zmieścić 80 załóg.
I to jeszcze na trudnej i szybkiej trasie w terenie zabudowanym.
Już na zapoznaniu byłem pewien, że nie pojeździmy.

Ja wiem, że to są koszty i sporo większy wysiłek organizacyjny, ale dla tylu załóg 2 odcinki to po prostu za mało.
zenont
 
Posty: 11
Dołączył(a): piątek, 24 sie 2012, 14:55

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez viper » środa, 21 maja 2014, 17:38

Ja generalnie nie byłem na rajdzie i teoretycznie nie obecni głosu nie maja, ale oglądając oesy z rożnych filmów to stwierdzam, ze trochę były za trudne na odcinki do 3 ligi. Natomiast bardzo odpowiednie i proporcjonalne były oesy z rajdu mikolowskiego. Myśle ze ten poziom "trudności" do nauki jest jak najbardziej odpowiedni , żeby uczyć się opisu i większych prędkości na normalnej drodze.
Natomiast załodze Peugetoa 106 trzeba życzyć zdrowia.
Co do artykułu na temat rajdu to szkoda dyskusji. Tania sensacja i prostota. Z reszta sam fakt, ze baba używa słowa " wyścig" świadczy o tym ze pojęcia nie na ma na temat o którym pisze, bo to tak jak by powiedzieć ze koszykówka to jest to samo co kopaną, ale skupić się nie dalej niż na tym czym się gra.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez SOKÓŁ » środa, 21 maja 2014, 18:20

viper napisał(a):Ja generalnie nie byłem na rajdzie i teoretycznie nie obecni głosu nie maja, ale oglądając oesy z rożnych filmów to stwierdzam, ze trochę były za trudne na odcinki do 3 ligi. Natomiast bardzo odpowiednie i proporcjonalne były oesy z rajdu mikolowskiego. Myśle ze ten poziom "trudności" do nauki jest jak najbardziej odpowiedni , żeby uczyć się opisu i większych prędkości na normalnej drodze.
Natomiast załodze Peugetoa 106 trzeba życzyć zdrowia.


Viper tak może na zakończenie tematu rajdu Zamkowego powiem tylko że wcale trasy nie były aż tak ciężkie z tego co było można dowiedzieć się od kilku zawodników jedynie może kawałek pecha miało jakiś wpływ na resztę przebiegu.No i z 2 strony nie ma co porównywać opcji Zamkowego do Mikołowskiego czy nawet zbliżającego się Bocheńskiego bo 2 ostatnie jak by na to nie patrzeć są o krok z przodu,może faktycznie dlatego że robiła to nowa ekipa a jak powiadają "jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz" i w przyszłym roku będzie lepiej :wink:
SOKÓŁ
A5
 
Posty: 801
Dołączył(a): poniedziałek, 6 sie 2012, 22:17

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez viper » środa, 21 maja 2014, 18:51

SOKÓŁ napisał(a):Viper tak może na zakończenie tematu rajdu Zamkowego powiem tylko że wcale trasy nie były aż tak ciężkie z tego co było można dowiedzieć się od kilku zawodników jedynie może kawałek pecha miało jakiś wpływ na resztę przebiegu.No i z 2 strony nie ma co porównywać opcji Zamkowego do Mikołowskiego czy nawet zbliżającego się Bocheńskiego bo 2 ostatnie jak by na to nie patrzeć są o krok z przodu,może faktycznie dlatego że robiła to nowa ekipa a jak powiadają "jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz" i w przyszłym roku będzie lepiej :wink:

Pojęcie ciężkie jest pojęciem wzglednym i jestem pewien , ze organizatorzy rajdu są osobami kompetentnymi odnośnie zabezpieczenia czy harmonogramu. Jednak jako zawodnik wiem jak wyglada trudny odcinek a jak łatwy. Tutaj dodatkowym utrudnieniem były miejsca zasyfione , brudne i podbicia. Z całym przekonaniem ja nie twierdze , że te trasy nie nadają sie na rajd. Stwierdzam tylko ze są za trudne dla żółtodziobów ( oczywiście nie mam na myśli naszego kolegi :) ). Obejrzyj sobie z ciekawości oesy z rajdu mikolowskiego i porównaj. Tam jest wiele prostych krzyżówek wysepek tzn. Elementów zanizajacych prędkość, a jednocześnie latwiejszych dla opisu itd. Niestety są odcinki i odcinki, a dla początkujących powinny być one najłatwiejsza, a te z pewnością były na pewno jedne z trudniejszych, choć oczywiście to kwestia gustu.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez MSG Racing » środa, 21 maja 2014, 19:15

Dla kogo? Nowych to tam może z 10-15 jechało na 80 załóg. To dużo? Nie przesadzajmy. Już rok temu RO czy tam nie bedzie 3liga to nie było co na początku.
A teraz to już w pełni profi rajdy i załogi które mają już trochę przeechane. A nowicjusze zawsze będą. Mają tyle łatwiej,że amatorka jest dużo szybsza niż kiedyś.
Cieżkie OS to pojęcie wzgledne. Dokładnie. Bo OSy z dużą ilością prostych niby są łatwiejsze do jazdy ale duże prędkości tak naprawdę wcale nie ułatwiają zadania.
Kręte OS to już unna trudność ale jest.
Na tym rajdzie zasyfionych to może było z 5 zakrętów ale niech sie "uczą" i jeżdżą i takich warunków. Tutaj najgorsszym fragmentem było to spadanie, dziurawe, podbijające i zasyfione. Bodaj 600metrów tego było. I na tym też OS była hmm...szykana na schowanym przystanku autobusowym, co też było dziurawe. Reszta OS torówny asflat. Drugi OS to chyba jedynie łacznik szutrowy o ile dobrze pamiętam. A reszta równo. Ale też szybko.
W włoszech 3Liga lata po OSach z Mistrostw Włoch. Ok mają bardzo kręte drogi i wąskie. Ale mimo to.
Ale tak jak pisałem tak trochę jakby na siłę to zrobione było. Ale jechać trzeba w każdych warunkach.

NIe wiem co ma długość OSów do ilości zgłoszonych załóg i w czym to ma niby przeszkadzać. I tak jadą co minutę i tak.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez viper » środa, 21 maja 2014, 20:19

Mówisz ze trudność rajdu nie ma znaczenia to zobacz ile załóg ukończyło mikołowski a ile zamkowy. Ja myśle ze to nie przypadek. Nie mnie oceniać oczywiście, ale 3 liga to rajdy dla początkujących a argument ze większość już jechała w tam tym roku do mnie nie przemawia, bo trasa powinna być robiona pod tych co jadą pierwszy raz a nie pod tych co nie mogą bądź nie chcą przejść do rpp.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez MSG Racing » środa, 21 maja 2014, 20:43

Nie napisałem, że w tym roku jechali. Jeżdżą już 2-3 sezon a wcześniej nie jeden sezon w sprintach. Owszem nowi byli i taki jeden nowy był drugi na Mikołowie.
Mikołowski było mokry i założę się że jechali ostrożniej z tego powodu a tu żę sucho i szybko to było inne podejście.
Chciałem przypomnieć, że 10-15 lat temu trzeba było przejść z jeżdżenia miedzy cholernymi pachołkami na 1biegu zapier....miedzy drzewami na jeszcze szybszych Krakowskich OS czy innych z Dolnego Śląska. Powinineś o tym wiedzieć. Więc to nie jest takie złe. Choć jeszcze raz powiem że te OSy to takie na siłe według mnie.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez viper » środa, 21 maja 2014, 21:39

MSG Racing napisał(a):Nie napisałem, że w tym roku jechali. Jeżdżą już 2-3 sezon a wcześniej nie jeden sezon w sprintach. Owszem nowi byli i taki jeden nowy był drugi na Mikołowie.
Mikołowski było mokry i założę się że jechali ostrożniej z tego powodu a tu żę sucho i szybko to było inne podejście.
Chciałem przypomnieć, że 10-15 lat temu trzeba było przejść z jeżdżenia miedzy cholernymi pachołkami na 1biegu zapier....miedzy drzewami na jeszcze szybszych Krakowskich OS czy innych z Dolnego Śląska. Powinineś o tym wiedzieć. Więc to nie jest takie złe. Choć jeszcze raz powiem że te OSy to takie na siłe według mnie.

To ja ci przypomnę ze w 2002 w elmocie 15 w gen był type r a za nim gość z pucharu peugeta, a w rpp wygrarywala N astra gsi, wiec teraz porównaj sobie szybkość aut z tamtej epoki a z tej. Natomiast przepis o którym ty mówisz był przed 2002 r, a pod koniec 90 lat astry ocierały sie o 10 gen. Po za tym żadne sprinty typu Tychy , Kielce czy inne ni jak sie nie maja do prawdziwego OS z bardzo prostej przyczyny. W sprintach jeździ sie na pamięć a nie na opis. Natomiast wiele wypadkow w 3 lidze i wyżej jest z powodu błędu w opisie. Tak wiec zadaniem trzeciej ligi powinna być nie jak wielu myśli szybkość na drodze, a nauka opisu. Jestem pewien , ze wielu pogromców rallysprintow nie miało by szans na klasycznych oesach z pilotem z wieloma kierowcami nawet nie czołowymi rpp czy 3 ligowymi. Pomijam już fakt ze w rallysprintach nie ma żadnych regulaminów technicznych, a niestety ci rallysprintowcy w 3 lidze nie mieli by tej przewagi która maja w rallysprintach. Tak wiec jak widzisz porównanie sprintow z rajdami to zbyt duża różnica , żeby jedno było " natchnieniem" drugiego
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: 4 Rajd Zamkowy

Postprzez luk_dg » czwartek, 22 maja 2014, 10:26

Ja się może wypowiem jako zawodnik który debiutuje po sprintach w RSMŚl. Mikołowski odpadliśmy na pierwszym oesie po awarii auta więc się dużo nie najeździłem. Zamkowy na mecie w wynikach szału nie ma, przez błędy ... tak jak koledzy piszą - przy przejściu z KJS/Sprintów największy problem mam ze zrobieniem opisu i potem zaufaniu jemu. Nie mniej jednak odcinki oceniam bardzo in+. Było miejscami szybko, było również technicznie. Może nie mam za dużego doświadczenia, ale raczej nie uznałbym tych oesów za jakieś mega trudne. Już trudniejsze po zapoznaniu wydawały mi się odcinki Mikołowskiego. Jakby były inne to by się odezwały głosy że za wolno, że szykan za dużo że inne .....
Po za tym jeśli ktoś jest "żółtodziobem" jak ja i jest trudna partia, to jedzie ją spokojniej - ja tak zrobiłem na wspomnianych dziurawych 600m pierwszego oesu ponieważ nie byłem pewien jak się auto zachowa na tych podbiciach. Dziś już wiem, że mogłem to pojechać 15-20km/h szybciej.
Tak więc nie ma co zwalać na trudność odcinków tylko trzeba dostosować swoje umiejętności i możliwości w danej chwili do warunków. A jeśli nie jestem pewien ile trzeba pojechać żeby to zrobić to jadę o 50% wolniej ! Po za tym organizator udostępnił notatki które zrobił Robert Halicki - zawodnik RPP który jechał jako "0" Sejem. Mniej doświadczenie mogli porównać swoje notatki z tymi zrobionymi prze Roberta, albo skorzystać z jego. Ciekaw jestem ilu zawodników to zrobiło :)
Z tego co wiem od organizatora to np. oes 1 (Góra Siewierska) miał iść przez całą to wioskę przed startem (prawie cały czas pod górę i kręto. Niestety na tydzień przed rajdem Wójt cofnął zgodę po protestach mieszkańców. Będzin i okolice to niestety rejon płaski i gęsto zaludniony trudno tu o trasy w które obfitują rajdy robione w terenach górzystych czy mniej zurbanizowanych (Mikołów czy nadchodzący Bocheński). Do tego dochodzą pewnie układy z lokalnymi władzami i inne problemy przez co organizacja rajdów w Polsce jest ogólnie trudna ! Wystarczy popatrzeć na Rajd Bestwiński który się nie odbył z powodów widzimisię Policji z Bielska !

Co do parku serwisowego to bardzo fajnie, że był w centrum miasta, bo niestety na większości innych rajdów jest on na przysłowiowym zadupiu. Oczywiście też nie ma co mieć o to pretensji do organizatorów, bo pewnie po prostu nie ma innych możliwości. Ale Pamiętam chyba 2011 albo 2012 Rajd Czechowicki gdzie strefa była na stadionie, na którym wszyscy topili się w błocie. Na Bochni pewnie też nie będzie lepiej z tego co pamiętam w zeszłym roku. No ale taka specyfika ... jedne rajdy mają lepsze trasy inne lepsze miejsca na serwis, a inne mają inne plusy.
Kończąc ten wywód ... myślę, że każdy z organizatorów stara się żeby jego rajd był jak najlepszy i na możliwości którymi dysponuje robi to najlepiej jak potrafi. My zawodnicy też nie jeździmy perfekcyjnie jak Kajto, a jednak pozwalają nam jeździć w rajdach i nikt nas za to nie gania. Myślę, że każdy organizator tak jak każdy zawodnik po rajdzie siada i analizuje ... co by na przyszłą imprezę było lepiej ;)

Pozdrawiam i do zobaczenia na Rajdzie Bocheńskim
Łukasz W.
luk_dg
 
Posty: 2
Dołączył(a): czwartek, 1 lut 2007, 14:50

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do III LIGA - RD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość