Moc w samochodach WRC

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez delecour » piątek, 6 lut 2009, 19:01

rallykage napisał(a):coś zeby przerwać to pierd..enie o szopenie :

http://www.youtube.com/watch?v=Mx7YY6LW ... re=related

mam nadzieje że nie było :)


hahaha, no tak, pierdo.lenie. Lepiej podniecać się czy dane oklejenie jest ładne albo brzydkie. Albo jeszcze lepiej, dawać linki które były tu po 10 razy.
Przy takim poziomie merytorycznym to można równie dobrze ubijać muche w kiblu.

pierwszy raz od dłuższego czasu przeczytałem tu ciekawą techniczną dyskusję paru bardziej ogarniętych ludzi mających jakąś wiedzę i coś do powiedzenia.

Znawca musiał się wtrącić.
Avatar użytkownika
delecour
 
Posty: 43
Dołączył(a): wtorek, 27 sty 2009, 00:58
Lokalizacja: Tour de Corse


Postprzez schwepes » piątek, 6 lut 2009, 20:29

Mad Max napisał(a): jeśli chodzi o moc Megana Kuliga i innych wynalazków z grupy F2 to z tego co pamiętam u nich nie było górnego limitu mocy i stąd takie moce - nie jestem pewien tej teorii
Jeśli chodzi o WRC to z tego co wszystkim wiadomo WRC powinno mieć według regulaminu 300KM - limit ten został narzucony przy powstawaniu klasy WRC - żeby nie powtórzyła się sytuacja jak z autami B grupowymi

Ograniczenie 300KM nie dotyczy WRC, tylko wszystkich samochodów startujących we "międzynarodowych rajdach pierwszej kategorii" i jest zapisem z Międzynarodowego Kodeksu Sportu. Po drugie jest to ograniczenie do około 300KM ("restricted to approximately 300 hp"), a o to żeby było to przestrzegane, ma dbać FIA wprowadzając przepisy ograniczające tą moc - czyli zwężki, rev limitery itp.

Z tego co pamiętam ten zapis w MKSie był za czasów F2, więc teoretycznie były one w ten sam sposób ograniczone co WRC.

obecnie WRCe mają znacznie więcej koni niż mówi regulamin i większość teamów się z tym nie kryje

Kryją, nie kryją. Wygląda to raczej na umowę dżentelmeńską. Każdy producent przy specyfikacji samochodu podaje moc 300KM, mimo że moc obliczona w punkcie maksymalnego momentu obrotowego (też podanego przez producenta) już jest wyższa. Ale większość osób i tak nie jest sobie w stanie tego wyliczyć, więc jest to w pewnym sensie ukrywanie prawdziwych parametrów.

a organizatorzy nie są w stanie sprawdzić takiego samochodu na badaniu ponieważ na każdym badaniu musieli by miedz hamownię

Przenośne hamownie, przy logistyce jaką dysponują zespoły WRC (nie mówiąc już o organizatorze), to naprawdę nie problem. Szczególnie, że są takie hamownie, które wejdą do większego kombi.

Ale po co hamownia, skoro organizator nie jest w stanie z takim pomiarem nic zrobić. Bo kto ma zadecydować czy przykładowo 320KM to ok. 300KM, czy może już powyżej limitu. Nie ma przepisów dokładnie regulujących to zagadnienie, więc nie ma sensu robić pomiarów. FIA limituje moc pojazdów za pomocą przepisów "wykonawczych", czyli określonych dla danej klasy pojemności, zwężek, limiterów obrotów, ograniczeń dotyczących paliw itd.

ps. miedz hamownię? ;)


update: Nie zauważyłem, że to wątek o filmach. Prośba do moderatora o wydzielenie kilku ostatnich postów do nowego tematu, który można wrzucić np. do "mechaniki rajdowej".
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez bandit » wtorek, 7 kwi 2009, 18:51

Witam czytałem wasze porównanie starych wrc do nowych i znalazłem coś takiego z 1998r http://www.rajdy.v10.pl/Ford,Escort,WRC ... 12808.html widac ze stary escort wrc sporo jeszcze potrafi
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość