Tuning - Opel Vectra

wszystko o tuningu...

Moderator: SebaSTI

Postprzez żółtodziób » niedziela, 16 paź 2005, 19:30

Nie dajmy się zwariować, jak chcesz mieć mocny silnik to zamień tapczanowóz na jakaś Hondę or sth... Zrób zawias, ale porządnie, nie tak że wstawisz jakieś sportowe sprężynkii tylko od początku do końca dobrze. I jeszcze jedno - na polskich drogach nie ma czegoś takiego jak za wysoki zawias. Te paręcentymetrów w gdół nie spawi że będziesz pokonywać zakręty jak wozem wyścigowym, za to moze się źle skonczyć po przejażdżce po typowej polskiej drodze lokalnej. Sam osobiście "dobiłem" usztywniony, ale tylko lekko (2 cm) obniżony zawias. Trzy osoby na pokładzie, porządna fałda na asfalcie, głuche gruchnięcie z tyłu, znak, że opony otarły o nadkola, od tego czasu uważam że jeśli przerabiać zawias to ograniczy się tylko do twardszych amorów, albo zmienić całość na lekko usportowioną, taką która ustabilizuje auto, ale nie ograniczy jego użyteczności.

Odpuść sobie chipy, strumiennice i takie tam pierdoły. Jak ci przybędzie 5 KM to nawet nie zauważysz, chcesz mieć szybsze auto to idź z tym np. do Chojnackiego. Tanio nie będzie, ale na pewno przyrost mocy będzie znaczący, a silnik nie zatrze się po kilku tysiącach kilometrów. Samego chipa sobie odpusć najpierw zrób hardware a potem niech ci zestroją chip do przerobionego silnika, wtedy to ma sens, garażowe hackerstwo to strata czasu i pieniędzy.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez maverick606 » niedziela, 16 paź 2005, 21:58

Taak....kazdy by chcial miec auto zrobione od poczatku do konca przez profesionalistow.Ale nie jestesmy w stanach! A nawet porownojac do naszych polskich realiow : ja nie jestem Dobrowolski i nie stac mnie na wlozenie kilkuset tys. zl. w auto!
Automobili Lamborghini
Avatar użytkownika
maverick606
 
Posty: 18
Dołączył(a): wtorek, 2 mar 2004, 14:49
Lokalizacja: Wlkp

Postprzez Beret » niedziela, 16 paź 2005, 22:39

co do zawiasu to obnizyc tez warto. ja mam obnizonego civica, ale przede wszystkim mam amory koni sport z regulacja twardosci... jak chce pozapieprzac ustawiam na twardo, raz mi przy jezdzie na twardzielu autentycznie kawalek zeba sie ukruszyl. jak jade w trase elegabncko zmniejszac i jest prawie komfortowo :D polecam to samo...

a wywalenie kata w tak starym aucie ma o tyle sens ze jest tam pewnie bardzo stary kat ktory jest pozatykany i duzo blokuje...
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1231
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez żółtodziób » niedziela, 16 paź 2005, 22:45

Taak....kazdy by chcial miec auto zrobione od poczatku do konca przez profesionalistow.Ale nie jestesmy w stanach! A nawet porownojac do naszych polskich realiow : ja nie jestem Dobrowolski i nie stac mnie na wlozenie kilkuset tys. zl. w auto!


W takim razie poszukaj sobie przyjemniejszych sposobów wydatkowania pieniędzy, przeróbki o których mówisz pomogą tyle co umarłemu kadzidło. Nawet jesli kosztem paruset złotych otrzymasz przyrost rzędu 5 KM (to by musiał sie cud jakiś zdarzyć) to i tak nawet tego nie zauważysz, pakę będziesz domykał może jakis ułamek sekundy krócej. Jak nie masz kasy żeby zrobić to porządnie to nie rób wcale. Jak się nie jest bogatym to się nie powinno wydawać pieniędzy na rzeczy z których nie ma pożytku.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5292
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez schwepes » niedziela, 16 paź 2005, 23:26

Ja bym na twoim miejscu zainwestował w jakiegoś GTecha, a najlepiej wersję RR ( http://www.allegro.pl/show_item.php?item=66784940 ). Po pierwsze ucząc się odpowiednio ruszać i zmieniać biegi zyskasz na przyspieszeniu więcej niż elementami wymienionym w 1. poście. Po drugie przy ewentualnych modyfikacjach masz możliwość sprawdzenia przyrostu mocy bez jeżdżenia na hamownię (program PASS rysuje pełne wykresy mocy i momentu). Po trzecie Gtech ma wiele innych fajnych opcji ;)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Mars » niedziela, 16 paź 2005, 23:47

maverick606 napisał(a):Taak....kazdy by chcial miec auto zrobione od poczatku do konca przez profesionalistow.Ale nie jestesmy w stanach! A nawet porownojac do naszych polskich realiow : ja nie jestem Dobrowolski i nie stac mnie na wlozenie kilkuset tys. zl. w auto!


A znasz hasło "Biedny kupuje drożej"?
Wolisz zapakować w silnik pareset złoty i go za przeproszeniem zje*ac?
Domowymi sposobami można łatwiej sobie moc obnizyc wraz z zywotnoscią motoru niz ja podwyzszyc. Zrobic cos raz a porzadnie, wydac wiecej grosza ale juz do tego tematu nie wracac. Zrobisz raz zawias (ale dobrze a nie druciarstwo) to bedziesz mial juz z nim spokoj. A nie, zalozysz tanie sprezyny od pana Henia, zaraz pekna, pojedziesz do pana Zdzicha, on powie ze Henio zwalil robote...potem zachaczysz o pana Waldka,Szczepana i pewnie jeszcze Mieczysława. I wyjdzie Ci duzo wiecej niz raz bys wydał kupujac zawias: Billsteina, Koni czy innej renomowanej firmy. I to samo z motorem, wydechem i wszystkim innym. Raz a porządnie.
3xFSO + 1xFSM + na jesieni jakieś E36 :D
Avatar użytkownika
Mars
A6
 
Posty: 1753
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2004, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez schwepes » poniedziałek, 17 paź 2005, 08:30

Mars napisał(a):A znasz hasło "Biedny kupuje drożej"?
Wolisz zapakować w silnik pareset złoty i go za przeproszeniem zje*ac?
Domowymi sposobami można łatwiej sobie moc obnizyc wraz z zywotnoscią motoru niz ja podwyzszyc. Zrobic cos raz a porzadnie, wydac wiecej grosza ale juz do tego tematu nie wracac.

Ja wychodzę z założenia, że właśnie lepiej jest zrobić samemu, szczególnie jak się lubi grzebać w silniku. Co prawda zazwyczaj jest tak że pierwszy silnik nie jest zbyt rewelacyjny i/lub za długo nie pożyje ;), ale zebrane doświadczenia pozwolą następny silnik zrobić lepiej i taniej - praktycznie po kosztach części. Mowa jest tu o poważniejszych przeróbkach niż dolot i wydech, bo tym można zepsuć osiągi, ale silnik zepsuć ciężko.

Oczywiście nie każdy może sobie na to pozwolić, szczególnie jak 'obiekt' jest używany do codziennej jazdy do pracy, ale wtedy można sobie kupić drugi samochód do zabawy, lub drugi silnik i w nim dłubać.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Cobra » poniedziałek, 17 paź 2005, 10:12

moze mi ktos wytlumaczyc jak dziala ten gtech konkretnie jak to wyznacza krzywe momentu i mocy bo nie rozumiem tego jesli dobrze doczytalem to jedyne czujniki jakie on posiada to 3 czujniki przeciazen kazdy mierzy inna os i to wszystko ? to skad on wie jaka jest moc i moment nie kumam tego
Janusz Kulig, Marian Bublewicz - pamiętam...
Avatar użytkownika
Cobra
A5
 
Posty: 681
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2004, 18:31
Lokalizacja: Katowice

Postprzez maverick606 » poniedziałek, 17 paź 2005, 15:05

No wlasnie.Na podstawie czego wyznacza krzywe momentu i mocy ??
Automobili Lamborghini
Avatar użytkownika
maverick606
 
Posty: 18
Dołączył(a): wtorek, 2 mar 2004, 14:49
Lokalizacja: Wlkp

Postprzez schwepes » poniedziałek, 17 paź 2005, 20:38

Na podstawie przyspieszenia, tak jak każda hamownia inercyjna. Tyle że tutaj mierzy przyspieszenie samochodu na bazie 'akcelerometrów' (zmienne napięcie w zależności od wartości przyspieszenia), a w hamownii z czujnika obrotów rolki. W Gtechu jest masa pojazdu, na hamownii moment bezwładności rolki.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Cobra » poniedziałek, 17 paź 2005, 22:52

ok wlasnie tej masy mi w tym wszystkim brakowalo tak czy siak pozostaje problem dokladnej znajomosci masy pojazdu a przy jakis pracach odchudzeniowych trzeba to ciagle korygowac no ale coz nie ma rozwiazan idealnych :D przynajmneij raz trzeba dokladnie zwazyc fure i potem odliczac kilogramy
Janusz Kulig, Marian Bublewicz - pamiętam...
Avatar użytkownika
Cobra
A5
 
Posty: 681
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2004, 18:31
Lokalizacja: Katowice

Postprzez maverick606 » wtorek, 18 paź 2005, 17:23

Znacie moze jakies stronki z dobrymi zdjeciami Vectry A ? Nie mam pomyslu na tyl auta... :/ Przod jest ok...tylko tyl... Nie wiem czy zostawic ta czarna blende,czy ja wyrzycic... czy zalozyc dokladke do zderzaka,czy caly zderzak...czy moze........ Nie wiem...[/img]
Automobili Lamborghini
Avatar użytkownika
maverick606
 
Posty: 18
Dołączył(a): wtorek, 2 mar 2004, 14:49
Lokalizacja: Wlkp

Postprzez Cobra » wtorek, 18 paź 2005, 18:48

ja bym tam nic w wygladzie nie zmienial i nie marnowal na to kasy, od dokladek, progow i innych tego typu wynalazkow szybszy jeszcze nikt nie byl a wrecz przeciwnie. tym bardziej jak wczesniej mowiles ze twoj budzet nie jest za duzy wolalbym to wsadzic w zawieszenie pozniej dopiero w silnik, ale to nie moja kasa i nie moj wybor. druga rzecz to wydaje mi sie ze raczej twoje pytania bardzije powinienes kierowac w strone nie wiem forum wlascicieli vectry a, czy tez jakichs street racingowych, tunerskich for. to jest bardziej zwiazane ze sportem motorowym i mysle ze wiekszosc ma tu troche inne fascynacje od twoich. nie chcialbym byc tutaj zle zrozumiany forum jest dostepne dla wszystkich tylko mam wrazenie ze tam dowiesz sie wiecej na temat swojej vectry i mozliwych jej przerobek, a tutaj mozesz smialo dyskutowac o sporcie do czego zachecam :D
Janusz Kulig, Marian Bublewicz - pamiętam...
Avatar użytkownika
Cobra
A5
 
Posty: 681
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2004, 18:31
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Buncol » wtorek, 18 paź 2005, 19:51

olej tuning zewnetrzny. Jak juz to kup sobie jakies ladne felgi. A najlepiej zainwestuj w zawias/hamulce i inne rzeczy ktore maja wplyw na szybka jazde.
Obrazek
Buncol
A6
 
Posty: 1151
Dołączył(a): wtorek, 5 paź 2004, 16:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Culture Relief

Postprzez JoannaXP » niedziela, 25 gru 2005, 20:02

box598 napisał(a):
Buncol napisał(a):


A bit of my poetry, if you may. "Between cosmic tides and rivers of solitude, the storm rains nothing but darken shame. veritas, o glorious veritas,forsaken in this hasty pursuit, I'll paint her portrait in black and wait.".

mozesz tu nie spamować? :x
"Janusz żyje wśród nas ,my kibice nigdy o Nim nie zapomnimy" [']
Avatar użytkownika
JoannaXP
N4
 
Posty: 2430
Dołączył(a): niedziela, 22 lut 2004, 00:45

Poprzednia strona

Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość