Polityka i sponsoring

Tematy trochę mniej związane z motoryzacją, jednak to forum nie służy do nabijania postów. Proszę zapoznać się z regulaminem na forum ogólnym.

Moderator: SebaSTI

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Karol » środa, 20 kwi 2016, 22:44

Szczepaniak na swoim fcb w bardzo dyskretny ale jednak dosadny sposób przekazał, że nie do końca koniec tej współpracy jest pozbawiony wątku przemian politycznych :)
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków


Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez żółtodziób » czwartek, 21 kwi 2016, 03:33

Skoro już mielicie wątek polityczny - nie to że bronię w tym momencie PISu, ale uważam,ze wystawiacie w tym przypadku rachunek niewłaściwym kolesiom. Proszę ja Was bardzo: http://www.bankier.pl/gielda/notowania/ ... -finansowe obejrzyjcie sobie rubryczki zysk/strata netto i brutto. Tu macie to samo za rok '14 http://www.bankier.pl/gielda/notowania/ ... ndardowy/2 . I za rok '13 : http://www.bankier.pl/gielda/notowania/ ... ndardowy/3 . Tutaj sobie przejrzyjcie raporty roczne: http://mojeinwestycje.interia.pl/gie/pr ... e?wlid=705

Przepraszam zatem, ale co mieli zrobić nowi ludzie którzy tam trafili żeby zarządzać tym bajzlem jak zobaczyli ostatnie 3 lata na minusie, z czego 2 na pokaźnym? Hojnie rozdawać kolejną kasę na sponsoring, który w żadnej formie się nie jest w stanie wrócić czy ograniczać wypływ kasy z przedsiębiorstwa? Pewnie, że się mnie ta decyzja nie podoba, ale nie jest niczym innym jak przejawem zdrowego rozsądku w szaleństwie dojenia spółek (nie tylko Lotosu) przez poprzedni rząd i to na różne sposoby. To poprzedniej ekipie trzeba wystawić rachunek za to,ze wszystko co po nich zostało to ch... dupa i kamieni kupa. Nie twierdzę tutaj, ze obecna sytuacja Lotosu to wyłączna wina PO-wskiego zarządu, bo Lotos w odróżnieniu od Orlenu także wydobywa ropę a po ostatnich zawirowaniach są na pewno na tym w plecy i tu akurat można podsumować tylko "shit happens". Ale w tej sytuacji spółka powinna akumulować środki a nie rozdawać kasę na prawo i lewo. Czy obecna ekipa będzie lepsza? Nie wiem i jestem co do tego sceptyczny. Ale po pierwsze to nie usprawiedliwia ich poprzedników, a po drugie decyzje, żeby nie wywalać kolejnych milionów w błoto są słuszne z punktu widzenia Lotosu. Po poprzednich "dobrodziejach" i tak zapewne została cała masa zobowiązań sponsorskich, nie dziwne, że nie przedłużają umów, które wygasają. Dodam jeszcze, że w tym roku oprócz Orlenu wszystkie przemysłowe spółki Skarbu Państwa wykazały straty w roku 2015 (Orlen miał stratę w 2014). To chyba też o czymś świadczy. O tym jak te spółki były zarządzane przez ostatnie lata.

Teraz jeszcze słowo zanim "zjecie" mnie za nazywanie sponsorowania RK wywalaniem kasy w błoto. Nie ma to nic wspólnego z tym jak jeździł Robert, ma to związek z tym, że rajdy w tym kraju to ogólnie przegrana opcja. Winnego wskazywałem już wielokrotnie, ale nie ma w tym kraju odważnych, żeby postawić się PZmotowi, za to bardzo łatwo jest walić w tego, kto zakręcił kurek z kasą nie zadając sobie pytania dlaczego zakręcił. Zakręcił z dwóch powodów. Pierwszy już opisałem ze szczegółami, a drugi jest taki,że Lotosowi cały ten sponsoring się w żaden sposób nie zwrócił (co zresztą poniekąd widać po wynikach - akurat najcieńszy okres przypada na największy szum wokół Kubicy), i nic w tym dziwnego, skoro ten sport w naszym kraju pozostaje od dawna kompletnie niszową dyscypliną. Posucha trwa odkąd zakazali reklamy piwa i fajek. Też można mówić że to była durna decyzja polityczna (i uważam że taka była, jakoś od braku reklam nie zmniejszyła się konsumpcja alkoholu przez ostatnie 10 lat w tym kraju, a wręcz odwrotnie), ale jak to możliwe,ze przez tyle lat ten sport się po tym nie pozbierał? Ano tak to możliwe, że PZM nic w tym kierunku nie zrobił. Nic nie zrobił dla popularności rajdów no i efekty są takie,że nikomu nie opłaca się sponsorować kierowców rajdowych. Bo żeby ktokolwiek to gdziekolwiek pokazał to jeszcze trzeba sobie samemu wykupić czas antenowy. Przecież to jest jakaś kpina... Dopóki w rajdach było tak, że kasa sama waliła drzwiami i oknami to jakoś to się kręciło, ale jak się skończyło to nikt nie miał żadnego sensownego pomysłu co z tym zrobić. Wtedy oczywiście też byli winni politycy, którzy przegłosowali durną ustawę i prezio, który ją podpisał (a był nim nie kto inny jak słynący z zamiłowania do napojów wyskokowych Olek "Szklanka" Kwaśniewski - i nie dlatego podpisał, że mu nie pasowało piwsko i faje tylko taki był wtedy trend w UE do której próbowaliśmy się dostać, więc prawdopodobnie temat był nie do przeskoczenia i prędzej czy później ktoś by musiał wprowadzić takie regulacje), ale poza jojczeniem nikt z włodarzy tego sportu nie kiwnął palcem w bucie, żeby przeciwdziałać negatywnym skutkom takiego posunięcia. Tu właśnie macie winnych wszystkiemu. Gdyby w tym kraju ten sport istniał jakoś bardziej niż tylko teoretycznie to teraz w miejsce Lotosu pojawiłby się kto inny. Ale się nie pojawił bo cały ten sponsoring to był bardziej mecenat, z którego sponsor nie miał właściwie nic i jak sam się znalazł w dołku to okazało się, że telefony od chętnych zająć jego miejsce się nie urywają. Niestety, taką gównianą gospodarkę mamy i taki a nie inny PZM też mamy. I to że PZM nic nie robi uważam za grzech największy i niewybaczalny. To,że trafiła się ekipa która zaorała zarządzane przez siebie spółki - to się przecież mogło zdarzyć w każdej chwili. Nie jest zresztą powiedziane,że obecna ekipa zostawi je w lepszym stanie, na razie po prostu oceniłem podjęte przez nich decyzje, ale jakoś nie mam wielkich nadziei na to,że wymyślą coś mądrego w tej sytuacji. Problem jest jednak szerszy moim zdaniem - na ten sport po prostu nie ma innego sposobu w tym kraju jak przyssać się do jakiegoś cycka i ciągnąć z niego ile się da. Nie ma żadnej długofalowej strategii na przyciągnięcie sponsorów, więc jak się komuś cycek skończy to zostaje bez programu. Tak się nie wychowa żadnych Loebów ani Ogierów. Oni wyrośli na gwiazdy tego sportu ponieważ od samego początku mogli liczyć na wsparcie swoich federacji, która albo sama sypała kasą albo załatwiała miejsca w zespołach. OK, Frencze mają Renówkę i PSA, ichnia federacja ma z kim gadać. No nie da się ukryć,że mają większe możliwości, ale PZM nie potrafi nawet głupiej transmisji załatwić. Nie umie bo nawet nie próbuje.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Mariusz » czwartek, 21 kwi 2016, 05:31

żółtodziób napisał(a):...Teraz jeszcze słowo zanim "zjecie" mnie za nazywanie sponsorowania RK wywalaniem kasy w błoto. Nie ma to nic wspólnego z tym jak jeździł Robert, ma to związek z tym, że rajdy w tym kraju to ogólnie przegrana opcja. Winnego wskazywałem już wielokrotnie, ale nie ma w tym kraju odważnych, żeby postawić się PZmotowi, za to bardzo łatwo jest walić w tego, kto zakręcił kurek z kasą nie zadając sobie pytania dlaczego zakręcił. Zakręcił z dwóch powodów. Pierwszy już opisałem ze szczegółami, a drugi jest taki,że Lotosowi cały ten sponsoring się w żaden sposób nie zwrócił (co zresztą poniekąd widać po wynikach - akurat najcieńszy okres przypada na największy szum wokół Kubicy)...

Jeśli najcieńszy okres przypada na największy szum wokół Kubicy, czyli zakładam, że rok 2013 to równie dobrze, można powiedzieć, że sponsoring właśnie się zwrócił, ponieważ efekty zaczęły być widoczne po pewnym czasie. Po drugie celem sponsorowania Roberta było raczej międzynarodowe motorsportowe podwórko, na którym PZM nie ma nic do gadania, i Lotos na pewno był tam mocno widoczny. Nie wiem też czy z samych ogólnych sprawozdań finansowych da się powiedzieć, czy sponsoring Roberta się zwrócił czy nie, wg mnie trochę spłycasz całą sprawę zysków i strat.
Mariusz
Mariusz
N3
 
Posty: 373
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 07:54

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez ryjas » czwartek, 21 kwi 2016, 08:34

Jeśli na miejsce wieloletniego prezesa powołuje się kumpla pr-owca związanego z rządzącą partia to nie oczekujmy że chodziło o poprawę kondycji f-my. Chodziło o dorwanie się do koryta.
Co do promocji Lotosu to wg mnie bardziej właściwym jest propagowanie tej marki na szeroka skalę. Nie będzie propagowania to straty mogą być jeszcze większe.
ryjas
N3
 
Posty: 372
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez viper » czwartek, 21 kwi 2016, 08:56

Mariusz napisał(a):
żółtodziób napisał(a):...Teraz jeszcze słowo zanim "zjecie" mnie za nazywanie sponsorowania RK wywalaniem kasy w błoto. Nie ma to nic wspólnego z tym jak jeździł Robert, ma to związek z tym, że rajdy w tym kraju to ogólnie przegrana opcja. Winnego wskazywałem już wielokrotnie, ale nie ma w tym kraju odważnych, żeby postawić się PZmotowi, za to bardzo łatwo jest walić w tego, kto zakręcił kurek z kasą nie zadając sobie pytania dlaczego zakręcił. Zakręcił z dwóch powodów. Pierwszy już opisałem ze szczegółami, a drugi jest taki,że Lotosowi cały ten sponsoring się w żaden sposób nie zwrócił (co zresztą poniekąd widać po wynikach - akurat najcieńszy okres przypada na największy szum wokół Kubicy)...

Jeśli najcieńszy okres przypada na największy szum wokół Kubicy, czyli zakładam, że rok 2013 to równie dobrze, można powiedzieć, że sponsoring właśnie się zwrócił, ponieważ efekty zaczęły być widoczne po pewnym czasie. Po drugie celem sponsorowania Roberta było raczej międzynarodowe motorsportowe podwórko, na którym PZM nie ma nic do gadania, i Lotos na pewno był tam mocno widoczny. Nie wiem też czy z samych ogólnych sprawozdań finansowych da się powiedzieć, czy sponsoring Roberta się zwrócił czy nie, wg mnie trochę spłycasz całą sprawę zysków i strat.

Nie chodzi o kubice tylko o dyscyplinę jako rajdy. Jest jedna z najdroższych a paradoksalnie najmniej medialna. Kazda siatkówka ręczna o nożnej nie wspomnę zabija rajdy medialnością. Sponsorowanie reprezentacji jest tańsze a na pewno duzo bardziej medialne. Nie ma co sie oszukiwać przy tych kwotach są duzo lepsze opcje i ja osobiście nie dziwie sie lotosowi, a polityka.
No cóż zawsze w polityce rownież chodziło o pieniądze.
viper
S1600
 
Posty: 2825
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez kubadub » czwartek, 21 kwi 2016, 10:42

To forum powinno byc wolne od wycieczek politycznych-szczegolnie zoltodziob powinien tu byc przykladem a nie pokazywac swoje sympatie polityczne.
Wypada podziekowac Lotosowi i miec nadzieje:)
kubadub
 
Posty: 39
Dołączył(a): czwartek, 3 lut 2011, 15:32

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez karluum » czwartek, 21 kwi 2016, 11:04

Sponsoring Lotosu musiałby się tak i tak skończyć. Problem jest w tym, że plan dostania do fabryki nie wypalił z różnych powodów. Niech wystartuje raz albo dwa razy w tym sezonie i niech pokaże tempo ze skutecznością tak jak kiedyś zrobił to Hirvonen (Katalonia 2005) czy Paddon na Sardynii. Doświadczenia już trochę ma i zna prawie wszystkie rajdy. Jeżeli pokaże skuteczność to i miejsce się znajdzie. A tu Lotos mógłby być przeszkodą ;)
Polityka polityką, ale program Kajta jest dużo tańszy i on ma wyniki. Prezes Lotosu przeżył już pierwsze rządy PiSu ale powiem tak: w każdej firmie gdyby właściciele nie dostali od 10 lat dywidendy to prezes by poleciał. Trzeba spojrzeć na to tak: tylko ci przy korycie wiedzą jak wyglądają finanse państwa (i tu nie chodzi o 500+) a nie jest to tajemnicą, że wyglądają źle więc każdy mld do budżetu by zaspokoić zobowiązania jest niezbędny...
karluum
A5
 
Posty: 612
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez żółtodziób » czwartek, 21 kwi 2016, 11:46

ryjas napisał(a):Jeśli na miejsce wieloletniego prezesa powołuje się kumpla pr-owca związanego z rządzącą partia to nie oczekujmy że chodziło o poprawę kondycji f-my. Chodziło o dorwanie się do koryta.
Co do promocji Lotosu to wg mnie bardziej właściwym jest propagowanie tej marki na szeroka skalę. Nie będzie propagowania to straty mogą być jeszcze większe.


A gdzie jak napisałem,ze chodziło o poprawę kondycji przedsiębiorstwa? Jasne,że w miejsce jednej sitwy weszła druga. Problem tylko w tym, że to akurat poprzednia sitwa doprowadziła do strat, a działanie polegające na nieprzedłużaniu wygasających umów sponsoringowych jest w tym przypadku akurat działaniem slusznym. Niezależnie od tego jak PIs obsadza w tej chwili swoimi kolegami stanowiska w spólkach. Ja się odniosłem wyłącznie do tego nad czym lejecie krokodyle łzy, a nie do całokształtu. To jak oceniam całą tą "dobrą zmianę" niech pozostanie moją słodką tajemnicą.

kubadub napisał(a):To forum powinno byc wolne od wycieczek politycznych-szczegolnie zoltodziob powinien tu byc przykladem a nie pokazywac swoje sympatie polityczne.


W którym miejscu pokazuję sympatie polityczne? To raczej nie ja zacząłem śpiewkę,że Kubica padł ofiarą rządów PIS. Sprostowałem kolportowane tutaj polityczne bzdury twardymi faktami, i to raczej Ty masz z tym jakiś problem, bo nie trafiłem najwyraźniej w Twoje oczekiwania.

Druga sprawa jest taka,że ja nie widzę przeciwwskazań do politykowania na tym forum. To polityka weszła sama w sport a nie na odwrót i nie ma sensu udawać, ze tego typu powiązania nie istnieją. Problem pojawia się moim zdaniem jeśli zaczyna się powielać pewne opinie bez konfrontacji ich z faktami i to własnie miało tu miejsce kilka razy. Piszmy o polityce, ale piszmy prawdę a nie to co nam się wydaje.

A tak poza wszystkim skoro już piszesz mi co ja powinienem - sam powinieneś przede wszystkim przestrzegać zasad interpunkcji. Polskie znaki na Androidzie też istnieją, ale tego powiedzmy się nie czepiam, ale przy braku przecinków trudno zrozumieć o co Tobie chodzi.


Mariusz napisał(a):Jeśli najcieńszy okres przypada na największy szum wokół Kubicy, czyli zakładam, że rok 2013 to równie dobrze, można powiedzieć, że sponsoring właśnie się zwrócił, ponieważ efekty zaczęły być widoczne po pewnym czasie. Po drugie celem sponsorowania Roberta było raczej międzynarodowe motorsportowe podwórko, na którym PZM nie ma nic do gadania, i Lotos na pewno był tam mocno widoczny. Nie wiem też czy z samych ogólnych sprawozdań finansowych da się powiedzieć, czy sponsoring Roberta się zwrócił czy nie, wg mnie trochę spłycasz całą sprawę zysków i strat.


Kolejny przykład myślenia życzeniowego. Popatrz w liczby i potem zastanów się co sie Lotosowi zaczęło zwracać? Gdzie w wynikach widzisz zysk? Spójrz sobie na przychody ze sprzedaży i pokaż w którym miejscu one wzrosły? Międzynarodowa ekspansja Lotosu? Pokaż jakieś konkrety... Ta marka ledwo istnieje w Polsce, w moim mieście jest więcej stacji Shella czy BP niż Lotosu, więc o mżonkach nie rozmawiajmy. Ale z racji tego,że sam apeluję żeby trzymać sie konkretów to tutaj możesz sobie poczytać o konkretach na ten temat:

http://forsal.pl/artykuly/902966,ekspan ... emiec.html

Wszystko co oferują póki co za granicą to to transport ciężki i sam sobie odpowiedz jaki to ma związek z promocją poprzez rajdy.

@ karluum - PIS i PO to są z jednej babki wnuki jak śpiewał Kazik Staszewski. Wbrew temu jak zinterpretowało mój wpis dwoch kolegów jak nie wierzę w to, że PIS cokolwiek trwale wyprostuje jeśli chodzi o gospodarkę. Odnoszę się tylko do konkteretnej sytuacji. Stan finansów lotosu i fatalnie zarządzanych przez ostatnie lata innych SSP jest taki,że decyzja o ograniczaniu tego typu wydatków z punktu widzenia takiej firmy jest słuszna. Nie oznacza to,że wszystko co zaproponują pisowcy będzie słuszne. Ale - szukanie na ten moment podtekstów politycznych zakończenia współpracy z Kubicą to oszołomstwo lub jak w przypadku Szczepaniaka zwykłe rozgoryczenie. To drugie jest nawet dla mnie zrozumiałe, ale zanim na tym forum ktokolwiek przystąpi do powielania tego typu opinii powinien zadać sogbie 15 minut trudu żeby dowiedzieć się jaki jest stan faktyczny. A jest on taki, że kasa Lotosu świeci pustkami i to jest stan odziedziczony po poprzednikach a nie spodowany przez PIS. Tyle faktów i jeśli ktoś ma z tym jakiś problem i uważa,ze prowadzę agitkę polityczną to trudno.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez kubadub » czwartek, 21 kwi 2016, 12:03

żółtodziób-lepiej z kreskami?-to forum rajdowe a nie polityczne.Nie obchodzą mnie twoje poglądy,tak jak ciebie nie powinny obchodzić moje.Moja uwaga nie była skierowana tylko do ciebie,ale do wszystkich.Natomiast jako admin powinieneś dawać przykład,a nie animozje podsycać.Popraw mnie jeśli się mylę :)
Mam nadzieje że podoba ci się moja ortografia i interpunkcja :)

Zacznijmy pisać o rajdach ,a nie PO,PIS czy innych złodziejach :)
kubadub
 
Posty: 39
Dołączył(a): czwartek, 3 lut 2011, 15:32

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez wanderer » czwartek, 21 kwi 2016, 12:06

Sytuacja w Lotosie nie jest zła, ale trzeba umieć patrzeć na cyfry, ale nie chce mi się zbytnio wdawać w dyskusje o tym, bo i tak pewnie nie przetłumaczę ludziom którzy łapali się na newsa o tym jakoby Fiat stracił kontrolę nad Ferrari, a prawda jest trochę bardziej skomplikowana.

Tak samo bezsensem jest stawianie tezy, że sponsorowanie Kubicy było wyrzucaniem kasy w błoto, bo to wie chyba tylko Kubica i dział marketingu. Poza tym w tak dużych firmach decyzje o zakończeniu/rozpoczęciu jakiegoś sponsoringu często bywają tylko uznaniowe.

A co do przyszłości Lotosu i sponsorowania rajdów, to mam jak najgorsze przewidywania. W ostatnich latach Lotos raczej się rozwijał, ale po przejęciu sterów przez etnologa, który położył Stocznie Gdańską raczej będzie można pomarzyć o miliardowych dywidendach dla skarbu państwa. I nie bronię tu PO, bo o nich można by dużo złego pisać. Chodzi o to, że w Pisie ławka kadrowa jest naprawdę krótka, co najbardziej dosadnie widać w MSZ.

kubadub napisał(a):żółtodziób-lepiej z kreskami?-to forum rajdowe a nie polityczne.Nie obchodzą mnie twoje poglądy

Ale polityka ma wpływ na spółkę, która wydaje pieniądze na motorsport, więc nie widzę powodu żeby zbywać to milczeniem. Jak ci to nie pasuje, to po prostu nie czytaj.
wanderer
A6
 
Posty: 1087
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez żółtodziób » czwartek, 21 kwi 2016, 13:16

kubadub napisał(a):żółtodziób-lepiej z kreskami?-to forum rajdowe a nie polityczne.Nie obchodzą mnie twoje poglądy,tak jak ciebie nie powinny obchodzić moje.Moja uwaga nie była skierowana tylko do ciebie,ale do wszystkich.Natomiast jako admin powinieneś dawać przykład,a nie animozje podsycać.Popraw mnie jeśli się mylę :)
Mam nadzieje że podoba ci się moja ortografia i interpunkcja :)

Zacznijmy pisać o rajdach ,a nie PO,PIS czy innych złodziejach :)


Z ostatnim zdaniem się zgodzę, ale tylko na poziomie ogółu. W praktyce jest tak jak pisze wanderer - polityka siedzi w spółkach, a spólki siedzą w sporcie. Nie da się od tematu uciec. Myk polega na tym,żeby dyskutować posługując się faktami a nie domysłami, bo tematy polityczne są na to zbyt drażliwe. Właśnie o to mi chodzi że by nie sprowadzać tematu do jakichś "prawd objawionych", bo od tego może się zacząć prawdziwa awantura.

@wanderer - Lotos nie jest bankrutem, ale nie czarujmy się, PO załatwiała wszystkie spółki jakie kontrolowała. Wiem ze jesteś kumaty w temacie i nie zaprzeczysz, że wyniki wszystkich spółek SK w zeszłym roku były kiepskie. Przypadek? Kryzys? No własnienic z tych rzeczy... PIS teraz ma takie o sobie mniemanie, że przyjeżdża na białym koniu i robi porządek, w praktyce jednak jest tak jak piszesz - ławka jest krótka i efekty ich działań na dłuższą metę mogą być równie opłakane a może nawet bardziej. Szczerze mówiąc wolę o tym nie myśleć. Przejawem tego "w ich mniemaniu robienia porządku" jest prawdopodobnie ścinanie tych umów. Czy to moim zdaniem źle czy dobrze? Dla osłabionej spółki dobrze, aczkolwiek to na pewno jej nie uratuje przed dalszymi kłopotami jesli wywiną coś głupiego. Niemniej jednak samą pojedynczą decyzję oceniam jako rozsądną.

Wracając do tego że szefem został etnolog i że w PISie ławka jest krótka - no jest, tyle że takie są właśnie polskie normy. Jesteśmy republiką bananową w pełni tego słowa znaczenia i przykładów jest na to cała masa. Szefową MSWiA była katechetka, Ministerstwa Obrony psychiatra, a Ministerstwa Kultury maszynista. Ministra Finansów wzięli z łapanki, bo po Rostowskim nikt nim już nie chciał być (o tylko do potwierdza jaki syf po sobie zostawił). Można tak się przerzucać w nieskończoność argumentami, ale moim zdaniem nie o to chodzi. Moim zdaniem nie jest istotne jak wycacane są marionetki, istotne jest to jakie pojęcia ma ten kto pociąga za sznurki. Problem w tym,że nigdy nie wiemy kto konkretnie pociąga za te sznurki i skąd (ogólnie to wiadomo, ze Jarosław, ale śmiem twierdzić,ze na gospodarce to on się nie zna w ogóle i ma przy sobie jakiegoś doradcę, który de facto kieruje tymi sprawami, trudno mi jednak wskazać kto by to mógł być, identyczny problem zresztą był z poprzednikami), dlatego właśnie jestem zdania,że oceniać to można konkretne posunięcia.

Teraz kwestia tego czy Lotos wyrzucił kasę w błoto na Kubicę - myślę, że niestety tak. Po części z własnej winy, ponieważ samo nazwisko Kubicy miało bardzo dużą wartość marketingową, której uważam kompletnie nie umieli wykorzystać. Ich działania były nieskoordynowane. Przypomnij sobie jak CPN robił rebranding na Orlen, zrobili naprawdę grubą akcję połączoną z odświeżeniem wizerunku i budową nowych stacji. Tutaj nakręcili parę reklamówek i zadowoleni, liczyli że samo się zrobi i się nie zrobiło. Była okazja zrobić z tego coś grubszego, ale nikt nie wpadł na żaden pomysł. Natomiast jesli mieli zamiar klasycznie do tego podejść, czyli tak jak podeszli to IMO wywalili pieniądz niepotrzebnie. Nie przełożyło się to ani na zwiększone obroty ani w zasadzie na nic. Kiedy Kubica był najbardziej popularny? Kiedy jeździł w F1 i kiedy pokazywali go w niedzielę w Polsacie. dlaczego tak się stało? Bo oglądały go całe rodziny (co było zresztą też dość zabawne, bo nigdy bym nie przypuszczał ze w Polsce mamy tylu ekspertów od F1, i to w dodatku tych samych którzy wcześniej byli ekspertami od skoków narciarskich hehe). W rajdach jego popularność została rozmieniona na drobne, ponieważ do rajdów przeciętny widz nie ma łatwego dostępu. Ten sport się bardzo mocno zdegradował przez ostatnie 15 lat. Myślę, że w Lotosie zauważyli dokładnie to samo i dlatego przenieśli zainteresowania na piłkę kopaną. Kubica może faktycznie dostałby jakis pieniądz, gdyby przy korycie została PO, ale moim zdaniem to też nie jest powiedziane. Zobacz co mówił na ten temat Hołowczyc - jego z Orlen Teamu wywalili ludzie z własnej partii, on tego nie krył, walił to otwartym tekstem. Rzekł nawet, że takiego numeru nawet pisiory mu nie wykręciły. Dlatego właśnie wydaje mi się,że sprawa wcale nie była tak polityczna jak się sugeruje. Ktoś musiał wcześniej wyprodukować analize z której wynikało,że obecność Lotosu w rajdach jest nieopłacalna. Trafiła ona w łapy nowych osób pociągających za sznurki i w związku z tym podjęli proste decyzje, a marionetki to przyklepały. Zauważ, że plan sponsorowania piłkarzy został nakreślony już dawno, jeszcze kiedy PO zakładała ze zostanie przy korycie. na pewno jednak łatwiej by było obronić taki sponsoring gdyby ktokolwiek przez ostatnie 15 lat pochylił się nad kondycją rajdów w Polsce. Tutaj jednak wszystko dzieje się z dnia na dzień i to są właśnie tego efekty. Nie ma co bić piany że to wina jakiejś konkretnej formacji politycznej. Jeśli już to wszystkich po trochu, a jeśli czyjaś wina jest większa to tego który syf po sobie zostawił a nie tego który zastał. Aczkolwiek najbezpieczniej jest nie brać którejkolwiek ze stron, bo w krótkim czasie można się nieźle "przejechać". Wina PZM jednak pozostaje jak dla mnie poza jakąkolwiek dyskusją. Nie było by problemu że Lotos wycofał wsparcie, gdyby w Polsce istniał jakiś sensowny rynek sponsoringu rajdowego. Problem w tym że od lat nie istnieje i dlatego koniec Lotosu oznacza automatycznie koniec świata. Ten mechanizm objawiał się w działaniu już wielokrotnie i nie zostały z tego wyciągnięte kompletnie żadne wnioski.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Diwados1 » czwartek, 21 kwi 2016, 13:33

A ja zgodze sie w 100% z "zoltodziobem", jesli wy myslicie, ze sponsoring Kubicy moglby kiedykolwiek podniesc sprzedaz Lotosu to jestscie chyba dzieciakami. Lotos globalnie to zaden gracz na rynku ropy naftowe, owszem sponsoring Roberta piarowo przede wszystkim byl celny i zapewne nikt w Lotosie nawet nie liczy na wzrosty sprzedazy dzieki tej "inwestycji". I mimo, ze kocham rajdy to jak mozna dziwic sie, ze przestali wykladac grube miliony kiedy firma przynosi straty, co jest poklosiem ssania na prawo i lewo spolek panstwowych i mydlenia spoleczenstwu oczy, ze przeciez jest zaje.....cie. Zadajcie sobie pytanie, czy majac firme przynaszaca straty inwestowal bym w niszowy sport z czego i tak zwrotu w postaci zwiekszenia sprzedazy bym nie dostal? To juz macie odpowiedz. I nie wyjezdzajcie prosze z obsadzaniem teraz stanowisk przez kolesi bo tak bylo zasze a w ostatnim czasie nawet (kilku lat) nie wiecie nawet jak bardzo. Aaale to by trzeba bylo pozytac, obiektywnie spojzec na sprawe anie oglada "wiadomosci" lub czytac inne "gazety".
Diwados1
 
Posty: 41
Dołączył(a): sobota, 29 sie 2015, 10:55

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Forester » czwartek, 21 kwi 2016, 14:02

żółtodziobie....jeśli już patrzysz na wynik finansowy jakieś firmy to sprawdź z czego wynika strata (lub zysk) zanim zaczniesz komentować.
Strata Lotosu wynika wyłącznie z przeszacowania zapasów ropy naftowej. Jak spadała jej cena wszyscy wiedzą. Równie dobrze za "zyskowne" firmy uznaje się te , które mają nagły wpływ za sprzedaż biurowca lub wypłatę ubezpieczenia. Tzw zjawiska nadzwyczajne nie mają nic wspólnego z działalnością operacyjna.

Usunięcie Kubicy jest czysto polityczne. Ostatnio pojawiła się informacja , że Kubica zaoszczędził 20 mln złotych rocznie nie płacąc podatków...w Polsce. Normalnie wróg publiczny nr 1.
Forester
N1
 
Posty: 55
Dołączył(a): niedziela, 24 sie 2014, 11:05

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez wanderer » czwartek, 21 kwi 2016, 14:26

Forester napisał(a):Usunięcie Kubicy jest czysto polityczne. Ostatnio pojawiła się informacja , że Kubica zaoszczędził 20 mln złotych rocznie nie płacąc podatków...w Polsce. Normalnie wróg publiczny nr 1.

Ta informacja to odgrzewany kotlet, sprzed ponad 5 lat, kiedy Kubica zarabiał w F1. Mało tego zarzut jest absurdalny, bo trudno oczekiwać od Kubicy płacenia podatków w Polsce, jeśli wyprowadził się z kraju w wieku 13 lat. :D
Największym wrogiem publicznym byłby tu sam Pis, który stanowił prawo pod najbogatszych likwidując np podatek spadkowy. W przypadku dzieci Kulczyka skarb państwa stracił na tym miliardy.
wanderer
A6
 
Posty: 1087
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez żółtodziób » czwartek, 21 kwi 2016, 14:37

@ Diwados1 - dyskutować wolno, ale nie wolno wyzywać ludzi od dzieciaków. Nie ważne czy się z nimi zgadzasz czy nie. Możesz za coś takiego dostać ostrzeżenie.

@ Forester
Strata Lotosu wynika wyłącznie z przeszacowania zapasów ropy naftowej


Serio myślisz,że nie sprawdziłem? Po pierwsze pisałem o tym,że istotnym czynnikiem był spadek wartości ropy, ale nie jedynym. Lotos byłby na plusie gdyby nie to, spadło to o czym mówisz, czyli zysk z działalności operacyjnej, te dane były zawarte na jednej z wylinkowanych przeze mnie stron i nawet nie zadałeś sobie trudu żeby do nich zajrzeć:

Rok 2011 1 085 473,00
Rok 2012 312 756,00
Rok 2013 166 600,00
Rok 2014 -1 393 008,00
Rok 2015 423 398,00

Pomijając potężną stratę na poziomie operacyjnym w 2014 roku to chudy był też rok 2013. Poważne załamanie cen ropy miało miejsce w połowie 2014 roku. http://stooq.pl/q/?s=cl.f&c=3y&t=l&a=lg&b=0, więc to co piszesz absolutnie nie tłumaczy słabych wyników w roku '13.

Poza tym nawet gdybyś miał rację i faktycznie całe nieszczęście to by była taniejąca ropa to i tak wykazując takie straty rozsądnie jest ograniczyć wydatki poczynając od tych najbardziej nieefektywnych.

Poza tym przeczytaj sobie dokładnie jeden z wcześniejszych moich wpisów. Dokładnie o tym pisałem, że częściowo za słabe wyniki odpowiada słaba koniunktura. Ale zaznaczyłem, że nie wyłącznie i że słabe zarządzanie to niestety nie jest tylko przypadłość Lotosu, ale też wielu innych spółek. Analogiczna sytuacja jest w KGHMie. Stratę w tym roku wykazali głównie dlatego, że zrobili odpis ze względu na spadek wartości inwestycji zagranicznych. Ale wynik finansowy bez uwzględniania tej sytuacji również nie powala na glebę jeśli się go zestawi z latami ubiegłymi. Prawda jest taka,że PO nie nagrabiło, aż tak mocno jak uważa PIS, ale nie ma wątpliwości co do tego, że nie zostawili tych spółek w dobrej kondycji.

Usunięcie Kubicy jest czysto polityczne. Ostatnio pojawiła się informacja , że Kubica zaoszczędził 20 mln złotych rocznie nie płacąc podatków...w Polsce. Normalnie wróg publiczny nr 1.


Uprzedzam, że takie wpisy będę kasował. To jest czysta insynuacja. Sugerujesz że PIs wziął go na celownik bo płaci podatki za granicą jak prawie wszyscy co lepsi nasi sportowcy, o biznesmenach nie wspominając? Chcesz pogadać o liczbach i o tym skąd się wziął taki a nie inny wynik Lotosu - proszę bardzo, tylko na drugi raz się przygotuj. Chcesz uprawiać dyskusję w stylu "Donald lepszy od Kaczora" to sorry, ale na takie coś to faktycznie nie ma tu miejsca.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

Powrót do Hyde Park

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości