Otulina homologowana

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Otulina homologowana

Postprzez Lolek744 » środa, 15 gru 2010, 16:32

Witam. Mam takie pytanko do osób troszkę bardziej zorientowanych w kwestii przepisów lub po prostu znających sprawę z autopsji.

Otóż sprawa tyczy się homologowanej otuliny, zgodnie z załącznikiem J musi się ona znajdować wszędzie gdzie głowa/kask może mieć styczność z klatką bezpieczeństwa. W moim wypadku jest to pałąk boczny górny, krzyż nad głową oraz "skośna rurka po prawej stronie drzwi (w przypadku drzwi kierowcy)". Ale to nie istotne, muszę mieć w każdym razie osłonięte 4 rurki po stronie kierowcy i 4 po stronie pasażera.

Pytanie: Czy wystarczy 10cm odcinek otuliny na każdą z rurek? Czy jest to jakoś określane regulaminem lub po prostu sprawdzane na BK?
Lolek744
N2
 
Posty: 114
Dołączył(a): czwartek, 11 cze 2009, 11:45


Postprzez CZUCZU » środa, 15 gru 2010, 20:00

10 cm może być za mało na bk. mi kazali np koło lewej nogi jeszcze dać kawałek otuliny
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez Lolek744 » środa, 15 gru 2010, 21:04

Kurcze, własnie się o to martwie. Bo otulina tania nie jest i miałem nadzieje podzielić jedną sztukę na te 8 czesci (915mm). ;-/

Jakby ktoś miał jakieś pewne info to proszę się nie krępować 8)
Lolek744
N2
 
Posty: 114
Dołączył(a): czwartek, 11 cze 2009, 11:45

Postprzez CZUCZU » czwartek, 16 gru 2010, 08:26

auto pewnie kosztowało z 20 tys a topbie szkoda 100 zł na bezpieczeństwo ?? pozatym mozna kupić w kawałkach po około 410 mm i możesz 3 kupić
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez Lolek744 » czwartek, 16 gru 2010, 11:59

Masz oczywiscie racje, bo nie warto jest oszczedzac na bezpieczenstwie.
Ale nie sztuką jest też oblepić szczelnie klatkę homologowaną otuliną.. Po prostu interesuje mnie kwestia czy powiedzmy 15cm otuliny na elemencie da mi takie samo bezpieczenstwo jak 20cm. Bo jeśli tak to wole zaoszczędzone 100zł wydać na paliwo i potrenować :-)
Lolek744
N2
 
Posty: 114
Dołączył(a): czwartek, 11 cze 2009, 11:45

Postprzez evah » czwartek, 16 gru 2010, 12:31

ty nie pytasz o bezpieczenstwo tylko o "czepialstwo na BK"


rob jak pisza i odpusc temat, bo kto ci odpowie na pytanie czy 10cm chroni tak samo jak 15cm?
evah
 
Posty: 20
Dołączył(a): piątek, 23 paź 2009, 17:32

Postprzez Lolek744 » czwartek, 16 gru 2010, 14:18

Na BK mi powiedza :wink: No dobra, podzielilem sobie na kawałki po 25cm i powinno być spoko.. mam nadzieje :roll:
Lolek744
N2
 
Posty: 114
Dołączył(a): czwartek, 11 cze 2009, 11:45

Postprzez CZUCZU » czwartek, 16 gru 2010, 21:45

powiem ci że koło nogi to ja mam kawałek z 8 cm... i podobało sie to że bezpiecznie itp. Ogólnie to ta otulina przy uderzeniu boli mocno
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez MSG Racing » piątek, 17 gru 2010, 08:18

Bo ta otulina ma być tam gdzie kask może spotkać się z klatką. Kask jest twardy i przy mocniejszym uderzeniu otulina tłumi dobrze. Natomiast uderzenie się nogą czy czymkolwiek bez osłony o nią wcale już może być bolesne.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3647
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez toydols » piątek, 17 gru 2010, 10:22

Koło nóg ma być po prostu otulina. Przepisy mówią o homologowanej tylko przy kasku. Na krzyżu bocznym może być otulina do ocieplania rur, albo choćby (jak to bardzo często się zdarza - sam miałem tak w swifcie) np. czarna taśma klejąca (mcgiver albo np. imitacja karbonu). Homologowana otulina przy nogach, w momencie dzwona zrobi chyba więcej szkody niż pożytku. Natomiast jeśli chodzi o długość kawałków otuliny przy kasku, to ja miałem różne długości na różnych rurach, po prostu tak, żeby kask nie dotknął do rury - kawałki miały długość około 15-25 cm w zależności od tego jaki potrzebny był w danym miejscu.

Tu widać wszystkie kawałki:

Obrazek

A tu widać otulinę (czyli taśmę) na krzyżu bocznym:

Obrazek
toydols
N2
 
Posty: 115
Dołączył(a): czwartek, 18 cze 2009, 14:23

Postprzez Lolek744 » piątek, 17 gru 2010, 11:29

Dzięki wielkie! Właśnie takich informacji oczekiwałem :D

Krzyże już mam oklejone tasiemką :lol:
Lolek744
N2
 
Posty: 114
Dołączył(a): czwartek, 11 cze 2009, 11:45

Re: Otulina homologowana

Postprzez midenek » niedziela, 4 mar 2012, 18:14

a wlasnie co to za tasiemka na krzyżach? bo wszyscy mają taką "pro"... ?
midenek
 
Posty: 21
Dołączył(a): sobota, 16 lip 2011, 18:30

Re: Otulina homologowana

Postprzez Cebeer » poniedziałek, 5 mar 2012, 13:58

GUGU Rules !! a Ty Toydols co to za tynk na dachu tego swifta miales ?? :)
Cebeer
 
Posty: 40
Dołączył(a): poniedziałek, 31 mar 2008, 18:34
Lokalizacja: Katowice, Sarnów


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości