Którego Hot-hatcha kupić?

Dyskusja na ogólne tematy w kategorii "Motoryzacja"

Moderatorzy: SebaSTI, skateman

Postprzez ictus » czwartek, 23 gru 2010, 21:04

Andrzej napisał(a):dlaczego koniecznie ph1 z II budy? Czym się technicznie różni ph1 od wersji ,,po lifcie'' ?
po pierwsze cena :) po drugie cena, a po trzecie to np mechaniczna przepustnica, nizsza masa, jakby nie patrzec w clio kupie pierwsze dwa miejsca to wlasnie ph1

Co do 106 i Saxo - rozumiem ,że to praktycznie to samo auto?
ogolnie rzecz biorac tak... pug rozni sie grubszym stabilizatorem z tylu (24mm, 22mm w saxo) i jest ciut ciezszy
http://www.slubfotki.pl - najszybszy fotograf slubny
http://www.ictus.go.pl - online portfolio
ictus
N3
 
Posty: 352
Dołączył(a): niedziela, 30 sty 2005, 16:25
Lokalizacja: olsztyn


Postprzez martin.h » czwartek, 23 gru 2010, 22:38

Andrzej napisał(a):Williams - nie ma szans kupić w Polsce PRAWDZIWEGO Williamsa. A szkoda, bo do tego auta też mam słabość od zawsze.


Ostatnimi czasy przez ogłoszenia przewinęły się 2 Williamsy, które możnaby brać w ciemno, niebieski z Dolnego Śląska, stan igła bardzo zadbany od kolekcjonera, i pomarańczowy (przemalowany) z Podbeskidzia, również w idealnym stanie. Oba sprzedały się poniżej 15k zł.
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez martin.h » czwartek, 23 gru 2010, 22:42

ictus napisał(a):
Co do 106 i Saxo - rozumiem ,że to praktycznie to samo auto?
ogolnie rzecz biorac tak... pug rozni sie grubszym stabilizatorem z tylu (24mm, 22mm w saxo) i jest ciut ciezszy


Rejlak jest lżejszy, podobnie jak włoskie Rallye 16V, tylko że trzeba wtedy odpuścić sobie takie dodatki jak klima, elektryka, poduszki czy ABS, a w najlżejszych wersjach nie ma nawet wspomagania.
Ale ogólnie są to takie same auta, osobiście myślałem nad zmianą na Clio Sporta, ale zostaję przy 106, bo frajda z jazdy jest nieziemska, a to że jest wolniejsze i mniej komfortowe od Clio mi nie przeszkadza.
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez qbus » czwartek, 23 gru 2010, 23:08

Adammm28 napisał(a):Ibiza Cupra z rocznika 99-02' ma silnik 1.8T więc diesel to nie jest ;)
A tak na marginesie, nie wiem czy jeździłeś mocnym dieslem, ale diesel o mocy 200 KM, momencie obrotowym w granicach 400 NM i wadze 1400 kg, daje spoooooooro frajdy, i nie jeden Hothatch nie daje rady ;)


Zasugerowalem sie tym ze autor pisal o niskim spalaniu spowodowanym silnikiem Diesla w odniesieniu do Ibizy, widze ze juz jego post jest zmieniony.

Nie przekonasz mnie... diesel to diesel. Do traktora albo do ciezarowki ale nie do samochodu o sportowym charakterze :) wiem ze potrafi byc szybki i mocny ale brakuje mu wtedy charakteru. Pozdrawiam :)

p.s. tak jezdzilem mocnymi dieslami :)
p.s.2. o wiele wiecej frajdy z jazdy daje 130-140 KM Saxo/106 (mozna tyle zrobic bez wiekszych ingerencji w silnik) wazace 900 pare kg na krótkiej skrzyni :)
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2754
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez Andrzej » piątek, 24 gru 2010, 00:30

martin.h napisał(a):
ictus napisał(a):
Co do 106 i Saxo - rozumiem ,że to praktycznie to samo auto?
ogolnie rzecz biorac tak... pug rozni sie grubszym stabilizatorem z tylu (24mm, 22mm w saxo) i jest ciut ciezszy


Rejlak jest lżejszy, podobnie jak włoskie Rallye 16V,...

Chyba mówisz o takiej wersji? :
http://allegro.pl/show_item.php?item=1377331107
Przepiękny jest i w dobrym stanie (podobno). Ale ja jednak nie chcę mieć aż tak spartańskich warunków.
www.msg-rally.pl
Avatar użytkownika
Andrzej
A6
 
Posty: 1516
Dołączył(a): niedziela, 28 sie 2005, 18:41
Lokalizacja: Gliwice / Kraków

Postprzez MaxiA7 » piątek, 24 gru 2010, 00:46

Ibiza Cupra z rocznika 99-02' ma silnik 1.8T więc diesel to nie jest ;)
A tak na marginesie, nie wiem czy jeździłeś mocnym dieslem, ale diesel o mocy 200 KM, momencie obrotowym w granicach 400 NM i wadze 1400 kg, daje spoooooooro frajdy, i nie jeden Hothatch nie daje rady ;)[/quote]

Adammm28 daj spokój z tymi dizlami i turbo seatami i 200koniami, to idzie na prostym ,może porobi i saxo,106 clio ale po zakrętach na jakimś upalaniu seat dostaje pogrom taki że kierowca juz drugi raz nieprzyjedzie ze wstydu ze swoimi 200kuniami :D Vagi są do lansu i szpanu tam nic prawie niema z duszy sportu samochodowego, te auta sie po zakrętach nieprowadzą ciągle dążąc do podsterowności a nieoto chodzi,jak juz to bym patrzył tylko na Ibize gti z roku 97-98 z 2.0 16V w wolnossaku.


Andrzej: jeśli kluczową role u ciebie odgrywa spalanie w małym sportowym aucie to lepiej niebierz tego typów pod uwagę, i kup auto dla zwykłego kowalskiego, z długą skrzynią bedzie mało palił ,dla mnie to bez znaczenia czy ktoś napisze że jeden pali 8l w mieście drugi 13l a trzeci 10l bo niemam dowodów na to że ktos tam itd każdy inaczej jeździ, saxo może palić mniej od clio bo ma mase dużo mniejsza 118KM i mniejszą pojemność i 8,5sek do 100km/h, clio spalić może wiecej bo musi wynika to z konstrukcji auta jest cięższe, ma 169KM i 2litry to w mieście wciagnie zimą przy spokojnej jeździe ponad 11l ale do 100km/h masz 7,2 sek,czy niewarto poswiecić dlatego te 10zł wiecej na każde 100km drogi?
Przy kupnie tego typu aut dla mnie ważniejsze jest dostep do części w razie W i ich kosztów a nie spalanie
taka ciekawostka Megane z silnikiem 150konnym jeszcze na seryjnej skrzyni,spaliła na trasie A4(270km) wg komputera 6,1 litra przy 100-120km/h uwierzysz? a w mieście wciąga 11,4 i jak to jest? :wink:
Co do awarii to napewno wiecej sie psują saxo/106 niż Clio sporty, jeszcze z 5 lat do tyłu na forum clio sport w tematach technicznych niebyło postów o awari tych aut, teraz może wystepują ale przebiegi tych samochodów są logiczne wieksze jak i ich wiek dlatego ryzyko awarii może wystąpić zwłaszcza w autach do 15koła :D
Avatar użytkownika
MaxiA7
N2
 
Posty: 126
Dołączył(a): piątek, 26 paź 2007, 12:17
Lokalizacja: dolnyśląsk

Postprzez Andrzej » piątek, 24 gru 2010, 02:49

Z tym spalaniem to może faktycznie przesadzam.

Takie ,,kosmetyczne'' aczkolwiek ważne pytanie. Czy w Sporcie też jest taka idiotyczna pozycja za kierownicą ,jak w zwykłych Cliówkach? Jeździłem trochę taką właśnie Renówką i po 30 minutach jazdy miałem dosyć - ręce niemalże proste w łokciach ,a nogi totalnie ugięte w kolanach. A do tego bardzo wysoko. Dodam ,że nie było oczywiście regulacji kierownicy.
www.msg-rally.pl
Avatar użytkownika
Andrzej
A6
 
Posty: 1516
Dołączył(a): niedziela, 28 sie 2005, 18:41
Lokalizacja: Gliwice / Kraków

Postprzez martin.h » piątek, 24 gru 2010, 13:54

Andrzej napisał(a):Takie ,,kosmetyczne'' aczkolwiek ważne pytanie. Czy w Sporcie też jest taka idiotyczna pozycja za kierownicą ,jak w zwykłych Cliówkach? Jeździłem trochę taką właśnie Renówką i po 30 minutach jazdy miałem dosyć - ręce niemalże proste w łokciach ,a nogi totalnie ugięte w kolanach. A do tego bardzo wysoko. Dodam ,że nie było oczywiście regulacji kierownicy.

Tak, to niestety największy mankament tego modelu, pod tym względem zdecydowanie wygrywa 206 RC.
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Poprzednia strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość