Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

rajdowe i nie tylko... ale lotnicze, to raczej nie tu ;-)

Moderator: SebaSTI

Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

Postprzez posejdon » piątek, 6 lis 2015, 23:08

Fajnie to wychodzi. Cały czas śledzę i z niecierpliwością czekam na kolejne aktualizacje.

Tak sobie pomyślałem, że chyba lepiej byłoby taki prosty napis jak ten na lotce wymalowac od szablonu. Bardzo uprosciloby to pracę. Bardzo nie lubię kłaść dużych kalek i unikam tego jak tylko się da :-)
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 702
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno


Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

Postprzez Mad Max » niedziela, 8 lis 2015, 12:43

posejdon napisał(a):Tak sobie pomyślałem, że chyba lepiej byłoby taki prosty napis jak ten na lotce wymalowac od szablonu. Bardzo uprosciloby to pracę.
Niestety ale prawda jest zgoła inna, już tłumaczę dlaczego.
Pierwsza sprawa jest taka że trzeba by było przygotować taki szablon samemu - trzeba pamiętać że grubość np litery T to niespełna 1mm (a jak zrobić np litere N która dodatkowo ma krzywizny albo literę E gdzie są wąskie paski ??), następnym problemem jest krzywizna powierzchni samego spojlera, idąc dalej szablon musiał by szczelnie przylegać do lotki więc trzeba by go było przykleić a tu pojawia się problem z okleiną kalki carbonu - kalki są bardzo czułe na przyklejanie wszelakich taśm które jak się odrywa odchodzą razem z kalką (jeśli będę miał możliwość to kiedyś pokaże jak to wygląda) więc jest prawie pewne że uszkodzi się ją, ostatnim problemem jest farba którą trzeba by pomalować sam napis, a używając farby białej kładzionej na ciemną powierzchnię trzeba jej użyć dość sporo co po zdjęci szablonu spowoduje "schodek" miedzy kolorem białym a samą powierzchnią spojlera - poza tym śmiem twierdzić że ten pomalowany napis będzie grubszy nisz okleina której używa się w realu.
posejdon napisał(a):Bardzo nie lubię kłaść dużych kalek i unikam tego jak tylko się da :-)
Ja też tak miałem, ale od kiedy zacząłem stosować specjalne płyny do kalek ich kładzenie stało się jednym z najbardziej lubianych elementów jeśli chodzi o budowę rajdówek. Ja używam produktów Microscale - SET pod kalki oraz SOL na kalki - buteleczki nie są jakieś specjalnie duże ale starczają na kilkanaście modeli i w tej chwili nie wyobrażam sobie nie korzystania z nich - do tego przy kładzeniu kalek wspomagam się suszarką do włosów.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3758
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

Postprzez posejdon » wtorek, 10 lis 2015, 01:10

Na Allegro jest firma Pastella, która za niewielkie pieniądze wycina takie maski do malowania. Bez problemu wycinaja elementy nawer 0,3 mm szerokości. Jeśli chodzi o wytrzymałość podłoża przy odklejaniu to klej na nich nie jest specjalnie mocny a poza tym mozna go różnymi sposobami osłabić. Samo podłoże również mozna wzmocnić warstwą mocnego klaru. Żeby kalka dobrze sie trzymała mozna ją polozyc np. na Sidolux - nie oderwiesz, najwyżej zeskrobiesz i to tez z trudem. Co do krycia białej farby i grubości jej warstwy to z powodzeniem wystarczy jej tyle co grubość kalki a podejrzewam, że nawet mniej bo nie musi być tak naprawdę śnieżnobiała - kontrast z ciemnym tłem zrobi swoje ;-).

Nie wiem czy moje rady są użyteczne w cywilach bo ja robię samoloty i w inny sposób na to patrzę bo trochę inaczej to wszystko wygląda ale myślę, że fajnie byłoby wykorzystać techniki również z innych dziedzin modelarstwa. Popatrz jak wykonywane sa modele np. czołgów. Chodzi o sposób w jaki są ubrudzone. Nie widzisz pewnych analogii do samochodow rajdowych? One w zasadzie tez zazwyczaj są utytlane. Prawdopodobnie w moim wykonaniu zlamie wszelkie kanony modelarstwa samochodowego ale marzy mi się taka rajdowka w stanie "po dwóch oesach" na półeczce i jestem coraz blizszy realizacji tego planu. Kusisz ;-)
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 702
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

Postprzez Mad Max » wtorek, 10 lis 2015, 14:07

posejdon napisał(a):Na Allegro jest firma Pastella, która za niewielkie pieniądze wycina takie maski do malowania. Bez problemu wycinaja elementy nawer 0,3 mm szerokości. Jeśli chodzi o wytrzymałość podłoża przy odklejaniu to klej na nich nie jest specjalnie mocny a poza tym mozna go różnymi sposobami osłabić. Samo podłoże również mozna wzmocnić warstwą mocnego klaru. Żeby kalka dobrze sie trzymała mozna ją polozyc np. na Sidolux - nie oderwiesz, najwyżej zeskrobiesz i to tez z trudem. Co do krycia białej farby i grubości jej warstwy to z powodzeniem wystarczy jej tyle co grubość kalki a podejrzewam, że nawet mniej bo nie musi być tak naprawdę śnieżnobiała - kontrast z ciemnym tłem zrobi swoje ;-).
OK ja sobie zdaję sprawę że są takie możliwości, tylko po co wychodzi przed szereg i kombinować z czymś co świetnie się sprawdza ?? Po prostu moim zdaniem jest to w tym wypadku przerost formy nad treścią.
Co innego gdy mam do zrobienia coś co ja zrobiłem w przypadku Focusa 2000 gdzie Hasegawa kolor niebieski zrobiła w postaci kalki - natomiast ja w swoim modelu ten fragment pomalowałem farbą, tak samo jak pole na masce oraz spojlerze
kalka - http://www.model-making.eu/zdjecia/3/0/ ... 0212_1.jpg

posejdon napisał(a):Nie wiem czy moje rady są użyteczne w cywilach bo ja robię samoloty i w inny sposób na to patrzę bo trochę inaczej to wszystko wygląda ale myślę, że fajnie byłoby wykorzystać techniki również z innych dziedzin modelarstwa. Popatrz jak wykonywane sa modele np. czołgów. Chodzi o sposób w jaki są ubrudzone. Nie widzisz pewnych analogii do samochodow rajdowych? One w zasadzie tez zazwyczaj są utytlane. Prawdopodobnie w moim wykonaniu zlamie wszelkie kanony modelarstwa samochodowego ale marzy mi się taka rajdowka w stanie "po dwóch oesach" na półeczce i jestem coraz blizszy realizacji tego planu.
Oczywiście że widzę analogie i oczywiście że można je stosować tylko tak jak wspominałem wcześniej stosuję techniki które są w tym przypadku sprawdzone - jeśli postanowisz kiedyś zbudować jakąś rajdówkę chętnie zobaczę wynik stosowania technik o których piszesz.
Osobiście wolę czyste rajdówki niż ubrudzone - poza tym widziałem zaledwie kilka które był "fanie" ubrudzone.
Oczywiście zachęcam też do pokazania tej "dłubaniny" oraz jej wyniku :wink:

posejdon napisał(a):Kusisz ;-)
Oj tam, oj tam :twisted: :mrgreen:
Jeszcze ci się spodoba i dopiero będziesz miał dylemat co składać 8)
Powiem ci tylko tyle że odnośnie sklejania to ja mam odwrotnie niż Ty... jak bym nie składał rajdówek to bym na pewno sklejał samoloty :)
Ostatnio edytowano czwartek, 6 lip 2017, 11:57 przez Mad Max, łącznie edytowano 1 raz
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3758
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

Postprzez Mad Max » czwartek, 19 lis 2015, 20:16

Dziś przyszła kolej na podwozie - wykonane jest jako jeden element (jedyne co się dokleja to tłumik z końcówka rury wydechowej) tak ze za specjalnie nie ma co tu opowiadać - zaskoczył mnie fakt braku w zestawie takich elementów jak drążki kierownicze oraz elementy napędu jak półosie, a wahacze jak widać wyglądają trochę mizernie (szczególnie ten z tyłu) poza pomalowaniem dołożyłem ze swojej strony okleinę cevlaru

kolejny element to koła, tu też za dużo roboty nie było jedyne co trzeba było dorobić to ponawiercać po dwa otwory w tej osłonce na śruby - niestety pomimo używania i kombinowania na kilka sposobów płynów nie udało mi się położyć kalek na koła tak żeby nie było widać tej "otoczki" - stwierdzam jednak że widocznie matowy kolor tak ma bo na fotelach problem również wystąpił (no chyba ze to kwestia użycia innych płynów)
Ostatnio edytowano czwartek, 6 lip 2017, 11:58 przez Mad Max, łącznie edytowano 1 raz
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3758
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

Postprzez Mad Max » czwartek, 26 lis 2015, 20:05

Kolejne małe kroki na przód

boczki pomalowane i obłożone carbonem - muszę jeszcze tylko pomalować klamki


Oraz pełne oszklenie karoserii + siatka w przedniej masce oraz w bocznej części zderzaka, do tego wstawione światła - od razu dodam że tylne światła są zrobione nie do końca z oryginałem ponieważ nie miałem pomysłu jak zamaskować środek żeby zrobić zrobić go przezroczystym, niestety w przeciwieństwie do konkurencji Heller nie zrobił w nich żadny kontórów a dodatkowo odlał je jako jeden element z tylną szybą. Na środkowym słupku oraz na brzegach tylnych bocznych szyb również pojawił się carbon
Ostatnio edytowano czwartek, 6 lip 2017, 11:58 przez Mad Max, łącznie edytowano 1 raz
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3758
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

Postprzez posejdon » piątek, 27 lis 2015, 19:01

Kalki na takich skomplikowanych powierzchniach jak te boczki to układasz suszarką czy same płyny wystarczają? Pytam bo ładnie Ci wychodzi :)
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 702
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

Postprzez Mad Max » piątek, 27 lis 2015, 21:39

Same płyny wystarczą... ale... sam proces się wydłuża i elemenety typu klamki czy jakieś narożniki (takie jak w boczkach) okleja się znacznie trudniej.
Cały myk z suszarką i ciepłym powietrzem polega na tym że przyspiesza proces w którym kalka zmienia swoje właściwości na bardziej "plastyczne" oraz przyspiesza jej wysychanie (przy czym oczywiście swoje na modelu musi odleżeć do pełnego wyschnięcia). Przy użyciu suszarki szybciej wychodzą jakieś bańki powietrza pod kalką oraz szybciej widać miejsca gdzie kalka nie przylega prawidłowo do powierzchni na którą się ją nakłada - w momencie zauważenia takiego zjawiska można to od razu skorygować poprawiając te miejsca jeszcze raz płynami - a jak już złapiesz wprawę to pewne elementy zaczniesz modelować gołymi palcami nawilżonymi płynami.
Żeby nie było tak różowo to z użyciem suszarki trzeba też uważać żeby "nie spalić" kalki więc co za dużo to nie zdrowo.
Jeśli składasz samoloty itp. to na pewno masz jakiś "złom" modelarskim (a w zasadzie można trenować na wszystkim - ja trenowałem na starym pilocie od VHS) oraz pozostałości po kalkomaniach wiec najlepiej sobie po testować samemu - tak jak wcześniej wspomniałem warto.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3758
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

Postprzez posejdon » wtorek, 1 gru 2015, 00:31

Spoko spoko. Ogarniam temat :D . Pytałem z czystej ciekawości.

Aczkolwiek ciekawa sprawa z układaniem kalek gołymi palcami. Nie masz problemu z pozostającymi odciskami linii papilarnych? Dla bezpieczeństwa zawsze używam patyczków uchogrzebów. Ale może za bardzo się z tym czaję?
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 702
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

Postprzez Mad Max » wtorek, 1 gru 2015, 11:59

posejdon napisał(a):Spoko spoko. Ogarniam temat :D . Pytałem z czystej ciekawości.
Aha no to OK, może przyda się innym :wink:
posejdon napisał(a):Aczkolwiek ciekawa sprawa z układaniem kalek gołymi palcami. Nie masz problemu z pozostającymi odciskami linii papilarnych? Dla bezpieczeństwa zawsze używam patyczków uchogrzebów. Ale może za bardzo się z tym czaję?
Jeśli chodzi o układanie palcami to robię to tylko w trudnych miejscach jak zagięcia, rogi, jakieś uwypuklenia itp, resztę układam głównie pędzlem i tak jak Ty uchogrzebkami, linie papilarne nie zostają bo nie wkładam w to zbyt dużej siły a po całej operacji poprawiam to miejsce jeszcze płynami.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3758
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

Postprzez Mad Max » czwartek, 31 gru 2015, 14:54

Ostatni dzień starego 2015 roku wypada również zakończyć modelarskim akcentem :-)
Trochę się wnętrze pozmieniało, fotele wylądowały na swoim miejscu, podobnie jak koło zapasowe. Dorobiłem pasy bezpieczeństwa oraz mocowanie zapasu.
Odrobinę krótsze powinienem zrobić tylko pasy "krokowe"
Ostatnio edytowano czwartek, 6 lip 2017, 11:58 przez Mad Max, łącznie edytowano 1 raz
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3758
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

Postprzez Mad Max » sobota, 9 sty 2016, 11:36

Kolejnym etapem jest ukończenie klatki bezpieczeństwa i zgodnie z zapowiedzią zmieniłem trochę jej wygląd a na taki bliższy oryginałowi - po zrobieniu zdjęć stwierdzam że przy następnym podejściu do C4 od Hellera do przerobienia klatki muszę użyć rurek o mniejszej średnicy.

EDIT. Nie wiem dlaczego ale photobucket wywalił mi zdjęcia z serwera więc muszę wstawić nowe, niestety nowe będą już z kolejnym etapem prac bo całe podwozie z kabiną jest już w jednym kawałku.
Ostatnio edytowano wtorek, 12 sty 2016, 14:16 przez Mad Max, łącznie edytowano 1 raz
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3758
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

Postprzez Tomek K » sobota, 9 sty 2016, 17:15

Cierpliwość i pasja - poziom ekspert. Szacun dla każdego kto takie cuda potrafi i "mu się chce".
www.RallyMedia.pl
Avatar użytkownika
Tomek K
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): czwartek, 25 sty 2007, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

Postprzez Mad Max » środa, 13 sty 2016, 11:32

Tomek K napisał(a):Cierpliwość i pasja - poziom ekspert. Szacun dla każdego kto takie cuda potrafi i "mu się chce".
Pasja tak do rajdów - to jest moja forma ich promowania :wink: a cierpliwości w obecnych czasach potrzeba do wszystkiego :wink: a i tak jestem zdania że jak ktoś nie jest cholerykiem i nerwusem to na spokojnie taki (lub podobny) model jest w stanie zrobić.

No to jeszcze raz zdjęcia ale niestety już z kolejnym etapem prac, połączyłem części podwozia w całość.
Ostatnio edytowano czwartek, 6 lip 2017, 11:58 przez Mad Max, łącznie edytowano 1 raz
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3758
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

Postprzez Mad Max » niedziela, 17 sty 2016, 13:14

Chyba już ostatnia mała aktualizacja przed galerią końcową - dołożyłem boczki i auto dostało "obuwie"
Ostatnio edytowano czwartek, 6 lip 2017, 11:58 przez Mad Max, łącznie edytowano 1 raz
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:
Toyota Corolla WRC - Kuchar/Szczepaniak - 58 Rajd Polski 2001
Mitsubishi Lancer VII WRC - Makinen/Mannisenmaki - Rallye SanRemo 2001
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 3758
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modelarstwo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość