Którego Hot-hatcha kupić?

Dyskusja na ogólne tematy w kategorii "Motoryzacja"

Moderatorzy: SebaSTI, skateman

Postprzez speed555 » środa, 22 gru 2010, 22:19

Ja mam Saxo VTS i bardzo sobie chwalę.
Clio Sport tez dobry ale drozszy w utrzymaniu
206 S16 nie jedzie wogóle.
206 RC tez w miare spoko jest.
http://www.rallyarena.pl
http://www.studioarte.com.pl
Avatar użytkownika
speed555
A5
 
Posty: 700
Dołączył(a): środa, 28 maja 2003, 11:52
Lokalizacja: Tarnów


Postprzez martin.h » środa, 22 gru 2010, 23:48

Przy 15k zł ograniczyłbym się do 106 s16/Rallye/Saxo VTS 16V. Clio da się kupić w tej cenie, ale jak pisał Kris jest to trudne zadanie i po opowieściach znajomych kosztuje dużo nerwów. Jeśli chodzi o spalanie to silnik Renault góruje, Sport pali mniej niż mój rejlak, poniżej 10 l/100 jest w mieście osiągalne. 206 RC jest świetne, podobno wolniejsze w serii od Clio, ale lepsza pozycja za kierownicą. C2 VTS też nie jest złym wyborem, ale za 15k zł nic sensownego nie kupisz.
Ale osobiście jako właściciel 106'tki celowałbym w... Clio Williams, do 15k zł kupisz b.dobry egzemplarz :)
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez Beret » czwartek, 23 gru 2010, 00:26

zapomnij o porzadnej ek4 za 15 tysi. trzeba wydac na to auto ok 18, jezeli znajdziesz taniej, to bedziesz musial i tak dolozyc ;)
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1231
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez Maciek.J » czwartek, 23 gru 2010, 01:50

Daj sobie spokój z tymi francuzami
kup sobie porządne japońskie auto http://otomoto.pl/nissan-sunny-gti-sr20 ... 90987.html
sprzedałem vts a i kupiłem 18 letniego sunnego i nic sie w nim nie psuje a silnik SR20 robi robote :) polecam te auto
FLOKOWANIE - deski boczki itp oraz naprawa desek po wystrzale AIRBAG
SPAWANIE PLASTIKU - naprawa zderzaków itp

608362284 lub rs.wrc@interia.pl
Avatar użytkownika
Maciek.J
N3
 
Posty: 260
Dołączył(a): czwartek, 17 paź 2002, 19:16
Lokalizacja: Jelenia Góra tel.608362284

Postprzez ZOWA » czwartek, 23 gru 2010, 01:53

Miałem Saxo vts i jezdzilem nim w kjsach , kreciolkach i w zyciu codziennym . W sumie nic powaznego sie nie dzialo za wyjatkiem wymiany sprzegla i moj styl jazdy troche zabijal skrzynie ale ogolnie tanie auto w utrzymaniu. Dodam ze mialem mocno zgrzebany motor i saxo palilo 18L :)
nastepnie przyszedl czas na Clio sporta w fazie II . przy jezdzie do 90km/h w trasie spalil mi 5.4L / 100km ale w miescie i po lekkim katowaniu juz podskoczylo do 13-14L auto do czasu kiedy sie nie psuje w miare tanie w utrzymaniu. trzeba uwazac na elektronike i elektryke i na kołyske.
Aktualnie jezdze C2 vts . i jakos nie moge ponizej 10-11L zejsc :) byc moze przez snieg :) C2 to takie saxo w kosztach utrzymania tyle ze duzo wolniejsze.
ZOWA
A6
 
Posty: 1110
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 13:12
Lokalizacja: Kraków GG1342916

Postprzez krist » czwartek, 23 gru 2010, 11:04

Beret napisał(a):zapomnij o porzadnej ek4 za 15 tysi. trzeba wydac na to auto ok 18, jezeli znajdziesz taniej, to bedziesz musial i tak dolozyc ;)


Kupiłem we wrześniu ek4 za 11 tys.
seryjną, lakier bez rewelacji ale bez rdzy i machanicznie super, miała nawet świeży rozrząd. silnik nie dymi, oleju nie bierze, skrzynia zmienia przy 8000 bez zgrzytów, zawias nie powybijany, więc da się taniej. Za pozostałe w budżecie 4000 mozna jeszcze troche kół i opon kupić
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Postprzez skandal » czwartek, 23 gru 2010, 11:53

voytec napisał(a):
skandal napisał(a): sam też mam Leo 1,9 150KM disla 4x4Haldex


Przy okazji - jak mógłbyś, zachowując możliwą, chociaż trudną w tym momencie dozę obiektywności, ocenić układ napędowy swojego Leona? Oczywiście nie oczekuję zalet na miarę trakcji z EVO/STi, czy chociażby Quattro z TorSen'em T2(R), czy T3, ale od czasów opinii Łukasza Sztuki przyjęło się, że zestrojenie i działanie w Haldex'a w Leonie, nawet w zestawieniu z innymi odpowiednikami I-szej generacji w VAG, to umowny dramat i nieprzewidywalność w sytuacjach newralgiczno-podbramkowych. Jest coś na rzeczy?


to tak , nie jeździłem STi a Evo prowadziłem może 2 razy w życiu po 10 minut pod czujnym okiem właściciela :) więc nie znam zalet tych napędów z praktyki :/

Jeżeli chodzi o LEON'a to trzeba się troszkę przyzwyczaić do tego że na naprawdę śliskiej nawierzchni (śnieg/lód/mega duży deszcz) samochód staje się 4łapem :) tzn oczywiście po wyłączeniu ESP , na ciasnych winklach potrafi lekko stawiać - ale kontrola gazem zdecydowanie pozwala wystarcza i mimo mojego zerowego praktycznie doświadczenia z 4x4 nigdy nie miałem jakiś nieprzewidzianych akcji :)

Największy FUN z napędu jest oczywiście po śniegu i lodzie bo można polatać bokami, bez większego ryzyka uszkodzenia zawieszenia które nie oszukujmy się w serii jest typowo asfaltowe, a samochód ze zderzakiami i progami na szutry też się nie nadaje :)

Ogólnie samochód jako codzienny z opcją czasem się powygłupiać albo pokręcić zajebisty , jako narzędzie rajdowo / wyścigowe podejrzewam że by się nie sprawdził - Haldex jest raczej zabawą w 4x4 niż prawdziwym pełnoprawnym napędem :)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skandal
N3
 
Posty: 357
Dołączył(a): czwartek, 25 maja 2006, 01:02

Postprzez Andrzej » czwartek, 23 gru 2010, 14:53

Dzięki wszystkim. Po takich recenzjach, mam już jako taki obraz tego wszystkiego:

Clio - jak widzę po waszych komentarzach (i czytanych wcześniej opiniach) auto jest dosyć awaryjne i bardzo paliwożerne. Ale powiem wam ,że mnie osobiście zawsze bardzo kręciło :wink:

206 - nikt nie poleca, wszyscy odradzają więc raczej odpada.

Ibiza - wezmę tą opcję pod uwagę. Auto wizualnie mnie nie urzeka ale piszecie ,że nie sprawia większych problemów i dobrze się prowadzi. Z tego co czytałem tu i tam spalanie także jak na te osiągi nie jest duże.

Sunny - naprawdę ciężko znaleźć egzemplarz w dobrym stanie (nawet wizualnym). Wizualnie auto mi się podoba. Problemów nie powinien sprawiać z tego co czytam i z tego co sam wiem. Wiadomo - Japończyk z lat 90tych jest nie do zajechania.

Williams - nie ma szans kupić w Polsce PRAWDZIWEGO Williamsa. A szkoda, bo do tego auta też mam słabość od zawsze.

Myślałem jeszcze o 306 w różnych opcjach ,,usportowionych'' ale ten to już podobno pali jak powalony. Szczególnie GTI-6.

Pod lupę wezmę chyba Ibizę, Sunny i jednak gdzieś tam po głowie będzie mi się telepało Clio Sport.

Dzięki wielkie dla wszystkich za pomoc i tak przy okazji:

Wesołych Świąt wszystkim forumowiczom! :D
www.msg-rally.pl
Avatar użytkownika
Andrzej
A6
 
Posty: 1516
Dołączył(a): niedziela, 28 sie 2005, 18:41
Lokalizacja: Gliwice / Kraków

Postprzez ŁukaszWRC » czwartek, 23 gru 2010, 15:50

Jeszcze o jednym pamiętaj. Jak kupisz auto z turbiną to przy próbie startu czymś takim choćby w KJS-ie wrzucą cię do jednej klasy z Evo i Subarakami, więc szans na wynik nie ma praktycznie żadnych. Zakładany budżet faktycznie nie wystarczy na 206 RC, ale to gruncie rzeczy fajne auto. Co do Ibizy, to weź pod uwagę że ten sam silnik występował również w dwudrzwiowej Cordobie. No i jeżeli minimum 150KM nie jest bezwzględnym warunkiem to można się rozglądnąć za Saxo VTS albo 106 S16, ewentualnie uszkodzonym C2 VTS.
Avatar użytkownika
ŁukaszWRC
A5
 
Posty: 976
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 22:47
Lokalizacja: RKR

Postprzez qbus » czwartek, 23 gru 2010, 18:23

Ja przy zakladanym budzecie wchodzilbym na Twoim miejscu w 106/Saxo, ladny egzemplarz mozna znalezc sporo ponizej 15 k wiec wystarczy jeszcze na jakis serwis pozakupowy plus proste mody pozwalajace wykrzesac z tych samochodow jeszcze troche wiecej mozliwosci.

Ibize sobie odpusc, co to za hothatch z dieslem pod maska.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2754
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez MaxiA7 » czwartek, 23 gru 2010, 18:41

bierz clio sport II ph1 za tą cene kupisz nadający sie do jazdy być może bezwypadek to niebedzie, ale jak bedzie zadbany silnik i skrzynia,odwdzięczy się bezawaryjnością.Żaden Hot z tamtych lat tak "nieskręcał" jak mała renówka.Dziwi mnie tylko dlaczego tak się patrzysz na spalanie? sportowe małe auta palą od 8-15litrów i z tym się trzeba liczyć decydując sie na takiego małego diabła :D ,z jednej strony chciałbyś Hota z drugiej widze że zamiast nim upalać to chcesz uczestniczyć chyba w "rajdach o kropelkę" dobre oszczędności się tam nadrabia jak napompujesz na maxa opony :D
Niebierz pod uwagę staroci typu nissan bo niewierze że NIEWYDASZ na taki wynalazek wiecej kasy niż na jakąś duuuużo nowszą konstrukcję, co do ibizy turbo, tylko do lansu, w Vagach bez ingerencji w elektronikę NIEMOŻNA np asekurować się"lewą" w zakrętach bo odcina gaz:) taki pseudo sportowy samochodzik, do tego w najpopularniejszym kjsie startujesz z EVO i SUBARU w klasie.
RC ka niekupisz za tą kwotę, szybkie auto wypasione z długą jedynką ok 7,2 do 100km/h czyli tyle co renówka
Clio Williams jest kultowy ,fajne auto ale jakbym miał wybór brałbym nowsze Clio z F4rem
Saxo i 106 s16 też są super szybkie,proste,oprócz tylnej zawiechy która krótko wytrzymuje polskie warunki użytkowania sa warte zainteresowania
Pancernym Hot jest też Nissan Almera 2.0 GTI 96-98 143KM na lancuchu.
Dobrym wyborem jest też Renault Megane Coupe 96-99 z silnikiem jak w clio williamsie 2.0 16V 147KM, super prowadzące się auto,niezawodne mam takie od 5 lat używając w sporcie bardzo mało się psuje, tylko że to nie Hot a Coupe:)
Masz jeszcze do wyboru Astre GSI kultowy Hot, dostęp do części znakomity bo popularny model w pl.
Mój wybór byłby taki
1.jakaś renówka:) typu Williams, megane, sport
2.Saxo, lub 106 s16, ewentualnie C2 bite:) za tą cene
3.306 GTi 6 biegowego
4.Nissan Almera za niezawodność japońską
5.Honde z B16 silnikiem:)
6.astre GSI za kultowy wygląd ale kase ona wciągnie napewno:)
7.ostateczność 206 s16 tylko ze wzgledu na bogate wyposażenie i wyglad, minus że brak Homologacji FIA w porównaniu do w/w samochodów
Ostatnio edytowano czwartek, 23 gru 2010, 18:58 przez MaxiA7, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
MaxiA7
N2
 
Posty: 126
Dołączył(a): piątek, 26 paź 2007, 12:17
Lokalizacja: dolnyśląsk

Postprzez jaco707 » czwartek, 23 gru 2010, 18:53

Miałem poniższe auta, więc z doświadczenia wiem, że:

Clio sport - pali tyle co 106/saxo czy C2 VTS, a jest najmocniejsze; jak znajdziesz dobry egzemplarz to chyba jest to najlepszy wybór
C2 VTS - ma mało mocy, ale dobrze prowadzi się na krętym; jak nie potrzebujesz szybkiego hothatcha to jest ok
106/saxo vts - najmniej komfortowe, ale jest szybkie na krętym; robisz dolot + krótką skrzynie i jeździ niewiele wolniej niż clio sport
Ibiza Cupra 1.8T - dużo pali (najwięcej z wyżej wymienionych); ma turbo, więc można niskim kosztem zwiększyć moc; jak go miałem to więcej czasu spędzał w serwisie niż np. Clio sport
jaco707
 
Posty: 1
Dołączył(a): piątek, 3 cze 2005, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Sebekrally » czwartek, 23 gru 2010, 19:36

Za ta kase dostaniesz zadbane s16 sam kupiłem takie zonie i powiem Ci że na kjs dawał radę. Pewnie ze nie jest tak ostry jak RC czy Sport, ale do codziennej jazdy jest super pali żonie ok. 10 l w trasie.
Sebekrally
A5
 
Posty: 504
Dołączył(a): wtorek, 30 cze 2009, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Andrzej » czwartek, 23 gru 2010, 19:47

MaxiA7: Wiem ,że kupując takie auto nie powinno się patrzeć na spalanie ale nie jestem synem króla nafty ,więc w tygodniu na 2 dni upalania przeznaczam później 5 dni eco-drivingu :wink: Żartuję oczywiście ale na pewno spalanie jest dla mnie ważnym argumentem przy wyborze auta.

To jest dylemat. W Clio jestem zakochany ale strasznie skrajne opinie o nim słyszę.

jaco 707: dlaczego koniecznie ph1 z II budy? Czym się technicznie różni ph1 od wersji ,,po lifcie'' ?

Co do 106 i Saxo - rozumiem ,że to praktycznie to samo auto?
www.msg-rally.pl
Avatar użytkownika
Andrzej
A6
 
Posty: 1516
Dołączył(a): niedziela, 28 sie 2005, 18:41
Lokalizacja: Gliwice / Kraków

Postprzez Adammm28 » czwartek, 23 gru 2010, 20:02

qbus napisał(a):Ibize sobie odpusc, co to za hothatch z dieslem pod maska.


Ibiza Cupra z rocznika 99-02' ma silnik 1.8T więc diesel to nie jest ;)
A tak na marginesie, nie wiem czy jeździłeś mocnym dieslem, ale diesel o mocy 200 KM, momencie obrotowym w granicach 400 NM i wadze 1400 kg, daje spoooooooro frajdy, i nie jeden Hothatch nie daje rady ;)
Avatar użytkownika
Adammm28
N1
 
Posty: 58
Dołączył(a): sobota, 7 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Skoczów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość