zawieszenie na szuter do astry

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

zawieszenie na szuter do astry

Postprzez Mariusz Antonow » poniedziałek, 9 cze 2008, 19:49

Witam. Czy ktroś w temacie poradziłby mi coś na szuter do astry?Czy z opcji - umiarkowana cena zostaje bilstein b6? czy jakas firma oprocz zerkopolu zrobilaby taka b6 na dluzszym tloczysku? A moze gdzies mozna dostac taki zawias w pudelku? Dzieki za pomoc.pzdr
Mariusz Antonow
 
Posty: 23
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 17:14


Postprzez szwabik » poniedziałek, 28 lip 2008, 02:57

Kupujesz B6 i przedluzasz skok w Zerkopolu (aczkolwiek z mojego doswiadczenia wynika ze seryjny dziala najlepiej), sprezyny na tyl zwykle (od kombi za wysokie, a zawsze lepiej te 12mm wyzej i troche bardziej miekko). Na przod najwyzsze przewidziane w Astrze czyli od 1.8-2.0, stoja 53 mm wyzej niz seria GSi.

Jak masz ochote to mozesz pokombinowac z wyzszymi, katalog znajdziesz tu a na samym koncu parametry sprezyn:

http://automotive.lesjoforsab.com/autom ... %20web.pdf
szwabik
 
Posty: 8
Dołączył(a): czwartek, 13 mar 2008, 15:07

Postprzez karcin » niedziela, 24 maja 2009, 22:46

Witam! nie chce mi się zakładać nowego tematu, więc napiszę tutaj
Startuję w Wyścigach Górskich w czechach i chcę kupić jakieś zawieszenie do mojej Astry GSi ale nie wiem co wybrać tzn zastanawiam się między dwoma:
1)
http://www.autoracing.pl/p/122/849/zawi ... 35_mm.html

2) Bilstein B6

jak ktoś miał jakieś doświadczenia z tymi zawieszeniami to niech się wypowie bo chciałbym wszystkie za i przeciw usłyszeć

czy B6 jest twardszy niż seryjny zawias w Astrze itp. itd.
Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7430425065d34ed7 Obrazek
Avatar użytkownika
karcin
A6
 
Posty: 1035
Dołączył(a): czwartek, 19 sie 2004, 17:29
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez fluff » niedziela, 24 maja 2009, 23:11

Hej,
moze niewiele pomoge, ale:
koni mi odradzano, amatorski smigam sobie gsi16v na b6 (sprezyny seria gsi) i jestem z tego zadowolony, tak wiec uwazam ze to bedzie lepsze rozwiazania niz koni.
ale moze niech sie wypowie ktos z wiekszym doswiadczeniem;)
pozdrowionka
Power Is Nothing Without Control!
Duval ognia!!!
Avatar użytkownika
fluff
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): niedziela, 3 sie 2003, 21:47
Lokalizacja: trojmiasto

Postprzez karcin » niedziela, 24 maja 2009, 23:12

A jak z twardością B6 ?
są dużo twardsze od seryjnych GSi czy jak to z nimi jest ?

Kurcze Koni mnie przyciąga bo ma regulacje a B6 jej nie ma no ale sam nie wiem co będzie lepszym wyborem :/
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7430425065d34ed7 Obrazek
Avatar użytkownika
karcin
A6
 
Posty: 1035
Dołączył(a): czwartek, 19 sie 2004, 17:29
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez Beret » niedziela, 24 maja 2009, 23:58

gadalem o zawiasie z moim "inzynierem" jak jeszcze mialem w civica z koni. mowil, ze jak mam budowac rajdowke, to musze liczyc sie z wymiana na b6. zdziwilem sie dlaczego. generalnie koni jest mniej wytrzymale i jednak gorzej pracuje na wyzszych predkosciach. mowil nawet, ze w jednym z obslugiwanych przez niego samochodow (btw astra gsi) bylo koni a wlasciciel po pierwszym rajdzie na tym zawiasie wymienil na b6.
ja jak juz pisalem w civicu mialem koni, teraz w lanosie mam b6. szkoda, ze sa to rozne samochody ale uwazam, ze na asfalcie lepiej jezdzilo mi sie civiciem na koni (ale auto samo w sobie nizsze i sporo nizej zawieszone bylo niz lanos) ale za to duuuuuuuzo lepiej lata mi sie lanim na szutrze. majac do wyboru jedno zawieszenie na obie nawierzchnie wybralbym raczej b6 i kombinowal ewentualnie z gwintem, pytanie tylko, czy robic to z jednymi sprezynami czy miec jednak inne na szuter i inne na asfalt. pamietaj, ze jak sie za bardzo podniesie na gwincie to sprezyna przestanie pracowac jak Bog przykazal :)
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1231
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez karcin » poniedziałek, 25 maja 2009, 00:09

No tak ale ja nie potrzebuję zawieszenie na szuter tylko na asfalt ;)
coraz bardziej przekonujecie mnie żeby kupić jednak B6 bo generalnie to interesuje mnie jazda przy bardzo dużych prędkościach bo są to prędkości grubo ponad 160km/h więc interesuje mnie własnie sztywność przy takich prędkościach.
Najlepszym rozwiazaniem by był totalny beton ale takim autem już nie mógł bym jeździć na codzień, więc chciałbym coś dobrego co spełni moje oczekiwania.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7430425065d34ed7 Obrazek
Avatar użytkownika
karcin
A6
 
Posty: 1035
Dołączył(a): czwartek, 19 sie 2004, 17:29
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez chodek » poniedziałek, 25 maja 2009, 00:31

Ja mam u siebie żółte koni-auto podobne do astry-Vectra A.

Zawias najlepiej sprawuje się na płaskiej nawierzchni, tylko że w takie coś rzadko występuje w polskiej florze i faunie.Na dziurach nie jest już tak fajnie bo auto lubi podskakiwać i nie prowadzi się już tak fajnie, natomiast co do prowadzenia nie mam żadnych zastrzeżeń-samochód jest bardzo neutralny-podsterowność raczej tu nie występuje. Co do regulacji-jeżdżę na najbardziej miekkich nastawieniach a i tak można plomby pogubić.
C20XE
Avatar użytkownika
chodek
A6
 
Posty: 1025
Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 16:11
Lokalizacja: Przasnysz/Wa-wa

Postprzez voytec » poniedziałek, 25 maja 2009, 01:41

Nie wiem, czy moje doswiadczenie jest wystarczajace ;-), ale IMHO empirycznie:
- Koni Sport spod zapodanego linka to dobry zestaw, ale znaczaco do ambitnej jazdy codziennej/track days/kjs. Charakterystka pracy to kwestia indywidualna. Podstawowa wada jest brak _fabrycznej_ technologii regeneracji, przynajmniej w RP nikt nie ma autoryzacji. Oczywiscie wiele f-m podejmie sie takiego zabiegu, ale w praktyce nie uzyska sie zadnej gwarancji - ani parametrow, ani technicznej.
- Jesli cos bardziej wyczynowo to faktycznie Bilstein. I teraz - poczawszy od serii Sport B6 jest to jak najbardziej ustawialny amortyzator, z tym, ze na poziomie serwisowym. Jesli seryjna charakterystyka jest nieodpowiednia w Warszawskiem Zerkopolu mozna dokonac odpowiedniej modyfikacji (regeneracji "zmeczonych" rowniez) wg zadania, badz w oparciu o doswiadczenie f-my (z uwzglednieniem charakteru zawodow). I jest to wszystko zgodne z technologia Bilsteina (to nie jest reklama - poprostu jedyna znana mi f-ma z autoryzacja i na dodatek bardzo kompetentna za sprawa osoby p.Bienczyka). Skoro watek tyczy sie wyscigow gorskich to warto rozwazyc zastosowanie amorow B8 Sprint - jest to tozsama technika, ale skrocony skok i bardziej torowa konfiguracja (tez regulowana). Na serii Sport mozna jezdzic na codzien, wypadajace plomby to tez czasem kwestia fachowosci stomatologa :D
Do tego przydalby sie jeszcze sprezyny - tutaj tez dobiera sie najlepiej doswiadczalnie, ale generalnie wchodzi na to, ze H&R ma szersza game do wyscigow, Eibach do rajdow. Nie wyklucza to tez innych producentow, gdyz dobrze kierowac sie zakladna sztywnoscia, a nie wylacznie znana marka na pudelku.
Mam nadzieje, ze powyzszym chociaz nie skomplikowalem tematu :wink:
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość