Favorit Cup

Wszystko co dotyczy rajdowej III ligi

Moderatorzy: SebaSTI, Beret

Postprzez CZUCZU » poniedziałek, 18 kwi 2011, 22:21

ja to rozumiem, po sezonie odstawiam kask na kołek bo obiecałem to paru osobom w szpitalu. Gdy policzyłem ile za niegodostane to rozbieramy auto , naprawiamy blacharke, malujemy i zostawiamy jako maszynke do dłubania bo szkoda sprzedawac takie czasy. a robota fajna
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola


Postprzez MSG Racing » wtorek, 19 kwi 2011, 08:28

To jest u nas chore. Samochód musi kosztować X (często równowartość ceny seryjnego) bo nikt go nie kupi a na zachodzie np w strefie marzeń :P czyli rally24.com takie samo auto można znaleźć za X+50% i się sprzedają.
Sami sobie pętelkę na szyi zaciskamy.
Podobnie z dłubaniem. Każdy chce wygrywać, co jest normalne ale zamiast jeździć to pakuje kasę w silnik, skrzynie itd a niektórzy w nowsze i szybsze ale też znacznie droższe auto. Biedniejsi wtedy się często poddają bo traci to sens. Do tego PZM który chce tylko tych z kasą.
Ale są lidzie zakręceniu i dzięki nim to wszystko się zmienia.
A i są driverzy którzy taką Faworitką zleją swapo(cudo)wane seje bo potrafią jeździć a nie dłubać w aucie a to się liczy najbardziej :)
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez krycharally » piątek, 22 kwi 2011, 18:41

Zaryzykuje :D
Tajle z kolejnej wycieczki na Czechy :) Poduchy
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Kolejna Favo dzis juz stoi u Piotra bedzie klatkowana , mój egzemplarz najdalej w srode odbieram z lakierni :)
www.favorit-cup.pl
facebook.com/FavoritCup
Avatar użytkownika
krycharally
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): czwartek, 30 kwi 2009, 19:57
Lokalizacja: Katosy

Postprzez krycharally » piątek, 22 kwi 2011, 21:05

AVE Kolejna 3 juz z kolei sztuka od Patryka jest zaklatkowana. Co prawda Patryk rozbudował nieco klateczke (max) ale to niczemu nie przeszkadza:)kilka fotek



Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us



A oto kolejna juz 4 sztuka ta jest od Michała z Wrocławia dzisiaj chłopaki ją przywiezli , teraz czeka na klatkowanie .
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Ogólnie sytuacja wygląda następująco:
-moja wraca po swietach z nowym lakierem , zabieram sie za składanie
- kolejna pojedzie do lakierni
-3 tez czeka na kalier po świetach
-4 bedzie klatkowana
-5 jest na poprawkach blacharskich , troche trzeba ją poprawic przed klatką.
Tak więc działamy , wiem że wszystko rozciągnęło się w czasie ale niestety tak wyszło .:) Spowodowały to różne sytuacje , grunt że budowy trwają.Pozdrawiam Krycha
www.favorit-cup.pl
facebook.com/FavoritCup
Avatar użytkownika
krycharally
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): czwartek, 30 kwi 2009, 19:57
Lokalizacja: Katosy

Postprzez krycharally » niedziela, 1 maja 2011, 16:09

Nowy lakier juz jest ;D
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
wahacze obspawane , wymienione tuleje na poliuretanowe i zostana polakierowane :)
www.favorit-cup.pl
facebook.com/FavoritCup
Avatar użytkownika
krycharally
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): czwartek, 30 kwi 2009, 19:57
Lokalizacja: Katosy

Postprzez olo77 » środa, 13 lip 2011, 14:51

no i?
olo77
olo77
N3
 
Posty: 212
Dołączył(a): wtorek, 12 lis 2002, 15:06
Lokalizacja: krakuf

Postprzez MSG Racing » czwartek, 14 lip 2011, 09:29

Nie boisz się że obspawany/wzmocniony wahacz w momencie uderzenia pokrzywi Ci budę?
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez krycharally » czwartek, 14 lip 2011, 15:11

jest taka opcja ale teraz juz załozone są twarde gumy i wahacze zamontowane na aucie a namordowałem sie z nimi przy wkładaniu ze az mi sie odechcewa ich demontowac :D z drugiej strony jak porzadnie przy....le to pewnie przynormalnym wahaczu tez da rade sie buda wygiąc:)
www.favorit-cup.pl
facebook.com/FavoritCup
Avatar użytkownika
krycharally
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): czwartek, 30 kwi 2009, 19:57
Lokalizacja: Katosy

Postprzez midenek » poniedziałek, 15 sie 2011, 20:20

Witam,

wtrącę swoje "3 grosze" do tematu i całej dyskusji o Skodzie Favorit nadającej się, lub też nie. O drogim lub tanim pucharze i o innych rzeczach.

Na wstępie powiem, że jestem właścicielem tej "niebieskiej" skody, oraz dodam, że długo zastanawiałem się nad tym czy na pewno Skoda.


Sprawa numer 1 - czyli puchar SS/CS

Ktoś napisał, że można by, zamiast pucharu Skody Favorit stworzyć puchar SS/CS. Oczywiście można by, mało tego - jest tyle jeżdzących SS, CS że dalej osoby zainteresowane mogłyby coś zrobić. Mało tego taki puchar kiedyś przecież był... Generalnie trudnością jest to, że jedni mają Agrupowe zgodne z homologacja silniki, inni przekładają 1.2 z punta i też chcieli by się bawić. I rodzi się problem oraz nikt się nie może pogodzić.

Tutaj nowy puchar - nowe założenia - oby dobre



Sprawa numer 2 - czyli regulamin

zmiany regulaminu - regulamin na chwilę obecną póki budowane są samochody - jest "płynny"" a wszystkie zmiany zostają jednogłośnie przegłosowane lub też ktoś daje pomysł. Bo podczas budowy samochodu okazuje się, że lepiej/łatwiej zrobić tak niż tak. Póki samochody "nie są gotowe" można trochę zmieniać. Jak się zbudują będzie jeden, a co najwyżej zmiany "za rok" lub ew. jednogłośnie jak wcześniej - zmian całości



Sprawa numer 3 - czyli drogi puchar

ktoś nazwał puchar skody favorit - za drogi. Oraz wymienił, że za 10tysięcy można kupić "astrę".

Zacznijmy od tego, że dobrą Astrę to można kupić...ale za 20tysięcy. Za 10tysięcy owszem kupimy, ale przygotowanie jej dalej do np RD3L zje nam kolejne pieniądze. To samo tyczy Saxo, 106 itd itd... Nie mówie, że to są złe samochody, mówię że są droższe :)

Druga sprawa dotycząca drożyzny.... auto kupuje się za grosze (500-1500pln baza). Części są tanie, budowa samochody bardzo prosta, generalnie nie ma się co psuć. Brak elektroniki i innych zawodnych rzeczy.
Koszty duże ma Krzysiek bo kupił to nowe, tamto nowe, nowy lakiernik bla bla....

Popatrzmy na moje koszty:
-baza: 1400pln
-przygotwanie i rozebranie: sam robiłem, koszty za ew. paliwo i prąd
-klatka: cena jak za taką klatkę i obspawanie - w np IRECO chcieli by o 1000-1500pln więcej. Więc rewelacja
- malowanie: malowałem sam, wyszło jak wyszło, ale za udostępnienie lakierni zapłaciłem 300pln a z lakierami razem 1000. (oczyście można malować klatkę i sprawy pędzlem, a bude zostawić w orginalne, wtedy koszty znowu spadają)
- HPki (zawieszenie) kupiłem używane za 400pln w bdb stanie (jak nowe)
- ręczny hydraliczny - ja się w to nie bawie - bo po co. więc brak kosztów
RAZEM: +/- 5000-6000

- dochodzi koszt silnika, bo seryjny mocy wiele nie ma ale mnie nie stać, wole sobię to zostawić na potem, a na razie ćwiczyć na OSach i zdobywać doświadczenie

- reszta kosztów - to te same koszty co w innym samochodzie, więc ich liczyć nie można, takie jak:
a) fotele, pasy, elektryka , wskaźniki, opony etc etc... nie ważne czy to saxo, czy SC czy co kolwiek innego, koszty będą teoretycznie te same

zakładając opcję typu "Suzuki Swift GTI" ma się przewagę w postaci mocy (na start +100hp) jednak sama baza kosztuje około 5-6tysięcy. Wychodzi na jedno (baza favorit + mody na 100hp). Z tym że trudno znaleść swifty niepordzewiałe, sporą ilość do pucharu. Inną kwestią są cześci (droższe) oraz większa awaryjność.
Ale ok mamy swifta gti kupionego w "promocji" za 5tysiący.
klatka z transportem + 3000
malowanie + 1000
zawieszenie używane + 1000
Razem : 10tysięcy + wyposażenie. Skoda - tak samo z silnikiem 100konnym.


a tak naprawdę idąc po kosztach:
baza: 600pln
klatka + transport (wersja biedniejsza) 2500
malowanie - tylko klatka + spawy + zabezpieczneia antykorozyjne: 400
uzywany zawias: 500pln
razem: 4000 + wyposażenie wnętrza i mamy z seryjnym silnikiem samochod przygotowany do rd3l a nawet i w RPP bez pomiaru czasu mozna śmignąć. Oczywiście konkurencyjność mała ale ciężko się porównywać z 4krotnie droższymi samochodami :)
więc taniej się już chyba nie da ;)

PODSUMOWUJĄC
znajdzie mi inną opcję gdzie za 10tys (poza SS/CS) macie przygotowane pełne auto od zera do "milionera".

/Pozdrawiam
midenek
 
Posty: 21
Dołączył(a): sobota, 16 lip 2011, 18:30

Postprzez MaxiA7 » poniedziałek, 15 sie 2011, 21:30

tylko porównując seryjnych(czyt,niezawodnych)101 japońskich koni swifta,do wygrzebanych stu ze skodówki bilans finansowy może wyjść na zero gdyż tym pierwszym mogę zaliczyć z 10 rajdów i silnika nieruszyć a w skodzie będe musiał silnik rozbierać prawie po każdym rajdzie bo na następnym niebęde miał pewności czy wytrzyma
Avatar użytkownika
MaxiA7
N2
 
Posty: 126
Dołączył(a): piątek, 26 paź 2007, 12:17
Lokalizacja: dolnyśląsk

Postprzez midenek » wtorek, 16 sie 2011, 17:47

Bzdury, te silniki są pancerne i wytrzymują i 120koni. Wytrzyma naprawdę sporo
Po drugie 10 rajdów to jest cały sezon. Na koniec sezonu i tak rozbiera się samochów i sprawdza to i owo
Po trzecie, lepszy nowy silnik po remoncie - wiesz co i jak - niż stary pokatowany japończyk (one też wiecznie nie żyją ;) )

ale tak jak pisałem, Skoda to nie jest idealne rozwiązanie (takich nie ma zresztą) ale na pewno nie jest złe. Samochód ma wady i zalety w stosunku do konkurencyjności ale niech tak zostanie

pozdrawiam
midenek
 
Posty: 21
Dołączył(a): sobota, 16 lip 2011, 18:30

Postprzez VanishingPoint » wtorek, 16 sie 2011, 19:19

MaxiA7 napisał(a):a w skodzie będe musiał silnik rozbierać prawie po każdym rajdzie bo na następnym niebęde miał pewności czy wytrzyma


Z całym szacunkiem do Ciebie, ale widać że nigdy nie miałeś do czynienia z silnikiem 135/136L (mowa o Skodzie oczywiście). Ja z kolegą od 2007 r. ujeżdżamy Favorke w różnego rodzaju imprezach (silnik jest dość mocno probiony: lekkie korby,zamach,głowica planowana, wieksze zawory,obrobione kanały dolotowe, wałek 280 (żaden rewar tylko oryginal ze Skoda Motorsport) do tego dolot i wydech. Powiem tylko tyle, rok temu motor doczekał się remontu po kilku(nastu) imprezach i treningach koszt zamknal się w niewielkiej kwocie i jeździ dalej. Nawiązując do powyższego postu najlepiej jeśli robi się samemu i dla siebie, wie się wtedy że zrobiło się to dobrze i można łoić ile wlezie a jak wystąpi awaria to można łatwo ją zlokalizować jeśli ma się już opanowany dany silnik :wink:
Avatar użytkownika
VanishingPoint
N1
 
Posty: 51
Dołączył(a): czwartek, 17 cze 2010, 13:39

Re: Favorit Cup

Postprzez krycharally » poniedziałek, 7 lis 2011, 11:18

PO dłuższej nieobecności Favorit Cup zagościł na IloveRally 2011 w Katowicach
Impreza bardzo udana zaprezentowalismy sie godnie oraz godnie reprezentowalismy barwy sponsorskie , organizacyjnie troszeczkę szwankowało na Ilove ale za rok miejmy nadzieje ze cłopaki daja radę:) Poniżej kilka fotek , jak tylko spłyną kolejne bede dodawac .
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Wiecej zdjec znajdziecie tutaj http://www.facebook.com/#!/media/set/?s ... 640&type=1
www.favorit-cup.pl
facebook.com/FavoritCup
Avatar użytkownika
krycharally
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): czwartek, 30 kwi 2009, 19:57
Lokalizacja: Katosy

Re: Favorit Cup

Postprzez krycharally » wtorek, 29 lis 2011, 16:26

noo wreszcie doszły przewody:) jade dzis zobaczyc czego jeszcze brakuje i montujemy:)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
www.favorit-cup.pl
facebook.com/FavoritCup
Avatar użytkownika
krycharally
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): czwartek, 30 kwi 2009, 19:57
Lokalizacja: Katosy

Re: Favorit Cup

Postprzez kuba313 » środa, 14 gru 2011, 16:41

kuba313
N1
 
Posty: 79
Dołączył(a): czwartek, 16 gru 2010, 22:59

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do III LIGA - RD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość