Zamknięcie drogi

Dla tych, którzy zaczynają i tych, którzy już wygrywają - dajcie sobie znać, gdzie się można poganiać!

Moderator: SebaSTI

Zamknięcie drogi

Postprzez icemanevo » niedziela, 13 mar 2016, 18:00

[..........................]
Ostatnio edytowano wtorek, 25 kwi 2017, 13:22 przez icemanevo, łącznie edytowano 2 razy
icemanevo
 
Posty: 4
Dołączył(a): sobota, 23 mar 2013, 18:20


Re: Zamknięcie drogi

Postprzez Taurus » niedziela, 13 mar 2016, 23:20

w zależności od tego czy jest to droga gminna czy powiatowa udajesz się do odpowiedniego urzędu. trzeba poinformować mieszkańców odpowiednio wcześnie i pewnie przygotować plan zabezpieczenia oraz zorganizowac straż i karetkę. jak wezmiesz dwie załogi i kazda zapłaci po 2000 to moze z 1500 ci zostanie na czysto.
Taurus
N2
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 6 lut 2016, 15:23

Re: Zamknięcie drogi

Postprzez piotrg » poniedziałek, 14 mar 2016, 01:40

icemanevo napisał(a):Witam,
czy ktoś ma informacje na temat zamknięcia/wyłączenia z ruchu drogi w celach treningu indywidualnego? Jak to wygląda od strony administracyjno-organizacyjno-finansowej?
Z góry dziękuję za podzielenie się wiedzą.


Przede wszystkim żeby ci ktoś doradził to musisz powiedzieć o jakim ogólnie poziomie cenowym "rajdowania" myślisz, żeby cie nie pytać ile masz na koncie :wink: to napisz jakiej wartości autem rajdowym (rozumiem że jak chcesz drogę zamykać to nie po to żeby sobie pseudo jakimś sportowym audi tt w klapeczkach bez kasku na głowie poszaleć) chcesz trenować (np do 30tyś) i do czego ci ten trening (w jakim cyklu chcesz startować: rsmp czy amatorki).

Taurus

Jak ktoś chce zarabiać kasę na organizacji testów dla zawodników to nie pyta na forum jak to zrobić :shock: , tu raczej amatorzy dyskutują nikomu nic nie ujmując.
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 353
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: Zamknięcie drogi

Postprzez posejdon » poniedziałek, 14 mar 2016, 14:03

piotrg napisał(a):Przede wszystkim żeby ci ktoś doradził to musisz powiedzieć o jakim ogólnie poziomie cenowym "rajdowania" myślisz, żeby cie nie pytać ile masz na koncie :wink: to napisz jakiej wartości autem rajdowym (rozumiem że jak chcesz drogę zamykać to nie po to żeby sobie pseudo jakimś sportowym audi tt w klapeczkach bez kasku na głowie poszaleć) chcesz trenować (np do 30tyś) i do czego ci ten trening (w jakim cyklu chcesz startować: rsmp czy amatorki). .

Czy wartość albo marka auta bądź rodzaj obuwia ma znaczenie przy zamykaniu drogi? W urzędzie pytają o takie rzeczy? Myślałem, że pytają tylko o to, którą drogę chcemy zamknąć, w jakim celu i na ile czasu.
Rozwiń proszę temat.
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 702
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Zamknięcie drogi

Postprzez icemanevo » poniedziałek, 14 mar 2016, 18:56

[..........................]
Ostatnio edytowano wtorek, 25 kwi 2017, 13:22 przez icemanevo, łącznie edytowano 1 raz
icemanevo
 
Posty: 4
Dołączył(a): sobota, 23 mar 2013, 18:20

Re: Zamknięcie drogi

Postprzez posejdon » wtorek, 15 mar 2016, 00:10

icemanevo napisał(a):Dlatego jak masz informacje o kosztach zarówno amatorki jak i rsmp, z chęcią poczytam.

No właśnie też chciałbym się dowiedzieć jaka dla zarządcy drogi jest różnica czy droga będzie zamknięta na wyścig rowerowy czy na WRC.
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 702
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Zamknięcie drogi

Postprzez Mroowa » wtorek, 15 mar 2016, 00:41

zamknięcie drogi to nie jest takie hop siup. I raczej za zamknięcie w urzędzie się nie płaci. Bardziej trzeba mieć właśnie plan zabezpieczenia, karetkę straż, policję i to generuje koszty, które czasem na pewno są przesadzone. Do tego ludzie którym musisz zapłacic za zabezpieczenie, bo skończyły się czasy ludzi którzy stoją, żeby sobie obejrzeć kolorowe autko...
Avatar użytkownika
Mroowa
S2000
 
Posty: 3499
Dołączył(a): środa, 14 sty 2004, 19:38
Lokalizacja: Bielawa GG:6570337

Re: Zamknięcie drogi

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 15 mar 2016, 01:22

Mroowa napisał(a):zamknięcie drogi to nie jest takie hop siup. I raczej za zamknięcie w urzędzie się nie płaci. Bardziej trzeba mieć właśnie plan zabezpieczenia, karetkę straż, policję i to generuje koszty, które czasem na pewno są przesadzone. Do tego ludzie którym musisz zapłacic za zabezpieczenie, bo skończyły się czasy ludzi którzy stoją, żeby sobie obejrzeć kolorowe autko...

Za zamknięcie drogi też płacisz- od metra kwadratowego. Zarządca ustala sobie swoje stawki za "zajęcie pasa drogowego". Takie opłaty uiszcza się gdy stawiasz rusztowanie na chodniku, zakopujesz jakieś przewody w poprzek drogi to i na pewno przy testach rajdowych będą wołać kasę. Do tego musisz przedstawić projekt zmiany organizacji ruchu drogowego oraz wprowadzić odpowiednie oznakowanie.
Z tego co słyszałem to należy również poinformować wcześniej mieszkańców (co wydaje się logiczne). Tak jak wspomniano wcześniej jeszcze karetka, straż i sejfciarze.
Nie organizowałem takich rzeczy ale ogólnie troszkę na szacowaniu wydatków się znam. Moim zdaniem koszty takiego 3 km asfaltowego odcinka powinny zmieścić się w 10 tysiącach: 5 na opłatę za drogę (ale to trzeba sprawdzać lokalnie) i projekt, 3 na karetkę i straż, 2 na wypożyczenia znaków i kilku ludzi do obstawy. Dla klienta należy doliczyć jeszcze swój zysk, koszty załatwiania i latania po urzędach oraz ew VAT. Jak ktoś wie lepiej to niech mnie poprawi.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A5
 
Posty: 917
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Zamknięcie drogi

Postprzez andrew88 » wtorek, 15 mar 2016, 09:45

Wydaje mi się, że w tym przypadku zarządca nie pobiera opłaty za zajęcie drogi lub jest ona jakoś zmniejszona. Przyjmując, że chcemy wykorzystać 3 km drogi o szerokości 4 m, to w moim powiecie opłata za zajęcie pasa drogi powiatowej wyniosłaby 96 tysięcy złotych. Tu już kiedyś był "liźnięty" temat organizacji testów: viewtopic.php?p=294217#p294217
Avatar użytkownika
andrew88
A5
 
Posty: 604
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: Zamknięcie drogi

Postprzez icemanevo » wtorek, 15 mar 2016, 11:46

[..........................]
Ostatnio edytowano wtorek, 25 kwi 2017, 13:22 przez icemanevo, łącznie edytowano 1 raz
icemanevo
 
Posty: 4
Dołączył(a): sobota, 23 mar 2013, 18:20

Re: Zamknięcie drogi

Postprzez piotrg » wtorek, 15 mar 2016, 18:52

icemanevo

Myślałem że pytasz praktycznie bo potrzebujesz sam pojeździć.
Pytałem o budżet bo jeśli dysponujesz rajdowa astra jedynką to nie widzę sensu rozmawiania o zamykaniu drogi bo to jest według mnie zarezerwowane dla kierowców chcących testować auta od R2 do góry, generalnie dla zawodników z dużym budżetem. A jeśli pytający takowego nie posiada to szkoda czasu o tym dyskutować, lepiej skupić się na tym na co możemy sobie pozwolić.
Jeśli szukasz wiedzy do pisania powiedzmy jakiejś pracy na ten temat to wybrałeś sobie ciężki temat.

Na temat zamykania drogi to nic ci nie powiem bo to nie mój budżet więc się nie interesowałem, przypomnij się na pw za jakieś 3 tyg to jak będę w AK to może ktoś coś powie na ten temat. A tak na logikę to jest temat rzeka (kupa pozwoleń i procedur jak to w sporcie motorowym - jak coś się stanie żeby nie było problemów), według mnie to organizują to głównie ekipy obsługujące rajdówki (mają kontakty i wiedzą do kogo uderzyć bo robią to nie pierwszy raz), zobacz że odbywają się te testy stale w tych samych lokalizacjach (z reguły takie po których kiedyś lub obecnie szły jakieś oesy - urzędnicy wiedza co to są rajdy) - czyli ekipa X ma telefon do konkretnego urzędnika - dzwoni a on dalej ciągnie za dalsze sznurki, generalnie wszyscy wiedzą o co chodzi łącznie z mieszkańcami. A teraz pomyśl że jedziesz w jakieś rejony pod tym względem dziewicze - myślę że do kogo byś nie uderzył to byłaby odpowiedź - ALE O CO CHODZI JAKIE ZAMYKANIE DRÓG I WYŚCIGI PO NASZYCH DROGACH i wcale nie będzie to dziwne i takie polskie, po prostu mało ludzi na świecie wie co to są rajdy a co dopiero testy.
Generalnie ciężko ci będzie pozyskać konkretną wiedzę na ten temat, musiałbyś znać kogoś z którejś ekip obsługujących rajdówki w polsce lub po prostu sam chcieć testować i dzwonić do ekip które robią aktualnie testy dla zawodników których obsługują i pytać czy można dołączyć i ile trzeba zapłacić. Zauważ że na takich testach najczęściej trenuje kilku zawodników znanych i jeden czy dwóch mniej - czyli pewnie podpinają się do takich testów bo organizacja samemu jest skomplikowana i bardzo droga.

Jeśli chodzi o testy bardziej przyziemne finansowo to można testować np na torze rallycrosowym, jest tam trochę gładko trochę wyrypu asfaltowego i trochę szutru czyli w miarę rajdowa nawierzchnia. Pytałem rok temu dla siebie - W AK rzemieślnik wynajęcie dla członka AK to była kwota 400-600 zł (nie pamiętam dokładnie ale w tym zakresie) dla niezrzeszonego 4000 (czyli trzeba się najpierw na pewno zapisać :) 100 wpisowe i 70 składka) musiał byś zapytać czy była to opcja dostępna dla zawodnika z licencja czy bez i czy można się od tak zapisać do AK żeby tanio potestować, ja nie pytałem bo byłem członkiem i miałem aktywną licencję. Tu możesz zasięgnąć info telefonicznie u pana Jakuba Mroczkowskiego, natomiast w tej chwili tor jest w remoncie a jak będzie nowy ceny i zasady mogą się zmienić.
Możesz zapytać jak to wygląda na torze w Toruniu z tego co wiem działają tam zawodnicy z rsmp Bilski / Gagacki.
Generalnie w przeciwieństwie do zamykania drogi tu jest nieporównywalnie mniej formalności, rozmawiasz z ludźmi którzy wiedzą co potrzebujesz i mają swoją drogę :) i jedną rozmową załatwiasz wszystko.
A moim zdaniem najlepsza i najtańsza zarazem opcja na testowanie to jest zgłaszać się do imprez amatorskich, jest tego sporo, jak ma się licencję lub auto nie spełniające kryteriów to jest najczęściej klasa gość i po problemie. Koszty to wpisowe + paliwo i logistyka.
To tyle co mogę ci podpowiedzieć.
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 353
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: Zamknięcie drogi

Postprzez @luki rally@ » środa, 16 mar 2016, 00:27

Ogranizujemy testy i tak po kolei: Zgoda włodarza gminy(wykorzystujemy drogi gminne),bez opłaty-tyle że droga ma być doprowadzona do stanu sprzed testów,zgoda mieszkańców(najlepiej na piśmie,podpisy),plan zabezpieczenia,Policja,Straż,Karetka,znaki,łączność.
Avatar użytkownika
@luki rally@
N3
 
Posty: 246
Dołączył(a): poniedziałek, 11 cze 2007, 19:26


Powrót do KJS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości