Zwiększanie osiągów silnika

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Zwiększanie osiągów silnika

Postprzez Bojarski » wtorek, 2 paź 2012, 23:33

Dysponuję ok 5tyś. i mając seryjny silnik jedynie ze zrobionym dolotem i wydechem tak się zastanawiam na co najlepiej wydać te pieniądze żeby zyskać jak najwięcej osiągów :?: tak myślę może jakiś komp z dobrą mapą :?: czy kute tłoki, ostrzejsze wałki :?: szpera :?: a może ewentualnie spróbować kupić używaną kłową skrzynię + krótkie przełożenie główne :?: Ale tu pewnie będzie potrzeba trochę więcej funduszy. Jak myślicie :?: Sam już nie wiem :wink:
"Szybkie proste są dla szybkich samochodów, szybkie zakręty są dla szybkich kierowców" C.McRae

Po co nam w KJS klatki, po co żyłowane silniki, im więcej zawodników tym więcej zabawy, więc uczmy się jeździć a fundusze wydajmy na gumę i oktany!!
Avatar użytkownika
Bojarski
 
Posty: 9
Dołączył(a): niedziela, 5 lut 2012, 20:27


Re: Zwiększanie osiągów silnika

Postprzez THIM » środa, 3 paź 2012, 00:11

Nie wolno, Unia zabrania.
Ana serio to zawias, hamulce rozumiem masz zrobione. Z tego co wymieniłeś, wybrałbym chyba szperę. Tłoki bardziej dają wytrzymałość na dużą moc, to sam fundament grubszych modyfikacji. Wałek ZTCW zadziała dopiero z obróbką mechaniczną silnika (zwłaszcza głowicy). Kłówka, zwłaszcza używana, starczy na tyle ile będziesz zbierał następne 5 koła, może na krócej.
A właściwie... jakie auto, gdzie nim startujesz? ;)
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zwiększanie osiągów silnika

Postprzez CZUCZU » środa, 3 paź 2012, 09:49

Krótkie główne i szpera da zawsze najwięcej bo trakcja to podstawa
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Zwiększanie osiągów silnika

Postprzez MSG Racing » środa, 3 paź 2012, 13:48

Dokładnie głównie i szpera. Ale to może Cie sporo więcej wynieść. Silnik to jak już trochę ostrzejsze wałki, plus obróbka głowicy i strojenie. Ale ja bym wybrał to co na początku napisałem. Główne może dać mega różnice a ryzyko awarii jest jak na seryjnym silniku.
Kłowa skrzynia? Wiesz jaki to jest koszt kupna i utrzymania? Chyba że do CC od Kałuży. Po za tym kłowa to nie znaczy, że będziesz mógł bez sprzęgła zmieniać biegi. Dla przykładu używane nie zajechane kłówki do Opli to ok 15tyś zł i są jedne z najtańszych.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Zwiększanie osiągów silnika

Postprzez Kalamasz » środa, 3 paź 2012, 14:33

ja u siebie w rajdówce miałem 170km lecz seryjną skrzynie i to moim zdaniem było dużym ninusem. Dlatego jeśli ja miałbym w tamtym momencie cos zmieniać to tylko skrzynia na krótką. Szpera podobno też piekna sprawa ale nie wiem jakie masz auto i jak z kosztami podzespołów.
Avatar użytkownika
Kalamasz
N1
 
Posty: 90
Dołączył(a): sobota, 8 paź 2005, 19:07
Lokalizacja: okolice Rzeszowa

Re: Zwiększanie osiągów silnika

Postprzez CZUCZU » środa, 3 paź 2012, 16:37

Szpera to podstawa i tyle. Ja buduje a grupe na ori skrzyni. Strojenie i docieranie na serii, ale już 1szy start na zeszperowanej krótkij.
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość